Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Szerepelhet-e pártreklámban vörös csillag?













Tisztában vagyok vele, hogy politikai témáról írni kockázatosabb, mint a gumi nélküli szex Kelemen Annával, de a úgy éreztem, hogy az SZDSZ sokat vitatott csillagáról szót kell ejteni az addicton is. Bár csak lazán kapcsolódik ide, el kell mondanom, hogy én már a múltkori, a Terápia 2007 program keretében végrehajtott kórházi kajareformot hirdető kampányuknál is nagyot néztem. Nem tudtam ugyanis eldönteni, hogy csak én vagyok rosszul bekötve, és kizárólag én érzem félreérthetőnek, sőt, egyenesen öngólnak a "Jár Önnek a jobb" fősort, vagy ez egy általam nem megfejtett, titkos összekacsintás a liberális szavazóbázissal.

Ez azonban nem volt több egy szerencsétlen megfogalmazásnál, a párt legújabb kampánya azonban már több figyelmet érdemel. Ebben az SZDSZ a politikai humor (már ha van ilyen) eszközével élve próbálja az ellenlábasát minősíteni. A kampány készítői ugyanis egész egyszerűen lemásolták a Fidesz népszavazási kampányának logóját amelyen egy nemzeti színű "zászlódomb" mögött éppen felvirrad a "narancsnap", majd annak érzékeltetésére, hogy a népszavazási kezdeményezés a múltat akarja visszahozni, és a szocialista, paternalista állameszmény felé mutat, a napot egy kissé szulákandreásított, kerekded ötágú csillagra cserélték.

A pártelnök szerint persze ez nem is ötágú, hanem három, ráadásul nem is vörös. Ezt az érvelést azoban elég nehéz komolyan venni, hiszen a szövegkörnyezet az önkényuralmi jelképen kívül másfajta értelmezést nem tesz lehetővé, hacsak nem arra a népszavazási kezdeményezésre céloztak a Heineken logóban is szereplő vörös csillaggal, amely a sört is inyegenessé szerette volna tenni. Persze, hogy nem. Így viszont adja magát a kérdés, hogy etikailag védhető-e egy tiltott önkényuralmi jelkép szerepeltetése egy politikai reklámban, még ha ténylegesen az alakzat nem is látszik tisztán? Szerintem nem, és már csak azért sem, mert precedenst teremt, relativizál, ami után nehéz lesz majd a nyilaskeresztre, horogkeresztre vagy a többi ordas szimbólumra hasonlító jelképek ellen fellépni, vagy a használatuk ellen érvelni. 

Címkék: politika hungarikum reklámbűntett

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr15316658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kikkoman 2008.01.30. 09:42:31

Szerintem ez ritka nagy mellényúlás az SZDSZ részéről. Azt hitték, tudják mi a vicces, kiderült hogy mégse.

Jonathan 2008.01.30. 09:52:15

Szerintem meg jó poén, és be is talál a Fidesznél. Azért ilyen idegesek tőle:D

winston 2008.01.30. 10:03:57

Nanemár! Itt éppen arról van szó, hogy ellenzik, amit az a csillag jelképez. Ilyen alapon ez a kép:

www.proutist-universal.org/images/Nomorecommunism.gif

is elítélendő, hiszen tiltott önkényuralmi jelkép szerepel benne.

2008.01.30. 10:04:28

azért odaírták, hogy "köszönjük nem" mert a végén még rászavaznának :D

Todzsó 2008.01.30. 10:09:27

Pont az szdsz-től furcsa, akik ha meglátnak pár piros-fehér csíkot egyből nyilaszászlóznak. Pont ők hangoztatták, hogy mert nincsen rajta a nyilaskereszt az árpádsávos zászlókon az attól még nyilaszászló és be kellene tiltani. Most pedig jönnek azzal, hogy ez nem is vörös és nem is ötágú. El kellene dönteniük mit is akarnak. Náciveszéllyel fenyegetőzni, vagy a plakátjaikra vöröscsillagot. Mert a kettő együtt nem megy...

mano 2008.01.30. 10:14:37

muszaj hulyenek lenni? nyilvaaaaan tudjuk mit akar mondani a keveshaju a piros-feher csikokkal meg mit az szdsz a 3 agu kover halvanypiros csillaggal

szélkakas 2008.01.30. 10:14:50

Na végre egy jó poszt. Írhatnátok többet hazai témákról, engem az jobban megfog. Ami meg ezt a kérdést illeti, Kóka úrék elszámították magukat. Azt hitték Jupiternek szabad.

acetofive 2008.01.30. 10:15:39

ezekszerint a fidesz a 90-es brezsnyev es honecker smarolos reklamjaval a homoszexualis szerelmet reklamoztak? :DD
vagy a cocializmust?

Vfair 2008.01.30. 10:16:49

Azért sem fogadható el az a "magyarázat", hogy ez nem öt ág, és nem csillag, de még nem is vörös, mert épp a brandeknél terjedt el korábban, hogy a jól felismerhető márkajelet nem egészben mutatták, hanem csak egy jól felismerhető részletben.

Így jelentek meg "csonka" márkajelek, céglogok sorozatban - mindenféle hordozón (molino, reklámszatyor stb.)
Attól, hogy "csonka", még AZ, AMI.

szélkakas 2008.01.30. 10:17:05

mano
Itt nem erről van szó. Ha tiltott egy jelkép használata, akkor kormányzó pártként nem csinálok hülyét a jogszabályból, mert legközelebb majd a felvonuló nácik is erre hivatkozva raknak magukra háromágú, kövér, halványszürke horogkeresztet. Ennyi!!!

Retexis 2008.01.30. 10:17:30

Namivan? Nem olvasnak elegen, kell egy vöröscsillag Heineken flame?

Száműzött 2008.01.30. 10:20:11

A nulla százalékos támogatottságú SzDSz ezzel a reklámmal egy dolgot akart elérni, hogy beszéljenek róla. Mi is ezt teszzük, tehát sikerült.

sHelf 2008.01.30. 10:22:18

a Heineken ügynél ugye azért nem büntették a vörös csillag használata miatt a gyártót, mert bár a védjegy megegyezik az önkényuralmi jelképpel, de a hozzá kapcsolódó ideológia kommunikálása nyilvánvalóan hiányzik, arra eszmeileg nem, csak vizuálisan emlékeztet.

ebben az szdszes helyzetben az a furcsa, hogy a tiltott jelkép valóban nem jelenik meg, ugyanakkor teljesen nyilvánvaló, és minden ember számára egyértelmű, hogy ez AZ a vörös csillag. kérdés, hogy ez most ismeretterjesztő, oktatási, tudományos, művészeti célból, a történelem, illetve a jelenkor eseményeiről szóló tájékoztatás céljából szerepel-e?
egy indítványt megérne.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.01.30. 10:26:21

A reklám zseniálisan jó, kiválóan érzékelteti a helyzet visszásságát.
Viszont nyilvánvalóan törvénysértő, tehát büdösgyorsan abba kéne hagyni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.30. 10:26:29

Heineken elleni feljelntést az ügyészség elutasította.

Az SZDSZ-t és Kókát pedig feljelentették ezért, most az ügyészségen pattog a labda.

Részletek:
vastagbor.blog.hu/2008/01/25/voros_csillag


halk megjegyzés:
"egyenlő mérce" by SZDSZ: ez nem ötágú, nem vörös, az árpádsávos meg nyilas zászló ....

mano 2008.01.30. 10:26:43

szelkakas

igazad van ez valamelyest jogos fuggetlenul attol h mien retard dedos egy jogszabaly

mondjuk figyelembe kellene venni a torvenyalkoto szandekat, ilyen esetben a terror hazan a nyilaskereszt meg a kommercsillag az nem gaz?

megis valahogy egyreszt van valami winston erveben, masreszt meg ugy erzem alszent a felvetes h "akko meg miabajma az arpaccsavva ma??"

ezzel egyutt az arpadsavos tema foleg rettento uncsi

summa: sztem poennak jo, jogi/izlesbeli szempontbol lehet cinkes, foleg az szdsztol

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.01.30. 10:27:41

Még szerencse, hogy nem a miép ellen kampányolnak, mert akkor horogkeresztre hasonlító de nem horogkeresztet tettek volna a trikolórra és lecsapna rájuk a rendőrség meg az MBH tiltott önkényuralmi jelkép használata miatt.
Így, ez a vöröscsillagnak látszó de nem vöröscsillag már rendben.

kanbatu 2008.01.30. 10:29:39

Mi van akkor, ha valaki önkényuralmi jelképet használ? A jelképek fognak felvonulni, vagy terrorizálni a lakosságot? Az egész jelképtiltogatás el van baszva. Nem befolyásolja azt, aki használná, mert az úgyis kitalál valami hasonlót.

Ez az ötlet a reklámban pedig szellemes, csak ugyanúgy nem értik sokan, mint az SZDSZ előző, az egészségügy állapotáról szóló reklámját. (Hogy csukott szemmel jól működik az egészségügy, vagy valami hasonló.) Iróniának hívják a felhasznált eszközt, amit nem ért a nép. Ezért reklámnak nem jó az ötlet, hiába szellemes.

Kóka reakciója erre? Megkönnyebbülést jelent, hogy már nem miniszter, ha egy ilyen válaszra telt csak neki.

faék 2008.01.30. 10:34:24

mit hápogtok gyerekek? amikor a zárpádsávos zászló volt a téma a magyar jog tudorai megállapították, hogy attól, mert vmi annak tűnik attól még nem az. Na most itten az szdsz jogkövető magatartást folytat, mert itt is csak annak tűnik, de nem az. Mondhatni 1-1. A reklám meg baromi ötletes, le a kalappal a kreatívok előtt, és azért fájó, mert nagy igazságot hordoz magában.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.01.30. 10:34:29

Olyan irónia, meg humor, hogy beledöglünk a röhögéstől. De jó kedvem van, ihaj-csuhaj.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.01.30. 10:35:20

Az árpádsávos zászló annak tűnik, ami: árpádsávos zászlónak.

Gilderoy 2008.01.30. 10:35:21

Szdsz, ehh, inkább gumi nélkül a Kelemen Anna.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.01.30. 10:35:59

Ez a kép, meg a komm. vöröscsillag egy nagyobb darabjának. Merthogy az, és azt is jelképezi.

gendermember 2008.01.30. 10:36:30

jaj de nagyon etikusak vagyunk, de azért a kelemenannázás meg a szulákandreázás csípőből megy ;)

nézelődő 2008.01.30. 10:37:58

Nem értem a problémát. Egy önkényuralmi jelkép nem attól az, hogy úgy néz ki, mint egy önkényuralmi jelkép, hanem attól, hogy úgy használják. Ezért nem probléma a Heinekken vörös csillaga sem, vagy egy a második világháborúról szóló könyv címlapján (film plakátján stb.) a horogkereszt. Vannak azok a matricák is, amelyen egy figura horogkeresztet dob egy kukába: azzal sincs semmi baj.

Szerintem az árpádsávos zászlót nem kellene betiltani. Jóérzésű embereknek maguktól nem kellene használni, legalábbis adott környezetben. (Pl. állami ünnepségeken előfordul, de ott nem azt jelképezi, mint a tüntetők kezében, akik "kirekesztő magyar zászló"-ként használják: ennek az az üzenete, hogy csak bizonyos emberek tartoznak igazán a nemzethez.) Ezek a zászlók ugyanis joggal keltenek rémületet az emberekben az antiszemita tartalmú beszédek mellett. Aligha állítja azonban épeszű ember, hogy egy Recsket megjárt áldozatban ma rémületet kelt az SZDSZ reklámja.

