Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Érdekes módon az senkinek nem jut az eszébe, hogy taxizás után kiugorjon a kocsiból és fizetés nélkül otthagyja a sofőrt. Ha viszont valaki ugyanazt a távolságot valamelyik BKV-járattal teszi meg, hajlamos azt gondolni, hogy jegy nélkül utazni bocsánatos bűn. Ha jön az ellenőr, majd jól leugrik a villamosról, végső esetben pedig bediktálja valamelyik haragosa címét. Magyarországon, ahol a bliccelés évtizedek óta nemzeti sport, ez a probléma magától nem fog megoldódni. A BKV-nak tehát jól felfogott érdeke hogy a bliccelés visszaszorítása érdekében lépéseket tegyen, hiszen ellenkező esetben hogy várhatná el bárkitől is, hogy fizessen.
Ez a célja a fővárosi cég legújabb "Ne lógj rajtunk" elnevezésű sajtó- és gerillakampányának, amely lehetett volna akár jó is, de sajnos inkább megint csak amolyan ababotondosra sikeredett. Az autósoknak beszólogató akció és a szintén nagy sikerű 600.000 forintért megvásárolt combinó mintájú műanyag tehén után most a bliccelőket igyekeznek szép szóval meggyőzni arról, hogy jegy nélkül utazni csúnya dolog. Ennek érdekében hétfőtől kezdve két héten keresztül két ember járja majd egyebek mellett a nagykörúti villamos, valamint a 2-es és 3-as metró szerelvényeit nyakában egy-egy bábbal, így jelezve, hogy az utasok a hátukon cipelik a bliccelőket. Egy kicsit kényszeredett ugyan az alapötlet, de békávés mércével mérve akár zseniálisnak is mondható.
A kivitelezés azonban pocsék. Kezdjük ott, hogy a kampány fősora a lehető legszerencsétlenebben van megfogalmazva. Egyszerűen ráírhatták volna a bábukra, hogy "Ne lógjon az utasokon" vagy "Aki bliccel, az az utasokon lóg", amivel egyértelmű lehetett volna, mi a francot is akar a BKV, ehelyett a "Ne lógjon rajtunk!" mondatot biggyesztették fel rájuk. Hiába van idézőjelbe téve, hiába van aláírva, hogy "A fizető utasok", ettől még mindenki úgy fogja érteni, hogy már megint a BKV szólogat be az utasainak. A másik dolog, hogy a két szerencsementes emberünknek egy-egy leselejtezett kirakati bábut kell amolyan gólya viszi a fiát módszerrel magával cipelnie, amivel úgy néznek ki mint egy low-budget dekorációs stúdió alkalmazottai, akik a piros 7-esen kénytelenek szállítani a Corvin áruház ruhaosztályának berendezését. Sokkal életszerűbb és hatásosabb lett volna, ha valódi embereket cipelnek a hátukon. Persze ehhez be kellett volna vállalni a dupla bérletköltséget, ami alapjaiban rengette volna meg a kampány költségvetését. Pedig a párosok egymást váltva probléma nélkül elmetrózgattak volna egész nap.
Még egyszer mondom, a kezdeményezéssel egyetértek, valóban tenni kell valamit a bliccelés visszaszorításáért, de nem így és nem pont akkor, amikor éppen a tízmilliós sikerdíjak, jól megérdemelt évvégi bónuszok kiosztása van soron a vállalatnál. Az emberek zsebében már nyílik is a bicska, és vérben forgó szemekkel kutatnak minden után, amiben a BKV feleslegesnek tartott pénzköltését érhetik tetten. Márpedig egy ilyen kampány után nehéz lesz vitába szállni azokkal, akik szerint épphogy a pazarló BKV lóg az adófizetők nyakán.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.