Volt, amikor a forgóprizmás billboard, és a görgethető city light poszter számított látványosságnak, később a monitorok, kivetítők, és lézerfénnyel működő csodák vették át a helyüket. A jövő azonban valószínűleg nem a passzív, hanem a fogyasztókat bevonó, interaktív reklámfelületeké lesz.
Jól mutatja a trendet az Orange mobilszolgáltató közelmúltban felállított interaktív kirakata, amely gyakorlatilag a Különvélemény című filmből megismert technológiát ülteti át a gyakorlatba. Ott Tom "I wanna help people" Cruise állt egy nagy üvegfelület előtt, és egy kesztyű segítségével, egyszerű kézmozdulatokkal irányította a képernyőn lévő dolgokat. Itt is ilyesmiről van szó, csak még segédeszközre sincs szükség, hiszen csupán gesztusainkkal vezényelhetünk az kirakatnak. Érdemes megézni a videót, tényleg látványos a dolog.
És ha ez tetszett, itt van egy érintőképernyős kirakat is brazíliából, ami szintén nagyon ötletesen használja ki az eszközben rejlő lehetőségeket. Látszik rajta például egy takarítónő, aki ha valaki hozzáér az üveghez, azonnal lepucolja az összekoszolt felületet.
DS
Ez marhajó, kivéve, hogy a videón épp csak azt nem látni, ami a lényeg lenne.
Mindenesetre biztos, hogy a közeljövőben ez tömegesen el fog terjedni, és főleg a bevásárlóközpontokban a hagyományos city lightok helyett ilyenek lesznek.
Most ebben mi a pláne?
A technológia már ősrégi. Pár mobil készülék már kezdi kihasználni a gesztusok lehetőségét.
Különben meg nem jó ilyen közelről bámulni a TV-t.
Óóó, ez már maga a gibson-i vízió megvalósulása. Remegve várom az idôt, hogy mikor fogok mátrix szerû virtuális térben fotosoppolni, nem fájn így a hátam...
Sztem a Különvéleményben látható dolog 1 nagy baromság. Miért jó az, ha nagy karmozdulatokkal kell a kijelző előtt tornázni, ha ugyanazt kis csuklómozgással is meg lehet csinálni az egérrel? Ráadásul 1 egész szoba kell hozzá.
(Meg az a golyós dolog is nagy hülyeség volt a filmben. Egyszerűen ki lehetett volna írni a képernyőre a delikvens nevét, ehelyett 1 fagolyóba égették, és azt egy jó nagy pályarendszeren görgették le.)
Amúgy ebben a formában és felhasználással érdekes.
lenne egy témán kivüli kérdésem, hátha valaki tudja.
pest forgalmasabb részein érdekes felülragasztások vannak több citylighton is (narancsága alapon poénos és reklámellenes megjegyzések). a gyanús az, hogy tudtommal hetente ellenôrzik a hirdetéseket és letakarítják ôket, de ezek még mindig kint vannak... ki csinálja ezeket? és miért?
kohlhaas mihály:
@Bánki Tamás | DrLinkedin.hu: Sőt kőfaragók és balett táncosok is. Vakok mesterlövészek, siketek z... (2020.03.31. 18:02)Kerekesszékes parkolófoglalás Pesten
Dauda András:
20-30 éve nem volt még Profi jóember!
És akkor még biztos nem volt amikor 3,60 volt a kenyér, mert... (2019.06.15. 15:30)Klárikám, Gyurikám, ez profi volt!