Ettől függetlenül szerintem sem eléggé szellemes...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.01.30. 10:39:43

Most végignéztam a szadesz hirdetéseit. Mindegyik NEGATÍV töltetű. Mindig valami ELLEN mozdulnak. Egyedül az adócsökkentés volt, (18% szja) ami önálló gondolat volt (igaz azt is negatíve tálalták) az meg nem jött be 2 és fél ciklus alatt.

kochav 2008.01.30. 10:40:02

szerintem nincs vele semmi baj. Ha egy önkényuralmi jelképet hangsúlyozottan ROSSZ PÉLDAként mutatunk be, akkor ott a helye.
A klasszikus, "horogkeresztet a szemétkosárba hajítós" póló viselőiről sem gondolja senki, hogy nácik - nagyon helyesen -, és remélhetőleg sosem fogják előállítani őket "tiltott önkényuralmi jelkép használatáért".

kochav 2008.01.30. 10:41:32

(bocs nézelődő, nem olvastam végig a kommenteket, most indultam visszafelé... de legalább egyre gondoltunk)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.01.30. 10:43:24

a reklám jó
a törvény rossz


aki meg árpádsávoszászlózik, az nem tud gondolkodni (vagy nem akar)

Hiszen az árpádsávos zászlót tartó épp azt jelzi a zászlójával, hogy ő egy ideológiát támogat

Ez a kampány meg éppen nem azt mondja, hogy az SzDSz visszahozná a szocializmust


de mindegy

a formállogika nagy úr

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.01.30. 10:46:48

Az a baj ezzel a hirdetéssel, hogy provokatív, ezen kívül pedig remek okot ad a kettős mérce gyakorlására. Mert ha én belinkelek egy ilyen képet: imgfrm.index.hu/imgfrm/7/8/7/5/BIG_0003827875.jpg ami pontosan ugyanannyira nem horogkeresztet ábrázol mint amennyire nem vöröscsillag az SZDSZ hirdetésén látható valami, mindjárt megkapom a náci, fasiszta, antiszemitákkal kokettáló jelzőt. Pedig a szélsőség ugyanúgy szélsőség, mindegy hogy melyik oldalon áll.

miquez 2008.01.30. 10:51:19

Szerintem el kéne törölni a törvényt, mindenki nyugodtan használja az Árpád-sávos zászlót, a horogkeresztet, a vörös csillagot, meg mindent...majd jól kiröhögöm őket, ha meg esetleg komolyra fordul a dolog, akkor meg majd ellentüntetek a Kossuth-címerrel..
Szánalmas, hogy egy szimbólum betiltásával akarnak amúgy tényleg káros eszméket visszaszorítani...

kochav 2008.01.30. 10:53:44

Gery,
kicsit eltévedtél.
A kép alatt ennek kéne állni:
"népszavazás a nemzeti szocializmusról 2008"
majd:
"köszönjük, nem!"

és máris nem kapnád meg, a "náci, fasiszta, antiszemitákkal kokettáló jelzőt".

sziszkoka 2008.01.30. 10:54:41

Aki nem lenne tisztában a március 9-i népszavazás kérdéseivel:

"Egyetért-e Ön azzal, hogy az államilag támogatott felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatóknak ne kelljen képzési hozzájárulást fizetniük?"

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a háziorvosi ellátásért, fogászati ellátásért és a járóbeteg-szakellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-jétől ne kelljen vizitdíjat fizetni?"

"Egyetért-e Ön azzal, hogy a fekvőbeteg-gyógyintézeti ellátásért a jelen kérdésben megtartott népszavazást követő év január 1-jétől ne kelljen kórházi napidíjat fizetni?"

Aki megteheti mondja, hogy nem ért egyet velük, fizessen, de sajnos az átlag magyar állampolgárok nem tehetik meg, hogy mindenért fizessenek. Mondom az átlag magyar polgárok, akik sajnos sokkal többen vagyunk Magyarországon, mint a pártok tagjai - akik megszavazták, hogy szinte mindenért fizetni kelljen ebben az országban - nem beszélve a talpnyalóikról és a bérenceikről - akiknek mindig csurrang-cseppen.
És ami ezt az undormányt illeti, a "régi szép időkből" van egy ugyanilyen motívummal ellátott őv - még abból az időből amikor minden gyereknek kötelező volt egyenruhát hordania, és lelkesen skandálni dicsőítő énekeket. Gyönyörű mondhatom! Ezért a fantasztikus alkotásért kíváncsi lennék, hogy mennyit akasztottak le a kreatívok - ha már itt tartunk.
És sajnos semmi vicces nincs a mai magyarországi helyzetben. Ha valaki viccnek fogja fel, és el akarja viccelni, akkor az beteg ember - és menjen orvoshoz - 300 forintért...

cas26 2008.01.30. 10:57:51

ha a nyilaszaszlo nem nyilaszaszlo - mint ahogy egyekent az - ugy ez sem voroscsillag.
hozzatennem meg, hogy a politikai zombik a nyilasszimbolumot pro, mig az szdsz a csillagot kontra hasznalja. az athuzott horogkeresztet a soha tobbet fasizmust szlogennel senki sem tamadja. nevetseges is lenne egy ilyet beperelni tiltott onkenyuralmi jelkep hasznalata miatt, ugyanis az pont azt jelentene, hogy a torvenynek csak a betujet vesszuk figyelembe - ami egyebkent sajnos nem all tavol tolunk sokszor. ennek a torvenynek az ertelme - mar ha egyaltalan van neki - pont az lenne,hogy nem akarunk tobbet ilyen ideologiakat kis hazankban, ezert ne propagalja oket senki ezekkel a szimbolumokal.
hataz szdsz-es logo enyhen szolva nem propagalja a szocializmust.
megint vihar egy pohar vizben.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.01.30. 10:58:13

Hát, nekem az tetszett a legjobban, amikor Gusztos azt mondta, hogy ez a csillag NARANCSSÁRGA!
Milyen kínja lehetett ha egy ilyen zéró dumával jön...
Mondjuk tőle többet vártam.

miquez 2008.01.30. 10:59:01

"Ha valaki viccnek fogja fel, és el akarja viccelni, akkor az beteg ember - és menjen orvoshoz - 300 forintért... "

Most akkor azt mondod, hogy ne vicceljünk, aztán mégis elvicceled a végét? :)
Pont az a vicces, hogy 300 Ft-ról tartunk népszavazást, a közvetlen demokrácia magasztos eszközét egy kéttekercses Tesco WC-papír áráról való döntés szintjére süllyesztjük!

A tandíjra ez nem vonatkozik, az tényleg nagyobb érvágás!

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.01.30. 10:59:21

sziszoka, igazad van! Mivel az ország annyira szar helyeztben van, ahogy írod, mindenki kapjon mindent igyen! Úgy sokkal jobb lesz!

körökör 2008.01.30. 11:02:07

Pár napja tudhatjuk egy neves magyar politikustól,hogy a macska attól még macska, hogy nyávogó szerkezetnek hívják. Az árpádsávos zászlót meg minden állami ünnepen a többi történelmi zászlóval együtt hurcolássszá,ezért nem értem mi a baj vele.

dr. Wilbur Swain 2008.01.30. 11:02:20

áhh, elnézést kell kérnem mindenkitől, de... hülyeköcsögeszdéesz

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.01.30. 11:03:04

Hát ezaz baszki, hogy most sem ingyen kapod. Nézd meg a fizetési czetlidet. Súlyos ezrek-tízezrek havonta.
OK. Ezt vegyék le mindenkitől, aztán menjen mindenki ahová akar, amennyiért telik. DE NEM EZT AKARJÁK!
A járulékok betagozódnak az szja-ba, az ellátásért meg fizes.
Szdsz = 18% adóemelés. KB.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.01.30. 11:03:59

Ingyenes felsőoktatást!

Még több médiaszakost!

Még több politológust!


...

k|M · http://reakcio.blog.hu 2008.01.30. 11:04:27

Ebből a reklámból nem csak az jön le, hogy ez msot vöröscsillag vagy sem, hanem az is, hogy Magyarországon a politikai élet Fidesz-centrumú: a fidesz állít valaamit, a többiek pedig reagálnak rá, akár úgy is, hogy lelopják az aktuális kampányszlogenjeit és kicsavarják az érdekeiknek megfelelően.

Ez a követő magatartás életveszélyes egy-egy szervezetre nézve, mert hosszútávon az kerül előnybe, aki diktálja a piacot, és nem az, aki követi.

Bár nem aggódom az szdsz-ért, felőlem maradhatnak ilyen ötlettelen követők.

z 2008.01.30. 11:05:33

Ezzel a reklámmal csak az a bajom, hogy a másik 'kifigurázása'.
Ez nagyon gyerekes.
Lehet, hogy a Kovács Pisti volt a kreatív, vagy mittudomén, de ilyenért már az általános iskolában is megvernek.
Könnyű a másikat nyúlni.
Egyébként, ami meg 'egyedi' reklámjuknak minősül, az meg szar.
Ördögi kör. Bocs, csillag.

taltam 2008.01.30. 11:07:16

Olyan furán hat ez az egész a Magyar SZOCIALISTA Párt koalíciós partnerétől.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.01.30. 11:07:46

Ne felejtse el senki, hogy 15 hónap alatt jutott el oda a dolog, hogy egyáltalán népszavazásra engedjék a kérdést. Több mint egy évig adminisztratíve akadályozták. Most arra buzdítanak, hogy ne menjenek el.
MIÉRT? Hát nem a választóik akarata szerint szándékoznak eljárni? Itt a nagy alaklom, ha gáz van szondáztassuk meg a lakosságot egy népszavazással. Ha valakinek kétségei volnának a legitimáció iránt, most teljes felhatalmazást kaphatunk.
Egyébként most komolyan. Ha ezt előtte ők kezdeményezik, simább ügy lett volna. De akkor is meg most is sumákoltak.

Hangyasav 2008.01.30. 11:08:01

Úgy hozzászólnék ma délelőtt, de már megint nincs mihez...

kisdobos 2008.01.30. 11:09:26

Szerintem a reklám telitalálat, és egész másról szól, mint mondjuk egy árpádsávos zászló. Ez a holmi pontosan arról beszél, hogy a nem akarjuk azt, hogy visszajöjjön a cucilizmus, a maga hamis ingyenességével és egyebeivel, mindazzal amivel a fityesz most hülyíti a népet. Hogy ezt a célt egy, a régi kommunista időket idéző motívum felhasználásával teszi, teljesen rendjén való.

Más tészta az árpádsávos kopasz, mert ő pont azt szeretné, ha visszajönne az a számára kedves időszak, amikor tetszőlegesen kiválasztott célpontokat büntetlenül lehetett a dunába lődözni, felakasztani, kirabolni ésatöbbi.

Baren 2008.01.30. 11:10:23

hülyeség.kérem a következőt

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.01.30. 11:14:54

kochav 2008.01.30. 10:53:44

A képet nem én csináltam, és nem a szöveg volt a lényeg rajta, hanem az ábra.

A Hannibal Lektűr-attitűd · hannibal.blog.hu 2008.01.30. 11:03:59

Teljesen igazad van! A középosztályból tényleg sokkal jobb a színvonalon aluli szakoktatásnak hála alkoholista, gondolkodásra képtelen prolit nevelni. Amíg nincs alternatívája a felsőoktatásnak (és magyarországon sajnos nincs) addig nem lehet elvárni, hogy aki valamit akar kezdeni az életével, az ne akarjon tanulni.

Miért nem lehet megoldani, hogy a szükségtelen szakok keretszámát a felére-harmadára-tizedére csökkentsük? Ja, abból nincs bevétel... Mert igazad van abban, hogy több bölcsész minek, de a felsőoktatás nem csak erről szól. Gondolkodó értelmiségre igenis szüksége van egy XXI. századi európai országnak, tízmillió kőművessel nem fogsz modern, tudásalapú társadalmat építeni. És a tanulás lehetősége nem csak a rózsadombi elitnek jár, akinek apuci-anyuci a segge alá tolja a diplomát, mert megtehetik, a kölyök meg elmegy tanulni csak hogy addig se kelljen munkába állni. A felsőoktatás fizetőssé tétele pont a fő problémát (sok fölösleges diplomás) nem oldja meg.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.01.30. 11:15:49

Ingyenes felsőoktatást!

Még több médiaszakost!

Még több politológust!

Még több reklámszakembert!

Még több filmrendezőt!

verdad 2008.01.30. 11:17:15

Mikor jöttök végre rá, hogy az szdsz nem azért rakott oda vörös, vagy akármilyen csillagot, mert a kommunizmust /szocializmust akarja propagálni, vagy visszahozni, sőt éppen ellenkezőleg. Az árpád-vagy akármilyen sávosok viszont épp azt az ideológiát akarják sugallni, amit eszmei elődeik.
Mellesleg, ha már ezekről az "ingyen ez, ingyen az" kérdésekről népszavazhatunk, az ingyen sörről miért nem? Az se sokkal nagyobb hülyeség.
Arról pedig már igazán kevesen beszélnek, hogy a fidesz eredeti kérdései közül 2-ről lesz népszavazás, a többi mögül csendben kifarolt. Emiatt pl. a gyógyszerészek (akiknek a csoport érdekeit szinte az egész társadalommal szemben akarták védeni) miért nem visítanak?

edko csoki 2008.01.30. 11:17:41

ha másért nem, azért mindenképpen jár a pont az ötletgazdának, mert beszédtéma, ez nem vitás. pol vagy nem pol, ez reklám, ki lehet ezen akadni, de nem érdemes.
Amúgy meg, egyébként is jár, betalált, szerintem.
Annak ellenére, h ominózus jelkép használata valóban vitatható. végülis, óvatos kampánynak semmi értelme, kidobott pénz. mint a másik, a "nem elég gondolni a nemre", hiába a böhöm betűk, elég lagymatag. nem is volt téma, asszem.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.01.30. 11:17:48

Kisdobos: "a maga hamis ingyenességével"

Mi a hamis ingyenesség? Eddig fizettem a TB-t, most meg fizethetek emellé fizitdíjat. Ez olyan, mintha a BKV bevezetné, hogy mostantól havonta veszed a bérletet, plusz még egy jegyet is kell lukasztanod, ha ténylegesen igénybe is veszed a szolgáltatást. Az egészségügy eddig sem volt ingyenes, de még látszülag sem, ezt csak a baloldal akarja velünk elhitetni.

Player71 2008.01.30. 11:18:24

Szerintem is ötlettelen az egész. Az ötágú vörös csillag már csak azért is megállja a helyét, mert egyrészt nem vagyunk vakok, a mögötte felsejlő "pajzsszerű sugaras valami" pedig abszolút a régi komcsi címerekre emlékeztet, lásd román-, szovjet-,stb, sőt Rákosi címereket.
Az pedig pláne pofátlanság, hogy miért kéne annak az embernek a komcsi rendszert visszakívánnia, aki esetleg elgondolkodik azon, hogy az általa és a munkáltatója által befizetett adók után, abból nem jól gazdálkodó állam mindenféle cinikus jogcímen tőle még le akar valamit nyúlni, ebből pedig köszi, nem kér. Szóval köszi, se Kádár rendszer, se lenyúló SZDSZ!
Tessék kicsit érteni a gazdasághoz, hogy az általam becsületesen befizetett nem kis pénzből nekem juttasson is vissza valamit, hiszen az állammal többek között azért szerződtünk le, hogy a pénzünkkel jól gazdálkodjon.

Selmeczi 2008.01.30. 11:22:00

A jobboldalisággal meghatározható, politikai fogalmakba mélyen ülő emberek öndefiníciója analóg a tudatlanság fogalmaival - bekaphatják egymás faszát.

körökör 2008.01.30. 11:22:11

Még több ügyvédet! Még több képviselőt,legalább 800-t a Parlamentbe! Még több szóvivőt, szóvivőt minden rendőrőrsre és MÁV állomásra! Még több államtitkárt!

Mária 2008.01.30. 11:30:15

Ez a japán zászlóból a felkelő nap, csak elkúrta a grafikus :)

panelprofi 2008.01.30. 11:33:00

"A Heinekent is fel jelentették, de az ügyésszég elutasította azt arra hivatkozva, hogy a Heineken sörön látható vörös csillag törvénysértése csak látszólagos, mivel "nem állapítható meg, hogy jelen esetben a vörös csillag megjelenítése a mögöttes kommunista eszmékkel való azonosulást, illetőleg azoknak, mint saját politikai és erkölcsi felfogás megtestesítésének használatát jelentenék"." A Szadesz még Heinekenebb ebben a reklámban, mert még inkább :)

átlátó 2008.01.30. 11:39:42

Hülyék! Azon se csodálkoznék,ha szögesdrótot tekernének a falloszukra és úgy párosodnának!

leena 2008.01.30. 11:39:44

... már koromnál fogva is engedtessék meg: szocializmus? köszönöm NEM! Engem a fityisz nem tud megetetni, eleget tapasztaltam a "látszatingyenesség"-ből. Elegem van abból is, hogy mindig mindenki osztja az észt - az én adómból - de kérdem, ha a munkavállalók nagy része minimálbérre van bejelentve, ez után adózik és fizet TB-t , milyen alapon várja el az un.európai szintű eü.ellátást? Mellesleg mostanában 2x voltam háziorvosnál és örömmel nyugtáztam, hogy szinte üres a váró - az volt ott, akinek orvoshoz kellett mennie és nem az, aki egy kis beszélgetésre vágyott... Más.A fiam most egyetemista, és nem várom el mástól, hogy a tanittatását fizesse - cserébe természetesen én sem akarom jól menő ügyvéd- és orvosdinasztiák csemetéinek a tandiját fizetni! Ami pedig az eredeti témát - SZDSZ reklám - illeti, pontosan azt figurázza ki, amit annyira, de annyira utálok: az ájtatos, hazug dumát

Condy 2008.01.30. 11:41:06

Nem a reklám, hanem a tartalom a lényeg. Ez a vöröscsillgra hasonlító valami megmutatja a fideSS hazug politikáját. Tényleg el szeretnék hitetni az emberekkel, hogy ingyen lesz minden, ha ők jönnek.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.30. 11:46:15

Hannibal Lektűr-attitűd
"Ingyenes felsőoktatást!
Még több médiaszakost!
Még több politológust!"

Hogy lesz kevesebb diplomás a tandíj miatt ?
A felvehető diákok számát kellene csökkenteni!

Minek 1 évben ebben az országban 1000 történelem szakos . Vegyenek fel csak 150-et.

Ez nem tandíjfüggő.

gaze 2008.01.30. 11:50:35

Megint az a baj, hogy mindegy milyen a reklám, a termék szar.
Minden szempontból.

Az szdsz kb annyira hiteles szociálisan érzékeny liberális pártként, mint kelemen anna csókos ajka.

Így meg szavazhatsz amire akarsz, ergo, tétnélküli a parti.

Megmondó 2008.01.30. 11:51:15

A FIDESZ napról napra közelebb van ahhoz, hogy egy klasszikus náci ("nemzetiszocialista") párttá váljon. Mussolini 1944-es bábállamát is "szociális köztársaságnak" nevezték -- nyilván OV is innen vette a "szociális népszavazás" kifejezést.

emirates 2008.01.30. 11:51:46

LEENA-nál a pont! Az aki ingyen egészségügyet, ingyen oktatás akar költözzön Kubába! Majd Castro megadja neki.. :D

shared folder 2008.01.30. 11:54:46

KedveSS Condy,
Semmi sincs ingyen, most sem... és nem is volt. Rengeteg pénzt befizettem/fizetek TB-re, amire azt mondod, hogy ingyen van. Nem csak akkor kell kapitalistának lenni, amikor be kell szedni a pénzt, hanem akkor is, amikor válszt kell adni, hogy hova kerül, amit tisztességesen, KÖTELEZŐEN befizetek. Addig meg egy fillérrel sem többet, mit képzelsz?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.01.30. 11:56:16

Ez az önkényuralmi jelkép törvény olyan, mint a túlzásba vitt PC ámerikában...

A konkrét esetben az önkényuralmi jelkép megjelenítése formailag egyáltalán nem teljesül, bár persze bele lehet magyarázni, hiszen a legtöbb magyar ember a vörös csillagra asszociál.

Szellemiségében sem teljesül, hiszen éppen arra akarja felhívni a figyelmet, hogy ne akarjuk visszahozni a szocializmust a látszólagos ingyenességről szóló népszavazás demagógiájával.

Megmondó 2008.01.30. 12:02:04

Annyit még hozzátennék, hogz ne felejtsük el, hogy eredetileg hét, egymással semmi kapcsolatban nem lévő népszsvazási kezdeményezés volt, bevalottan kormánybuktatási célból. Az egy becsapás, hogy itt a vizitdíjról lenne szó, itt OV hatalmi igényéről van csak szó. A többi kamu. Nyilvánvalóan senki sem szeret fizetni, ezért ezt jól be lehet szopatni az emberekkel. Az alkotmánynak "természetesen" tökéletesen ellentmond, hogy fizetési kötelezettségekről népszavazást lehessen tartani, Azonban, sajnos, mint azt nemrég Majtényi írta az ÉS-ben, nálunk "napraforgó" alkotmánybíróság van.

tanár úr 2008.01.30. 12:06:46

A reklám jó a Fidesz szar!---ez a lényeg emberek. A toprzékoló gonosz törpe meg dögöljön meg vagy álpoltassa magát ahogy szokta a vereségek után:))) hjeeah:)

tanár úr 2008.01.30. 12:08:36

Nekünk se Alkotmánybíróságunk se köztársasági elnökünk nincs..( mindekettő Napraforgó) , csak fizetjük a hatalmas fizetésüket mi adófizetők!!!!

Béka 2008.01.30. 12:09:16

taltam, jól beszélsz :-) Skizofrén állapotok uralkodhatnak szadeszéknál. :-)

tanár úr 2008.01.30. 12:11:44

Dakota lónak Tarlós a háta:)

torquinho 2008.01.30. 12:25:23

Üdv !

Az egész magyar politikai eli hazug, korrupt, csaló, és tolvaj.

Nincs kivétel, kötelet az összesnek !

Jack__Bauer 2008.01.30. 12:25:31

A Fidesz dobott egy gumicsontot a nép közé, a kormány meg eljátsza hozzá a hattyú halálát.
Amíg ezzel a népszavazással vagytok elfoglalva (ezeket a "kormányváltó" rendeleteket egy tollvonással szüntethetnék meg, ha megválasztanák őket), addig legalább nem foglalkoztok, az ettől jóval nagyobb horderejű és keményen húsbavágó eü biztosítási "reformmal" (amit igazán érdekes lesz visszavonni)...

Azért az se gyenge, hogy az ezzel kapcsolatos aláírásgyűjtésbe (mármint a biztosítós) beengedték a Magyar Kommunista Munkáspártot. Kíváncsi lennék ez hány támogatót\aláírót hoz és mennyit tart vissza.

kutyacica 2008.01.30. 12:33:58

zero rátapintott a lényegre.

Emberek, ezt vegyétek észre! Ezen a népszavazáson baromságokat kérdeznek és a kampány feltehetően szinte minden elemében demagóg és semmitmondó lesz.

A kormánynak pedig szerintem kurvára kapóra jön az, hogy az ellenzék ilyen dedós szinten bír kritizálni. A felsőoktatással nem az a baj, hogy kell befizetni a hallgatóknak. Ez hol rossz elképzelés? El se kezdem sorolni a végtelen jó példát. Az egészségüggyel sem az az alap hiba, hogy lett vizitdíj.

Nem bírom megállni, hogy pár mondatot ne szenteljek ennek az "átlag magyar ezt nem tudja kifizetni" idiotizmusnak.

Tandíj - ez az összeg kevesebb, mint az éves minimum szoctám+minimum ösztöndíj. A felsőfokú szakképzés keretszámai félig sincsenek töltve. Az egyetemisták pedig minden másra (koli, utazás, könyvek!) sokkal, sokkal többet kell elköltsenek ennél. Kapjatok észbe, SAJNOS nem ez a felsőoktatás problémája és nem is megoldása ez önmagában.

Eü - a vizitdíjról muszáj elmondani, hogy könyörgöm egy embernek egy évben maximum 6000 ftról beszélünk. Ez mennyi is, kevesebb mint 600 egy hónapra. Szegény átlag magyarnak nincs ennyi - mert már elment egy doboz cigire, vagy két sörre. Ok, ez kicsit demagóg, de szerintem jogos. Arról nem is beszélve, hogy szegény átlag magyar bizony tb-be ennél sokkalta többet tesz be, mint ez a havi hatszázas. Nem is ott van a gond, hogy ezt a 600 forintját hogy adja oda, hanem hogy a többi amit elvesznek tőle, hogy és mire fordítódik. Pont mint az oktatás, nem az a gond, hogy ezt nem lehet kiköhögni, hanem hogy egyenlőre csak annyi látszik, hogy süllyesztőbe megy el a pénz, persze én keveset tudok.

Az összes többi elemében véreznek (remélem, egyenlőre) a so called reformok, nem ezekkel a kiragadott ügyekkel van ab ovo baj, úgy elvileg, hogy eleve ki kéne zárni.

Ezért kéne itten felszólalni, de ezt a mostani ellenzéktől lehet persze várni, a társadalmi szervezetek hangja pedig sajnos nem elég erős, meg hát ők is politikai környezetben kénytelenek evezni.

maradnak a blogoló megmondó nagyokosok :)))

Mindenesetre én abban bizakodom, hogy ha a népszavazás eredmény odacsap a kormánynak (amire ahogy én látom minden esély megvan most) akkor talán elgondolkodnak annyira, hogy ha másért nem hát azért hogy látszatja legyen tárgyalóasztalhoz ülnek az érintett szakmai szervezetekkel és egyeztetnek velük a VALÓDI vitás kérdésekről, hátha azokban előrelépés történiek.

Ja, a reklámról: szerintem zseniális.

ui az adminnak: most hogy törhető a captcha, nem lehetne hogy kiveszitek ezt a beírást? ha valaki akarja úgyis leszpemmeli... köszi, csak egy ötlet volt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.01.30. 12:34:20

Ha valaki azt mondja, hogy ezért meg kell büntetni az SZDSZ-t, mert önkényuralmi jelképet használ, az kb. azon szinten van, mint a repülőtéri biztonságiak az Apádra ütök c. filmben, akik elviszik Ben Stillert, mert kiejtette azt a szót egy repülőgépen, hogy bomba, miközben csak annyit mondott, hogy "Nincs nálam bomba" :-)

Szerintem a negatív kampánnyal sincs gond, addig, amíg nem rágalmaz, hanem csak rámutat a másik fél valós és releváns hibáira. Tehát ha egy politikust a korábbi mondataival szembesítik, vagy azt mutatják be, hogy milyen valós következményei vannak egy döntésnek, addig nincs gond. Viszont amikor személyeskedéssel meg magánéleti dolgokkal jönnek, vagy egyszerűen csak rágalmaznak, az már gáz.

Ennek a fényében ezt én egy kissé provokatív, de frappáns és korrekt visszavágásnak tartom az SZDSZ részéről. Lecsapták a magas labdát. Ennyi.

Nash vs. Keynes 2008.01.30. 12:34:26

Ebben az a "gyönyörű", hogy Kókáék pont most teremtettek precedenst a kicsit kitakart horog és nyilaskeresztekre ékesen demonstrálva hogy magasról szarnak minden törvényre ha érdekükben áll.

verdad 2008.01.30. 12:34:53

"Azért az se gyenge, hogy az ezzel kapcsolatos aláírásgyűjtésbe (mármint a biztosítós) beengedték a Magyar Kommunista Munkáspártot. Kíváncsi lennék ez hány támogatót\aláírót hoz és mennyit tart vissza."

Szerintem semennyit, vagy minimálisat, ezzel szembern jól demionstrálja, hogy "szövetség" van, meg, hogy ez "nem pártkérdés". Ki látott már szemmel (vagy legalább statisztikailag) érzékelhető mennyiségű kényes gyomrú jobboldali szavazót, aki nem apologetikusan hozsannázza Viktort?

café 2008.01.30. 12:39:22

vero: "Most végignéztam a szadesz hirdetéseit. Mindegyik NEGATÍV töltetű. Mindig valami ELLEN mozdulnak."

Mire gondoltál, a Kovács Pisti negatív töltetű volt?

Egyébként miért baj, ha adott esetben egy párt valami ellen mozdul? A Fidesz most azt mondja, hogy ő a vizitdíj ellen mozdul. Az SZDSZ reklámja meg a szocializmus hamis világa ellen, amiről minden fideszes kezdeményezés szól:

- minden legyen állami
- mindenkiről gondoskodjon az állam
- magántőke: fúj
- öngondoskodás: fúj
- privatizáció: fúj (kivéve, ha a szakrendelőt a Fidesz egri elnöke viszi el, akkor ok)

tanár úr 2008.01.30. 12:40:08

Népszavazás? Mszp ek nem mennek szavazni, Fidesz játék..megnyerik?..na és? böff..ennyit ér!
a gonosz törpe toporzékolhat! Semmi nem történik!
Az eű reform megy tovább!
és a 2010 es választásra megy el az összes Mszp s szavazó..és a mehet ápoltatni magát a Vityka gyerek!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.30. 12:51:16

Az SZDSZ reklámja meg a szocializmus hamis világa ellen, amiről minden fideszes kezdeményezés szól

Miről beszélsz ???

Menny el ide :
www.nettober.hu/

Írdd be a bruttóbéred.
1.kiírja hogy a céged memnnyi TB-t fized utánad
2. kiiírja hogy TŐLED mennyi TB-t vonnak le

na, most ez nálam:
74 327 (Cég)
15 378 (tőlem)

AKKOR HOL "LÁTSZIK" INGYENESNEK AZ EÜ ?

Jack__Bauer 2008.01.30. 12:57:56

verdad: a vizitdíj elleni kampány és az eü biztosítás kiárusítása két teljesen különálló dolog. Az előző a Fidesz gumicsontja, utóbbi viszont ténylegesen civil kezdeményezés. (Hogy a Munkáspárt hogy került a képbe, nem tudom. Január elején még nem volt benne, az tuti)

SzZ 2008.01.30. 13:35:51

Remélem néhányan még emlékeztek a 2003-as EU népszavazásra. Akkor született egy olyan plakát, ami kézfogásokat mutat: egy horogkeresztes kézzel történőt, egy vörös csillagos kézzel történőt, illetve egy kézfogásra nyújtott EU csillagos kezet mutat, "lehet nemet is mondani" felirattal.

Tök világos, hogy ugyanúgy a jelképeikkel ábrázolt eszmék elutasításáról van szó, mint mondjuk a kukába dobott horogkereszt esetén.

Mégis rendőrségi, majd bírósági eljárás lett belőle önkényuralmi jelkép használata miatt!!

Jogállamban nem használunk kettős mércét; nem atól függ egy cselekmény megítélése, hogy ki követi el. Ha ezek a jelképek 2003-ban tilosak voltak, akkor ma is azok, az SZDSZ számára is.

A másik lehetőség, hogy Magyarország nem jogállam.


PS: Ideteszem a hivatkozott plakátot. Nagyon szépen kérek mindenkit, ne vigyétek el a kuruc.info miatt vakvágányra ezt a topic-ot. Azért onnan a link, mert a google találatai között ez volt az első, ahol a plakátot is megtaláltam.
kuruc.info/galeriaN/hir/EU-NEMplakat.jpg

verdad 2008.01.30. 13:48:54

"utóbbi viszont ténylegesen civil kezdeményezés" Az utóbbi években (kb 2002 óta)a civil kezdeményezésekkel kapcsolatban fenntartásaim vannak. Mármint a függetlenségükkel kapcsolatban. Több rossz példa is mutatja, hogy ezek általában valamely párt "fityegői", de ha nem is közvetlen utasításra/jóváhagyás mellett cselekszenek, fő céljuk a párttól tapasztalt magatartás minta utánzása, túllicitálása. Jó lenne ha hihetnénk a civil kezdeményezések "tényleges"-ségében.
"Hogy a Munkáspárt hogy került a képbe, nem tudom" Ezt konkrétan persze én sem, de az utóbbi időben nem egyszer volt tapasztalható, hogy szélsőbalos szervezetek (pl. Munkáspárt, vagy hogy hívják most Thürmeréket)támogatják a Fidesz kezdeményezéseit. Erre mondják, hogy a szélsőbal és a szélsőjobb összeért. Egyébként ez is mutatja, hogy a Szadesz fenti hirdetésébe foglalt ábrának van létjogosultsága.

nemkellvagta (törölt) 2008.01.30. 14:18:58

Minden, de MINDEN, amit az SZDSZ csinál, felháborító pofátlanság. ki kormányoz együtt a SZOCIALISTA párttal? ki hozta vissza a komcsikat a halálból 92 körül? és ki része annak az ostoba, korlátolt establishmentnek, aki, kiskorúnak tekintve az állampolgárokat, tiltja a vörös csillag (és egyéb geometriai alakzatok) használatát? legalább a saját törvényeiket tartsák be, vagy tegyenek úgy.

aTony 2008.01.30. 14:34:58

"Ez a nép itt nem olyan, hogy békében éljen boldogan, a vérében a harc, a láz ..."

Hülye magyaroknak majdnem ötágú vörös csillag (color.RGB=1.0,0.0,0.0) mint geometriai alakzat, bezzeg ha egy kocsmába lenne.

Hülye ez a nép itt, jól elrágcsálja a szadesz népbutitó csomagját és önkét dögöljön már meg!

Hangyasav 2008.01.30. 14:51:46

Én, ellentétben másokkal, nem értek a politikához, viszont sztem mint reklám, ötletes.

Tömör, világos, frappáns. Egy mondattal elmondja, mi az üzenet. Cool.

(Egyébként, ha készül mondjuk egy film a sztálinizmus/polpotizmus/maoizmus bűneiről, visszáságairól, hazugságairól, ott sem lehet használni a vörös csillagot? Kivágjuk, kiretusáljuk?)

damn 2008.01.30. 15:03:11


nem mondom 17-18 évesen még én is coolnak, meg jópofának tartottam a szadesz plakátjait, de most, hogy a zsebemre megy a játék, nagyon felhúz ez a pofátlanság, amit művelnek.

lehet vicceskedni, de mutassanak már fel valamit, könyörgöm. rohadt sok tb-t fizetek és most azt akarják beadni, hogy fizessek még többet, mert úgy jó? nézték már hogy mekkora az adóelvonás itthon? ezen felül még öngondoskodjak?

kapják be.

nemkellvagta (törölt) 2008.01.30. 15:30:45

"nem értek a politikához". ugye akkor nem is mész el szavazni?

vidak 2008.01.30. 22:44:43

Az nem vörös csillag, hanem egy kék kocka. Vagy egy fehér kör. Mindig is az volt. Aminek a Párt mondja. Duplagondol, duplagondol...

stardust 2008.02.02. 11:50:32

Nekem az szdsz hírdetés tetszik!
Egyáltalán nem arra buzdít, hogy fizess mégtöbb tb-t, mint azt itt írják.
Én ezt nem látom a hírdetésen. Most sem fizetsz több tb-t ugye, legfeljebb azt a 300 ft-ot alkalmanként. De annak meg más oka van, hosszú is és nem is erre a blogra való.
Szóval szerintem is a vékonyánál találja telibe a fideszt. A csillaghasználat meg szerintem nem teremt precedenst, az én értelmezésem szerint önkényuralmi jelképet használni akkor tilos, ha a használat a jelkép mögötti ideológiát népszerüsíti. Itt viszont ennek éppen az ellenkezője a helyzet.
A terrorháza homlokzat előtt sem sziszeg senki. Joggal.

kukacka 2008.02.03. 13:32:03

"A terrorháza homlokzat előtt sem sziszeg senki."

Most már nem, de korábban igen. És találd ki, hogy ki óbégatott, hogy vegyék le a pengefalat! Szerinted?

metamorph 2008.02.06. 13:37:46

Aki nem fizet Munkavállalói eü-i járulékok, az fizessen vizitdíjat.
Aki nem fizet Munkavállalói eü-i járulékok, az fizessen korházi napidíjat.
Aki nem fizet a Szakképzési alapba, az fizessen tandíjat.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása