Már jó ideje borzolja a kedélyeket a Skoda Fabia Combi reklámkampánya, amelynek végre sikerült a reklámblokkba is becsempésznie a Szeszélyes Évszakok színvonalú gatyaletolós, aláröhögéses szórakoztatást. A film egy szaunában játszódik, ahol egy nő Esztergályos Cecíliát megszégyenítően idegesítő műgrimaszokkal nézegeti a mellette ülő, látszólag meztelen férfi nemi szervét. Aztán egyszer csak odanyúl, de mint kiderül - haha, bocsánat, még leírni sem bírom nevetés nélkül - nem is a micsodáját fogja meg, hanem egy Skoda prospektust, ami a térdére volt terítve! Mivel én magam is szívesen olvasgatok a szaunában üldögélve prospektusokat, szórólapokat vagy más reklámkiadványokat, egyből magamra ismertem, és bár a felsőtestem nem ennyire kidolgozott, mégis úgy éreztem, direkt engem szólít meg a reklám, én vagyok az, akinek ezt az akciót kitalálták. Igaza volt a narrátornak, ettől nekem is melegem lett, csak kis híja volt, hogy nem rohantam azonnal a legközelebbi Skoda-márkakereskedésbe.
Mióta láttam, ez volt a kedvenc magyar reklámom, társaságban mindig ezt hoztam fel példának, ha egy igazán szexista, primitív hirdetést kellett említenem. Ezért is ért villámcsapasként néhány napja a hír, hogy a reklámötlet nem is annyira eredeti, merthogy ezt már évekkel ezelőtt leforgatta a svéd Expressen nevű lap (videó a bejegyzés végén). Kínos égésszag terjengett a levegőben, amit a Kreatív újság szerkesztői is megéreztek, és fel is keresték a cég illetékesét, hogy megkérdezzék tőle: És ezt így hogy?
De ne higgyjük, hogy az élelmes marketinges zavarba jött. Szerinte ugyanis nyúlásról szó sincsen, aki mást mond, az vagy vak vagy rosszindulatú, esetleg mindkettő. Úgy történt az kérem szépen, hogy az ő ügynökségük már évekkel ezelőtt prezentálta nekik ezt az ötletet, csak akkor ők valamiért még félretették a fiókba. És hogy miért érezték úgy, hogy évek múltán annak ellenére le kell forgatniuk, hogy időközben elkészült a film svéd változata? Hát azért, mert van ugyan hasonlóság a két film között, de ez nem olyan mértékű, ami miatt aggódni kellene. Mert például - mondja ő - a magyar verzióban egy nő és egy férfi van, nem pedig két férfi. Ez aztán a meggyőző érv! Olyan, mintha azt mondta volna, hogy akár a Titanicot is újraforgathatták volna az utolsó képkockáig, ha abban egy melegpár játszaná a főszerepet. De nem állt meg itt Illetékes Elvtárs, és azt is bírta mondani a szájával, hogy az új szpot azért is különbözik a svédtől, mert ez viccesen erotikus, és gegesebb az eredetinél. A viccesen erotikus itt gondolom a prosztó és alpári szavak szinonímájaként szerepelt, a gegesebb kifejezést azonban nem tudom értelmezni, mivel a slusszpoén mindkét esetben ugyanaz. Vagy attól lenne a Skoda filmje humorosabb, hogy ebben visszakéri a férfi az autóprospektust? Lehet.
De az izzadságszagú magyarázkodáson túl mégiscsak az az egész történetben legfurcsább, hogy az eredeti svéd film működik. A két férfi szereplő már eleve ad a sztorinak valami abszurditást, ráadásul a színészek ott tényleg színészek, akiknek apró, szerethető és nem túljátszott gesztusaik elveszik a prosztó alapsztori élét. Ellentétben a Skoda reklámjával, ami annak ellenére is bénább, hogy mint tudjuk, igazából sokkal gegesebb.
Viccesen erotikus (két pro age emberrel...)? Van benne geg? Komolyan, ettől a falnak szaladok korán reggel. Ha véletlenül belefutok abba a reklámba, azonnal a kapcsolóért nyúlok. Mikor először megláttam, csak ültem bután és azon gondolkodtam, hogy az istenben lehet az, hogy ez átment bármely cég szűrőjén és emberek pénzt vettek fel érte...
Talán a Svejk vagy Benny Hill járt a fejükben, és valamiféle szerethető bumfordiságot akartak összehozni. Ez utóbbit alátámasztja az alákevert nevetés is.
Megértem az ellenérzésedet, de nekem átjön a dolog, és szerintem kedvelhető a spot.
Arról nem is beszélve, hogy a svéd verzóban a termék körül alakul a poén, hiszen az újság annyira kedvelt, hogy még a szaunába is beviszik, a Skodánál viszont érthetetlen, hogy mit keres ott a prospektus, az meg pláne, hogy a nő mitől izgul rá a Skoda Fabia Combira.
A nő azért izgul, mert ő a célcsoport, hát nem érted? Klárika vidéki tanárnő, szolid egzisztenciával, összejött Józseffel, a mérsékelten befutott környékbeli vállalkozóval, (gyerekeik kirepültek, ők elhidegültek párjuktól, mindketten elváltak) elmentek egy decens hétvégére Szlovákiába a régi idők emlékére, és szombat délután, a kiadós ebéd utáni kiadós szeretkezés után lementek szaunázni. Itt Klárika szemet vet, és itt jövünk mi a képbe, ahol a félreértésnek köszönhetően jót nevetünk, azután elmegyünk együtt sörözni, és beherovkázás közben megpróbáljuk a vérmes, és még mérsékelten vonzó Klárikát rábeszélni egy szlovák vidéki szvinger-partira).
Nekem is először az a mély tudatalatti sík felszínre törése jutott az eszembe, hogy a pasik autója a férfiasság meghosszabítása.
Klárika nyilván ennek örül.
Valóban nem értem, hogy a szaunában ilyen prosi mit keres,amikor annyi eszük viszont van, hogy ne fürdőruciban legyenek hiszen az mérgező.
De ami a legjobban zavar az Hangyasav által leírt tökéletes profilú "József, a mérsékelten befutott környékbeli vállalkozó", aki teste mint csupaszcsiga (nem izzadság, hanem valami olaj) csillog a hamiskás fényben. Ezúttal gratulálok az összes embernek aki ezt véghezvitte.
Ja, hogy magyar a megrendelő?! Akkor mit csodálkozunk? A hazai Skoda marketingmenedzsere Molnár Zoltán meg ugyanazt a színvonalat hozza, mint a legtöbb "énjobbantudom" marketinges.
Azok után is csalódás ez a szaunás izé, hogy nyáron annyi jó Skodás spot futott a Tour de France alatt. youtube.com/watch?v=itu_B7U_2oI
És azt a skoda fabia kombi reklámképet láttátok már, hogy van ugye az autó, amellett áll egy zombi szerű figura kezében hatalmas kés és a szlogen: Az egész család befér. Egyben.
hahahahah
Ezeknek tényleg elment az eszük.
Ja, meg mostanában van egy ufós is. Az meg, hogy beraknak egy csészaljat a kombiba és befér , és jaj de jó, és ha lefényképez valaki egy kombi fábiát, és azt beküldi, megnyerheti a kocsit.
Hát nem tudom. Ki az a hülye, aki fabiakat spot-tol???
Nekem speciel tetszik a remklám, pont azért mert nem szőke bombanő és kigyúrt fickó játszik benne, hanem két akárki. A poén kedvéért meg el lehet nézni a irreális környezetet. Engem speciel az zavar, hogy a fickó hasonlít az erste hülyecsalád apukájára.
a szpot tényleg elég tré, de a nyúlást illetően félig talán vitatkoznék. simán lehet, persze, hogy direkt nyúlás, megláttam-lemásoltam módon, de simán lehet az is, hogy nem. bárki kitalálhatta mégegyszer (mondjuk ugyanúgy is néz ki a két szpot, elismerem), nincs benne semmi megdöbbentően újszerű. az "eredetiben" sem. az is szeszélyes évszakok.
meg különben is, hogy a vérbe ne találnánk bármire egy korábbi példát az internet - valamint a generikus üzenetek és ügyfelek - korában? milyen koncepcióra nem dolgoztak még sosem kreatívok? szükségszerű az egyre több egybeesés, és unalmas már, hogy mindig előkerül a "nyúlás" téma.
mert biztos nem te vagy az első, akinek eszébe jut a gondolat. aki mást hisz, az ostoba. a lényeg, hogy adott helyen jól működjön. benny hill hányszor sütötte el a létrás poént? és hány "hülyés" koncepciót csinál még a laboratory?
de még egyszer megjegyzem, ettől még lehet szánalmas nyúlás a skoda szpot, csak ez engem nem érdekel. mint ahogy szerintem azt a magyar közönséget sem, aki nem látta a svéd verziót.
A svéd reklám tényleg kurvajó, és azt a fajta pikáns humort képviseli, amit ebből az ötletből ki lehet hozni. A skodás viszont csak egy primitív, erőltetett próbálkozás.
Mert, az a Skoda-spot, amiben a fickó tereptárgyakon szökdelve vetődik az autó vezetőülésébe, hogy felcsendülhessen a szlogen, hogymiszerint "Ugorjon bele egy Skoda Roomsterbe"? Na, az még az ostobaság csimborasszója! Úgy sejtem, az külföldi gyártású lehet (mondjuk csehszlovák), és az eredeti nyelven nincs meg a "beleugrani valamibe" negatív konnotációja. A magyar ügynökség okosai meg életükben többet írtak, mint olvastak, így ez a kis stiláris gixer elkerülte a figyelmüket. Innen üzenem: a magyarban a "beleugrani vmibe" kifejezés azt jelenti, hogy átgondolatlanul, meggondolatlanul, felelőtlenül belefogni valamibe, hogy aztán jól ráfázzunk. Persze lehet, hogy ez csak egy szokatlanul őszinte szpot amivel azt akarják üzenni, hogy a Roomster egy tré autó, ne vegyél olyant, mer' magbánod jól.
Írtam már, hogy a reklám gyakorlatilag körbelopkodásról szól. Egyrészt mindent megcsináltak, kitaláltak, leforgattak már... másrészt valóban rendkívül nehéz megújulni. Ezért aztán néha fellapozzuk az archívumokat, a régi újságokat, oszt ollózunk egy jót. A nézők 99%-a semmire nem fog emlékezni!!
Az, hogy pont a poén igencsak döcögősen jött át a magyar "adaptációban", már csak hab a tortán.
bate: én eleve elkapcsolok, ha jön a reklámblokk...
kohlhaas mihály:
@Bánki Tamás | DrLinkedin.hu: Sőt kőfaragók és balett táncosok is. Vakok mesterlövészek, siketek z... (2020.03.31. 18:02)Kerekesszékes parkolófoglalás Pesten
Dauda András:
20-30 éve nem volt még Profi jóember!
És akkor még biztos nem volt amikor 3,60 volt a kenyér, mert... (2019.06.15. 15:30)Klárikám, Gyurikám, ez profi volt!