Egy-két hozzám hasonló reklámfanatikuson kívül szerintem nincs az országban élő ember, aki végignézne egy teljes reklámblokkot. Hogy megússza maradandó agykárosodás nélkül, az emberek többsége ekkorra időziti a kis- és nagydolgát, amivel egyúttal vaskos véleményt is alkot a blokkban sugárzott hirdetményekről. Persze nem lehet 20 percenként üríteni, ezért az igazán rutinosak már eleve a távirányító gombjain tartják a kezüket. Abban a pillanatban, amikor meghallják a blokk elejét jelző jégkockacsörgést vagy szignált, a másodperc törtrésze alatt, kvízbajnokokat megszégyenítő reflexmozdulattal kapcsolnak el a csatornáról. A televíziós nézettségi statisztikákból pontosan látszik, hogy a reklámok alatt szinte a nulláig zuhan az adók nézettsége, ezzel egy időben viszont a konkurens csatornáké megemelkedik.
A kertévék programigazgatói elgondolkodtak a dolgon, és mivel abban nem bízhattak, hogy a reklámok színvonala legalább az elviselhető szintig emelkedik a közeljövőben, egy ügyes kis trükköt eszeltek ki, amivel megszívathatják a csatornák között szörfölő, fegyelmezetlen kis rohadékokat. A módszer nagyon egyszerű. Lényege, hogy mikor véget ér az egyik műsorszám, akkor rögtön elkezdik a következőt, nincs előzetes, nincs reklám. Majd nagyjából tíz perc után azonnal bevágnak egy reklámblokkot és egy ajánlót. Így aztán az egyik műsor végén felállni, mert lemaradunk a következőről. Várni kell addig, amíg a feszültség, a romantika vagy az izgalom olyan szintre emelkedik, amikor már érdemes a csatornáknak megszakítani a műsort egy hüvelygombareklámmal.
Persze ez az egész ennél távolabbra mutat, hiszen amit valóban ki kellene belőle olvasni, az a reklámok hihetetlen mértékű elutasítása, és a velük szemben tapasztalható ellenállás. A hirdetőknek el kellene gondolkozniuk azon, hová vezet ez a folyamat, amely majd a digitális tévézés, és a time-shift funkcióval felszerelt tévék elterjedésével teljesedik majd ki igazán. Akkor még az is megeshet, hogy a dinoszauruszoknak változtatniuk kell a bifudoszok, intelligens mosóporok, és cillitlajosok fémjelezte reklámstratégiájukon, és olyan reklámokat kell készíteniük, amelyek nem üldözik ki a világból a fogyasztókat. Persze valószínűbb, hogy a kereskedelmi tévék majd akkor is a segítségükre sietnek, és egy újabb sunyi kis trükköt eszelnek ki, amivel ismét elodázhatják a valós változásokat.
Címkék: tévé magyarmocsár reklámbűntett