Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kukába dobott csecsemők

Hogy lehet a leghatásosabban felhívni az emberek figyelmét arra a szörnyű gyakorlatra, hogy anyák úgy szabadulnak meg nem kívánt gyerekeiktől, hogy egész egyszerűen a kukába hajítják őket? Tegyünk "Baby On Board" feliratú matricákat magukra a kukákra, ahol az üzenet a legváratlanabbul és legközvetlenebbül éri az embereket. Kegyetlenül egyszerű. Mióta láttam ezt a reklámkampányt, nem tudok úgy bemenni a kukatárolóba, hogy ne hasítson belém a félsz. Nem tartok attól, hogy a fedelet felnyitva valóban találok ott egy csecsemőt -bár ez sincs teljesen kizárva - de mindig eszembe jut, hogy valahol, valaki lehet hogy éppen most szembesül a szörnyű ténnyel, hogy az általa kinyitott szemetesbe egy csöppséget dobott valaki. Nem vagyok képes felfogni azt a lelkiállapotot, amiben azok a szülés után lévő nők vannak, akik ilyen kétségbeesett és barbár tettre ragadtatják magukat, ezért elítélni sem akarom őket. Az viszont biztos, hogy mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy azok a csecsemők, akiket eltaszít magától az anyjuk, egy kuka vagy egy pottyantós budi mélye helyett inkább egy inkubátorba kerüljenek. Ha ehhez ilyen sokkoló hirdetések kellenek, mint amit a milánói JWT készített az Amici Dei Bambini nevű civil szervezetnek, akkor legyen.














forrás: ibelieveinadvertising

Címkék: nonprofit morbid

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr41340169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hűbazdmeg 2008.02.15. 14:29:38

Hűbazdmeg!

Terebess 2008.02.15. 14:35:46

Ez az egész felfoghatatlan. A kampány meg kemény, de máshogy észrevétlen maradna.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2008.02.15. 14:41:15

Hát én meg igenis megpróbálom beleélni magamat a helyükbe. Ha nem tudja felnevelni/felvállalni, akkor is ezer féle módon szabadulhat meg tőle. (Induljunk ki abból, hogy nincs inkubátor a kórházajtóban mindenhol.) Metrókocsiban/vonatban ott lehet hagyni a végállomáson az ülésen, éjjel be lehet csöngetni rendes emberekhez, és el lehet szaladni, egyik esetben sem fogják megtalálni, viszont perceken belül valaki gondoskodni fog a csecsemőről. Aki a halálba küldi a gyerekét, az nem anya, az nem ember.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.02.15. 14:46:43

Androidus
Megértem az indulataidat, én is ki tudnám tekerni a nyakát bárkinek, aki ilyet tesz. Csak egyszerűen ez annyira távol áll az anyai érzésektől, hogy nem tudok más magyarázatot találni rá, mint valami átmeneti elmezavart. Ilyet nem lehet tiszta fejjel csinálni. Vagy csak naív vagyok?

W Joe 2008.02.15. 14:47:35

Szomorú, hogy emberek képesek ilyet tenni a saját gyermekükkel. De sajnos nem hiszem, hogy ennek a kampánynak lehet valamilyen hatása. Ha valaki ilyen szörnyűségre szánja el magát, akkor valószínűleg nincs teljesen beszámítható állapotban, és nem egy matrica fogja rádöbbenteni, hogy nem muszáj gyilkolnia.

W Joe 2008.02.15. 14:48:50

Viszont arra valóban jó, hogy felhívja a társadalom figyelmét a problémára, és talán valaki talál megoldást rá.

RB 2008.02.15. 14:49:13

Zéró tolerancia az ilyen "anyával" szember. Ez emberölés, nem érdekel, milyen lelki állapotban van. Börtönbe vele addig, amíg sterilizáltatja magát, vagy már elmarad neki. Dugni persze jó volt ész nélkül.

Kétgyerekes apa vagyok, az ilyentől nagyon vörösbe tud váltani a fejem. Erre egyszerűen nincs enyhítő körülmény.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.02.15. 14:50:09

Wita
Elsősorban a társadalom, a zavarodott leendő anyák környezetében élők figyelmét akarták felkelteni, és adományokat gyűjtöttek a szervezetüknek. Szóval nem az volt a cél, hogy mikor az anyuka éppen ki akarta dobni a csecsemőjét, akkor megpillantva a matricákat gyorsan szégyellje el magát.

RB 2008.02.15. 14:52:56

Az emberélet ellen elkövetett cselekedetek nálam nagyon topon vannak. Ja, a megoldást az arabok már kitalálták. Ott kétszer lehet lopni. (két kéz ugye.... régen nálunk is így volt ám).
Szóval:
- az ilyen nőt sterilizálni,
- a nemi erőszakot elkövető férfiakat kiherélni (ugyanaz)

Asszem drámaian csökkenne az efféle esetek száma az első 1ö ítélet és végrehajtás után.

Norindaa 2008.02.15. 14:58:21

RB-vel értek egyet... rengeteg hasonló jogesetről volt szó a Szegedi Főügyészségen, gyakorlaton, és csak halálra váltan hallgattunk...rengeteg ilyen eset van. Ez nem egyszerűen lelki állapot, pillanatnyi zűrzavar kérdése... ez gyilkosság. Mit érezhet pl az az újszülött, akit az anyja a homokba ás el, mint a kismacskát, élve??? És megússzák egy-két évvel, vagy felfüggesztettel, mert ugye nehéz helyzetben volt, stb.
Persze bele lehet abba is gondolni, melyik a jobb... felnőni ilyen körülmények között és gyarapítani a segédmunkások és alkoholisták számát?!

Hangyasav 2008.02.15. 15:04:42

Igen, én is szemeztem ezzel a kampánnyal...

nagyon jó, nagyon erős. Fontos probléma, gyomorszájra mért megvalósítás, egyszerű üzenet... ezt eltalálták!

vérmacska 2008.02.15. 15:22:06

Csak egy baj van ezzel; az álszentség. Mindenkinek óriási a pofája, amikor az anyák kötelességeiről van szó, meg a család érték, a nemzet alapköve, az abortusz gyilkosság, mér' nem adják örökbe satöbbi, de amikor _konkrét_ segítségre szorul valaki, akkor nagyívben le van szarva. Az abortuszellenes szervezetek is csak tiltakozni meg ítélkezni tudnak, de azt nagyon (tisztelet a kivételnek).

vegyeskazetta · http://vegyeskazetta.blog.hu 2008.02.15. 15:29:47

Vérmacskának igaza van. Álszent erőltetett kreatívkodás, plusz kurva rosszul eltalált üzenet, nem csoda ha ennyi véglény szintű komment született.

Hangyasav 2008.02.15. 15:37:49

Itt nem mindenki beszél, és a kampányt sem mindenki csinálta. Egy adott társadalmi szervezet csinálta, felhívandó a figyelmet egy valós társadalmi problémára. Nyilván nem oldja meg, de figyelmet generál, és ezáltal elősegítheti amegoldást. Fasz dolog belerondítani egy blogba, és indulatoskodni és véglény szinten vagdalkozni.

Hangyasav 2008.02.15. 15:38:35

Szerintem.

faxniska 2008.02.15. 15:40:37

Mélységesen elitélem a csecsemőgyilkosságot!! Talán a gyilkosság legdurvább verziója.
De...és nem akarom menteni az ilyen anyákat, inkább egy összetett helyzet végeredménye. Mondom mégegyszer, nem védeni akarom a gyilkos anyákat.
Én úgy érzem, a megoldáskészség hiánya az egyik legnagyobb baj. Csak a félelem dolgozik az agyában és gondol bele a tettének következményébe.

boszor 2008.02.15. 15:46:10

Szülés utáni depresszióról úgy tűnik, senki se hallott a habzó szájú kommentelők között, tisztelet Vérmacskának és Vegyeskazettának. Arról sem, amikor egyes családok, csoportok megbélyegzik, páriaként kitaszítják a leányanyákat.

Éppen azért, mert senki nem feltételezi egy anyáról, hogy dühből, utálatból, nemtörődömségből ölné meg a gyerekét, éppen ezért kellene segítség ezeknek a nőknek. A kétségbeesésnek ebbe a bugyrába csak szánalommal és segítő szándékkal lehet belenézni, aki nem ezt teszi, abból gyűlölködő álszent idióta válik. Mint néhány fenti hozzászólóból.

És ha valakinek matrica jutott eszébe, hát whatever. Lényeg az, hogy valaki, valamilyen módon felhívja a figyelmet erre.

Hangyasav 2008.02.15. 15:47:00

A nők két dologért képesek bármit (szó szerint bármit) megtenni: hogy legyen gyerekük, vagy hogy ne legyen gyerekük.

Ja, és hogy elérjék az áhított testsúlyt... :o)

cozumel 2008.02.15. 15:48:20

Osztonszeru reakciok egy erzekeny temara. Mi mast lehetne varni?
Gondolkodast?
Tajekozodast?

Ugyanmar....

Dr Kangörény 2008.02.15. 15:52:59

Persze, mert van orvosi neve, akkor már érthető a dolog - szülés utáni depresszió.Ha valaki erős felindulásból agyonüt valakit, akkor az egy agresszív állat, mert nincs orvosi neve a jelenségnek? Na ez az álszentség.

zabigyerek 2008.02.15. 15:53:12

Az a helyzet, hogy egy ilyen sztori velem is megesett, én voltam szenvedő fél. Az anyám, ha lehet így hívni (isten nyugosztalja) attól a pillanattól ahogy megtudta, hogy terhes velem készült rá, hogyan fog kinyírni, persze elkövetett mindent a terhessége alatt is, hogy megszüntesse a létem. Az volt a szerencsém, hogy amikor megindult a szülés nem volt egyedül, pedig én is a kukában,de inkább a kertvégi trágyadombon találtam volna magam. Úgyhogy ennyit a beszámíthatóságról,persze gondolom nem mindenki készül rá, hogy ily módon ölje meg a gyermekét, de van mint látjuk van rá példa.

szimpli 2008.02.15. 15:53:13

ilyen esetben a gyerek nem ember, hanem egy megoldandó probléma

Hangyasav 2008.02.15. 16:04:15

A téma érzékeny és sokféle érzelmet hoz elő, indulatokat. Ez érthető és jogos is, hiszen a legelemibb ösztöneinkkel és erkölcseinkkel ellenkezik, ha ilyesmit látunk-hallunk.

Mindenesetre a kampány ellen nem kellene habzó szájjal ágálni, ahogy azok ellen sem, akik kommentelik. Sokféle megoldandó probléma van, szegénység, tudatlanság, tájékozatlanság, álszentség, prűdség, butaság: a világ végéig lehetne sorolni. Mondja ez a matrica h mi ellen kell küzdeni? Igen. Mondja ez a matrica, h konkrétan mit tegyél? Nem! Találd meg a lehetőséget, és segíts, csinálj valamit, adj pénzt, kommentelj, osszál óvszert, sterilizáltasd magad, viselkedj felelősen, fogd meg a kezét vagy a fejét, fogadd örökbe, tegyél bármit. Ez a lényeg, nem egymás basztatása.

vérmacska 2008.02.15. 16:09:22

Örökös vita folyik arról, hogy létezik-e olyan átmeneti beszámíthatatlanság, amely a szülés után arra készteti a nőt, hogy megölje a gyerekét. El tudom képzelni azt is, hogy van ilyen, és azt is, hogy van, aki szándékosan, kegyetlenül és igencsak beszámítható állapotban teszi.
Amiről írtam, az egy kissé tágabb dolog. Ti. ha abortuszra megy, akkor azért szívtelen, embertelen dög, ha beteszi az inkubátorba, akkor azért, ha nyílt örökbeadás útján mond le róla, akkor azért. Nyuszika meg a sapkája. Mindegy, hogy nagy hangon ítélkezni lehessen. És ki segít azoknak, akiket válsághelyzetbe sodor a terhesség, holott talán ők maguk is szívesen vállalnák? Talán majd a kedves abortuszellenesek adnak a gyereknek enni, dolgoznak az anya helyett, ha kitették a munkahelyéről, odaállnak a vadállat férje ökölcsapásai elé? (Ezek nyilván a sarkos példák, nem minden esetre érvényesek. És nem a zabigyerek anyja-féléket mentegetem)

vérmacska 2008.02.15. 16:13:01

Hangyasav
Nem mondom, hogy rossz ez a kampány, felhívja a figyelmet a problémára. A megoldáshoz kevés, de ezt nem is várom el tőle; arra lehet jó, hogy elérje a társadalmi ingerküszöböt, s ezáltal felébressze az embereket. Nem tudom, erre képes-e, vagy egyszerűen csak beáll a provokációk sorába.

Hangyasav 2008.02.15. 16:19:38

Vérmacsek:

közeledünk... a kérdés meg nyitott...

Norindaa 2008.02.15. 16:38:51

A diplomám megszerzése után én igenis ezzel a problémával kívánok foglalkozni!
A társadalom nagyrésze valóban magánügynek tekinti a családon belüli erőszakot, amelynek ez is részét képezi.Ezen kellene változtatni.
És: nem is egyszer szültem már, és átmeneti gyengeségemben sem éreztem azt, hogy el kellene dobnom a gyermekem, vagy haragszom rá... szóval igenis van tapasztalatom... ilyen átmeneti beszámíthatatlanság nem lézetik, csak ha a gyilkosságot látja valamely okból a szülő nő megoldásnak.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.15. 16:41:16

RB, Te tényleg azt hiszed, hogy minden eldobott gyerek "jó dugásból" származik? Hány olyan nő van még mindig, akinek egyszerűen 1. nincs módja védekezni (gyógyszerre, spirálra stb. nincs pénze, az ember meg nem hajlandó "vigyázni"); 2. olyan helyen, olyan körülmények közt él, ahol elítélik az egyedülálló anyát; 3. olyan szegény, hogy nem tudja etetni, ha megtartja. Ne hasonlítsd ezeket az embereket a saját IQ-szintedhez, és ne ítélkezz olyanok felett, akikről nem tudsz semmit... szerintem. Ezzel nem akartam a csecsemőgyilkosság súlyát enyhíteni, csak arra céloztam, hogy nem tudhatod, mi játszódik le annak a fejében, aki ilyen kétségbeesett tettre vetemedik.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2008.02.15. 16:43:12

"ezért elítélni sem akarom őket" - nem gondoltam hogy valaha ilyet fogok olvasni.

vasszűz 2008.02.15. 16:55:06

A szülés utáni depresszió létező betegség.
Ja bocs nem, akik öngyilkosságot követtek el, azok hobbiból tették.

alibi borz árny (törölt) 2008.02.15. 16:56:46

Ez a szülés utáni beszámíthatatlanság nagyon jó szöveg.

Aki bármilyen tudatállapotban ilyesmit tesz, attól beszámítható állapotban sem áll távol a problémák ilyesféle megoldása.

tap_lo 2008.02.15. 16:57:04

Okoskodás és erkölcsi tanítás helyett inkább kellene egy nyilvánosan elérhető központi lista az életmentő inkubátorokról. Ha a gugliba valaki beüti, hogy "életmentő inkubátor", akkor az a találat ugorjon fel elsőre. Jelenleg töredék adatok vannak csak. kapocs.ngo.hu-ról másolva: Életmentő inkubátor Schöpf-Merei Kórház és Anyavédelmi Központ IX., Bakáts tér 10. Telefon: 476-4400 A kórház bejárata mellett elhelyezett inkubátor azt a célt szolgálja, hogy akik végső elhatározásukban minden-képpen lemondanak a csecsemőjükről, a gyermekük egészségét és életét megmentve, biztonságosan elhelyez-hessék a kicsit. Az inkubátor a bejárat mellett úgy van elhelyezve, hogy a csecsemők elhelyezése teljesen névte-len (anonim) maradhasson. Ahová még további segítségért fordulhatsz: Segítség Nőknek - Válságterhességi tanácsadó központ 1073 Dohány u 72. Telefon: 06/70/225-2525 (24 órás lelki segély) 413-7412 (iroda) E-mail: tanacsadas@freemail.hu Nyitva hétfőn 14.00-18.00, kedden 10.00-17.00, szerdán 10.00-17.00, csütörtökön 9.00-13.00 Ingyenes terhességteszt (helyben), terhesség, abortusz, szexuális tanácsadás, abortusz utáni lelki tanácsadás. Korhatár nincs, anonim. Bölcső Alapítvány Telefon: 06/20/944-3566 (bármikor), 06/74/312-759 (munkanapokon 10-18 között), 280-6196 Honlap: www.bolcso.hu, E-mail: zita@bolcso.hu Krízishelyzetben lévő várandós anyáknak segítenek, akik nem tudják vállalni a gyermeküket. Terhes anyáknak átmeneti otthon. Örökbeadásban segítenek. Gólyahír Egyesület Telefon: 06/23/540-311 Nyitva 6.00-22.00 között A rászorulóknak az ingyenes zöld számot kérésre megad-ják. Elsősorban telefonos segélyszolgálat. Válságban lévő várandós anyáknak segítség. Anyaotthon információk, nyílt örökbefogadás. Orvosi ellátás titkolt terheseknek. Alfa Magzat Család és Gyermekvédelmi Szövetség Telefon: 06/80/630-333 non-stop Honlap: www.alfaszovetseg.hu Válságterheseknek átmeneti otthon közvetítése, ügyinté-zés segítése. Nyílt örökbefogadást segítenek lebonyolítani. Fehér Kereszt Gyermekvédő Alapítvány 1077 Rottenbiller u. 26. Telefon: 06/80/505-006, 352-8886 Nyitva hétfő-csütörtök 9-16 óra, péntek 9-14 óra Helyettes szülő intézése átmenetileg krízishelyzetbe jutott szülők kérésére. NANE Telefon: 06/80/505-101 Bántalmazott nők számára 18-22 között. Eszter Ambulancia Telefon: 466-9872 Üzenetrögzítő van (mindenkit visszahívnak). 1525 Budapest PF. 41. (minden levélre válaszolnak) Pszichológiai rendelő szexuális erőszakot elszenvedett nőknek és gyerekeknek.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.02.15. 17:00:15

tapló
Köszi, hogy összeszedted ezeket. Hátha valaki egyszer rákeres, és itt megtalálja az elérhetőségeket.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.02.15. 17:07:05

Jó, hogy ezeket leírtad, de én valamiért azt gyanítom, hogy nem az internetet böngészők közül kerülnek ki a babájukat kukába rejtő nők. Tán még tévéjük sincs, csak egy rendkívül maradi, szűk környezetük, ahol mindenki ugyanazt teszi folyton-folyvást, amit itt is sok hozzászóló: elítél valakit, anélkül, hogy tudná, mit miért csinál, érez, gondol az a szerencsétlen.

tap_lo 2008.02.15. 17:14:54

Kedves Nadine,

nekem is eszembe jutott ez a korlát, de jelenleg hatékonyabb kommunikációs felületet nem ismerek.
Persze sok más felvetés is lehet, pl. a legközelebbi inkubátor egy tanyától lehet, hogy 50km-re van, nem valódi segítség, mert busszal vagy autóval vagy valahogy el kell oda jutni.

A lista (mely töredék, hiszen pl. a tarcsai inkubátor nem szerepel benne) egyébként a kapocs.ngo.hu-ról származik, mint azt az eredeti postomban is írtam.

Ettől függetlenül ez a lista lehet egy szalmaszál. És néha nem is kell több.

Robzon 2008.02.15. 17:15:20

Norindaa, hét sorból sikerült megirnod a tökéletes anti-motivációs leveledet. Ennek alapján, ha meglesz a diplomád, es egyetlen dolgot kellene választanod, amivel biztosan nem kellene foglalkoznod, az a ujszülöttgyilkos anyák problémája. Remélem magyarországon nincs olyan őrült aki a közelükbe enged, ha a prekoncepcióidat ismerteted.

Bivalyné Húszéves Erzsi · http://www.bhsz.blog.hu 2008.02.15. 17:29:57

Ez a blog a reklámról szól, nem a csecsemőkről.
Aki írja, tegnap csótánnyal reklámozta, ma halott csecsemővel reklámozza a saját reklámblogját. A reklámosok a sátán szolgái.

Kikkoman 2008.02.15. 17:37:00

Nagyonviccesnevű Tizenötéves Erzsi
Mennyire szánalmasan irigy egy tahó vagy. Ha nem tudsz a témához szólni, csak azon sopánkodni, hogy veled ellentétben valaki tud jó blogot írni, akkor inkább kussolj. Pláne egy ilyen témánál.

vérmacska 2008.02.15. 17:42:21

Norindaa
Attól, hogy nálad nem volt ilyen, még létezhet.
Mondom, én sem tudom, hogy létezik-e, viszont az, hogy "de nekem nem volt", nem érv.

vérmacska 2008.02.15. 17:46:24

Nem akarok hülyeséget írni, ezért inkább kérdezek. Rémlik valami olyasmi, hogy a gyereküket inkubátorban elhelyező anyák ellen rendőrségi eljárás indul; megpróbálják megtalálni, és ha sikerült, gondolom, valamiféle retorzióval is számolnia kell. Ez igaz?
Mert ha igen, akkor ezzel épp a lényegét csapják agyon a dolognak.

Tuta 2008.02.15. 18:12:37

Bivalyné Húszéves Erzsi!
Ebben az esetben pont nem a sátán javára kampányolnak. Szerintem ez egy jó kampány, eredeti és hatásos. Zseniális ötlet a jól ismert matricákat új területen alkalmazni. Éljenek a nonprofit reklámok!
Erzsi, maga hülye! Ez egy jó blog, csak nem való mindenkinek.

Bivalyné Húszéves Erzsi · http://www.bhsz.blog.hu 2008.02.15. 19:11:34

Ha anyád a placentát nevelte fel, inkább te kussolj. Főleg egy ilyen témánál.

Till S. Seemann · http://seemann.blog.hu 2008.02.15. 19:13:56

Tehát... Nem olvastam végig a hozzászólásokat, ezért lehet hogy már elmondott véleményt írok le újra.

Én azt gondolom erről, hogy a buta vagy szociálisan hátrányos helyzetűeket meg kellene tanítani óvszert vagy bármilyen más fogamzásgátló módszert alkalmazni. Esetleg ingyen óvszert osztogatni. Egyszóval a megelőzésre kellene a hangsúlyt fektetni.

Nah, nekem erről ennyi a véleményem... Kampányoljunk az óvszer mellett!!!!

Vérmókus 2008.02.15. 20:38:14

A reklám egy társadalmi jelenségre hívja fel a figyelmet. Ha ezt nem találjuk jónak - mint ahogy nem - akkor változtatni kell rajta. Ehhez viszont meg kell érteni a jelenséget magát, megismerni a mozgatórugóit, aztán ezek ismeretében cselekedni. Az semmiképp nem viszi előre a dolgot, ha csípőből megkövezzük, sterilizáljuk, bebörtönözzük az összes anyát, aki ilyet tesz. Ez nem megoldása, csak eltaszítása a problémának. Pont olyan végletes "válasz", mint kukába dobni egy nem kívánt csecsemőt.

Hangyasav 2008.02.15. 21:30:08

Bivalyné Erzsike:

Te nyilván művész vagy. A te blogod (amit tegyük hozzá, sosem felejtesz el belinkelni, íly módon népszerűsíteni, úgymond reklámozni) a te agybajodról szól, Reklámbuzi-é a sajátjáról. Nincs addig ezzel semmi baj, amíg nem járunk át egymáshoz fikázni. Ha nem tetszik, ne olvasd, ha nem értesz egyet valamivel, ne parasztkodj, hanem fejtsd ki. Ezzel még a zenebonával foglalkozók is képesek megbirkózni, nem?

PS. ha csak viccnek szántad, én kérek elnézést...

gyuribacsi 2008.02.15. 21:32:58

Reklámbuzi: jól megkaptad, te szegény, pedig minden napra kerítesz valami elgondolkodtató témát... Ez kiváló találat volt, de a téma extrémitása miatt kár abba a hitbe ringatni magunkat, hogy ez csak a reklámról szól (bivalyné hétrészes).
A reklám sohasem szól csak a reklámról. Utálhatjuk a reklámot, mint ahogy én is teszem, de ilyet állítani önbecsapás.

A téma természetesen felkavaró. Az viszont szégyenletes, hogy az érthetően mély érzelmek helyett érthetetlenül vak indulatok is elszabadulnak miatta. Hadd ne soroljam, kikkel értek egyet, és kikkel nem.
tap_lo előtt mindenesetre mélyen meghajlok...

Till S. Seeman: azért jó végigolvasni a kommenteket, mert 1) akkor talán téged is elolvas valaki, 2) mert azokból majdnem mindig többet lehet tanulni, mint az eredeti felvetésből. Természetesen kivétel ezalól a write-only üzemmód. Ha éppen abban voltál hozzászólásodkor, a kotonhasználat is üdvözítő megoldásnak tűnik, de csak valahogy így: "a haveromon is volt gumi, mégis elütötte a villamos".

én kérek elnézést

Bivalyné Húszéves Erzsi · http://www.bhsz.blog.hu 2008.02.15. 22:08:23

Hangyasav:
Te nyilván egy okostóni vagy. A blogomra nem muszáj ellátogatni, még ha élek is a lehetőséggel, hogy aláírásnak használjam a linket. A reklámbuzi blogbejegyzései az Index címlapján szerepelnek és csak ezeket kommentáltam. A reklámbuzi mai blogbejegyzése "Kukába dobott csecsemők" címmel volt kint a címlapon. Kukába dobott csecsemők ürügyén itt matricákról van szó, amit kukákra ragasztgat valaki. Reklámbuzi szerint ez egy jó ötlet és felhívja egy szörnyűségre a figyelmet. Szerintem ez egy szenzációhajhász és tehetségtelen street-art project. Semmi több. A kreatív folyamat és a szerzői szándék végiggondolása után könnyen rájövünk erre. Így aztán véleményem szerint nem kellene címlapon szerepelnie ennek a kártékony és ostoba blognak, ennyi az egész.

Porcelán az elefántboltban 2008.02.15. 22:26:31

Nálunk nem halhat meg csecsemő a kukában: félóránként áttúrja a kukát egy hajléktalan.
Tragikomikus? Tragikus? Ironikus? Cinikus.

:(

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.02.15. 22:26:47

Bözsi
Érzem a hozzászólásodból, hogy a bajod azzal van, hogy ez a blogbejegyzés sok másikhoz hasonlóan címlapra került. Sajnálom. Mint ahogy azt is, ha a kukába dobott csecsemők cím olvastán valami szaftos bulvártémára számítottál sokkoló fényképekkel, esetleg egy társadalmi háttérelemzést akartál elovasni a problémával kapcsolatosan. De mint az talán neked is feltűnt, az index címlapon nemcsak a bejegyzés címe, de a blog neve, és a kampány egymondatos leírása is szerepelt, amiből egyértelműen kiderült, hogy itt egy reklámra kell számítani. Korábbi bejegyzéseid is azt mutatják, hogy te is jártál itt, így pontosan tudtad, hogy ez egy reklámblog. Reklámokról sokféleképpen lehet blogot vezetni. Van aki komment nélkül csak beteszi, amit talál, én viszont azok közé tartozom, akik az érdekességeket, furcsaságokat vagy mint ebben az esetben is a társadalmilag hasznosakat gyűjtik össze. A címválasztás elismerem, provokatív volt, de nem hiszem, hogy túllőttem volna a reklám vagy akár a téma brutalitásán. Nem azért választottam, hogy címlapja kerüljek, ha megfigyelted, ez szerencsére enélkül is sikerül, hogy messze ne menjek, például a mai másik poszt is kint volt, pedig abban nincsenek halott csecsemők. Kérlek ne írd elő nekem, hogy miről írjak egy reklámblogban. Ha nem tetszik, ne olvasd, ha tetszik, csak néha szerinted rossz irányba viszem az oldalt, akkor terelj vissza szelíden a jó útra. Ígérem, inni fogom a szavaidat.

Üdv
RB

Bivalyné Húszéves Erzsi · http://www.bhsz.blog.hu 2008.02.15. 22:35:19

Reklámbuzi blogjának látogatottsága befolyásolja reklámbuzi reklámbevételeit, mivel két oldaldoboznyi ad-sense és egy full banner van az oldalán. Az én oldalam látogatottsága nem befolyásolja a bevételeimet, mivel nincs rajta reklám. Ennek ellenére az adott helyen uralkodó véleménnyel ellentétes véleményemet hangoztató kommentekkel próbálok jóindulatú olvasókat csábítani a teljesen más profilú blogomba, vádol Hangyasav. Számára nyilván így logikus.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.02.15. 22:42:18

Jó, idáig mosolyogtam. Ha van mondanivalód a témáról, írd meg, ha nincs maradj csendben. Ha beléd szorult még valami, írd meg mélben. Erre kérem a többieket is. Kicsit komolyabb annál a téma, hogy Erzsi komplexusait tárgyaljuk ki a kommentekben.

Bivalyné Húszéves Erzsi · http://www.bhsz.blog.hu 2008.02.15. 22:55:34

A rajongóid csak kamilláznak ilyenkor, vaze.
Mindegy: reklám vagy, írsz, felkerülsz, vissza leszel terelve.

... 2008.02.15. 23:37:34

Erzsi, vedd már észre, mennyire szánalmas vagy.

Androidus · http://d-ketto.blog.hu 2008.02.16. 14:03:27

Nem értem, mi köze annak, hogy miről van véleményem, és minek az érdekében cselekszem. A világ olyan, de olyan hatalmas, ha csak egy kis szeletét jobbá teszem, már volt miért élnem. De egy civilizált embertől nem elvárható, hogy a fontosabb témákról legyen véleménye? Igen, úgy gondolom hogy a gyerekgyilkosságra nincs mentség. És érdekes módon már azelőtt leírtam, hogy a szükség milyen alternatív megoldásokat is lehetővé tesz, mint hogy t. hozzászólók előjöttek volna a marha nagy empátiájukkal. Most töröm a fejem, hogy az állatvilágban van-e ilyen. Olyan van, hogy az apaállat meg akarja ölni a más apa kölykeit, de az anya védi. Olyan is van, hogy ha választani kell, akkor inkább sorsára hagyja az anyja, de a saját életét nem áldozza fel. Szerintem olyan, hogy a fölöslegesnek ítélt ivadékot az anyaállat elpusztítsa, nincs. Ha tényleg így van, akkor a szóban forgó ... majdnem azt mondtam emberek rosszabbak az állatnál. Ami különös tekintettel arra, hogy az anyákra inkább az jellemző, hogy a saját életüket is feláldoznák, még inkább durva. Nem fogom fel, hogy miért kell védeni, amiben semmi, de semmi emberi nincs.

dnd 2008.02.19. 15:49:35

Hát szerintem mielőtt felszínes közhelyekkel (kicsinyeit mindenáron védelmező anyaállat, az emberek rosszabbak az állatnál) dobálóznánk, nézzünk utána. A google a mi barátunk. Csak egy példa:
haziallat.lionsmedia.hu/drhaziallat/kutya/kell-e-attol-tartanunk-attol-hogy-szukank-ismet-megeszi-a-kicsinyeit/

A másik meg, hogy ne képzeljük már magunkat mindentudónak. Nem hiszem hogy az addict díszes közönsége lenne az illetékes eldönteni, hogy ez a jelenség betegség vagy sem. A pszichiáter, nőgyógyász és endokrinológus kommentelők természetesen kivételt képeznek. Biztosan sokan vannak itten :)

Na de visszatérve a kampányra. Ütős, hatásos, legalábbis elgondolkodtató. Pl. mi is agyalunk rajta :)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása