Eddig inkább az volt a tendencia, hogy a különböző üdítőital-gyártók próbálták meg betenni a lábukat a Red Bull területére (lásd Burn), és igyekeztek kihasítani egy szeletet a taurinos energiaitalok piacából. Most azonban változni látszik a helyzet, ugyanis az osztrák cég marketingesei a legjobb védekezés a támadás elvét alkalmazva elkészítették a saját kólájukat, amivel a megpróbálják most az ellenfél térfelére visszaszorítani a küzdelmet.
Ennek kapcsán talán érdemes egy kis kitekintést tenni, és megnézni, hogyan vált ez a semmi kis osztrák cég a világ egyik legnagyobb marketinggépezetévé, amelynek tulajdonosa megengedheti magának, hogy két Forma 1-es csapattal, és Ausztria legjobban menő futball-klubjával játszadozzon. A frissítő ital ötlete egy bizonyos Dietrich Mateschitz úr egy thaiföldi látogatása során születet, mégpedig egy helyi, Krating Daeng nevű ital sikerén felbuzdulva. Az ázsiai országban főleg a kamionosok között közkedvelt élénkítő hatású ital receptjét az akkor még a Blendax nevű fogkrémgyártó vállalat alkalmazásában álló Dietrichünk magával vitte Ausztriába, ahol aztán elkészíttette azt egy helyi patikussal. A szabadalmaztatás után 1987-ben árusítani kezdte a sógoroknak, akik azonnal rágyógyultak a lórúgással felérő koffeint és taurint tartalmazó italra.
Hevesebb érzületű honfitársaink akár egy kicsit magukénak is érezhetik a Red Bull sikerét, ugyanis több
forrás szerint Magyarország volt az első külföldi piac, ahová a Red Bull kimerészkedett. Ezután már könnyen ment minden, a különleges hatású üdítő szédületes tempóban hódította meg a világot, és mára az energiatal-piac döntő többségét uralja. Én kíváncsi vagyok az új cuccra, bár most még megjósolni sem lehet, hogy mikor ér majd el hozzánk az állítólag különleges recept alapján, kizárólag természetes alapanyagokból készülő cucc. Aki nem hiszi, az kattintson a képre.
forrás: adrants
Címkék: pia