Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Mi van, ha hibázunk a szavazásnál?

Nem hiszem, hogy a közeljövőben akadna olyan komoly cég Magyarországon, amely szívesen keverné bele a politikát hirdetéseibe, olyan meg aztán végképp nem, amely a miniszterelnökkel vagy bármelyik parlamenti párt elnökével viccelődne. Még az Egyesült Államokban is kellett hozzá bátorság, hogy a Stabilo bevállalja ezt a poént a mandátumát lassan kitöltő Bush kárára, pedig milyen kár lett volna érte. 

Mellesleg egy ilyen kiradírozható tintájú toll nemcsak a tengerentúli választásokon jött volna jól, de a mostani népszavazásnál is szükég lehet rá, hiszen a kérdéseket elolvasva könnyen belezavarodhatunk abba, hogy most akkor az igenek igent jelentenek-e vagy épp ellenkezőleg, nemet, aki pedig nemmel szavaz, az most tagadja-e a jövőt, vagy igenli azt. Persze egy ilyen toll visszaélésekre is lehetőséget ad, ezért legyünk résen, és ha jövő vasárnap a fülkében előre bekészítve csupán ilyen tollakat találunk, azonnal tárcsázzuk a Demokrácia-vonalat!

Címkék: politika humor

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr51360651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

numlock 2008.03.02. 09:26:02

Én is szívesen kiradíroznám a 2006-os szavazatomat:)

Tenkes 2008.03.02. 09:41:38

Állítólag Putyin is berendelt most egy nagyobb szállítmányt belőle. Amúgy szuper a reklám.

Cereborn 2008.03.02. 10:50:54

Hatalmas!

Netuddki. 2008.03.02. 10:51:21

De most komolyan.
Van aki komolyan veszi ezt a népszavazósdit?

Március 8.-a Nők Napja.
Nevezzük ki március 9.-ét a megosztó, megélhetési, korrupt, síkhülye politikusok napjának.

plötty 2008.03.02. 11:22:00

A megoldás egyszerű: nem kell elmenni és akkor ilyen "merénylet" sem veszélyeztethet bennünket.
vagy aki elmegy szavazni, az fizessen 300 Forint vizitdíjat!

Netuddki. 2008.03.02. 11:23:59

Hát abból nem sok lélegeztetőgép telne ki.

WHO 2008.03.02. 11:24:43

"Gyurcsány Ferenc megítélése nem változott az elmúlt két hónapban: a lakosság kétharmada (67 százalék) nem bízik meg a miniszterelnökben, és mindössze 4 százalék mondta, hogy hisz neki. A Gallup adatai alapján a referendum érvényes lesz, és mindhárom kérdésben az igenek döntő győzelmét hozza majd, még a szocialista szimpatizánsok között is 50 százalékos arányban vannak a potenciális „igen”-nel voksolók. A lakosság fele az igenek győzelme esetében a kormányfő lemondását várná el, ám a legtöbben nem hisznek benne, hogy meg is teszi."

ELVTÁRSAK(plötty,kovi)ti miről ábrándoztok?:)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.03.02. 11:28:14

kovi: az összes többi nap az övék, hogy dögölne meg mind az összes...

WHO 2008.03.02. 11:31:19

Na én léptem, mielőtt mozgosítják azt a 4 %-ot, aki még hisz Fletóban:)

plötty 2008.03.02. 11:31:57

Egy alapfokú közgazdaságtan/állampolgári ismeretek népoktatásra viszont már kitelhetne...

plötty 2008.03.02. 11:35:04

WHO: sajnos ez nem a Fletóba vetett hitről szól, hanem egy nevezzük úgy mérlegről. Meg hogy hogyan is működik egy állam a piacgazdaságban, nézz nyugatabbra...

WHO 2008.03.02. 11:38:05

Plötty, szeretem, amikor kioktatnak. Egyetértek veled közgazdaságtan/állampolgári ismeretek oktatásra szükség van. Ellenben cáfolnám a mérleget. Vannak hosszútávú célok, mint oktatás népegészség. Azok nem pillanatnyi mérleg kérdései.

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.03.02. 11:41:59

WHO: itt is csak ismételni tudom magam... nem kell ahhoz fleto imádónak lenni, hogy undorodjak az alcsúti kopaszfarkú (*) elmebetegtől.

(*) - mielőtt valaki más is belemagyarázna valamit: a patkány szó szinonimájaként használom a kopaszfarkút :D

WHO 2008.03.02. 11:43:30

Látom a 4% mozgósítva lett:)De nem is kell mindenkinek szeretnie. Az diktatúra lenne!

Hangyasav 2008.03.02. 11:43:59

Az a baj, h ennél a szavazásnál csak rossz szavazat van: ha igent ikszelünk, akkor ezzel egy paternalista, vízfejű, pazarló államra mondunk igent - legalábbis így fogja interpretálni a Politikus Aki Sosem Hazudott. Ha nemet ikszelünk, akkor meg Társait Felrázó Ferenc hiheti azt, h jól csinálja, amit csinál, pedig nem.

Egyébként meg miért ne viccelhetne bármelyik cég azokkal, akik neki dolgoznak sok-sok pénzért?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.03.02. 11:47:15

who, enyhén szólva is repetitív vagy, az egyéb szellemi kihívásaidról már nem is beszélve...

WHO 2008.03.02. 11:49:16

Sértegetés szerinted használ Before?Azzal most több vagy? Hát ilyen a blog . Név nélkül, arc nélkül...

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.03.02. 11:54:35

Before: "szellemi párbajba csak azzal kezdjél fiam... aki e téren nem fegyvertelen!" ;)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.03.02. 11:54:36

Nem sértegettelek, pusztán jelezni kívántam, hogy felesleges még tizenötször négyszázalékozni, meg gyurcsányozni, meg vigdorozni, meg másokat eltvársozni. Persze, ha jólesik, felőlem, örülök, hogy ilyen kiegyensúlyozott, nyugodt jellem vagy.

a17d12is 2008.03.02. 11:57:39

Nem lenne egyszerubb, ha a valosagshow-k mintajara eleg lenne csak esemest kuldeni, vagy IGEN eseten tarcsazni a 06XX-XXX-IGEN szamot, a NEM eseten a 06XX-XXXX-NEM-et, a bizonytalanok meg a 06XX-XNEMTOM-ot?
Boldog boldogtalan nepszavazni akar, nem azert fizetik aa politikust, hogy szavazzon? Ha meg nem csinalja jol, akkor negy ev mulva lehet mashova tenni az ikszet. Az embereket nem lehet a vegtelensegig az orruknal fogva vezetni. De azt se mondja nekem politikus, hogy o meg SOHA nem hazudott.
Ha megkerdeznek, hogy a tejet es a kenyeret es a teliszalamit ezentul akarnam-e olcsobban venni a boltban, mit valaszolnank? Ha valaminek az eloallitasi koltsege 100 forint, akkor miert kellene azt az uzletekben 95ert adni? Az meg kinek jo? Ki fizeti meg az 5 forintot?

WHO 2008.03.02. 11:59:00

Én tényleg nyugodt vagyok.Remélem ti is!Én nem sértegettelek. Az elvtárs szót,meg úgy értettem, hogy közös elveket vallotok. Szellemi képesség...hát remélem egyszer még meghaladom a szinteteket:)

nemkellvagta (törölt) 2008.03.02. 12:04:53

buzi, nem akarok okoskodni, de szerintem Bush fikázásához pont nem kell bátorság. Amerikában már 2000-ben roskadoztak a könyvespolcok a Busht cikiző könyvektől

plötty 2008.03.02. 12:05:23

HCOOH: ezért nem kell elmenni szavazni.

WHO: cáfolod a mérleget?! érdekesség, hogy a tandíj eltörlésével egyidejűleg diplomás munkanélküliségről és a diplomák elértéktelenedéséről is beszélünk. Nem függ a kettő össze talán?
Nem tudja megmagyarázni nekem senki, hogy miért baj az, ha valaki nem tanul jól, akkor fizet (anyagi háttértől függetlenül). Az a szegény család sarja, aki nem bírja fizetni a tandíjat (bár olyanokra költenek az emberek, hogy sztem simán belefér, nézzük az LCD tévék eladási számait) ha jól tanul, nem fizet. Ha szarul, akkor nem megy egyetemre. Ez sztem nem baj, sőt.
Másik oldalról végülis már befizetett adókból fizetik a taníttatást, és senkinek sem érdeke ebben az országban, hogy mindenkinek diplomája legyen.

Pepe 2008.03.02. 12:06:56

Büdös nagy bukta lesz GyurcsányInak, meglátjátok.

WHO 2008.03.02. 12:08:19

Ha utólag kérnék el a tandíj árát? Akkor gondolom tiltakoznál ,hogy mennyire igazságtalan. Ha kapnál egy 3 milliós számlát(szaktól függően változva)

WHO 2008.03.02. 12:10:08

Azt nem hiszem ,hogy igazságos ,hogy a 18 évesekre toljuk rá azt ,amit mi éltünk fel.

S. Annyi 2008.03.02. 12:10:12

"Lángba borult egy roma képviselő háza"

Na, figyelj Gazsi. Ráfestünk a házatokra egy horogkeresztet, rádobunk molotov-koktélt. De ne féljetek, kaptok új házat, szebbet, jobbat. Nagy szarban vagyunk mostanában, kell a népszerűségnövekedés. Sztem ez van.

venuswoman · http://sorozatdara.blog.hu 2008.03.02. 12:12:05

hát ez a reklám kva jó :D ilyenek kellenének ebbe a világba :D

én megyek szavazni, de kb cs mert ez az első szavazásom, és akkor nem lenne szép kihagyni ;)

WHO 2008.03.02. 12:13:00

Ennyi becsülete van a kormánynak. Gyerekeket akar lehúzni.Mert egy 18 éves egyetemista még gyerek.

plötty 2008.03.02. 12:13:10

WHO: megvan a megoldás, jól kell tanulni és nem kapsz 3 milliós számlát.
Mellesleg azt is törlesztenéd, mint egy hitelt.
Megéri oktatásra hitelt felvenni, mert sokszor jó befektetésnek bizonyul.

ha hülye a gyerek, fizessen a tanulásért.

S. Annyi 2008.03.02. 12:14:23

Mert a szociktól ez telliik m,i. A történelem igazolja, hogy a csalás a génjeikben van. Ha csak a TV-ostromot nézzük, ahol nem engedték a közelben várakozó rendőröket, hogy segítsenek a kollégáiknak.....
Az a plakát ott vidéken:
Ne lopj, ne csalj, ne hazudj, mert a kormány nem tűri a konkurenciát
Abban van valami!

WHO 2008.03.02. 12:14:52

Jól?Relatív.Csinálj végig egy orvosi egyetemet 5-ösökkel. Ne legyél már ennyire demagóg.

S. Annyi 2008.03.02. 12:16:26

Szerintem "gy"urcsány helyett Czeizel Endre genetikust kellene miniszterelnökké választania az mszp-nek. Mert ennyi g... közt csak ő iusmeri ki magát!

SueSue 2008.03.02. 12:17:05

Reklámbuzi!!! Keeezzzzddőőőddiiik!

Ennyit a politikai témák mellőzéséről :o))))

WHO 2008.03.02. 12:18:03

Annyi becsülete nincs ennek a kormánynak, hogy kiálljon :Elkurtuk!Nem más, hanem mi. Mert mi vagyunk 6 éve kormányon. Adót kell emelni.De ezért nem ti vagytok a hibásak ,hanem mi. És elnézést kérünk ezért.Nem egyes csoportok az ingyenélők, hanem mi,akik nem kormányoztunk tisztességesen.

S. Annyi 2008.03.02. 12:18:31

WHO-akinek igaza van

plötty 2008.03.02. 12:18:49

Én mint adózó nem kívánom más hülyegyerekének a taníttatását fizetni, ne haragudj meg rám ezért kedves WHO és fidesz.
egyetemre általában 18 év után mennek a "gyerekek" tehát épp átlépnek a felnőttkorban, amikor azzal szembesülnek, ha addig nem vették volna észre, hogy ez a rohadt kapitalista világrend, ami körülvesz bennünket így vagy úgy valamilyen teljesítményt követel tőlünk. Fizetni kell mindenért. Az állam, népgazdasági érdekek miatt, támogatja a jól tanuló gyerekek felsőoktatási továbbképzését. Ez ugyanis már nem jár alapon mindenkinek, nézünk körül a világban.

S. Annyi 2008.03.02. 12:20:16

plötty! Nézd már meg az átlagember, sőt a többség fizetését! Nem nyugati - szerintem....

WHO 2008.03.02. 12:20:42

Akkor a közteherviselésnek szerinted nincs értelme?

plötty 2008.03.02. 12:22:15

WHO: ezt már szeretem, ezen lehetne vitatkozni és erről is kéne a hozzárétőknek beszélni, hogy végülis sokunk érdeke a tandíj, mint szűrő (mert sajnos a felvételi az egyetemek finanszírozási rendszere miatt nem működik annak), viszont azt differenciálni kell szakoktól függően.
És nem a legjobb 15 %-ot kéne támogatni, hanem l. 30 %-ot, stb.
De erről kéne vitázni, nem magáról a tandíjról, ami sztem alapvető, fentebb leírtak miatt.

plötty 2008.03.02. 12:23:07

S. Annyi a megoldást már leírtam. Jól kell tanulni és nem fizetsz.

S. Annyi 2008.03.02. 12:23:52

Tehát a gazdag hülyegyerek tanulhat, mert apuci fizet, a szegény hülyegyerek meg nem. Ez így tuti?

WHO 2008.03.02. 12:25:19

Pötty látom nem érted.Itt az a kérdés milyen társadalmat képzelsz el.Mi legyen a húzó ágazat. Szerintem egy tudás alapú társadalom.A gyenge diploma is diploma.Az az ember aki tanul később több mindenre alkalmasabb.Képezhetőbb.

S. Annyi 2008.03.02. 12:26:37

Így az országot majdan a gazdag hülyegyerekek fogják vezetni, mert a kiváló képességűek kevesebben vannak. Namármost: a gatdag hülyegyerekek vezetnek, akiknek még annyi közük se lesz a szolidaritáshoz, mint gyurcsánynak.

plötty 2008.03.02. 12:27:29

S. Annyi ez így van. Ha hülye a gyerek akkor tanulhat ha fizet. Te hol élsz, a szocializmusban? Ha ugyanis a szegény hülyegyereke is tanulhat, vagyis az állam támogatja, azt minannyian te is és én is megfinanszírozzuk. Ez viszont kevésbé tuti, minthogy csak a gazdag hülyegyerek tanulhat.
Pénz beszél, állam meg nem szórja a pénzünket mindenki támogatására.

S. Annyi 2008.03.02. 12:29:11

Pénz beszél, állam meg nem szórja a pénzünket mindenki támogatására.

na és a romák? Hányan is vannak?

Bronco 2008.03.02. 12:30:31

"Az meg kinek jó?"
a17r15 azért kérdezd meg a szüleidet is, akik a saját búzájukból adtak a közös kenyérhez, ha kellett disznót vágtak, hogy legyen hús a közös szalámiba. Ráadásul azt ígérték nekik, hogy cserébe nem kell majd fizetniük sem a tejért, sem a szalámiért. Hát bizony átqrták őket, nem kicsit.

acetofive 2008.03.02. 12:30:32

"mocskos kormany" meg az XBOX-ert is penzt ker attol a huje 18 eves gyerektol... meg ilyet..

WHO 2008.03.02. 12:30:38

Bocs plötty, de az én pénzemet is szórja.És én úgy döntök erre szórhatja, még többet is. Ahogy a közv.kutatások mutatják a legtöbben is így gondolkoznak.

plötty 2008.03.02. 12:31:05

WHO: hogy ki nem ért itt mit, abba ne menjünk bele. A yenge diploma szart sem ér. A tudás alapú társadalmat ne gynege diplomások vezessék. Semmi szükség nincs arra a folyamatra, ami már bőven megindult, hogy olyan munkaköröknél is diplomát kérnek, amihez nincs szükség egy ilyen papírra. Ez a papírok elértéktelenedéséhez vezet és oda, hogy a tényleg értékes papírok mégdrágábbak lesznek. És akkor ugyanoda jutottunk.

S. Annyi 2008.03.02. 12:31:55

húsz pontból kapsz egyet

S. Annyi 2008.03.02. 12:33:59

Ebben az országban , ha elfingod magad és azt mered mondani, hogy roma, az már nyilas?

Ezentúl, ha beszélsz a zsidókról, a szónál köhints egyet, mert szalonképtelen a szó?

S. Annyi 2008.03.02. 12:35:17

A maszop lefasisztázza a fél országot?
Menj és énekeld az Internacionálét.

WHO 2008.03.02. 12:37:11

Közös felelősség!Közteherviselés.Ezt felrúgni ,mert Gyúrcsány Ferenc most ezzel váltja meg a világot.NEM.Pénz kell a kiigazításhoz? Rendben. Találjuk meg! Azthiszem lenne hol keresgélni. Kormányzati negyed, szavazatvásárlás,Mo-nak káros beruházások (hankok),széfek beszerzése.
Tovább nem érek rá.Van egy heted pötty,hogy meggyőzd az embereket, ezek maradhatnak, ellenben az oktatásra szánt pénzt le kell faragni.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.03.02. 12:37:49

Tudom, hogy egy kicsit furcsa lesz, de megpróbálom egy tanár szemével elmondani, hogy miről kellene szavazni. Ma a felsőoktatásban tanulók 50%-a költségtérítést fizet, a másik 50% államilag finanszírozott. Aki költségtérítéses, az is marad, amíg el nem végzi az iskolát, az államilag finanszírozott pedig nem fizet, sőt. Van olyan felsőoktatási intézmény, ahol az évfolyam átlag 1,8. Itt simán előfordulhat, hogy 2,0-ás átlaggal valaki tízezres nagyságú tanulmányi ösztöndíjat kap, ha államilag finanszírozott képzésben van. Ezzel szemben a költségtérítéses hiába ér el pl 4,0-ás átlagot, ő továbbra is fizet. Amíg ilyenek a feltételek, mi ösztönzi arra a diákot, hogy tanuljon? Ha ilyen színvonalú hallgatók kerülnek ki az intézményből, akkor hova tud elhelyezkedni? Az új rendszer éppen arról szól, hogy ha egy költségtérítéses jól tanul, akkor átkerül államilag finanszírozottba, ha pedig az államilag finanszírozott hallgató rosszul teljesít, akkor átkerül költségtérítéses képzésbe. Ezzel semmi probléma nincsen. De ott a másik része, hogy sokan nem tudják megengedni maguknak, hogy fizessenek. Erre két lehetőség van. Vagy tanulni kell, és akkor nem 1,8 lesz az évfolyam átlag, vagy igénybe lehet venni szociális alapú ösztöndíjat, lakhatási támogatást, diákhitelt. Én megértem azt, hogy sokan úgy gondolják, hogy mindenkinek jár a taníttatás. De mi van akkor, ha azt mondja egy fiatal, hogy ő nem akar diplomát, ő egy jó szakmunkás és vállalkozni szeretne. Ő miért nem kapja meg azt a pár millió forintot, amibe egy diploma ténylegesen kerül? Mert abból el tudna indítani egy vállalkozást.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.03.02. 12:38:27

Basszus. Hosszabb lett, mint az eredeti post. :)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.03.02. 12:38:53

laprensa
Van abban valami, amit mondasz, de azért más könyvekben szidni valakit, és megint más egy reklámban.
SueSue
Igazad van, amikor megláttam az ajánló szövegét az indexen, már tudtam, hogy baj lesz:)

Retexis 2008.03.02. 12:53:13

Aztakurva. Ez egy reklámblog. Nem politiakai droidoknak való. Hess.

zoli 2008.03.02. 12:53:28

Március 8 nem nőnap hanem ZOLTÁNnap ne engedjünk az elnyomásnak, válaszanak egy másik napot a nőknek

Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.03.02. 12:54:53

Rewriter: szép összefoglaló, de felesleges. Komcsi elvtárs vagy te is. :)

De basszus, nem mondod, hogy létezik olyan felsőoktatási évfolyam, ahol 1.8 az átlag?! :|

0xFFFF 2008.03.02. 12:59:00

"plötty 2008.03.02. 11:35:04
WHO: sajnos ez nem a Fletóba vetett hitről szól, hanem egy nevezzük úgy mérlegről. Meg hogy hogyan is működik egy állam a piacgazdaságban, nézz nyugatabbra..."

Odanéztem plöttyi. Ott egyszer kell fizetni mindenért, itt még mindig többször és amikor ellopják, akkor jön a különadó.

0xFFFF 2008.03.02. 13:03:57

"WHO 2008.03.02. 12:25:19
Pötty látom nem érted.Itt az a kérdés milyen társadalmat képzelsz el.Mi legyen a húzó ágazat. Szerintem egy tudás alapú társadalom.A gyenge diploma is diploma.Az az ember aki tanul később több mindenre alkalmasabb.Képezhetőbb. "


Hát baszki én dolgoztam bölcsésszel ! Képezhető volt, mert úgy biflázott, mint egy magnetofon, de a miértre a saját szavaival sosem tudott válaszolni....pedig rengeteg extra tanfolyással tudott dicsekedni ! :)

WHO 2008.03.02. 13:05:24

oké, de nem mindenki bölcsésznek tanul(elnézést a bölcsészektől)

Jack__Bauer 2008.03.02. 13:19:27

/off ReWriter: légyszíves írj már ide forrást, hogy ezt az 1,8-2-es átlagot honnan vetted. Meg a hozzá vízionált 4.0-ás költségtérítésest.
Mert ha csak szemléltetni szerettél volna, akkor igen demagógra sikeredett.
Az az egyetem (de bármilyen oktatási intézmény), ahol a diákok évfolyam átlaga 1,8, az valamit qrvára nem jól csinál. Olyan nincs, hogy a prof tudja 5-re, a docens 4-re, a tanársegéd 3-ra, és a legjobbak meg 2-re. Max a viccben.
A magyar valóságban egyébként ez úgy néz ki, hogy a költségtérítésest akkor is átrugdossák az első pár éven, ha sík hülye (ellenkező esetben ugyanis qrva gyorsan otthagyja az intézményt, és repül úszik a pénze is), az államilag finanszírozott meg ha jó jegyet (és ösztöndíjat) akar akkor ahhoz sokat tanul, meg bízik a szerencséjében (vizsgáztató és vizsgáztató között ugyanis ég-és-föld lehet a különbség). Ha meg konzekvensen nem tanul, akkor REPÜL, ugyanis a helyét feltölti más. Legalábbis a kredit előtti időkben így volt. Persze a kreditrendszer fokozza a ráérünk még érzését, dehát minek kellett bevezetni???

/on

Az emberek jelentős része már csak azért is igennel szavaz, hogy beledörgölje a kishazudós "nemigazország" feri képébe, hogy ejnye-bejnye, mégse kellett volna a képünkbe hazudni napokkal a választások előtt a FIZETŐS egészségügyről. (nevezzék akár vizitdíjnak, akár gyógyszerfelírási díjnak)

"A legőszintébb becsületszavamra mondom, hogy ez a kormány az adócsökkentés kormánya lesz!" - erre teccenek még emlékezni plötty és társai????

pitaa 2008.03.02. 13:25:08

bámulatos, hogy ebben az országban minden témából 5 perc alatt gyurcsányorbánozás lesz :)

a reklám egyébként szar, mert fellengzős, zavaros az üzenet és egyébként sem vagyok kiváncsi a stabilo politikai véleményére (még akkor sem, ha egyetértek vele).

ben2 2008.03.02. 13:30:01

Azt hiszem ott vannak hihetetlen módon átverve a t. balos hozzászólók, hogy a vizitdíj és a tandíj problémakör az egészségügy és az oktatás finanszírozásáról szól.
A vizitdíjat és a tandíjat ugyanis az államháztartás rendbetétele érdekében vezették be. (Lásd: konvergencia program.)
Azaz amennyi bevételt a kormányzat remél a vizitdíjtól és a tandíjtól, annyit vonnak el az egészségügy és a felsőoktatás támogatásából (illetve valamennyivel többet).

Kevesebb adót és járulékot fizetünk mióta bevezették a tandíjat? Nem.

Csökkent az egészségügy és a felsőoktatás állami támogatása? Igen.

A díjak beszedése kapcsán felszabaduló költségvetési forrásokat tehát más célokra fordítják. A kérdés csak az, hogy pontosan mire, mert nem egyszerűen arról van szó, hogy az elkúrt államháztartás rendbetételének költségeit a betegekkel és a diákokkal (is) fizettetik meg. Hihetetlen pénzeket folyatnak ugyanis különböző korrupciós csatornákon a saját holdudvaraiknak a kormánypártok. Ezek a pénzek nyilván hiányzanak a államháztartásból.
A tandíj és a vizitdíj tehát végsősoron az MSZP és SZDSZ nomenklatúrájánál landol.

Aki tehát azt hiszi, hogy itt akár érintőlegesen is az egészségügy vagy az oktatás finanszírozásának reformjáról folyik a diskurzus, az legyen szíves tegye fel a következő kérdéseket az általa favorizált kormánypárti politikusoknak:

1. Mekkora összegekkel csökkentette a kormány az egészségügy és a felsőoktatás költségvetését a vizitdíj és a tandíj bevezetése óta?

2. Mennyit költött a kormány a vizitdíj és a tandíj kommunkációjára, tanulmányokra, adminisztrációra, népszavazási kampányra? (Ezek a költségek ugyanis automatikusan levonandók a hasznos célokra költhető összegekből.)

3. Mire költi a kormány a járulékok és az adók azon részét, melyeket a vizitdíjjal és a tandíjjal megtakarít? Milyen egyéb népjóléti területeket támogat ezekkel az összegekkel, hogy az emberek azt mondhassák: mások gyógyítása és taníttatása helyett most végre számomra hasznosabb célokra fordítják a tőlem beszedett adót és járulékot? (Mert ezek mértéke ugyebár nem csökkent.)

Amíg ezek a kérdések nem tisztázódnak egyértelműen, maradjunk annyiban, hogy a népszavazáson valójában arról szavazunk, hogy az MSZP és az SZDSZ továbbra is a betegekre és a diákokra kivetett különadókból támogassák-e barátaikat és üzletfeleiket.

heszusz 2008.03.02. 14:19:39

tandíjat szarul találták, viszont a vizítdíjra nekem szüségem van, mert legalább nem benn üldögélnek a nyugdíjas mamzerek és beszélik meg a mindennapi "épp most ki halt meg" témájukat és nem foglalják a helyet, ha én ilyet akarok akkor elmegyek kávézóba vagy kocsmába... soha nem vártam ilyen kevés ideig a rendelőbe mint most és épp ezért megéri annak a fél doboz ciginek vagy 2 sörnek az árát, hogy nem ülök benn 4-5 órát

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.03.02. 14:24:34

Jack__Bauer ez az eredmény egy budapesti főiskoláról van, mellesleg műszaki jellegű. Az eredmény 2 hetes, tehát az előző félév átlaga. Csak azért nem mondok konkrét intézményt, mert érintett vagyok.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.03.02. 14:28:43

És hogy a reklámokról is szó legyen. Furcsa, hogy odáig jutottunk, hogy mindenki három igenről és három nemről beszél. Ha tényleg a feltett kérdésekről szólna a népszavazás, akkor nem biztos, hogy így kellene lenni, de mivel a két oldal versengéséről szól, így érthető. Csak akkor nem értem, hogy mi a szarnak kell három különböző kérdőívet nyomtatni. Biztosan volt rá pénz.

Mellesleg jobban örülnék, ha nem igenről és nemről szólna a népszavazás, hanem arról, hogy melyik program szerint történjenek a változások. De erről ersze szó nincs.

plötty 2008.03.02. 16:00:52

Jack Bauer, nem érdekel a pártpolitika ebben. A tandíjra pártoktól függetlenül van szükség, mert a korábbi rendszer egy piacgazdaságban életképtelen. Nem támogathat az állam mindenkit, hogy szerezzen diplomát, mert akkor szart sem fog érni a diploma, mintahogy már tömegek rendelkeznek piacképtelen papírokkal. Ebből nem tudásalapú társadalom, hanem diplomás wc pucolók lesznek.
A tandíjat lehetne másképp kitaláni, pl. felső 20 % kap sok ösztöndíjat, köv. 20% kevesebbet kap, középső 20 % nem kap semmit és nem is fizet, alsó 20 % fizet, legalsó 20 % nagyon sokat fizet.
Ez jobb eredményre ösztönző lenne. Nehogymár arra szavazzona jónép, hogy támogassuk a szarul tanulókat! Mert erről van szó jelenleg.

plötty 2008.03.02. 16:06:06

Kedves ben, egy átalakulási folyamatban természetszerűleg vannak párhuzamosságok. De ha soha nem kezdődik el semmi, akkor marad a régi/mostani fizetős egészségügy (zsebbe, mert mégis kell fizetni feketén az orvosnak/nőgyógyásznak műtétért, szülésért, pedig levonták tőlem a járulékokat), marad a szardiplomások tömege, stb.
Ez nem balos/jobbos kérdése, hanem ezeken az ország előbb-utóbb ígyis, úgyis át fog esni, lehet, hogy később és a mai kormánynál ügyesebb, jobb módon, nem kapkodva, de valaki végre fogja ezeket hajtani, mert muszáj, ha versenyképesek akarunk maradni.

ben2 2008.03.02. 17:59:33

plötty:
Hol látsz te itt bármiféle átalakulást?
A kormány elkúrta az államháztartást és ezt igyekeznek mindenféle reformnak hazudott különadókkal kifizettetni az állampolgárokkal.
End of the story.

Aki azt állítja, hogy itt bármiféle reform zajlik, az vagy nagyon el van tévedve, vagy nagyon meg van fizetve.

plötty 2008.03.02. 21:43:52

Nem azt állítom, hogy tényleges reformok zajlanának, de attól még bizonyos kérdésekkel pl. tandíj, egyetértek, s kormánytól függetlenül szükség van rá.

couche-couche 2008.03.03. 00:23:08

persze h hibázott. szavazni X-szel kell.hülye...

venuswoman · http://sorozatdara.blog.hu 2008.03.03. 12:00:44

couche-couche 2008.03.03. 00:23:08

jogos XDDD

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása