Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Érdemes még az NB1-ben reklámozni?

Meglepetten olvastam a napokban, hogy a válogatott környékéről néhány éve kis kedvencével, a negyvenfogú Mattheusszal együtt angolosan távozó Pellady Péter visszatért a magyar futballba. De nem is elsősorban ez, hanem egyi kijelentése ütötte meg a fülemet, amely szerint a magyar futballnak szerinte még mindig komoly reklámértéke van. Nem mondom, hogy nincs igaza, hiszen ő a szakember, de azért ha belegondolunk elég furcsán hangzik.

Mert vajon mekkora fantáziát láthat bármely cég a döglődő NB1-ben, amit tényleg csak az követ, akinek fizetnek érte, vagy hozzám hasonlóan gyermekkorában fertőződött meg ezzel a betegséggel. A múlt heti fordulót például 17 000 néző látta a stadionokban, az azt megelőző össznézőszáma pedig nem érte el a 15 000 főt, vagyis egy meccset átlagosan nem egész 2500 ember látott a helyszínen, amiben már benne van a hazai meccseit Sopronban játszó REAC is, amelynek meccsére ingyen engedték be a nézőket. Ha ekkora célcsoportra lehetne százmilliós reklámkampányokat szervezni az nagyon meglepne, de egyben örömmel is eltöltene, tekintve, hogy az addict napi látogatottsága is van ennyi. Persze, elsősorban nem csak erre alapoznak a hirdetők, hiszen hetente három meccset is közvetít a tévé, és a napilapok is foglalkoznak az aktuális fordulók eredményeivel. Csakhogy a tévés meccsek nézettsége sem kiemelkedő, és a más médiumokban való megjelenés is csak akkor ér valamit, ha a cég mondjuk névszponzor is egyben, vagy ha a mezen látható hirdetése a cikkhez mellékelt képen is látszik.

És itt el is jutottunk az egyik legnevetségesebb jelenséghez. Annyi felvarrt, felragasztott gagyi reklámot, ami egy átlag magyar játékoson fityeg, ritkán lát az ember. Nagy nyugati kluboknál általában csak a játékosok mellkasán van egy nagy felirat, amiért hatalmas összegeket fizetnek a cégek. Nálunk azonban úgy néznek ki a játékosok, mintha valami elfuserált patchwork-szakkörön varrnák a mezeiket. Kedvenc médiafelületem a játékosok feneke, aminél már csak Tornyi Barnabás zakójának hajtókáján elhelyezett hirdetések a szarabbak (ez utóbbi mellesleg szintén magyar jellegzetesség). A legjobban eddig a debreceni játékosok seggén látható Karát felirat tetszett, ami úgy nézett ki, mintha valami aranyér elleni kenőcs neve lenne, pedig csak egy olcsó ruházati bolthálózatról volt szó.

De az sem jobb, ha a cég kiemelt mezszponzor, és logója egyedüliként szerepel a a játékosok mellén. Egy Chealsea vagy egy Real Madrid mezén elhelyezett logó presztízs értékű, de el nem tudom képzelni, hogy az Újpest mezét kibérelő, eddig gyors és megbízható szolgáltatásáról ismert DHL marketingvezetői mosolyogva nézték, ahogy az enervált lila fiúk (élükön Juhárral, aki hátrafelé gyorsabban fut mint előre) az elmúlt meccseken ráérős vidéki postásokként ténferegtek a pályán nagy DHL feliratokkal a mellkasukon, miközben a Debrecen két meccsen 10 gólt rámolt be nekik. Általában nem erre mondják, hogy szerencsés reklámelhelyezés.

Bár van néhány külföldi példa is (lásd portugál b-win liga), azért az is elég furcsa jelenség, amikor egy cég szőröstül bőröstül megveszi az egész bajnokságot, ami aztán felveszi a nevét. Nekünk még ebből is sikerült a legrosszabbat kihozni, mert ugyan hívták már az NB1-et Arany Ászok Ligának, ami csak mérsékelten hangzott szarul, a leginkább amatőr területi bajnokságokat idéző Borsodi Liga és a mostani Soproni Liga elnevezések azonban biztos sikerrel indulhatnának a világ leghülyébb bajnokságneveinek versenyén. Felismerve a nemzeti bajnokság reménytelenségét, néhány cég inkább a válogatott szponzorálásával próbálkozik, amiben mutatkozik még némi ráció, hiszen a játékosok többnyire külföldi bajnokságokból érkeznek, így a színvonal is kicsit más. De ennek reklámértékét sem lehet igazán sokra értékelni, hiszen néhány kósza híren, meg a Nemzeti Sportban megjelenő fotón kívül sok hozadéka ennek sincs. Hozzám hasonló megszállottak persze mindig lesznek, akik emocionális okoból megmaradnak a sportág mellett, de ha egy marketingvezető ma Magyarországon az üzleti érdekeit tartja szem előtt, nehezen tudom elképzelni, hogy itt akarja elkölteni a reklámbüdzséjét. De ne nekem legyen igazam!

Címkék: sport magyarmocsár

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr97382023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pellady pál 2008.03.20. 09:58:08

nem is ezért van reklám a fociban... cég hirdeteésre betolja a pénzt, egy része hirdetés, egy rész pellady, egy rész megy vissza...

bundás 2008.03.20. 10:16:15

Az NB1-es hirdetések inkább mecenatúra kategóriába tartoznak. Azok a cégek (Vegyépszer, Teva, stb) akiknek bizonyos időszakokban túl jól megy adózáskerülő kiskaput kihasználva, egy kis alamizsnát tolnak a csapatokhoz.
Biztos vagyok benne, hogy piaci alapon eddig az E-on-on kívül senki nem próbált meg szponzorációval (ő is kihátrált az NB1-ből)
Majd most a Gazprom érkezése kicsit megmozgatja az állóvizet szerintem.

rece · http://napielet.hu/ 2008.03.20. 10:25:27

Arról se feledkezzünk el, hogy önkormányzati cégeket így késztet az adott városvezetés a focicsapat finanszírozására.
Mintha hirdetnének, valami van jó nagy lovettáért. Így múlik a közpénz.

Teki 2008.03.20. 10:27:08

Azért ebben a postban sok a pontatlanság, vagy talán inkább hanyagság, esetleg csúsztatás. Ha valaki szereti a magyar focit, akkor fogadja is el annak minden hátulütőjével. Nem igaz, hogy más bajnokságokat nem neveznek el, külhonban a topligák kivételével szinte minden pontvadászat viseli valamelyik főszponzor nevét, nem csak a portugál. De a Carling Premiership-ről sem szabad megfeledkezni. Sok probléma van a magyar focival, ezért ha kritizálni akarjuk, van elég fogás rajta, nem biztos, h szerencsés ott keresni, ahol nem feltétlenül van...

kisi 2008.03.20. 10:49:02

Pontatlan a cikk. Magyar foci reklámértékéről van szó, ami nem feltétlen csak az nb1.
Pellady Péter picit ért a sport marketinghez. Hiszen összehozott jó pár száz millát egy bizonyos szövetségi kapitánynak. Biztosan ő is kereset rajta jócskán. De kit érdekel? Ha nekem szerez havi egy milliót felőlem bármennyit szerezhet magának is:) értékelném ha keresne nekem egy kis pénzt, ez felhívás ám:) )))
Az említett mezreklámok is jó kérdés, nagyon csekély az áruk. Néha pár ingyenes szolgáltatásért oda lehet kerülni. Viszonylag sokan nézik nagyon kicsi pénzért. Mivel keveset fizetnek van olyan csapat akin nincs is mezreklám, pont azon a klubon amivel Pellady szerződést kötött. És pont azért mert nem eladó egy tál lencséért.
És aki szereti a magyarfocit, az tudja hogy Pellady találta ki a Barizil masters 94 nevű csapatot, gondolom ezen is fog mindenki keresni, de ez miért baj? Én ott leszek és szívesen fizetem ki a jegyet, mert szeretem a focit:)
Szóval van itt pénz és lehetőség is ami fontosabb és tabu téma az főleg az önkormányazti pénzek, főleg mivel egy bizonyos önkormányzat folyat sok száz milliót egy maszek klubba, de tudom, hogy ebbe nem szólna senki:))))

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.03.20. 10:51:30

Hello.

Nem szeretek fikázgatni, más blogját piszkálni, de nagy marhaság, amit írtál. És még finoman fogalmaztam. A gazdasági részhez gondolom nem értesz, ezért nem részletezem a dolgokat, de:
A magyar foci nézettsége a két közvetítő csatornán kiemelkedő: a spor1-esek mondták, hogy kb. 2x annyian nézték a magyar kupa döntőjét, mint előtte 2 órával a Chelsea - ManU (ha jól emlékszem) meccset. Duna TV-nél nehezebb a mérés, de ők is azt mondják, hogy a legnézettebb műsoruk.
Egy egy kiemelkedő bajnoki 4-500.000 nézőt is vonzhat, esetleg többet is (Barca Real két éve ha jól emlékszem 150.000 volt), ami egy tematikus csatornánál / közszolgálatinál kiemelkedő nézettségnek számít.

Soproni Liga: gondolod, hogy nem éri meg nekik, nem fogy a több sör? Vajon mért perelte volna a Soproni a Borsodit, amikor DVTK Borsodi lett a csapat, ha nem azért, mert ez jó pénz?

De ha megnézed pl. Abramovicsnak szerinted miért éri meg a szponzorálás? vagy pl. a forma1ben a Super Aguri szponzorainak?

A reklám ideális esetben nem arról szól,h ogy kibérelsz egy felületet, hanem arról, hogy mellé raksz még ugyanannyi pénzt (vagy 3x annyit) s ezt lekommunikálod, pl. Gera Zolival adod el a Pepsit, stb. Nálad hozzáértőbb emberek tudatos döntést hoznak, főleg nálunk, mert itt aztán kevés a felesleges pénz.

the real 2008.03.20. 10:56:07

Carling Premiership? Még a múlt évszázadban...
Egyébként bundással értek egyet: részben mecenatúra, részben pénzmosás. És ez ugyanúgy igaz a "tulajdonosokra" is.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.03.20. 11:00:46

Carling Cup a ligakupa. Volt Barklays Premiership, van Coca-Cola Championship, Coca-Cola League 1 és 2.
Jupiler League szintén sörös (Belgium a gyengébbek kedvéért), T-Mobile Bundesliga(Ausztria). Hirtelen ennyi jut eszembe.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.03.20. 11:02:43

the real: ha belegondolsz, hogy mondjuk egy PMFC pályára 100.000 forintért ki lehet jutni a hirdetéseddel, s ez az ára 3 hirdetésnek a megyei napilapban, amit simán átlapoznak, itt meg mondjuk 15x2000 alkalommal látják 90 percig, azért van különbség reach árakban. Plusz azért egy focimeccs az tipikusan fókuszcsoport-elérés lehet bizonyos cégeknél (pl. sörgyárak).

Tulajdonosi részről tényleg vagy futballszeretet vagy pénzmosás.

Zsirparaszt 2008.03.20. 11:04:33

Ha már sport.
A kajak-kenu vb-re hány ember megy ki? 500, jó esetben. Ezek szerint buziság fizetni nekik az utat Athénba, semmi reklámértékük nincs. Akkor a sok "olimpiai csapat hivatalos támogatója" hülye? És még sajnálni is kellene őket, mert kevesebbet keresnek, mint a focisták.
A nézőszámot illetően annyit, hogy ha max. 12 csapat lenne, magyar szinten elviselhetőek lennének a meccsek, amit a nézők is díjaznának.

Kelemen 2008.03.20. 11:22:39

A magyar foci halott, halottakkal meg nem reklámoz jóízlésű ember. A poszt viszont nálam telilatálat:)

kvarcman 2008.03.20. 11:39:27

nincs is magyar foci! aki mást mond hazudik és porokat szed :)

Bbbb 2008.03.20. 11:45:10

A magyar foci szar. Sok benne a simlis is. Ugyanakkor nem szép dolog állandóan belerúgni. Ez most divat. Fikázni, anyázni... Persze sokszor jogos, de akkor is.
Miért nem attól vannak az emberek kiakadva, hogy az állam elad 700 milláért egy épületet, majd pár év múlva ugyanazt két milliárdért az én a Te, az Ő pénzéből visszavásárolja... Lopják a közpénzt a PÉNZÜNKET. Egy bizniszen milliárdokat keresnek páran... Ezért fizetsz áttételesen többet a TB-ért, meg a boltban, stb.
Ehhez képest a magyar foci egy kezdő ipari tanuló. Persze jópofa dolog a Koplárovicsbélákon röhögni, de ez nem visz előre.

csak a pontosság kedvéért 2008.03.20. 11:45:55

Zsirparaszt 2008.03.20. 11:04:33

"A kajak-kenu vb-re hány ember megy ki? 500, jó esetben."

a legutóbbi szegedi vb-n több mint ötvenezren voltak kint a Maty-éren. Akkor ez mégjobb eset volt nem gondolod Zsirparaszt?

médiás 2008.03.20. 11:53:35

Bbbbvel értek egyet. A magyar foci egy zsák fos, de a miénk, akit érdekel, nézze, akit nem, az ne. A tulajdonosnak megjoga van annyit belelölni a csapatba, amennyit akar. Ezért hülyeség a "miért keres a focista sokat?" kérdés. Mert van aki ad neki ennyit, azééé.
Ha az meg lopott pénz, akkor az a rendőrség feladata (lenne) hogy megfogja a tulajt, mecénást, szponzort, hogy honnan is lopja azt a pénzt, amit ott mos tisztára.

Egyébként médiában dolgozom, és valóban ahogy rhynn írja, a magyar meccsek nézettsége -hihetetlen- de veri az egyéb közvetítéseket. Fradiról ne is beszéljünk.

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.03.20. 12:26:40

Egyébként meg, a hétvégén kinn voltam a Zete-Loki meccsen és eszméletlen jól éreztem magam. Aki akarja, az talál benne szépséget.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.03.20. 13:22:22

rhynn
Persze, épp erről írtam, hogy vannak még hozzám hasonló megszállottak, akik nézik az NB1-et. A kérdés az, hogy egy cégnek mit tud nyújtani egy első osztályú csapat szponzorálása. Miért jó összekapcsolni a nevedet egy kutyaütő bajnokság kutyaütő csapataival? A DHL és az Újpest példájával pont arra akartam rámutatni, hogy amíg egy angol bajnokságban tud valamit nyújtani egy csapat, van presztízsértéke a támogatásnak, addig egy színvonaltanal bajnokság szinte semmit nem tud adni. Az olimpia sikersportág kajak-kenuval meg ne hasonlítsuk össze, mert annak a közvetítéseit rengetegen nézik a helyszínen és a tévében is, és egy olimpikont támogatni nemes ügy, ellentétben mondjuk az önszántából kieső Sopronnal. Nem akarom én bántani az NB1-et, amit a mai napig én is nézek, csak nem hiszem, hogy valóban építeni tudja egy cég imidzsét, ha egy magyar csapatot szponzorál.

kicsizoz 2008.03.20. 13:39:41

Csak a TV közvetítést, az esti összefoglalókat, az újságfotókat felejtetted ki, ezért mondhatjuk, hogy erős ferdítés a felvetésed.

Csak a te írásodhoz becsatolt 2 képen több mint 10 reklám látható, amit én is láttam, pedig csak nb2-es mérkőzésre járok...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.03.20. 13:58:04

kicsizoz
Egyiket sem felejtettem ki. Meg tudod mondani, hogy ki támogatja a REAC-ot? És hogy ebből mit profitál?

kicsizoz 2008.03.20. 14:26:03

Újraolvastam, és valóban, azt a mondatot átugrottam, elnézést!

REAC-ot nem tudom, nem nézek nb1-es mérkőzéseket, de nem is azt mondtam, hogy én is benne vagyok a célközönségben, csak az zavart, hogy a nézőszámra hegyezted ki, ami bár valóban arcpirítóan kevés, mégis ez esetben nem fedi a célközönséget.

Másrészt ezek szerint az NB2 nagyobb reklámértékkel bír, mert több ember nézi a meccseket, és jóval magasabb az átlagnézőszám...

the real 2008.03.20. 14:44:01

Hát az elég valószínű, hogy nem az imidzs javítása a cél, de rhynn adatait megnézve az igaz lehet, hogy az adott célcsoport egy részét viszonylag olcsón el lehet érni. Viszont felmerül bennem a kérdés, hogy a magyar fociban hirdetők mekkora részénél tudatos, megalapozott marketingdöntés eredménye ez. Szerintem nem soknál.
kicsizoz, miért nézné több ember az NB2-es meccseket? Még a Fradi múltkori, kiemelkedő nézettséget hozó otthoni meccsét beleszámítva sem jött ez össze (pedig pályaválasztó volt még a Kecskemét, Pápa, Haladás, Pécs is, az NB1-ben meg a REAC, Tatabánya, Paks).

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.03.20. 14:55:52

reklámbuzi: Reac - Digitv :D

De én pl. Debrecenen keresztül hallottam először az Ave Ásványvízről, Miskolc miatt a szegedi Szeviépről.

És egy ilyen hirdetésnek nem feltétlen a tudatos memorizálás a jellemzője, sokkal inkább a tudatalatti.

Szakdolgozat-kutatásomhoz kapcsolódóan összefutottam egy olyannal, hogy Fábri show után az emberek csak 15%osan emlékeztek a reklámokra, focimeccsen (az talán BL volt) pedig 25%-osan.

Tudatos megalapozott döntésről annyit, hogy voltam egy sportszponzorációs konferencián, ahol a Samsung marketingigazgatója itt volt(az európai), s szünetben beszélgettem vele, s megérdeztem, miért pont Chelsea, s két válasz volt: az egyik, hogy 30 méterre lakik a stadiontól, a másik, meg hogy olcsó volt. Utána meg gyártott hozzá megtérülési mutatókat :D /Kaptam tőle egy Terry mezt/

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.03.20. 15:49:31

rhynn
Minden elismerésem és irigységem a tiéd:)

Azért, hogy kötekedjek, a debreceni Ave ásványvíz nem ugyanaz az eset, mert a cég szerepelt a csapat nevében is, viszont hogy a hányan ismerték meg a Digi tévét a REAC-nak hála, és mennyivel javult ettől a szemükben annak megítélése, arra azért kíváncsi lennék.

Azért a Mickolci csapatot szponzoráló szegedi cég külön helyes:)

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.03.20. 15:55:09

van egy nyerges krisztián poszter a falamon, csak onnan tudom ;-)

Bery 2008.03.20. 16:55:34

Reklámbuzi,

Szíven találtál! Hadd válaszoljak egy korábban megjelent cikkrészletemmel:

A labdarúgás több száz éves, a posztmodern médiaélmény viszonylag friss. Egyszerre nyelünk nagyot, harapunk bele ajkunkba, és veszünk mély lélegzetet, amikor a tisztán üzleti alapokon szerveződő futballpiacról jött sztárjátékos betekeri a bőrt.

A sok ellentmondással, pénzügyi instabilitással bíró, negatív externális hatások által tépázott professzionális labdarúgásunk fényében - különösen fontos üzenetértékkel bíró megállapításokat hordozhat egy reklámguru vallomása.
Itthon sokan javaslatokat kínálnak a hazai futballipart övező problémák megoldására. Ezen állásfoglalások forrása lehet a média, esetleg saját tapasztalat vagy a szűkebb környezet véleménye. Különböző periodikákban különféle írások születnek, amelyek nyugati példákat javasolnak a magyar professzionális labdarúgás finanszírozási problémáinak megfékezésére, anélkül, hogy ezek adaptálhatóságáról meggyőződnének. A fejlettebb futballpiaci szakemberek pedig nemes egyszerűséggel vallják azt az örökérvényű tézist, hogy az üzleti futballhoz nem kell más, mint egy jó marketingstratégia: azaz kiváló értékesítési hely, stadion, kalkulált ár, a sportimádókat beindító hangzatos reklámszlogenek, a termék, azaz maga a minőségi futball, s természetesen azon szakemberek, akik mindezt mozgásba hozzák, s mozgásban is tartják. Szükség van tehát magas szakmai tudáskészlettel rendelkező edzői gárdára, valamint szenzitív fogyasztó- és piacismerettel bíró sportmenedzserekre, akik a fejlettebb futballpiacokon a kulisszák mögött diszkréten megbújva, de igen hatékonyan rángatják az általuk kultivált úton a futballpályák marionett bábuit. A modern látványfutball sikerességének fő ismertetőjegye ebben a vonatkozásban úgy foglalható össze, hogy sportszakmai és gazdasági értelemben kell élet- és versenyképesnek lennie a labdarúgásnak, mint iparágnak.
Mindezt alapul véve érdemes elmerengeni azon, hogy az államközpontú, paternalista mentalitású hazai labdarúgósport milyen fejlődési horizont árán jutott el - ha egyáltalán eljutott - a látványfutball gondolatáig? Annyi mindenképp látható, hogy miközben a világ fejlettebb futballpiacain egyre inkább a gazdasági teljesítménymutatókat csodálják, mi váltig évtizedes naturális mutatóinkra hivatkozunk. A szórakoztató-iparág gyöngyszemeként nyilvántartott professzionális labdarúgás meghatározó részpiaca a honi sportágazatnak, és így komoly hatással van az teljes sportágazat fejlődésére. A magyar sport kényszerű, szükségszerű, távlatilag fejlődést ígérő átalakulásában ma a labdarúgás azonban inkább tehertételt jelent, ahelyett hogy a vezényelné az üzletté válás, piacosodás folyamatát. Új befektetők nem tülekednek, hogy a tartós és masszív veszteséggel működtetett, nemzetközileg eredménytelen labdarúgó üzletágat felzárkóztassák az európai színvonalhoz. Az alacsony tőkésítés viszont magas társadalmi elvárásokkal párosul, amint azt a 2012-es EB-kandidáció esetében is tetten érhető emocionálisan túlfűtött nyilatkozatháború is mutatta.
Magyarországon gyakran előforduló jelenség, hogy állami vállalatok jelennek meg általában a labdarúgó vállalkozások szponzoraként. Előfordul az is, hogy a vidéki sportklub egyik tulajdonosa a helyi önkormányzat, fő szponzora pedig egy országosan ismert privátgazdasági szereplő, de feltűnhet egy helyi szinten jelentős vállalkozó cég is a szponzorok között. E sorok írója megpróbálta tudományos igényességgel rekonstruálni a hazai élvonalban szereplő futball-társaságok marketing- és szponzorációs tevékenységét. A futballcégek marketingtevékenységére vonatkozó eredmények tükrében a klubok marketing gyakorlata a „szimatmarketing” kifejezéssel jellemezhető, mely jól leírja a futballcégek többségének esetleges, a tudatos és tervezett koncepciót negligáló marketingmunkáját. A futballvállalkozások többsége tisztában van azzal, hogy hasznos lenne alkalmaznia a hatékonyabb működés érdekében marketingeszközöket, ám a gyakorlati megvalósításig a legtöbben még nem jutnak el. Nem klasszikusan piaci alapú tehát az uralkodó gondolkodásmód! A marketing megfelelő alkalmazása mellett azonban nem találkozhatnánk a labdarúgó-szolgáltatások területén számos kiaknázatlan üzleti lehetőséggel, félremenedzselt vállalkozással, gyenge minőséggel. Az általunk látogatott két csapata példája is az bizonyítja, hogy a labdarúgó vállalkozások is menedzselhetőek profi módon, üzletileg megalapozottan és sikeresen. Ám itthon mind a sportvezetők marketingismerete, mind a privátgazdasági döntéshozók sportismerete hiányosak, ami komoly gátját képezi például a magántőke bevonásának. Továbbá a magyar futballcégek egyike sem rendelkezik kiszámítható és állandó színvonalú sportszakmai sikerekkel. Ezen túlmenően az egyes hivatásos csapatokat működtető gazdasági társaságok magyarországi gyakorlatának imázsa - többek között a mentalitás, menedzsment, eredménytelenség miatt is - megtépázott. Ma még azonban egyértelműen személy, illetve vezető függő, hogy milyen módszerek kerülnek alkalmazásra.
Lássuk a folytatást!


Üdv,

Bery

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.03.21. 08:34:34

Kedves Bery,

átolvastam, tetszik a cikk, bár úgy tűnik kicsit, hogy a hangzatos szakszavak koncentrált halmazában elveszik a gondolatiság, ha érted mire gondolok :)

Sue · http://www.hellorepublic.com/author/sue/ 2008.03.21. 09:41:47

Én is átrágtam magam a cikken bár a Beryszótárt elő kellett vennem ;o)
hangzatos szakszavak koncentrált halmazában elveszik a gondolatiság

erről beszélek... :o))

de ez még az elméleti idszakból való :DD

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.03.21. 11:26:23

Beryszótár. Nag vagy. És hányadik fejezetét írod?

Hát igen, elmélet-orientált korszak.

Tán igaz sem volt. Szép volt. Jó volt. Köszönöm, ennyi....

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása