Épp a napokban gondolkoztam azon, hogy mióta tél van egyszer sem voltam futni. Arra jöttem rá, hogy a hideg nem más, mint egy jó kifogás, amivel megmagyarázom magamnak, miért is nem tehetek róla, hogy szépen rakódik rám a fókazsír. Én mennék, de hát olyan hideg van! Ezért aztán igencsak meglepett az idei év első Nike reklámja, amiben jó érzékkel éppen az efféle kifogásokat támadják. A kifejezetten puritán, egyszereplős filmben egy percen keresztül sorjáznak a jól ismert kifogások, amelyekkel mi is gyakran adunk felmentést magunknak a mozgás alól. Aztán az ártalmatlannak tűnő kis filmecske végén jön a slusszpoén, ami ezeket nemhogy átlátszóvá, de egyenesen nevetségssé teszi. A főhős ugyanis Matt Scott, a University of Wisconsin-Whitewater kosárlabdacsapatának tagja. Neki aztán igazán lenne kifogása, mégis úgy döntött, hogy nem él vele.
A kampány fő üzetetét (No Excuses) más médiumokra is kiterjesztették, és szerintem nagyon betaláltak vele. Érdekesség, hogy ez az utolsó kampány, amelyet a Wieden + Kennedy ügynökség készítetta Nike-nak. A hosszú ideje tartó együttműködésnek a sportszergyártó vetett véget, ugyanis ezentúl a Crispin Porter + Bogusky ügynökséggel szeretnének dolgozni, amely a Mini, a Burger King és a VW után újabb hatalmas skalpot gyűjtött be magának. Én személy szerint sajnálom, mert szerettem a Nike kampányait, bár biztos vagyok benne, hogy Boguskyék sem viszik rossz irányba a dolgokat.
Engem is meglepett, pedig sejteni lehetett volna, újranézve tök egyértelmű. Furcsa, hogy elhagyják a Wiedent, nem tudom mi lehet a döntés mögött valójában.
Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én a 3. másodpercnél már tudtam, hogy mi lesz a poén. A fickó mögött látszik a tárgyakból, hogy ő elég alacsonyan van. Meg a mozgásából is. De jó az ötlet, csak tán ügyesebben is meg lehetett volna csinálni.
Most mondanám, hogy olcsó fogás egy reklámblogban a nagy sportszergyártókat elővenni, mert azok reklámjai tudvalevőleg magasan húznak el a többiek feje felett. De hát ez a szpot akkor is kurva jó :)
volt a korábbi "impossible is nothing" kampánynak is egy olyan reklámfilmje, amelyben egy tolószékes korábbi gördeszkabajnok beszél a sportról, majd a spot végén elindul lefelé a félcső széléről. Nem tud valaki egy linket ahhoz?
Amint az több tanulmányban olvasható, az egészségügyi állapotunkkal kapcsolatos indikátorok terén nagyon lehangoló kép tárul elénk.
A kívánt hatást mutiplikálhatják a Nike filmhez hasonló magatartás- és attitűd formáló reklámkampányok?
Vjon Mo.-on kinek állna érdekében, hogy egészségtudatos magatartásra, testkultúrálisan aktív életmódra nevelje a felnövekvő generációt,és az ezüstrókákat?
Tehát: "qui prodest" a lakosság életmód tudatosságát fejlesztő kommunikációs programok létrehozása????
A kommunikáció során elsősorban a fiatalokat, a családokat és a pedagógusokat megcélzó gyakorlati ötleteket kell(ene) megfogalmazni olyan módon, hogy a kreatív kampányok gondolatiságával, szellemiségével széles társadalmi elvárásokat, igényeket fogalmazzunk meg, elősegítve, öngerjesztő folyamattá váltva ezzel a több szintű társadalmi kommunikációt.
Tehát kedves Sport Szakállamtitkárság, multinacionális karvalytőkések, és kedves állampolgárok: testkultúrális aktivtásunkat alapul véve a 24.-dik órábn vagyunk!
Nincs már messze a cselkvés ideje, ahogy azt a Nike film is sugallja!
Cselekedni kell most és mindenkiért, de legfőképp magunkért!
Segítsetek lszi, a diplomamunkámat írom és kellene nekem a Kreatív magazin on-line felületéhet egy hozzáférés pár cikk miatt. Valaki tud segíteni? Előre is köszi...
Úgy tudom, hogy nem szűnt meg teljesen a kapcsolat a Nike és a Wieden közt. Csak most már nem ők a Nike kizárólagos ügynöksége, a futócipő részleg például már Boguskyékhoz tartozik.
kohlhaas mihály:
@Bánki Tamás | DrLinkedin.hu: Sőt kőfaragók és balett táncosok is. Vakok mesterlövészek, siketek z... (2020.03.31. 18:02)Kerekesszékes parkolófoglalás Pesten
Dauda András:
20-30 éve nem volt még Profi jóember!
És akkor még biztos nem volt amikor 3,60 volt a kenyér, mert... (2019.06.15. 15:30)Klárikám, Gyurikám, ez profi volt!