Mit tegyen egy cég, ha nemzetközi versenytársak egyre inkább veszélyeztetik a pozícióját, ráadásul egy csúnya, rossz osztrák vállalat (OMV) még be is akarja kebelezni. A legegyszerűbb, ha magára borítja a nemzeti színű zászlót, és a hazafiságára apellálva igyekszik meggyőzni a fogyasztóit. Magyar vagyok! -kiáltja a MOL is legújabb imidzsfilmjében, ahol minden magyar vonatkozású sikert összegyűjtöttek, ami csak 30 másodpercbe belefért. A film olyan érzelmes lett, hogy szinte lehetetlen objektívnek maradni, de mi keményítsük meg szívünket, és próbáljuk meg. Amikor először láttam, azt hittem, megint valami kormányzati pénzpocsékolásról van szó, aztán igencsak meglepődtem a végén, amikor kiderült, hogy a MOL az, aki magát a magyar nemzet kiemelkedő alakjaihoz hasonlítja. A kajakosok és Talmácsi szerepeltetését még értem, hiszen a MOL szponzorálja őket, így a sikereik valóban a MOL sikerei is egyben. Azonban a magyar olajipari multi piaci eredményeit párhuzamba állítani a kis Vukkal, Kodály Zoltán zsenialitásával, az Aranycsapat eredményeivel és a Rubik kocka világsikerével a egy kissé visszatetsző dolog.
Az egész gondolatmenet, amely a MOL sikereit az ország nagy eredményei közé sorolja, még akkor is sántítana, ha a MOL minden kétséget kizárólag magyar vállalat lenne. Csakhogy a mai globalizált viszonyok között felmerül a kérdés, hogy annak tekinthetjük-e még egyáltalán azt a mammutot, amely egykoron állami olajcégként indult, mára viszont szinte teljes egészében nemzetközi tulajdonba került. Az államnak már rég nincs tulajdonrésze a cégben (szemben az OMV-vel, amelyben az osztrák állam tulajdoni hányada 35%), és ami fontosabb, a vállalat részvényeinek 66 százaléka felett nem magyar érdekcsoportok rendelkeznek. 36 % külföldi befektetők kezében van, 10% az OMV birtokol ( magának a Molnak csak 8%), további 20 %-ot pedig 3 külföldi nagy bank. Sokak szerint épp ezért bármennyire is igyekeznek ennek az ellenkezőjét elhitetni, a MOL pont annyira magyar, mint amennyire a Suzuki a mi autónk. Alig-alig. Én nem akarok ebben a kérdésben igazságot tenni, inkább csak a reklámról mondanék véleményt. Az érzelmes húrokat pengető alkotás reklámszempontból nem túl értékes, bár az emelkedettsége miatt biztosan sokaknak tetszik. És ha ez így van, tulajdonképpen be is tölti a szerepét, vagyis megerősíti a nézők fejében a MOL, mint a "hazai" olajcég pozícióját. Ennél sokkal több pozitívumot nem tudnék róla mondani.
a MOL azért magyar cég, mert itt van bejegyezve, itt adóalany, tehát a magyar költségvetésbe fizet sok-sok milliárd forint adót. Gondolom nem kell magyarázni, hogy egy ilyen hatalmas cég, egy ilyen kicsi országban már hatalmi gócpontnak is tekinthető. Ezeket a gócpontokat mi meg nagyon szeretjük kontrollálni, hát ezért veri a nyálát érte mindíg az aktuális politikai elit.
kedves Tamás!
itt a szomszédban van egy MOL és egy OMV kút (Hűvösvölgyi út teteje). amikor a MOL megnyílt, oda jártam tankolni. kb 3-szor. eladók bunkók, nem foglalkoznak a vevőkkel, beszélgetnek egymással, nagy kegyesen kiszolgálnak. később megnyílt kicsit lejjebb az OMV. a fiúk segítőkészek, annyit tankolnak a kocsimba, amennyit mondok (sőt, egyszer eltévesztettem, és visszakérdezett, ugye a törzsvendég... [95-öst szoktam 2000-ért, felcseréltem véletlenül, 92-est kértem 5000-ért]), kasszánál a személyzet rögtön ugrik, számláz, gyorsak, pontosak. qrwára nem érdekel, magyar vagy nem magyar cég, emberszámba vesznek az a lényeg. végülis belőlem élnek. a benzin ára meg ugyanannyi mindenhol.
cyan, 3 típusú ország létezik: 1 ugyanezért, amit te mondasz, törlik a nevedet, és elégetnek élve (franciaország, románia...) 2. ahol ugyanezt mondják, csak egy pillanatig se gondolják komolyan és a sajátot részesítik előnyben bárhol (a világ többi része minusz egy) és 3. igen, jól gondolod: a világ legbutább országa.
Ennyi erővel az Audi vagy a Suzuki Magyarország is magyar, mivel itt van bejegyezve, és ide adózik az eredménye után.
A reklám meg valami hihetetlen szar kliségyűjtemény, nyakon öntve egy adag érzelgős Máté Péter dallammal.
Nincs ellenemre a védegylet szellem, de talán nem a MOL a legmegfelelőbb a hazai érdekek szimbolizálására. Az OTP vagy a Richter például még mindig százszor "hazaibb" mint a MOL.
helló, pont ugyan ez fogalmazódott meg bennem is ami reklámbuziban...Vuk és Kodály? Hogy jön ide a nem magyar-magyarkodó MOL, miközben hátulról már nagyban megy a lobby az OMV-vel a fúzióról.
Szepesi szavai teljesen találók:
"Hatásvadász vacak, ötlettelen giccsparádé, izzadós magyarkodás." egyetértek
Bokros Lajos - akit nem muszáj szeretni vagy akár csak megérteni, de rá figyelni igencsak érdemes - jól megírta a lényeget: a MOL ( és az OTP) az orsz ipari-gazdasági oligarchia kicsinyitett hazai mása. Nem magyar az kérem, csak az adónkat kéri!
Szerintem Teller Ede, Szilárd Leó, vagy Neumann János inkább húzónevek, mint Markó Iván, vagy az az énekes csaj, akinek a nevét sem tudom (bárki vessen követ rám)
A MOL azért valóban nem egy olyan sikertörténet, mint Puskás, vagy a Rubik kocka.
A 3 nagy bank közül, a BNP és a Magnolia által birtokolt részvények lényegében csak jogilag az övék, gyakorlatilag a management kontrollálja az OMV-től való védekezésképp.
A MOL-ra azért is van szükségünk, mert rengeteg MAGASAN KÉPZETT MAGYAR embernek ad munkát hazánkban. Ha nem lenne magyar, ez nem így történne.
A globalizáció miatt a világcégek nagy részét már nem lehet nemzet szerint egyértelműen bekategorizálni, mivel a tőzsdén keresztül bárkinek lehet benne részesedése. Így a MOL sem kevésbé magyar, mint amennyire német a Mercedes, amerikai a General Motors, vagy finn a Nokia. De viszont magyarabb, mint amennyire svéd a Volvo, a Volvo ugyanis a General Motorsé.
Ugyanakkor tény, hogy Budapestről magyar emberek irányítják, magyar emberek érnek el vele sikereket a nemzetközi piacon. Ilyen szempontból magyar.
És még valami: voltam nyáron Erdélyben, több magyar rendezvény plakátját láttam, ahol a főtámogató a MOL és az OTP volt. Még véletlenül sem az ÖMV és a Citibank, hanem a MOl és az OTP. Ha ezt a két céget felvásárolnák, akkor ez a gyakorlat biztosan változna, ami nem lenne jó.
mióta a MOL belekezdett ebbe a sajtó- majd reklámkampányba, a szőr feláll a hátamon, ha csak a nevüket meghallom.
gazdasági értelemben nonszensz, ízlés szempontból értékelhetetlen giccs. szánalmas, mióta ez megy, nem vagyok hajlandó MOL-ban tankolni, és megőrülök a gondolattól, hogy ebben az országban ez emberekre úgy hat, ahogy ők akarják (mert hát gondolom mértek is, mielőtt kijött a reklám).
ja, és akinek ettől könnyes lesz a szeme, attól el kéne venni a szavazati jogot! egész életére!
Örülök zsp , hogy ilyen demokratikus ötleteid vannak. Hiszen csak egy racionális ember van a földön az zsp. Gondolom zsp szavazás előtt elolvas minden egyes kiadványt, programot amit a pártok kiadnak. Aztán mérlegel és dönt. Gondolom ezt az ötletet is ész érvek alapján hoztad zsp.
én már évek óta kerülöm a mol kutakat, ha csak lehet. mert cyannal egyetértve, bunkók a kutasok és még a benzin is drágább mint a többi kútnál.
és releváns legyek a poszthoz, szerencsésebb lett volna, ha az általa szponzorált, sikeres sportolókkal próbálja, a nemzeti-érzelmi húrokat pengetni...
Toma
a kajakosokat szponzorálja a MOL, olyannyira, hogy a napkeltében állandóan a szponzoremblémás melegítőjükben kell nyilatkozniuk. Ha jól emlékszem az olimpián is a sajtószobában csak ebben lehetett őket látni, Talmácsit is szponzorálják, megszervezték neki a Talmageddont. Teljesen rosszul csinálják a marketinget. Itt vagy fejek fognak hullani, vagy a további próbálkozásaikon fognak felháborodni, vagy csámcsogni.
én is tudom zoli, igazad van. kimaradt a "csak" szócska.
"...szerencsésebb lett volna, ha CSAK az általa szponzorált, sikeres sportolókkal próbálja,..."
No, annyit szólnék hozzá (nem védeni, csak tényszerűsködni), hogy a Mol is támogatta Puskást, amikor hazajött ő magyarhonba. Állítólag olajcégünk fizette részben a kórházi ellátását. Viszont a Vuk- és Kodály-vonal természetesen még tisztázatlan.
kohlhaas mihály:
@Bánki Tamás | DrLinkedin.hu: Sőt kőfaragók és balett táncosok is. Vakok mesterlövészek, siketek z... (2020.03.31. 18:02)Kerekesszékes parkolófoglalás Pesten
Dauda András:
20-30 éve nem volt még Profi jóember!
És akkor még biztos nem volt amikor 3,60 volt a kenyér, mert... (2019.06.15. 15:30)Klárikám, Gyurikám, ez profi volt!