Használtmobil-beszámítási akciót lehet úgy is hirdetni, ahogy azt a Pannon teszi. Bárgyú vigyorra torzult fejű apu tűvé teszi a lakást a régi vonalas készülék után, majd egyszercsak eszébe jut, hogy van neki ez a betegsége, hogy a feleslegessé vált dolgokat elássa a kertben. Szalad is az ásóval, a kiemeléshez felölti ünnepi vigyorát, és a telefont diadalmasan a magasba tartva, büszkén néz bele a kamerába. Szóval lehet így is mobil-visszaváltó akciót hirdetni, csak nem érdemes. Tudják ezt a Pannonnál is, de valószínűleg azt gondolják, hogy az átlag középkorú AB státusznak jó lesz ez is.
Nem úgy a fiatalokra célzott albrand, a Djuice esetében, ahol hajlandóak megerőltetni magukat, mondván a fiatalok mást szeretnek, azoknak igazi reklám kell. Ennek az eredménye volt egy fél évvel ezelőtt az a kampány, amihez minimál büdzséből leforgattak néhány kifejezetten jópofa filmet a "Kerítsd elő a mobilodat!" gondolatra. A dallamcsengőt nyelt pávián, a bontott csirkébe rejtett mobil, meg a hörcsög szájából kilógó zsinór is működő, vicces ötletek voltak. Szerette is őket a célcsoport, és valószínűleg az eredmények is jöttek. Így könnyebb volt meggyőzni az ügyfelet arról, hogy újra valami eszement kampánnyal hirdesse a fiatalabb korosztálynak a használt mobilok beszámítását.
Ebből született meg az ötlet, hogy csináljanak áldokumentarista jelleggel egy versenyt, ahol az indulók a Djuice-nál beszámított régi mobilokból készítenek műalkotásokat. Eredeti ötlet, olyan, amin lehet szívvel-lélekkel dolgozni, látszik is, hogy a készítők próbálták a legjobbat kihozni belőle. Rengeteg energiát fektettek bele, ami megmutatkozik Mobilműépítő Torna mikroszájtjának kidolgozottságán és a kampányhoz leforgatott irgalmatlan mennyiségű filmen is. De furcsa módon éppen ez a kampány rákfenéje is, mert az az érzése az embernek, hogy a készítők túl sokat markoltak. A sok apró filmecskét nem tudták igazán tatalommal feltölteni, legtöbbjük nincs igazán kidolgozva. A verseny nyitóoldalon megtekinthető vicces összefoglalója teljesen rendben van, viszont a játékosokkal készített interjúk többsége eléggé vontatott. Helyettük talán elég lett volna 3-4 igazán jó poénokkal telezsúfolt filmet forgatni, már csak azért is, mert így maradt volna pénz valódi színészekre is.
Mert a filmekben játszó karakterek mind amatőrök, és sajnos a szó rossz értelmében. Egyedül a narrátornak választott Hajdú B. István hozza jó formáját, a többiek azonban nem képesek kijátszani a jelenetekben rejlő lehetőséget, nem tudják élettel megtölteni a karaktereket. Nincsenek szerethető gesztusaik, nincsenek jópofa szövegek, csak amatőr színjátszás van. Ami azért bosszantó, mert a kampány, igazán nagy durranás is lehetett volna. Persze még így is messze a magyar átlag felett van, csak éppen kár, hogy érzésem szerint az ígéretes alapötletből nem sikerült kihozni a maximumot.
Vártam már ezt a reklámot mikor vessézzük ki...egy operatör cimbim dolgozott ezen a forgatáson, a szereplők nem színészek,hanem valódi civil emberek, ez is volt a cél, lássa mindenki, egyszerű emberek ezek. Az ötlet a kreatívoké volt, nem a P cég találta ki.
A másik, hogy nekem elsőre is az jött le, hogy ezzel a reklámmal azt mutatják: az teljesen normális kis hazánkban, hogy a szemetet a kertben ássuk el, és felé szépen zöldelő gyeptéglát rakunk. Nem, nem a kutya, hiszen ásót ragadva pontosan tudja, hol kell keresni a kidobott vezetékes készüléket. Botrány.
cig
Persze, hogy a kreatívok találták ki, csak arra utaltam, hogy a djuice csapatot hagyják reklámot csinálni, a Pannon márkán meg megy a szokásos kliséözön.
cigizó
Legalább ketten vagyunk, mert én kitépem a hajam szálanként, ha meglátom a Pannon családot. Egy időben az erste jobban idegesített, de most a pannon a nyerő.
Ennek a Mobilműépítő tornának a reklámanyaga már régebben kint van a pannon üzletekben. Kint volt minden versenyző fotója, Misa Sztyepanovnál nem volt arckép, csak egy tönkbe állított balta.
Van egy ismerősöm, aki pannon partnerüzletben dolgozik, tehát ezeket a reklámokat szoktam nézegetni. Meg azt mondta nekem, hogy Misa Sztyepanov doppinggyanúba is keveredett, de tisztázta magát. Mondjuk ezt nem tudom honnan szedte, milyen forrásokból szedik az ilyen híreket a reklámhoz:)
Szerintem az SMS Bandi is egy jó ötlet volt, már ezen a néven is lehet borulni.
De mi értelme van a Pannonnak a saját brand építése mellé még egy Djuice nevű (üdítő? zenelejátszó, ja nem: díjcsomag) brandet nyomnia?
TIP:
A mobilinternetes pannonos rémreklám is megérne egy misét.
Ki volt aki ezt megcsinálta? Jóváhagyta?
Ki vannak már rúgva??
Ilyenkor elgondolkozom, tényleg a magán cégek jobban működnek mint az államiak?
Milyen baromság, hogy a kutya netezik? hogy a milliomos csávónak nem futja még egy PC.-re, meg egy routerre, hogy anya is tudjon netezni, inkább tüzijátékot rendez a kertben?!?
Bizony, ez nagyon izzadságszagú lett, erőltetésbe fúllt. Azt hittem egy jó 5let, megnéztem a weboldalt és csalódás volt hogy egy hosszú, erőltetett reklámot kapok, ami még csak nem is vicces.
kohlhaas mihály:
@Bánki Tamás | DrLinkedin.hu: Sőt kőfaragók és balett táncosok is. Vakok mesterlövészek, siketek z... (2020.03.31. 18:02)Kerekesszékes parkolófoglalás Pesten
Dauda András:
20-30 éve nem volt még Profi jóember!
És akkor még biztos nem volt amikor 3,60 volt a kenyér, mert... (2019.06.15. 15:30)Klárikám, Gyurikám, ez profi volt!