Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Zseniális Lego reklám. Vagy mégsem?



























Régóta nagy rajongója vagyok M. C. Eschernek, és a síkokkal és dimenziókkal zsonglőrködő, szembecsapós grafikáinak. Ezért is fogadtam lelkesen a legújabb Lego-kampányt, amelyben Escher emblematikus, kitekert épületeit álmodták újra építőkockákból és legóemberekből. A két világ összekapcsolása egyszerre kézenfekvő és zseniális ötlet, hiszen mindkettő a fantáziára épít. Épp repkedtem körbe a szobában, azon tűnődve, hogy csak aranyat fog majd kapni ez a print, vagy a grand prix-t is elhozza Cannes-ból, amikor az escheri színvonal hirtelen ecserivé változott. Kiderült ugyanis, hogy a hamburgi Jung von Mattos srácok (akik közül a credits részben 3 kreatív igazgató, 2 art director és egy szövegíró is fel van tüntetve) nem saját kútfőből dolgoztak, hanem az interneten évek óta keringő képeket másolták le szolgaian, újra megépítve az azokon látott épületeket. Kár ezért az illuzióromboló dologért, mert az ötlet maga, még ha nem is a németeket dícséri, zseniális.




forrás: adsoftheworld

Címkék: játék print látvány

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr65327024

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: LEGO + Escher | építsd meg a lehetetlent - koos.hu 2008.08.13. 00:03:48

[...]is ez ihlette), amikor valamilyen véletlen folytán elkeveredtem addict[...]

Pingback: LEGO + Escher | építsd meg a lehetetlent - koos.hu 2008.08.06. 19:42:21

[...]valamilyen véletlen folytán elkeveredtem addict[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Verebes 2008.02.06. 14:06:49

Ez kibaszottul jó!! Óriási, komolyan nem hiszem el.

korn · http://www.hellorepublic.com 2008.02.06. 15:01:57

bocs az offért, de csak nekem jön be most furán az oldal, és javasol hasábcserét, vagy valamit változtattatok?

korn · http://www.hellorepublic.com 2008.02.06. 15:03:48

ahogy elküldtem a kommmentet, helyreállt a rend az univerzumban, off

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.02.06. 15:16:54

Korn
Bocs, a bannert próbáltuk bepasszítani, de nem sikeült. Most viszont úgy látszik, mintha menne.

szélkakas 2008.02.06. 16:00:25

Hejj! Igazi reklám az addicton?:))

Hátazért 2008.02.07. 09:50:04

Újra megépítve? Egy az egyben lenyúlták magát a képeket csak a hátteret cserélték ki.
studiozn.com/wpn/?p=243
frasesmudas.blogspot.com/2007/12/la-magia-de-escher.html

arti 2008.02.07. 15:47:31

Az mondjuk nem lehetséges, hogy a Jung von Matt-os fiuk pénzért megvették a jogot a képek/ötlet használatára?

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.02.07. 15:51:10

arti
Persze, lehetséges, de azért a látszat nem erre utal. Bár őszintén kívánom, hogy derüljön ki az ellenkezője, és felhőtlenül örülhessünk a kampánynak.

Beau · http://beau.freeblog.hu 2008.02.07. 17:33:21

Igazából itt pont nem értem mi fáj.
Ez attól még remek ötlet marad- ha kiderül, hogy Escheren kívül (sőt előtte is!) építgettek már páran a világon lehetetlen épületeket, tárgyakat és csempemintákat.

Beau · http://beau.freeblog.hu 2008.02.07. 17:36:41

Felfogható akár hódolatnak is Escher előtt.. nem kell mindíg rágörcsölni az eredetiségre.. a la megrágott nyálas rágókból "összerakott" Mona Lisa.. ami kissé gyomorforgató élmény, míg a legó-escher inkább bájos. Ráadásul van bene egy nagy adag pedagógiai lehetőség.

Elhiszem, hogy a blog.hu (index háza tája) környékéne trendi a negatívumok kiemelése de momentán ellent kell mondjak.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.02.07. 18:10:11

Beau
Fuss neki még egyszer az írásnak, és ha még mindig úgy érzed, hogy csak a negatívumokat emeltem ki, akkor Lego-kockákra térdepelek egész este. Szerintem is zseniális az ötlet, csak annyit írtam, hogy csalódás volt látni, hogy nem az ügynökség ötlete volt, hanem az interneten talált képeket másolták le, és alakítottak át Lego-reklámmá. Písz!

Beau · http://beau.freeblog.hu 2008.02.07. 19:50:54

Kétszer el szoktam olvasni (már ha érdemes) a postokat, főleg ha úgy érzem, hozzáfűznivalóm van. Ha nem akkor általában túl gyenge az ingerküszöbömhöz.

Amúgy továbbra is érzem a postodban az élcelődést, az ecseri-escheri szóvicc ne túl mély párhuzama, meg az "interneten évek óta keringő" képek emlegetése.
Itt is megálltam egy percre -miért ne keringenének ott? Bár a felhasználási jogaikkal nem vagyok tisztában, de több helyen is tananyag a vizuális kommunikáció oktatásában, az a minimum, hogy ebből lehet meríteni, mert egyfajta mögöttes tudást jelent. Sőt meg kell mondjam ezen képek olyan szinten etalonok, hogy el is várja az ember (én legalábbis), hogy ne utólag "derüljön ki"- ahogy te megélted, hogy mi inspirálta őket, hanem kapásból vágja:
„ jé, bakker megépítette valaki azt az
Ascending and Descending-et legóból, meg a Belvederét, még valsz még pár másikat is Eschertől.”

Ne sértődj meg de kb olyan érzetet keltettél bennem mintha megláttad volna a Miskolci Galéria egyik valahai plakátját, körbelelkendezed öt percig, majd „rájössz”, hogy ez Orosz István képe. Remélem érted mit szeretnék mondani.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.02.07. 21:29:25

Beau

Oké. Itt viszont arról van szó, hogy nem "inspirálta" őket valami, ahogy írod, hanem rábukkantak egy szájton ezekre a képekre, és azt gondolták: de marha jó, tegyünk rá egy Lego logót, és adjuk el az ügyfélnek jól! Ez nagyon messze áll attól a folyamattól, amit az ember első ránézésre belelát ezekbe a reklámokba. Mert az, hogy valaki először elkezd gondolkozni az üzeneten, aztán ehhez talál egy zseniális ötletet, vagyishogy a Lego csodálatos világát Escheréhez hasonlítja, az már valami. Visszafelé haladva, ha valakinek a megvalósult legovariánsokat látva jut eszébe, hogy ebből lehetne egy Lego-reklámot csinálni, már nem ugyanaz. Itt a dícséret nálam az eredeti ötlet gazdáinak jár. Ennyi volt a kesergésem oka, és nem az ötletben, hanem a kreatív alkotói processben csalódtam. Így okés?:)

stardust 2008.02.07. 22:00:41

Én azt látom, hogy Beau nem fogta, hogy mi itt a gond.
Azt hitte, az a bajod, hogy a reklámkészítők Escher képeket dolgoztak fel.
Csakhogy:
A baj az, hogy a reklámkészítők Escher képeket feldolgozó legóépítményeket "nyúltak" le a közeli múltból.
Ergo: Escher és a lego zseniális szimbiózisának ötlete nem az övék.
Ugye jól mondom?!

Megjegyzem, a hírdetés reklámsora ill. gondolata még ebben az esetben is igen-igen ott van.

stardust 2008.02.07. 22:11:28

"Escher és a lego zseniális szimbiózisának ötlete nem az övék."
Bocs, itt arra gondoltam, hogy nem az ő fejükben támadt az az ötlet, hogy a reklámgondolatot Escher-képek megépítésével dramatizálják. Hanem az Escher képek legováltozatait meglátva jutott eszükbe, hogy erre milyen jó lenne azt írni, hogy Create the impossible.

Most olvasom, hogy leírom újra azt, mit reklámbuzi az imént, csak ő érthetőbben. :)

lovely 2008.02.08. 09:49:06

A szememben a puszta tény gáz, hogy reklámbuzi nem ismerte fel elős blikkre az "elég hires" Escher képeket.

Az adaptálásuk (nem nyomatot készítettek belőle, tehát nem áll a "nyúlás" ténye, sajnálom) olyan mint a Mona Lisa ihlette különböző sorozatok, sőt nem is ez az egyetlen a történelemben. Tárgyak és megoldások sorát befolyásolta Escher és szellemi társainak munkássága.

Roppant sajnálatos h reklámbuzi nem ismeri elég jól ezeket, ha csak "utólag" esett le neki mit is lát legóból.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.02.08. 10:09:34

lovely
Az isten szerelmére, ne legyél már ennyire vak! Hogy a fenébe ne ismertem volna fel, hogy ezek Escher képei, amikor erről szól a poszt! Amit később ismertem fel az az, hogy Escher képeit nem a reklám kitalálói álmodták Legóba, hanem az internet ismeretlen hőse, akinek alkotásai évek óta keringtek a neten. Ennyi!

dnd 2008.02.08. 10:22:42

Jól kiosztottak a funkcionális analfabéták :D

Hátazért 2008.02.08. 12:29:37

Reklámbuzi, részvétem :) Úgy látszik egyesekkel képtelenség megértetni, hogy NEM a reklám készítői találták ki, hogy Escher képeket legóból újraalkothatnak. Sőt, még ahhoz is lusták voltak, hogy saját kivitelezésben valósítsák meg az ötletet.
Na most én is újra leírtam, bár kétlem, hogy akinek eddig nem volt világos, annak most az lesz...

stardust 2008.02.09. 14:55:08

Beau! lovely!
Kifelé!!!
:)

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2008.02.11. 16:39:17

www.andrewlipson.com/lego.htm
(Alul vannak az Escheres művek)

Eszerint ez a faszi a szerzője a lego műveknek, minimális guglizással kideríthető. Legalábbis ő ezt állítja, valamint azt is, hogy nem áll kapcsolatban a Legoval. Ezek szerint nem kérték az engedélyét, pedig nyilvánvaló az egyezés.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása