Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Lejtmenetszabályzóval megőrülni szép lassan

Mostanában kevesebb időm jut tévézésre, így az ott leadott reklámoknak is kevesebb lehetőségük van, hogy megragadjanak a fejemben. A Volvo szándékosan sete-suta  reklámdalocskájára viszont egyből felkaptam a fejem. Nem azt mondom, hogy tetszett, de az biztos, hogy átlépte azt az ingerküszöböt, ami a tévéből áradó egyenreklámoknak egyre nehezebben sikerül. Engem alapvetően idegesít mindenfajta terméktulajdonsággal és brandnévvel teletömött szövegű bugyuta reklámdal. Az "Anyu ha mos, fehérebb minden" és a "Szlípenpléj, szlípenpléj" kezdetű dalokért például simán kiosztanék fejenként 10 évet mindenkinek, aki jelen volt a hangstúdióban a felvételkor, beleértve a hosszú kávét szervírozó asszisztenslányt is. A Volvo szösszenetével azonban nem tudok ennyire ellenséges lenni. Alapvetően nem szeretem, de valahogy mégsem tudom szívből utálni.

A szándékosan nem egy profi énekessel, hanem egy vérbeli amatőrrel felvett dal szövegébe direkt bénán nyomták be a a szakszavakat, így a dalocska összhatásában már-már önmaga paródiájá válik. Érezni belőle a kikacsintást, és még ha továbbra is csak egy bugyuta reklámdal marad, közben legalább elnézést kér ezért a nézőktől. Rádásul a célját is eléri, hiszen én például a dallamát napok óta nem tudom kiverni a fejemből, és akárhányszor meglátok egy Volvót, azonnal beugrik ez a gügye dallam. Még véletlenül se mondanám, hogy tetszik, és ha választhatnék, soha többé nem nem hallgatnám meg, de az tagadhatatlan, hogy az arctalan autóreklámok dzsungeléből kihúzza a Volvo amúgy szintén meglehetősen jellegtelen filmjét. Az már más kérdés, hogy a Volvo imidzséhez mindez mennyire passzol, vagy hogy egyáltalán mekkora lehet a piaca nálunk, a megmászhatatlan hegyek országában egy lejtmenetszabályzós allroad kocsinak. Ez azonban már legyen az ügyfél és a reklámügynökség baja. Akinek meg nem elég a magyar csapás, az nézze meg az eredeti, nemzetközi verziót, és legközelebb akár már angolul is dúdolhatja, ha a reklámblokkban visszaköszön a nóta.

Címkék: autó elmebaj reklámzene

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr3337563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kikkoman 2008.02.14. 09:44:57

Én is így vagyok ezzel. Először nagyon idegesített, aztán megszerettem. Pedig reklámoknál pont fordítva szokott lenni.

Mr_Wolf 2008.02.14. 10:03:17

Annyit azért tegyünk hozzá, hogy az eredeti közismert gyemekdal sorba veszi a busz részeit, így a Volvo vívmányainak behelyettesítése sokkal inkább elegáns, mint zavaró.

kids.niehs.nih.gov/lyrics/wheels.htm

Ez a jelentésárnyalat, és közös kulturális alap nincs meg a magyarban - ki tudja, van-e hasonló dalocskánk. Amennyiben van, szerencsésebb lett volna azt használni.

Geitenbeffer_ 2008.02.14. 10:15:28

Azt írod: "szándékosan nem egy profi énekessel, hanem egy vérbeli amatőrrel felvett dal"..

Az eredeti énekesnek kifejezetten jó hangja van, a magyaré szörnyű. Tudatos változtatás lenne? ;-)

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2008.02.14. 10:16:44

Na végre egy blogbejegyzésed, ami szívemből szóla :) Pont hasonló motoszkált a fejemben.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.02.14. 10:25:20

Wolf!
Basszameg, hát tényleg! Hogy nem esett ez le idáig. Már emlékszem is, hogy hallottam valahol ezt a dalt angolul gyerekek előadásában.

SueSue 2008.02.14. 10:27:33

Egyetértek Geitenbeffer_-tel az eredeti versionben az énekesnek kifejezetten jó hangja van. A karaoke jellegű aláírás, annak játéka a szóképszerű szavakkal... nekem bejön. Jézus lehet én vagyok a célcsoport? Akkor megyek és veszek egy Volovot....

