A
Wired magazin egy érdekes jelenségről számolt be minap, amely Kelet-Londonban ütötte fel a fejét. A járókelők a plakátokról kedvesen mosolygó reklámarcok helyén egyik napról a másikra levágott fejű vagy éppen vérben fürdő arcú embereket találtak. Mint kiderült, egy magát egyszerűen csak Decapitatornak, azaz Lefejezőnek hívó titokzatos alak választotta az önkifejezésnek és a street artnak ezt a különös módját. Kis barátunk lelkesen lefényképezi a hirdetést, majd otthon a számítógépén megbuherálja a kép egy részét, amit kinyomtat, és az eredeti poszterre ragaszt. Furcsa szenvedélyének áldozatul esett már szirupos musical-hirdetés, a Mézengúz főhőse és egy a nyalókáját fejjel még erotikusan szopogató modell is. Munkáit hősünk gondosan dokumentálja, és egy
Flickr képtárba gyűjti. Érdekes hobbi, ha valaki érti, mire megy ki a dolog, az magyarázza el nekem is. Én azon a véleményen vagyok, hogy örüljenek a kelet-londoniak, amíg az elkövető csak így éli ki bizarr késztetéseit.
A reklámok átalakítása mint street art műfaj persze nálunk sem ismeretlen. Na nem a T-Online kamu-graffitis nyulára gondolok, hanem például Kovács Gergőre, a
Kétfarkú Kutya Párt ötletgazdájára, aki számtalan hazai óriásplakátot ragasztott már felül kis kiegészítő szövegekkel. Ezek közül nekem a Hyundai elütött kutyája, a szaró Lópici Gáspáros Puncs óriásplakát és a Magyar Reklámszövetséget megrendítő őszinteséggel bemutató city light poszter tetszik, de a honlapján más finomságokra is bukkanhatunk. Ezentúl tehát, ha egy brutális, vagy egy önirónikus reklámot látunk, ne ítéljünk elsőre, mert lehet hogy pusztán csak egy ügyes reklámhekkel van dolgunk.
Címkék: botrány morbid hungarikum nsfw