Régi recept, hogy ha nincs internetező kutyád, plüssoroszlánod vagy piszkosruhás gyereked, amit a reklámba pakolhatnál, akkor vegyél meg kilóra egy húzós számot, ami elviheti a hátán az egész filmet, és leplezheti az ötlet hiányát. Ezzel próbálkozott a K&H bank is, amikor egy egész reklámkampányt épített Jamiroquai Canned Heat című számára és Király Gábor kinőtt szürke mackóalsójára, ezt a trükköt alkalmazta a Raiffeisen bank, amikor Morcheebára mosolyogtatta az alkalmazottait, de legutóbb a MOL is Máté Péter szívbemarkoló dalának taktusaira borította a saját vállára a nemzetiszín lobogót. Van, amikor nagyon kilóg a lóláb, de olyan megoldás is akad, amikor a zenét nem az ötlet helyett használják, hanem annak szerves részeként. Amikor először olvastam arról, hogy
a SonyEricsson megvette a Depeche Mode egyik legsikeresebb dalát, két dolog jutott az eszembe. Az egyik, hogy már a DM sem a régi, ha reklámokhoz árulja a zenéjét, a másik, hogy a SE kreatívjainak nem jutott eszébe semmi eredeti.
Még szerencse, hogy a megérzéseim általában nem jönnek be, különben meg sem néztem volna a reklámot, amit a stockholmi Saatchi&Saatchi készített a SE-nak, így az sem derülhetett volna ki, hogy mekkorát tévedtem. Na nem mintha a film valami egetverően nagy újdonság lenne, egyszerűen csak jó. A dal hihetetlenül jól illeszkedik a koncepcióhoz, a szöveg kéz a kézben jár az üzenettel, és valami egészen kellemes, szerethető hangulatot kölcsönöz a filmnek. Leginkább a legjobb betétdalért Oscart nyert
Once című filmhez tudnám hasonlítani, ami szintén nem egy világraszóló alkotás, de valahogy a kedvességével, a finomságával elvarázsol bennünket. Aki nem szeretné, hogy az
Enjoy the silence dallama a nap hátralévő részében a fülébe ragadjon, az meg se nézze a reklámot, amiben átlagos fiatalok hallgatják, és dúdolják a Depeche Mode klasszikusát. Persze tudom, az esőben éneklő férfi, a hintázó lány, meg az ágyon andalgó párocska csöpögősen geil figurák, de üssetek agyon, engem a film még sokadik hallgatás után is jókedvre derít.
Címkék: telekom reklámzene