SueSue 2008.02.14. 10:28:49

Rekámbuzinak is lehet újat mondani ?! :o))))

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.02.14. 10:30:19

SueSue
Hát hogy a nyavajába ne lehetne. Nem vagyok én Havas Henrik!

Kikkoman 2008.02.14. 10:32:16

Én úgy tudom, hogy házon belül énekelte fel valaki, vagyis nem profi előadó. Az meg hogy szörnyű-e, ízlés kérdése. Nekem pont ettől az esetlenségtől jön be.

SueSue 2008.02.14. 10:38:04

kiemelkedő erény Reklámbuzi, keveseknek adatik meg...és még kevesebben élnek vele :o)))

digimama 2008.02.14. 10:52:02

Véleményem szerint nem éppen felelős magatartást reklámoznak: a természetet járjátok autóval, az addig csak túrázva bejárható hegyeknek, ösvényeknek vágjatok neki a Volvóval. A végén még a szegény szerencsétlen ódivatú túrázókat is felveszik :(.

LiberAll 2008.02.14. 10:53:07

S, most képzeljük el, hogy a gyári volvóban is ez szól, ha használjuk a funkciókat élőben... nem csak a reklámban.
Megvan???
Éltek még ??? :)

velúr · http://napielet.hu/ 2008.02.14. 10:59:51

Bakker, múltkor egy fél napig intenzíven agykontrolloztam, hogy elfelejtsem ezt az idióta dalocskát. Erről a postról most megint eszembe jutott. Kezdhetem megint az agyradírozást. :)

earthling 2008.02.14. 11:19:21

én sem szeretem de már kezdem érteni, most, hogy már láttam az eredetit (a kareoke labdácskával már kezd helyrekerülni):

én egy felelsleges fícsör vagyok, fícsör vagyok, fícsör vagyok
hasznomat soha nem veszed, az életben, az életben
mégis jó sokat fizetsz érte, fizeccérte, zeccérte
akkor legalább legyen poénravéve, ravéve, ravéve...

movhu 2008.02.14. 11:29:35

Nálam a Volvo imidzset tökre agyonvágja a dal, nekem nagyon furcsa volt. Persze nem is vagyok potenciális Volvo vásárló, tehát nem tartozom az értékelendő piaci szereplő körébe. Ki tudja? lehet meglendül ettől az eladás.

Kruger Papa · kruger.blog.hu 2008.02.14. 11:36:30

The Hill Descent Control ...through the town.
Na a városban tényleg nehezen vagyok meg e nélkül.

Minden esetre az eredetiben funny az 'all together now' felhívás !

Kikkoman 2008.02.14. 11:41:02

Kruger Papa
San Francisco-ban például kurva jól jön egy ilyen!

Zord Kaszás 2008.02.14. 11:45:40

Az új S80 reklámja után engem is jól febecsapott az xc70 filmje, csak ültem a kanapén kb. 1 percig, azt hittem ez vicc.
Egyébkét azóta már én is ezt dúdolom, sőt a Volvo szervizesek is ezt fütyörészik.

johevi 2008.02.14. 11:50:00

Ez egy nagy baromság. Ha valaki túrázni megy, akkor túrázni akar, nem stoppolni és gyalog megtenni a távot. Még akkor se ha kényelmesebb. Ez a lejtmenetszabályzó meg parasztvakítás kit érdekel, hogy pl standard 5 km-mel megy lefelé, amikor üresben is lehet gurulni. Ez kb egy 128-ad rangú előny egy autónál, pont olyan, mint a TV funkció a mobilban. Ráadásul ki az a hülye, aki egy ilyen drága autóval kimegy terepre. Olyan mintha a bal karomat folyamatosan akváriumba klógatnám, hogy mindenki lássa a vízálló órámat. A dal meg kimondottam bosszant

beton 2008.02.14. 11:53:22

hát engem annyira megfogott a reklám, hogy majdnem vettem azonnal egy xc70-et, pedig nem is hiányzik, nem járok terepre ...
nekem nagyon bejött

de lehet ti halgattok túl kevés ZUBOLY-t ...

beton 2008.02.14. 11:56:41

amúgy meg tuti hogy kocsmasláger lesz belőle, valami irigy mirigy feldolgozásban;

... lejtmenetszabályzóvalszéplassanhegyrőllecsakszéplassan ....

szóval szerintem eltalát spot

Sztyepadzso 2008.02.14. 12:13:53

Leeegnagyobb!!!
Második alkalommal már énekeltem én is, azóta ezt dalolom

SueSue 2008.02.14. 12:22:43

Johevi! csak részben van igazad. Ez a hozzáadott érték abszolút releváns lehet pl.: Svájcban, vagy Ausztriában. Magyarországon vannak emberek akiknek van pénze erre a típusra, de nem ez kellene legfőbb érvnek a kommunikációban. De mit tegyünk? Kicsik vagyunk. Nekünk jut az adatptáció, magyar aláfestéssel :o))

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.14. 12:37:12

Ezek szerint én nem vagyok jó "célcsoport".
Az ilyen reklámdalok miatt örökre elvágja nálam magát minden cég, aki ilyet használ.
Szerencsére nagyon hamar reagáltam első dermedtségemből és átkapcsoltam máshová, így nem ragadt meg bennem.

nemkellvagta (törölt) 2008.02.14. 13:31:52

nem az karaoke izé csinálta meg az eredetit?

nemkellvagta (törölt) 2008.02.14. 21:21:05

...és a karaokéban az a kis basz megy föl-le. ez a poén. nem kiheréltek megint egy reklámot a magyarok?

hófehérke (törölt) 2008.02.14. 23:18:27

De. Szerintem is. Egyetértek laprensával és Kruger Papával. (Vagyis: kár, hogy nincs a magyarban az a föl-le ugráló bizbasz és az "all togehter now".)

dömper 2008.02.14. 23:56:36

Srácok, ne, ezt ne, könyörgöm. Nézzétek meg az eredetit. 1. Az angol gyermekdalok (Nursery Rhymes) hangszerelését és stílusát idéző vérprofi énekes. A célközönség önkéntelenül is a gyerekkorába repül vissza és kezd el vágyni tudat alatt a ter 2. Történet van. Világos, értelmes üzenet, ami további kommentet nem igényel. 3. Az altogether now is tökéletes a végén, hiszen arra utal, hogy a) most énekelje mindenki együtt (ld még Airplane erre kihegyezett poénjai), illetve, hogy mindez most együtt elérhető egy autóban. Aztán nézzétek meg a magyart. Értelmetlen alibi, az agyhalálig ingerlő, idegtépő zagyva szar. Emberek elvégezték a munkájukat, felelős nincs, mi meg esszük amit főztek. Szinte hallom, azt a nyilvánvalóan külföldi vezetők által eldöntött, és magyar középvezetők által bőszen helyeselt direktívát, amiben kimondják, hogy jó lesz ez ide, kicsit karcos, de mindegy ezeknek, majd beszélnek róla. Hát beszélünk is. De miket. Feleim. Nekem volt Volvo-m. Imádtam. De most nem bánom, hogy nincs, mert azt hiszem még inkább szíven ütne ez a herélt szutyok. Hát értsük már meg, hogy ez nem direkt béna, hanem hozzá nem értésből és beleszarásból. Ha az eredeti is gáz lenne, akkor lehetne filozofálgatni valami MÜSZI-effektuson, vagy antireklám technikán. Így csak azért lehet imádkozni, hogy mikor fogy el a vásárolt médiafelület.

nemkellvagta (törölt) 2008.02.15. 00:43:50

dömper. eztet mondom énis, de látod, a népek szeretik.

BF79 2008.02.15. 09:11:41

Alapvető hülyeség egy autóreklámba beletenni azt a két szót egymás mögé, hogy: "szép lassan"

Szégyellje magát, aki kitalálta/fordította.

Zsuel 2008.02.15. 10:48:44

dömper: szerintem az eredeti is elég gáz...semmitmondó és fantáziátlan énekeljünk-a-népnek-és-mondjuk-hogy-milyen-klassz-az-élet.

Amúgy véletlenül tudom, hogy a magyar adaptációt igényes emberek készítették. Szerintem még mindig kevésbé ciki, ha az eredeti angol nyelvű reklámot "idézőjelbe tették". Kedvesebb lett tőle. Bár még így se tetszik.

BF79: eredeti angol verzió - "nice and slow" - te mégis minek fordítanád?:-)))

cyber panka 2008.02.15. 16:31:44

Nekem nagyon-nagyon tetszik az, hogy nem profi énekest használtak. Az angol verziót is meghallgattam és akkor döbbentem rá, hogy ezt a magyar ügynökség vállalta be. Az eredeti profi férfiénekessel készült verzióból pont az az apró butus sutaság hiányzik, amitől az egész reklám szerethető lett.
Szóval én gratulálok az ügynökségnek aki ezt így magyarította. Én mai napig megmosolygom ha látom a tv-ben és dudolgatom magamban, hogy: lejtmenetszabályzóval szép lassan...

stardust 2008.02.15. 21:04:51

dömper! Agyvérzést ne kapj! Ne haragudj, de erősen túlreagálod a dolgot. Kicsit olyan érzésem van, mintha érdeked fűződne ahhoz, hogy földbe döngöld a szpotot. Vagy ha rosszul érzem, akkor meg felmerül a kérdés, mi a reakciód egy igazán tökszar "nagyhazaiátlag" reklám láttán.
Csoda, hogy még élsz. :)
Én is abba a táborba tartozom, akik inkább direkt-kedvesen-sutának érzik a dalt. Az eredeti angol szöveg a gyerekdal szövegére tett utalással nyílván kerekebb, de bennem a magyar változat kicsit azt a véleményemet erősíti, hogy sok esetben van több jó megoldás is.

dömper 2008.02.15. 21:22:58

Semmi érdekem nem fűződik hozzá. Egyszerűen irritál a reklám, nem találom szerethetőnek egyáltalán. Az általam elmondottakra pedig nem kaptam magyarázatot, akár szeretitek a suta magyarhangot, akár nem, ez a magyarítás sántít. Ugyanolyan elszomorító mint a Budapest Bank Emeséje.

josefk 2008.02.16. 01:15:54

ha minden igaz, akkor ugyanez a reklámügynökség találta ki szőke kapitányt is :)

stardust 2008.02.17. 09:04:05

dömper! Afölött a már ismert tény fölött siklassz el nagyvonalúan, hogy az eredeti dal a szövegével együtt angol nyelvterületen (vagy kultúrkörben) érthető a fogyasztó számára. Itthon, mivel eleve nem ismert az a gyerekdal, amire hajaz, ezért mit tehet az adaptáló? Például csinál belőle egy felvállaltan (szerintem) bugyuta dalocskát, ami a reklámozandó autótulajdonságot hírdeti. Amúgy meg azt is gondolhatjuk, hogy ezt a vezető apuka énekli, aki családos, mint látjuk. Az autó meg gondolom családos férfiakat céloz. ondom, engem nem bánt ez az egész.
Persze elfogadható, hogy van, akit idegesít.
Itt a végén leszögezem, hogy a reklám megvédéséhez meg nekem nem fűződik érdekem. Azt kifejtenéd amúgy, hogy mi a kapcsolat a volvo film és az emesés BB bank filmek között? Azon túl, hogy egy ügynökség csinálta őket?

NSD 2008.02.26. 10:48:19

youtube.com/watch?v=lEf3A22fEwE&feature=related

Ez a 60 másodperces verzió gyerekkórussal, mindennel :)

dömper 2008.03.07. 08:44:22

stardust,
nem tudom, és nem is vizsgálom azt, hogy ugyanaz az ügynökség csinálta-e a kettőt. Elég szomorú, ha igen. De talán érthető is, mert mindkettőről ordít az az attitűd, amire utaltam: suttyók vagytok, emberek, ostobák, sötétek, emesék vagytok, nektek mindegy, köszönjük a kommentet, üljetek le. Megcsinálunk nektek és naponta nyomunk a fejetekbe egy értelmetlenre herélt reklámfilmet, egy hamis énekessel, mert nektek jó lesz ez is.
Csak remélni tudom, hogy érzed, mire utalok.

ElPocoLoco 2008.04.21. 21:52:23

Tényleg gondolkodtam, hogy Volvot veszek (persze nem xc70-es és nem újat) de ezek után SOHA, SOHa, SOHA!!!!
Aki így képzel el egy reklámot, az valószínűleg papírból hajtogatja az autóit és temperával festi ki.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása