Idáig azt sem tudtam, hogy stockholmban van-e helyi irodája a Saatchi reklámügynökségnek, az utóbbi hetekben viszont nehéz lett volna tovább fenntartani ezt az állapotot, ugyanis az ő munkáiktól volt hangos az internet. Először a Jokk italnak forgatott elborult filmjeik járták körbe a reklámblogokat, amelyekben hol medvecsapda vágja le a szereplő kezét, hol mocsár nyeli el, miközben távoli vidékekeken kutat az értékes bogyó után, amiből az Ikea étkezőasztallal megegyezű nevű ital is készül. Ezután a SonyEricsson-nak készített filmjükre kapták fel sokan a fülüket, amiben a Depeche Mode egyik legismertebb slágerét dolgozták fel a Titanic papírzsebkendőigényét megközelítő érzelmi töltettel. Most pedig egy újabb, kifejezetten ötletes sorozattal rukkoltak elő, amelyekben majmok igyekeznek meggyőzni különféle módon a gyúrni járó svédeket arról, hogy edzés után banán helyett inkább egy Gainomax nevű proteinitalt igyanak. Az észérvek mellett az egyik filmben az érzelmekre próbálnak hatni, ebben egy könnyes tekintetű, mancsában virágot szorongató, Apeh-ellenőrök szívét is meglágyító hangú kölyökmajom kér bennnüket arra, hogy hagyjuk meg neki az ő kis banánját. Persze akadhatnak szőrösszívű kivételek, őket legközelebbi rokonaink a megfélemlítés eszközével, és egy A kör című film analógiájára készült reklámmal próbálják távol tartani a banánoktól. Arra az esetre, ha valaki még ezek után is képes lenne banánt enni mondjuk egy kiadós kardioedzés után, a majmok a Saatchival együttműködve egy hipnózisos trükköt is bevetettek, amelyben egy csernusi tekintetű, zsebórát lóbáló majom szugerálja belénk a vérfertőzésre vonatkozó tiltásnál is erősebben a banán elutasítását. Nem tudom, hogy a sok imbuszkulcsozástól csavarodtak be a stockholmiak, vagy alapból is így jár az agyuk, a végeredmény mindenesetre meggyőző. A filmek a tovább után.
velúr:)
Azután jöhetnek az aludoboz elleni nonprofit kampányok, végül a Gainomax lezárhatj az egészet azzal, hogy piacra dob egy baánízű verziót. Ez a reklámok egészséges körforgása, ami biztosítja a létjogosultságukat az idők végezetéig.
A Surströmming teszi, a svéd rothasztott hal... így jár, aki sokat eszik, és nagyon sok akvavitot iszik hozzá... vicceseket lát és elvarázsolt reklámokat kezd csinálni.
A harmadik az David Lynch-paródia. Durva. De még durvább, hogy azt sulykolja, hogy banán helyett egyél kőolajipari melléktermékekből készült, természetazonos bakelitaromával ízesített trutymót.
Mondjuk, legalább őszinte. Nem úgy mint a Karaván sajt reklámja, ami a gurméság csúcsának állítja be a "füstölt ízű" sajtot, amit a hosszadalmas füstölés helyett szintetikus füstaromával gyorspácolnak. És annyiba kerül, mint az igazi sajt.
kohlhaas mihály:
@Bánki Tamás | DrLinkedin.hu: Sőt kőfaragók és balett táncosok is. Vakok mesterlövészek, siketek z... (2020.03.31. 18:02)Kerekesszékes parkolófoglalás Pesten
Dauda András:
20-30 éve nem volt még Profi jóember!
És akkor még biztos nem volt amikor 3,60 volt a kenyér, mert... (2019.06.15. 15:30)Klárikám, Gyurikám, ez profi volt!