Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

djuice kontra Fatboy Slim

Folyton visszatérő kérdés, hogy egy reklámnak szabad-e más területekről származó ötleteket átvennie, és használnia. A válasz erre igazából nagyon is egyszerű, mivel nemhogy szabad, de kell is. Ellenkező esetben a reklámok csak légüres térben mozognának, és teljesen elszigetelődnének a valós világtól. Persze itt nem az eszetlen és fantáziátlan másolásra gondolok. A filmekből, könyvekből, videoklipekből vagy akár más reklámokból ismert motívumokkal mindig is dolgoztak a reklámozók, de ennek csak akkor van értelme, ha azt nem szolgaian lemásoljuk, és változtatás nélkül átvesszük, hanem egy új gondolattal kiegészítve átértelmezzük azt, ezáltal új jelentést adva a mástól kölcsönzött gondolatnak, ötletnek vagy akár zenének.

A djuce legújabb reklámjában sajnos nem ez utóbbira látunk példát. A mobilszolgáltató legújabb akcióját hirdető reklámfilm tulajdonképpen egyetlen képi gegre épül, arra, hogy a főszereplő srác mobiltelefont tartó keze a zene hatására önálló életre kel, és össze-vissza rángatózva hülyébbnél is hülyébb helyzetekbe keveri tulajdonosát. Több nekem címzett e-mail alapján is mondhatom, hogy nem én voltam az egyetlen, aki a reklám harmadik másodpercében a fejemhaz kaptam, és hitetlenkedve csak annyit mondtam: Bazdmeg, ez egy az egyben Fatboy Slim! Az ötlet eredetijét a Push the tempo című számuk néhány éve csapból is folyó viedoklipjében láttuk, ahol meglepő módon szintén a főhős keze őrült meg. Ugyanaz a technikai megoldás, ugyanaz az ötlet, csak ezúttal a djuce világhoz és a magyar viszonyokhoz igazítva. Nem mondom, hogy lopásról van szó, hiszen nehezen tudom elképzelni, hogy egy ilyen ötletet le lehet védetni, de az vitathatatlan, hogy az eredeti ötletet úgy emelték át, hogy azon gyakorlatilag semmit sem változtattak. Ez pedig nagy jóindulattal sem nevezhető eredeti megoldásnak, csupán jó iparosmunkának.

Update: Valóban nem esett le elsőre, pedig egyértelmű, hogy mint azt a kommentekben többen is jelezték, az ötlet eredetije a Fallon Miller Lite-nak készített "Damn I can't control my arm" című reklámfilmjében volt látható, ahol a főhős karja a sör érintésétől kelt önálló életre. Ezt a filmet Traktor rendezte, aki ezután fogta, és átvitte az ötletet a Fatboy Slimnek készített videoklipjébe is. Lehet, hogy a djuice filmjét is ő rendezte?:)) Az eredeti reklám itt megnézhető.

A djuice reklámja:



Fatboy Slim videoklip:



Címkék: telekom magyarmocsár

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr12393577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terebess 2008.03.25. 09:33:15

Na ezt én is néztem, totál nyúlás az egész, és még csak nem is jó.

Mr_Wolf 2008.03.25. 09:49:37

Azért ne legyünk igazságtalanok. Tucatnyi reklámban láttam már önálló életre kelő végtagokat.
Ami pedig az effekttel kapcsolatos legrégebbi emlékem, az az Éretlenek c. 1980-as film távirányítós dolgozatíró karja.

Kikkoman 2008.03.25. 09:58:06

Szerintem is egyértelmű a Fatboy Slim. Lehet, hogy más reklámokban is játszanak hasonlóval, de ez a zenére rángatózó kéz effekt rohadtul ugyanaz mint a klipben. Az Éretlenekben a partner legyet kerget, nem a zene veszi át az irányítást a keze fölött. Szégyen a lopás, de hasznos:)

korn · http://www.hellorepublic.com 2008.03.25. 10:38:04

nem tudom, elképzelhető, hogy a kreatívok akartak egy saját Fat Boy Slim parafrázist, máskülönben tényleg nagyon ciki lenne, hogy még a zene is totál Push the tempo-like

csiszi 2008.03.25. 10:51:48

Mondjuk ha teljesen korrektek akarunk lenni, akkor (ha jól értem) a djuice-ban nem a kar, hanem a telefon kelt életre (ki is pattan egyszer a kezéből), és nem a zene miatt rángatózik, hanem a mikrofon/hangszóró iránt ácsingózik.
De a mindent-szétrombolok-magam-körül tényleg fatboy slim-es.

steadman · http://steadman.freeblog.hu 2008.03.25. 10:52:05

Az hagyján, hogy a djuice lenyúlta, de még a The Chemical Brothers is. Úgy tűnik, ez egy szabadon használható ötlet.

steadman.freeblog.hu/archives/2007/05/15/2344261/

kinot 2008.03.25. 11:10:13

hát nem tudom, nekem az első gondolatom a push the tempo volt a reklám láttán.
ráadásul gyöngén csinálták meg szerintem.
lopásnak lopás, a fatboy klip viszont zseniális.

zadir 2008.03.25. 11:21:11

nem is Push the tempo a dal címe. :)
azt hajtogatják benne, de azt hiszem Ya mama néven fut, futott.

Guybrush 2008.03.25. 11:24:02

Ez a Miller Lite "Damn I can't control my arm" filmje, amit a rendező aztán megcsinált a Fatboy Slimnek (ugyanazzal a főszereplővel).

Szintén csak a pontosság kedvéért.

Guybrush 2008.03.25. 11:37:47


Ami annyiban módosítja a képet, hogy nem más területről "emelték át" az ötletet, hanem a Fallon McElligottól nyúlták. Illetve a Traktortól. És azért ez egy fokkal kínosabb.

annyaállat 2008.03.25. 11:37:58

Akit érdekel itt megnézheti a reklámot. Ez korábban készült mint a Ya mama.
www.dailymotion.com/video/x3z9ra_miller-lite-cant-control-my-arm_ads

fatass 2008.03.25. 11:39:17

Nekem is a Fatboy es a Chemical brothers klipek jutottak eszembe. Es nem is a nyilvanvalo hasonlosag szamomra a problema, hanem az, hogy mind a ketto sokkal-sokkal szinvonalasabban megvalositott a Djuice-nal. Sajnos!

annyaállat 2008.03.25. 11:42:05

Asszem egyébként a Miller Lite és a Ya mamát ugyanaz a rendező(i csoportosulás) a Traktor rendezte. Szóval Traktorék maguktól, de különösen a Fallontól nyúltak. De szerintem tutira van a Fallontól egy írásos beleegyezésük a fiókban. Külföldön ez így megy.

Guybrush megelőztél, ott a pont, kellett nekem a reklámot keresnem.

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2008.03.25. 12:32:06

A legszomorúbb az, hogy valaki kapott kb 80 000 ft-nak megfelelő összeget, mondván, hogy "Csinálj egy olyan zenét, ami olyan, mint a Push The Tempo, csak ne hasonlítson túlságosan, nehogy ki kelljen fizetni a 700 000 ft jogdíjat".
Az még elkeserítőbb, hogy nem engem kértek fel rá :D

SueSue · http://www.hellorepublic.com/author/sue/ 2008.03.25. 13:06:50

Uglee, a legszomorúbb az hogy a számítógépek korában azt csinálsz amit akarsz otthon egy jó progi segítségével.

Mint Mátyás királyban: "hozott is ajándékot is meg nem is ":D

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.03.25. 16:49:26

Csiszivel tudok egyetérteni - kicsit más a sztori, kár hogy a megvalósítás gyenge, így nem mondhatni, hogy továbbvitték az ötletet. Illetve remélem, az ügyfél tudta, hogy mennyi az ügynökség szerepe az ötletben és mekkora hányad a "hozott"

Sikamlós Jim DiGriz 2008.03.25. 18:41:57

Engem az sokkal jobban zavart, hogy a reklám szerint a zenélős távbeszélő garázda bunkót csinál az emberből :D

johevi 2008.03.25. 18:55:00

A pannonos sokkal bénább, ott látni, hogy a srác irányítja a mozgást, míg a FB klipben tényleg rángatózásnak látszik, ezerszer jobb...

dago 2008.03.26. 10:17:31

volt még egy reklámfilm, amikor a faszinak az egyik keze önálló életet él, kezében egy fényképező, és állandóan fotózik vele. látszik, hogy nem tudja kontrollálni. az istennek se találom, hogy mi volt az szpot. aki tudja, linkelje már be, pliz!

ivehoj 2008.04.01. 01:14:50

johevi, a pannon filmbe is rangattak.

dago 2008.04.01. 11:03:20

azaz, köszi, guybrush!
közben egy masik is eszembe jutott.
baszki, mennyi ilyen van.

www.youtube.com/watch?v=P2MjqdPWkEs

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása