Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Bankpiaci reklámkörkép

Érdekes egy pillanatra végignézni a hazai bankreklámokon. Úgy tűnik, mintha egy különös betegség kerítette volna hatalmába a bankszakmában dolgozó marketing-kommunikációs szakembereket. A kór elsősorban a reklámstratégia kidolgozásáért felelős agysejteket támadja meg, hatására a marketingesek minden  észérv ellenére, humorosnak szánt karakterek, és szeleburdi családok megalkotásával igyekeznek az emberek felé kommunikálni a bankhoz kapcsolandó értékeket. Elsőként az ERSTE marketingesei estek áldozatul a járványnak, amelynek hatására egy Szlovákiában készülő családsorozatot szabadítottak a magyar fogyasztókra, amelyben a tekintélyes orrlyukkal rendelkező apuka, egy kissé leharcolt anyuka, és lassan felnőtté cseperedő, a fiújait már szobára cipelő lányuk alkotnak egy családot. Életüket a különféle banki szolgáltatásokhoz igazítják, igyekeznek minden lehetséges alkalommal hitelt felvenni, sőt, még egy projektort is vettek, hogy az akciós kamatok előnyeit könnyebben demonstrálhassák.

Veszelyék sikerén felbuzdulva az addig a mosolyával hódító Raiffesien is megszülte a saját családját, amelyben egy karakteres apuka, egy idegbajos feleség és egy csöndes kisfiú tengeti szürreális hétköznapjait. Kezdetben még normálisak voltak, és döbbenten hallgatták a bomlott elméjű, papapázó ügyfélkapcsolatost, mostanra azonban felőrölte őket a banki bürokrácia. Hol egy tyúk alá dugdossák a pénzüket, hol távcsövön figyelnek egy bankfiókot, hol pedig a Halászbástya megvételéről szövögetnek álmokat. Ezzel egyidőben az FHB a Csízből amortizált Magyar Attilát és Nyuszómuszót küldte harcba, ékes bizonyságát adva, hogy egyetlen szóra is lehet évekig tartó reklámstratégiát építeni.

A bankokat megszemélyesítő reklámok sikere nemcsak magukat a kitalálókat, de a konkurenseket is meglepte. Olyanníira, hogy a CIB Bank például sutba vágta a sokszázmillió forintból frissen felépített, ígéretesnek induló imidzskampányát (amikor felismerték az emberek mindennapi igényeit), és leszerződtette a színészi teljesítménye alapján akár a Barátok Köztbe is beillő Dr. Bubót és hű asszisztensét, Ursula nővért. A koncepció egyetlen előnye, hogy egészen addig folytatható, amíg fel nem használták a Brehm Állatlexikonban szereplő összes állatfajt. Ezt követően született meg a BB kétségtelenül ígéretesen induló és vicces karaktere, Emese, akinek a bankban betöltött szerepét viszont azóta sem tudtam megfejteni. Ha agyoncsapnak sem tudnék indokot mondani, hogy miért lehet még a banknál, vagy miért interjúzhat még mindig az újabb és újabb őrült ötletekkel előálló, túlkoffeinezett asszisztens. Hacsak nem azért, mert különben vége lenne a kampánynak.

A megszemélyesített bank koncepciója alóli kivételt a surdasapkára és a Megatánc egykori sikerére épülő K&H Bank reklámjai, valamint a széteső, egy szál MDF tulipánnal összetartott Unicredit hirdetések képezik. Na meg az OTP, bár igaz, hogy csak azért, mert náluk szinte nem is beszélhetünk egységes kommunikációról. A Citibank most egy vérunalmas talking heads koncepcióval rukkolt elő, de a filmek annyira jellegtelenre sikeredtek, hogy már abban a pillanatban elfelejti őket az ember, amikor látja. A legutóbbi kitörési kísérlet az MKB Bank nevéhez fűződik, akik valamilyen megmagyarázhatatlan okból a kis herceg bolygóinak lenyúlásában, és bank egy cilinderes, piroskabátos porondmesterként való ábrázolásában látták a kiutat. Ez a tévé másik oldaláról inkább zsákutcának tűnik, mert az űberklisé tandembiciklin egyenpiros pulóverben és baseball-sapkában egy lábas házat kergető kirakatcsaládnál fájdalmasabb reklámélményt a közelmúltból hirtelen nem tudnék említeni. Mikor jön már egy bank, aki rendet tesz, és egy épkézláb stratégiára épülő, egy értelmes kampánygondolatot következetesen továbbvivő reklámokkal maga mellé állítja a jó reklámokra szomjazó fogyasztókat? Én már nagyon várom.

Címkék: bank hungarikum

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr86220032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Geitenbeffer_ 2008.04.03. 09:30:14

Emese a Budapest Bankban dolgozik!
Lehet, hogy előtte 5 évig dolgozott a CIB-nél, de "továbblépett" :-)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.04.03. 09:49:19

greiten
Azért ez még nekem is megy, de a kedvedért egyértelműbbé tettem, nehogy a csecsemőket félrevezessük.

SueSue · http://www.hellorepublic.com/author/sue/ 2008.04.03. 10:28:18

Reklámbuzi, a cimkék közé nyugodtan benyomhattad volna a magyarmocsarat is.
Több bankban dolgozó barátnőm is van magasabb beosztásban, ég az arcuk pl a BB-os reklám miatt. Azt sugározza, hogy ott ilyen furcsa alakok dolgoznak. A másik a Refi ahol a nő papapázott... tragédia.

2008.04.03. 10:38:16

nekem Emese bejön, a "Sanyika, de lány" részen restellem bevallani, de harsányat röhögtem...
bár mondjuk én is gondolkodtam, hogy miért ilyen kitartó, Zoltán meg miért nem zavarja el a búsba... nyilván a kreativ ügynökség lobbija miatt...
na de az Unicredit reklámja amiben az Auchan játékosztályán az eladóval gyerekének báboztatós anyukás reklámja nálam most a mélypont...az miről szól???? rejtély...

Konkrétcsávó 2008.04.03. 10:40:06

Szia Reklámbuzi!
Tegyük rendbe a dolgokat: az FHB Nyuszómuszó előbb volt, mint a Raiffeisen család. Az alap spot 2005 májusában ment le, konkrétan a csajom születésnapján.

lajoska 2008.04.03. 10:41:59

Ez a reklám képzési startégia visszavezethető arra, hogy hazánk lakosságának döntő többsége szó szerint pénzügyi analfabéta, azt dugnak le a marketingesek a torkukon, amit akarnak. Kedvenceim a Provident "alacsony THM-es" ajánlatai, de az Erstés "villanyszerelő fejű" apuka, a Reiffeseines "Kamionsofőr" tipus apuka és átlagos (kvázi panelproli) családjaik (bocs minden villanyszerelőtől és kamionsofőrtől). Nem sértésként írom, de ez így van, a bankok célja az alsóbb rétegek becsalizása, a banki "húdekedvező" ajánlatok szétszórása a lakossági piacon. Ezek a reklámok nem a felsőfokú végzettségű, pénzügyileg tájékozott, komoly döntések hozására képes rétegeknek szólnak. Pista bácsinak, Erzsi néninek és a sok százezer potenciális "ügyfélnek".
Amíg a közoktatásban nem teszik kötelezővé a pénzügyi alapok oktatását, addig mindenki hitelkártyával fizet az ósanban, részletre veszi a plazmaTV-t, és ha a gyerek kinövi a ruháját, telefonál a Providentnek. Aztán csodálkoznak a szakértők, hogy a magyar lakosság adósságállománya évről évre milliárdokkal nő, a megtakarítási oldal meg stagnál...

Varga Klára · http://www.mercus.hu 2008.04.03. 10:46:54

BB és furcsa arcok? Szerintem nem ezt sugározza, ne égjen az arcuk. Égjen az arcuk azoknak a kreatívoknak, akik nem tudták az ötletet továbbvinni. Kár.

Egyébként amit én nagyon bírok ebben a reklámban: zseniális casting. Zoltántól kezdve a statokig. (Észrevettétek, hogy Emese megcsináltatta a fogait?)

dimitrij 2008.04.03. 10:47:23

hellóka,
no, a Veszeli család (Erste) nem szlovák, hanem cseh. ezeket tolják minden erste országban. másik: nem nyuszmuszó, hanem nyuszómuszó... Emese pedig nem alkalmazott, hanem interjún megjelenő lelkes, ám független szabadúszó, aki ötletel, mondhatnók a banki munkára rápörgött, és rajta is maradt szegény. :)
a k&h reklámoknál nem nagyon van szánalmasabb, szót sem érdemelnének szerintem, annyi gagyi... csoda, hogy kifizették a reklámot legyártó céget, ügynükséget. hányás...
nekem az MKB reklámja tetszett, jó a hangulata, a zenéje is aranyos, kellemes benyomást tett a többihez képest, bár én nem vagyok marketinges, szerintem sikerülhet nekik kitőrni ezzel. :)

sockpuppet (törölt) 2008.04.03. 10:48:00

Nekem teszik az új MKB reklám. Olyan Burtonös.

Sorsi 2008.04.03. 10:48:06

Hejj éés az Allianz??
mikor megláttam a metró mozgólépcsőjénél sorakozó szimpatikus tisztviselőket, gondoltam na valami új.. aztán jött a tvspot....
ha a K&Hnak még nem sikrült ledegradálni a bank szakmát, akkor most az Allianznak sikerült. Egyszerűen fáj nézni, ahogy komoly pénzügyi szakemberek szánalmasan rohangálnak puccba vágva egy élelmiszerboltban. (a MédiaMarktos vagy akármilyen verzió egy fokkal jobb)
de legalább lőttek valami normális zenét, már ami a lassabb részt illeti

Gepember · http://blog.gepember.com 2008.04.03. 10:49:06

úgy érzem reklámbuzi, kicsit sokat fanyalogsz. nekem például tetszett az Emesés, meg az állatorvosos reklám, bár ezek közül egyértelmű, hogy a káendhás a legjobb, mert ha meglátom a táncoló barmokat rögtön a K&H ugrik be, de ha agyonütnél se tudnám melyik bankhoz tartozik Emese vagy a debil családok.

Sajnos nem találtam meg a neten, de van egy olyan bankreklám amiben papírpénzek szélére pörgetésfüzetként le van rajzolva, hogy megy be egy figura abankba és a pénzszámláló, ahogy pörgeti a zöldhasút kis animációsfilm kerekedik belőle. AZ jópofa.

Sorsi 2008.04.03. 10:52:07

a K&Hról annyit, hogy az ötlet belülről(marketingesek vagy kommunikációsok vagymik) jött és ku&@>#a büszkék rá. A dolgozák már nem annyira:)

Nyitott szem (törölt) 2008.04.03. 10:53:20

Kedves Reklámbuzi!

Te biztos sokkal jobbakat csinálnál...

Csak valamiért nem Te csinálod, és most kiéled magad a fikázásban... Nem kéne...

Egy fogyasztó, aki őszintén tud röhögni Emesén meg Nyuszómuszón, és pontosan tudja, hogy a reklámok dramaturgiáját nem kell összekeverni a Háború és béké-ével.

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.04.03. 10:54:40

"Ha agyoncsapnak sem tudnék indokot mondani, hogy miért lehet még a banknál az újabb és újabb őrült ötletekkel előálló, mindent elrontó, túlkoffeinezett asszisztens."

Mert ezek a reklámok egy olyan ideális világban játszódnak, ahol mindenki el tud helyezkedni egy bölcsészkari diplomával. (Ex-BTKsként haza beszélek.)
Na de komolyra fordítva, egyébként szerintem teljesen vállalhatóak a Budapest Bankos reklámok, mert jól megírt a két alapkarakter, már említve volt a casting, és frappánsak (emiatt jól megjegyezhetőek) a poénok. Pl. nekem zseniális catchphrase az egyik BB reklám végén a "Nem kell! Nem kell!"

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.04.03. 10:55:08

Minek reklámkampény ?
Valódi verseny nincs.

Extra profit minden banknál garantált.
OTP-nek valami 190 milliárd forint volt a tiszta (!) nyereség ... jó hogy leszarják az embereket ...

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.04.03. 10:55:56

sosrsi,

Legjobb tudomásom szerint az ötlet nem belülről jött, csak a kreatívok, zene kapcsán szavaztatták őket - bevonva a döntési folyamatba a K&H-s dolgozókat.

:)))

SueSue · http://www.hellorepublic.com/author/sue/ 2008.04.03. 10:57:09

ja tényleg a WU és a Provident (Húsvét)kimaradt a felsorolásból

dimitrij 2008.04.03. 10:58:44

"Csak valamiért nem Te csinálod, és most kiéled magad a fikázásban... Nem kéne..."


ezt a faszságot.

már miért ne lehetne lefikázni őket? ezt egyedül találtad ki? :) csak akkor mondhatja bárki egy szar reklámra, hogy szar, ha jobbat tudott csinálni?

csendben jelzem, hogy nem egy banknak még a saját marketing és pr osztály is készen van az anyabank által erőltetett reklámszpotokkal, ami talán Belgiumban, vagy Ausztriában sikeres, de itt nem...

Gepember · http://blog.gepember.com 2008.04.03. 11:00:47

ilyen alapon :
csak akkor írhatsz autókról tesztet, ha már építettél autót
akkor írhatsz filmről kritikát, ha rendeztél Oscar-díjas filmeket

kammánbe :)

Sanyi 2008.04.03. 11:01:49

Doktor Bubó szerintem gyász... alig várom a csigás epizódott, ilyen lassan bírálunk el...
másik mélypont a Raifi activity snittje... amikor elhadarta a csaj, hogy "Raifi gyorshitée blbla havi XFt-ért" és idült fejjel röhögött, anyád felhanggal kapcsoltam el...
ezek között Emese tényleg rulez... nameg az OTP-nek vannak néha jó snittjei, pl a biztosítós "mindenki másvalaki végülis" bringás faszi egész fogyasztható volt...

állítom formabontó reklám lenne, ha X bank megcsinálni: 30 mp-es normál snitt, nincs szereplő. ilyen hitel, ennyibe kerül, és kisbetűs rész helyett elmondanák a fontos feltételeket... namert jó ez a CITIs 0 Ft mindenért, csak épp pl internatbank nincs hozzá, meg ezért nemjó, meg azért... azt sem hiszem, hogy így bejön a kampányuk...

der Alte 2008.04.03. 11:03:06

Szerintem a BB Emesés reklámja nagyon ütősen indult. Különösen jó volt az üzenet: "térjünk a lényegre!" Egyből megjegyeztem, ami semmilyen korábbi BB-s reklámról nem mondható el. Jól azonosítható, figyelemfelkeltő. Ha banki termék kell, eszembe fog jutni a BB is. Kb. hasonló a Rafi is, csak ők már kezdenek elhasználódni.

Aki igazán katasztrófa az az Erste. Visszataszító a szájbarágó, ahogy "igyekeznek minden lehetséges alkalommal hitelt felvenni". De legalább éppen emiatt átugorja a figyelemküszöböt, bár az társult asszociációk meglehetősen negatívak. A figyelemküszöböt nálam még a KH-ról ugorja át, bár az ő spotjuk teljesen semleges. Az OTP, Unicredit, MKB reklámjai viszont úgy mehettek el mellettem, hogy észre sem vettem őket, abszolút semmi kép, semmi üzenet nem jut eszembe róluk. Kidobott pénz volt.

Egyébként szerintem üde színfolt az Allianz Bank reklámja, ajánlom a szerző figyelmébe. Igaz, a "miben segíthetek" szlogen eléggé mekis aláfestést ad... :-))

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.04.03. 11:10:07

Spectator
Semmi baj nincs azzal, ha valaki röhögni tud Emesén, mint írtam, én magam is megtettem. A casting, a rendezés, és a színészi játék szempontjából is kiemelkedik a mezőnyből, de ettől még ugyanarra a lerágott csontra, vagyis a bank értékeinek egy kitalált karakter által való didaktikus bemutatására épül.
A másik megjegyzéseddel nem tudok mit kezdeni.

commentgyár 2008.04.03. 11:13:13

hi!

én nem tom honnan vettétek, de sztem Emese nem dolgozik a BB-nél, pont ez a baja. mindenféle világmegváltó ötlettel áll elő, hogy felvegyék,
mindig kintről érkezik vmi okossággal be a bankba.
soha nem láttuk íróasztal, vagy pult mögött, BB egyenruhában... ő nagyonis nem ott dolgozik, szerintem.

commentgyár 2008.04.03. 11:15:46

a K&H meg übergáááááz. szerettem valaha a jamiroquai-t, de vhogy már nem hallgatom. mindig a kicsikamatkicsitánc sz@rság jut az eszembe róla.

ja, és vhogy a rádiókból is megkopott az a nóta :)

SueSue · http://www.hellorepublic.com/author/sue/ 2008.04.03. 11:18:06

így van szerintem is commentgyár! vagy egy outsource-olt new business manager :o))

pont ezért nem életszerű...

dimitrij 2008.04.03. 11:19:12

Bery · www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.04.03. 10:55:56


így volt... asszem a kbc (anyacég) tolta a dolgot, a doglozók meg szavazhattak, hogy melyik zene lenne a legjobb. az első és második helyezett kapcsán nem kaptak hozzájárulást a szerzői jogok tulajdonosától (ciki!), a bronzérmes mehetett a reklám alá. :)

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.04.03. 11:20:52

Abszolút kedvencemet ki is hagytam, a Provident családot már várom, hogy melyik reklámban verik össze a behajtók, mert negyedévente van új reklámjuk, minden alkalommal kapnak attól a nőtől kb. 200 ezer forintot (tévére, húsvétra, számlára), és ugye a THM az ekkora összegnél valahol 500% körül van, szóval már legalább négyszázmillióval tartoznak.

ElChe · http://www.divecenter.hu 2008.04.03. 11:22:24

Ti tényleg olyan gyakran mentek különböző bankokba ilyen-olyan dolgokért, hogy képesek befolyásolni ezek a reklámok? Plusz-mínusz fél százalékért még sose váltottam volna bankot. Az olyan semmitmondó üzenetek, mint a kicsi kamat, kicsi tánc (a hiteleké vagy a betéteké?...) engem még soha nem sarkalltak arra, hogy új számlát nyissak valahol.
De nyilván egy banknak van egy marketingkerete, amit el kell költeni, és hiába nem sok jelentősége egy reklámnak, de a főnökség felé mégiscsak fel lehet mutatni valamit, amiről beszélnek. Állatorvost meg Emesét.
Emlékszem, a KH imázsváltása kapcsán egy szakmai fórumon valaki elemezte a honlapot, abból a szempontból, hogy az oldal felépítése nem logikus, nem áttekinthető. Erre megjelent valami főmarketinges a KH-tól, hogy mennyi munka volt az új, nagyon szép és izgalmas imázsban és burkoltan azt mondta, a kritizáló egy köcsög. Utána hívták fel a figyelmét rá, hogy az imázsról nem esett szó, pusztán a honlap felépítéséről. No, akinek ilyen alapvető szövegértelmezési problémái vannak, mást miért látna tisztán?

dimitrij 2008.04.03. 11:24:38

az igazán durva tendenvia egyébként az, hogy mennyi bankreklám van egy reklámblokkban... talán érdemes lenne mérni, számolni. :)

ladislaus 2008.04.03. 11:24:48

Sanyi! Citi 0 ft-osához miért ne lenne internet bankolás? Nem értem.

Amugy emlékszik vki a Postabank-os reklámokra? Azok voltak igazán jok! :) csikos ruhás akrobatisták, a pluss macik... :)

kreatív ügynökség 2008.04.03. 11:26:28

A BB-s Emese a legnagyobb! A UPC-s modemes reklám óta az 1ik legjobb és legtöbbet emlegetett reklám!
Pláne ha csak azt vesszük figyelembe, h a
"Köszönjük Emese!" ma már szállóigévé vált...

commentgyár 2008.04.03. 11:26:58

amúgy különben lóf@szt se érdekli a koncepció, mert Emesét pl., ha megemlíted, szinte mindenki kapcsol, miről van szó.
ugyanez a helyzet a kicsikamatkicsitánccal is, mert az meg olyan borzasztóan sz@r, hogy azért ragadt meg az emberekben.
a különbség az, hogy Emese melett sztem átjön a valós üzenet, a BB által kínált valódi (vagy inkább ésszerű) megoldás, míg a KH esetében pl. fogalmam nincs, hogy mit akar jelenteni a fej fölé lendített láb...
ha jól tudom, Emesét amúgy ugyanaz a reklámügynökség kreálta, ugyanazon koncepció alapján, akik Szőke kapitányt is hozták a UPC-nek.

nem mellékesen van még egy rakás olyan iparág, ahol a versenytársak egy kaptafára működnek... hogy csak 3db szlogent említsek a hasonlóság miatt:
- közel hozzád
- mindig veled
- a te pillanatod

ez is megérne egy bejegyzést :)

Liberté_73 2008.04.03. 11:28:05

"Gepember: ilyen alapon :
csak akkor írhatsz autókról tesztet, ha már építettél autót
akkor írhatsz filmről kritikát, ha rendeztél Oscar-díjas filmeket
kammánbe :) "

Jaja! Én se tojtam még tojást, mégis kiválóan meg tudom mondani egy tojásról, hogy az záp-e.
Fikázás RulZ.

a reklám jó a reklám finom 2008.04.03. 11:30:15

nálam az über reklám üzenet: "a kamat smafu, ... ugye nyuszómuszó"

az Allianz újszerű, de azért vásárlás közben megállna mögöttem 6 öltönyös/kosztümös arc, "mibensegíthetek fejjel", háát érdekes helyzet lássuk be...

de reklámbuzi mély felvetésére reagálva: miért ezek az alapüzenetek? miért dilettáns a fogyasztó? miért debilsegítőkész az alkalmazott?
passz, ez az üzenet... de mi lehetne más? hiteles celebek? alulöltözött csajok? sportolók orrhangon "az én férjem ezt szereti?" ugyanmár... azért ilyen, mert nincs jobb/kreatívabb, vagy ami lenne (pl teljesen formabontó, merész) azt egy "konzervatív(nak tűnni akaro)" bank nem vállalja be...

dimitrij 2008.04.03. 11:32:54

ja, és a Cetelemes Ganjaman reklám csúnyán kimaradt, nem ment sokáig, nem is volt egy nagy durranás, de szerintem jobb volt, mint a piaci átlag (!).

SueSue · http://www.hellorepublic.com/author/sue/ 2008.04.03. 11:39:12

A fikázóknak:
linkeket kérünk milyen a jó BANKI reklám?!
indoklásért 18 pont jár :D

Winston Smith 2008.04.03. 11:41:45

Szerintem nem rosszak mostanában a bankos reklámok, nekem tetszik, hogy próbálnak egységesek és szórakoztatóak lenni, bár lassan kezdenek erőltetettek lenni.

Két kivétel van. a K&H és az Allianz. Ezek borzasztó gyengék, nem is értem, hogy nem vágták ki páros lábban a reklámügynökséget.

Kruger Papa · kruger.blog.hu 2008.04.03. 11:44:40

Az OTP melyik külföldről szerzi a reklámjait?
Erről tud valaki valamit?

2008.04.03. 11:45:43

Emese először jó volt, de nem építhető rá sorozat, szerintem, mert nekem a másodiktól már azt az üzenetet hordozza, hogy a BB vezetői töketlenek, mert még egy tehetségtelen jelentkezőnek sem tudják megmondani karakánul, hogy NEM.
Az állatorvosos story is tetszett az elején, de az is befáradt.
A K&H semmilyen, bár kétségtelen, hogy ahogy meghallom a zenét, tudom, hogy ez K&H reklám, és nem gondolkodok, hogy mihez is tartozik.
Rafiékból is kár volt saga-t csinálni, mert az elsők még valamennyire aranyosak voltak (ugye, a papapapapa is szállóige már), de az az utolsó pár...katasztrófa.
Az MKB-t konkrétan nem értem, mert a földgömbön az emberek mintha elérhetetlenül üldöznék azt a házat, erre a szöveg meg az, hogy soha nem volt ilyen könnyű elérni???
De az überszar az Allianz, a zene nyálas fos, az alapötlet, hogy még a fenekemet is kitörlik a banki alkalmazottak meg még egy óvodás számára sem hihető mesevilág + tényleg ne álljanak mögöttem, ha vásárolok, és ne vigyenek fel a székemben az új lakásomba.

bulgakov 2008.04.03. 11:50:33

nekem az MKB kisbolygó bejön. és nem azt mondja, hogy "sha nem volt ilyen könnyű..." hanem "soha nem volt ilyen közel hozzá..." és valóban ott van pár lépésre tőle, nekem bejön a képi világa és a zene is. a többiről egy kibaszott szót sem érdemes ejteni. talán emese a jó színészi alakítás miatt, de nagyon elfáradt az is, jönnek lassan a valóságtól elrugaszkodott fasz eltúlzott álkreatív izzadságszagú fosok: amilyen ütős volt az első egy-két emese, olyan hiteltelen, amint megérkezik a bobcat multifunkci kisfaszomgépjármű-hadsereg élén. sok pénze lehet, hogy ilyen faszságokra költi miközben munkát keres, mindegy.

Aham 2008.04.03. 11:54:15

"no, a Veszeli család (Erste) nem szlovák, hanem cseh."

Szerintem meg szlovák. Ugyanis a szlovák tévé Activityjét a "feleség" vezette.

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.04.03. 11:56:55

Hali,

A kritika, ha van, legyen konstruktív!!

Egyetértve Sue-val, a mindenkori nyavajgást kiegészíthetnénk pozitív példákkal is. Nekem vannak ötleteim!

Elkezdem a sort: Citibank globális-imázskampánya!

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.04.03. 11:57:47

"commentgyár 2008.04.03. 11:15:46
a K&H meg übergáááááz. szerettem valaha a jamiroquai-t, de vhogy már nem hallgatom. mindig a kicsikamatkicsitánc sz@rság jut az eszembe róla."

Akkor nálad elérte a hatást, rögtön egy bankra gondolsz, nem az előadóra; még ha negatív attitűddel is. De ha betétet akarsz elhelyezni, biztos, eszedbe jutna ezután (meg a fiókban talán nem kezdenek el táncolni :-).

Pepe 2008.04.03. 11:59:20

600 000 db-os puzzle. :)
Sztem kurvajó.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.04.03. 11:59:33

Hoppá, persze hitelre gondoltam, nem betétre. Kicsi betétkamat nem kell :-)

négerbirka 2008.04.03. 12:07:42

2 dolog miatt haragszom a Budapest Bankra:

- egyetemista koromban (90-es évek közepe) elérték a Közgáz vezetőségénél, hogy csak úgy juthassunk hozzá az ösztöndíjunkhoz, ha pont náluk nyitunk számlát;

- a másik, hogy folyton megalázzák szegény Emesét!

dimitrij 2008.04.03. 12:08:44

Aham 2008.04.03. 11:54:15
"no, a Veszeli család (Erste) nem szlovák, hanem cseh."

Szerintem meg szlovák. Ugyanis a szlovák tévé Activityjét a "feleség" vezette.


a cseh erste forgatta az erste group-nak, a reklám cseh, az, hogy az egyik szereplő esetleg máshol is szerepelt, az lényegtelen. nem írtam volna le, ha nem lenne egészen biztos. :)

bulgakov 2008.04.03. 12:10:38

kicsi kamat kicsi tánc
kics faszom mit kívánsz?

commentgyár 2008.04.03. 12:11:24

nyomasek_bobo · sopron.e-cafe.hu 2008.04.03. 11:57:47

Akkor nálad elérte a hatást, rögtön egy bankra gondolsz, nem az előadóra; még ha negatív attitűddel is. De ha betétet akarsz elhelyezni, biztos, eszedbe jutna ezután (meg a fiókban talán nem kezdenek el táncolni :-).

Nyomasek! sztem nem ezt akarták elérni hatésként, de ez lett belőle... :(

Guybrush 2008.04.03. 12:13:43

SueSue: a jó banki reklám banki márkaértékeket kommunikál (pl. hosszútávú stabilitás, megbízhatóság, átláthatóság, stb.) termékein keresztül, azokat a single-minded márkaüzenet alátámasztásaként használva.

A működő banki reklám igen könnyen mérhető: a kampány végeztével mit gondolsz másként a bankról, amit másként gondolsz, hatással van-e döntéseidre, kialakult-e benned valamifajta elköteleződés a bank mellett, hogy akkor is kíváncsi légy a termékeire, amikor nem hirdet.

A magyar bankok egyike sem kommunikál banki márkaértéket. Szappanoperákat szponzorálnak, és boldogan olvassák a kutatócégek visszamérési adatait, ahol az ismertség a márkaépítés első és utolsó lépcsője. Az olyan 'márkaértékek', mint a fiatalos, rugalmas, szellemes relevánsak a sörnél és a tornacipőnél, de nem egy pénzintézetnél (mert bár a reklámot élvezetessé tehetik, a választás gyakorlati szempontjaira nincsenek hatással). Egyes hirdetések tetszhetnek különböző okokból különböző embereknek, de hogy a megfelelő okból tetszenek-e, az teljesen más kérdés. Megfelelő ok pedig csak egyetlen egy van (hiszen reklámokról, és nem humoreszkekről vagy szappanoperákról beszélünk), lásd második bekezdés.

A BB üzenete ("Térjünk a lényegre" - ismerjük ügyfeleink igényeit) a látszat ellenére sem banki márkaérték. Ez minden szolgáltatásnál alapvető kritérium. Ez egy kvázi taktikai üzenet, aminek hatására talán fontolóra veszem az ajánlatát, és mivel látni fogom, hogy pont ugyanolyan, mint a másik 15, valami okra lesz szükségem, hogy azonos konstrukció mellett őt válasszam. Na itt kéne márkaérték-kommunikáció, de csak márkaazonosítók vannak (családok, nyuszómuszók, Emesék), akik a választásban csak idáig visznek el, de akiket a kevéssé felkészült döntéshozók obskúrus módon mégis márkaértéknek látnak.

Példa a jó banki reklámra az HSBC "The world's local bank" kampánya, mely az alapvető banki márkaértéket (megbízhatóan nagy) helyi ismeretekkel és érzékenységgel társítja.

Az abszolút kedvenc kampányomat egy amerikai bank csinálta. Sajnos nincsenek meg sem az óriásplakátok, sem a filmek, de egy plakátot leírok. Az ötlet a bank dolgozóit mutatta be, mint végletekig megbízható erkölcsös karaktereket. Tehát a plakát: vicces fejű 14 éves szemüveges kiskölök fotója. Mellette a fősor: "Edward Simpson pénztáros 14 éves korában megtalálta apja italszekrényének kulcsát. És bezárta."

Gondolom érzed a különbséget.

dimitrij 2008.04.03. 12:15:51

látom gyűlnek a subba-s népek. :)

Remy 2008.04.03. 12:20:59

Mennyire ráérsz, hogy ilyen hosszúakat írsz!

sityu · http://www.sit.yu 2008.04.03. 12:53:12

Alapjában én is jelentős reklámaddikt vagyok, de a fentebb többször említett, hígf#s káéshá reklámon tűnődve ötlött egy régi fölismerésem az eszembe: nem lehet olyan színvonaltalan reklámot csinálni, amiről megfelelő mennyiségű megjelenés után a marketingesek (vagy az ilyen-olyan senior account-ok) be ne tudnák bizonyítani, hogy hatékony. Ha egyedi, akkor azért, ha kedves akkor azért, ha idegesítő, akkor azért, ha középszerű, akkor azért (mert 'lefelé' lóg ki az egyénieskedő mezőnyből) - egyszer tán még a fehérzaj is eladható alapkoncepciónak (aztán jöhet a kékre, lilára, sárgára, szivárványszínűre szinezett fehérzaj, s kész az elkövetkező évtized kampánystratégiája). Egy dolog fontos: orrvérzésig nyomni.
Sokáig azt hittem, hogy ezek az ötlettelenségek, meg nyilvánvaló értelmetlenségek (lásd: kicsikamatkicsitánc - én nem értem, pontosabban amit értek belőle, az nem túl hízelgő) önmaguktól fognak kihalni; merthogy az emberek megcsömörlenek tőlük, és nem lesznek továbbra hatékonyak, s az ügynökségek 'jól felfogott érdekből' fognak színvonalas hirdetéseket kreálni.
Ma már csak abban bízok, hogy egyszercsak pusztán jóérzésből, véletlenül, vagy azért fog megváltozni ez a szegmens, mert az ilyesfajta ötlettelen kreatívok kifogynak az "ötletekből", s akkor végre szóhoz jutnak a valóban kreatívok.
Nem jó zárszó, meg nem is ide tartozik, de nem bírom magamban tartani, hogy nálam kitől orozta el a citrom-díjat a kicsikamatkicsitánc: "kedvencem, mert olyan hűs" - sokat filóztam rajta, hogy ezt hogy adhatta ki egy humanoid agya: kap egy feladatot: csokibevonatú, tejszínes karakterű édességnek kell szolgent kitalálni; kap hozzá (valószínűleg) egy pár termékmintát, hogy kóstolgassa, mire tud asszociálni, mivel lehet rávenni valakit a fogyasztásra; s egy lágy, krémes, habos, karakteresen, de nem durván édes, könnyű, roppanós csokival bevont, guszta termékről (amivel kapcsolatban inkább az az érdekes, hogy annak ellenére nem hideg érzetű, hogy a hűtőből vesszük ki) az jut eszébe, hogy milyen 'hűs'. De ez még hagyján: az az igazi kérdés, hogy egy ilyen elfuserált ízlésű robot hogyan tud meggyőzni egy valag embert arról, hogy milyen jó is az ő ötlete. Bár a megoldás inkább valószínűleg ott keresendő, hogy ezeket nem egy beosztott, hanem valami legfölső polcon ülő találja ki és a jó hangulatú, önálló gondolkodású munkatársi gárda lelkesen és meggyőződéssel helyesel; a megfelelő reklámbádzsittal megtámogatott eladási adatok pedig igazolni láttatják a marketing stratégia helyességét (s az nem is merül föl, hogy egyszerűen jó a termék).
Bocs a hosszú szólásért!

sityu · http://www.sit.yu 2008.04.03. 12:59:40

Guybrush!
Jó a szöveg. Nehezen tudnék vitatkozni veled.
Pedig érdemes volna, mert ha valakivel nem vitatkoznak egy ilyen komment-folyamban, akkor (írhat bár akármilyen jókat, fontosakat) könnyen elsikkadhat...

Mária 2008.04.03. 13:01:13

Éppen tegnap jutott eszembe, hogy ha az a szerencsétlen Zoltán annyira nem tud Emese mellett vagy ellene dönteni, őt kellene kivágni a francba és a helyére ültetni azt a kollégáját, aki mindig csak a száját húzgálja a háttérben, amikor meglátja a Zoltán - Emese párost :)))

Aham 2008.04.03. 13:06:47

""kedvencem, mert olyan hűs"

A 'cool'-t fordította le így az illető...

swolf 2008.04.03. 13:10:19

naa, akkor csak elérték a céljukat, nem? hiszen beszéltek róla. akkor miért is nem jó reklámok? egy jó reklámnak nem az a legfontosabb célja, hogy jó legyen, hanem hogy emlékezz rá...

Gepember · http://blog.gepember.com 2008.04.03. 13:15:10

A Kinderes csokis reklám szeirntem azért lett hűs, mert szó szerint lefordították a cool-t

Egyébként,egyetértek wsityuval, hogy bármilyen szar reklám bemászik az ember fejébe, ha elégszer nyomják.
De az sem lenne jó, ha minden reklám hiperüberkreatív meg bevállalós lenne, akkor a megszokott béna reklám vinné a pálmát. Az a lényeg, hogy valahogyan kitűnjön a tömegből és kihasítson egy minél nagyobb szeletet az ember agyából. Az másodlagos, hogy szórakoztató is. Ezért van - a reklámok esetében - külön díj alapítva a hatásos és a szórakoztató reklámoknak. Nagyon nehéz egyszerre a kettőt megvalósítani. Még a híres Ogilvy is azt mondta magáról, hogy nem volt tíznél több igazán jó és új ötlete

ügynökség 2008.04.03. 13:15:56

wsityu:
"az ügynökségek 'jól felfogott érdekből' fognak színvonalas hirdetéseket kreálni"

az ügynökségek jól felfogott érdekből olyan hirdetést kreálnak, amit boldogan megvesz az ügyfél

és ezzel elmondtam mindent

Gepember · http://blog.gepember.com 2008.04.03. 13:15:57

basszus a lényeget már elmondták előttem a gyorsabban írók :)

Antibiker 2008.04.03. 13:18:15

Guybrush:
Ott a pont.

ElChe · http://www.divecenter.hu 2008.04.03. 13:21:06

Szerintem ne feledkezzünk meg a hazai és a nemzetközi bankreklámok összehasonlításánál, hogy más az alaphelyzet. Kinn a bankok versengenek, nálunk meg van egy mammut, és mindenki más ellen-OTP reklámban gondolkodik: rugalmasak vagyunk, gyorsak, kedvesek, emberközeliek. És hogy még mindig így működik a dolog, utal arra, mennyire statikusak vagyunk: ha van tíz éve egy akármilyen számlám, valószínűleg tíz év múlva is ugyanaz lesz.

popup 2008.04.03. 13:26:37

Emesét vagy dugja Zoltán vagy a felesége húga (ami nem zárja ki hogy nem dugja).

gtarajos 2008.04.03. 13:30:34

Los Alamuszi,
Az MKB-filmben nem a család üldözi a házat, hanem a ház a acsaládot, ezért mondják azt, hogy "ha álmai otthona önre talál". És art direkció szempontjából az a film csillagos ötös - Emese Szőke kapitánnyal együtt feladhatja.

Mária 2008.04.03. 13:30:47

Swolf: és abban mi a jó egy banknak, ha emlékezek rájuk és éppen azért az összes többi bankba előbb mennék be, mint hozzájuk?

mcdougles 2008.04.03. 13:32:11

És Ács Mihály a Raiffeisenből? Őt már meg se említitek? Jó pár lenne Emesével!

storyline :) 2008.04.03. 13:33:17

Szerintem Emesét a direktor d*gja, én meg a kicsi kamat - kicsi táncot már a hangja alapján is blokkolnám. Csak nehogy trauma érjen :D

storyline :) 2008.04.03. 13:35:17

Egyébként MSE a szemüveg, összekötött haj meg hüje vigyor nélkül még akár jó csaj is lehet. Walaki tud rá linket ivivre?

dimitrij 2008.04.03. 13:36:47

Klapkát kéne a bankoknak leszerződtetnia, az a Vámház körútas szpotjaival ver mindenkit. :) ráadásul egyszer piacra dobta emlékeim szerint a "hagyományos mosópor" nevű terméket, és kaszált vele. :)

yellow_moon 2008.04.03. 13:37:32

ezek nagy kedvenceim... szóval vannak még lehetôségek. az üzenet nagyjából mindegyiknél az, hogy "összehoztuk két világ legjobbjait". bár tény, hogy ez egy egyszeri kampányötlet...

youtube.com/watch?v=T2N4RDp5q4Y
youtube.com/watch?v=74gTOd9qIIc
youtube.com/watch?v=rRYD1hFAzGQ&watch_response

Mr_Wolf 2008.04.03. 13:39:16

Kellene egy gomb erre a blogra, ami automatikusan generál egy "ti is beszéltek róla - hát elérte a célját" hozzászólást, aztán ha megvolt, lehetne értelmesebb dolgokkal foglalkozni.

nemkellvagta (törölt) 2008.04.03. 13:43:52

dövan. itt van neked emese aka stefanovics "szopjálgeci" angéla
www.youtube.com/watch?v=Dygfq1q95Vc&feature=related

egyébként az állatorvost simán meg tudnám ölni bármikor

páva vagyok hagyjatok repülni 2008.04.03. 13:59:38

kicsit furcsák a kommentek és az irás is. (bár én meg vagyok fertőzve, 6 éve vagyok kommunikációs arc) pont ezeket a reklámokat nem egymáshoz hasonlitgatva kell nézni.
a k&hnak életfontosságú volt egy olyan új imázs, ami olyan korosztályt célzott meg, amit nem érintett a kulcsár story.
egyáltalán, a célcsoport igényeihez viszonyitva kell értékelni őket, nem filmszemle ez. ebben a viszonylatban a raiffaisen nem teljesitett tul jól, ők belső komm.-ban a "nem mi vagyunk a legnagyobb, de mi vagyunk a legjobb bank" mottót használták, és valóban profizmusra törekvő a cégkultúrájuk. mivel ez egy erős komm. érték lenne, ezért kár volt rámenni a kamionos apuka figurára, nem ők lenne a legjobb célcsoport nekik. de valszeg tényleg begázoltak a pénzügyileg analfabéta tömegek nagyságán az egész piachoz képest...

2008.04.03. 14:06:37

azért alapvetően a reklám nem műalkotás, hanem az a célja, hogy az elért személy 1.) fogyasszon, 2.) nem mellesleg a reklámozott teméket/szolgáltatást/bankot válassza...
ok, tudom, márkaépítés, meg korosztály, meg satöbbi, de ezek csak brífing blablák amivel a megrendelőt lehet szédíteni, a felhasználó meg fikázza az egészet...
Szórakoztató szempontból tényleg mélypont volt, pl a K&H 3 királyok sorozata, és ebbe belemagyaráznii, hogy "Kulcsár utáni korosztály..." ki nem szarja le... a szar az szar Kulcsárral, anélkül is...
vagy pl az MKBs bejegyzés, nem az ember lohol a ház után, hanem a ház az ember után... tényleg? és ez baszki miért nem esik le az embereknek????
ha meg van egy szórakoztatóbb, pl Emese, attól tényleg fog nőni a BB eredménye/forgalma??? szerintem csak annyira amennyivel több Clio-t adtak el a geráppááá reklámmal... nullát, pedig 10ből 9 arcnak tetszett, a Clio célközönségében, még ennél is többnek...
le kéne szállni a magas lóról 1-2 marketinges arcnak, és nem ideologiát gyártani a szar alá, hanem pár napot a neten tölteni megnézni, hogy másutt mi volt tényleg sikeres és fogyasztható...

Hangyasav 2008.04.03. 14:10:00

Sziasztok.

Véletlenül én is éppen egy banknak dolgozó "kreatív" vagyok, uh. hagy írjak pár dolgot (ez a bank nincs benne a fentiekben).

Először is komoly probléma, h itt, ma nagyon sok dolog hiányzik a reklámiparból, aminek alapnak kellene lennie. Számtalan esetben (a megrendelő fejében) keveredik pl. az image és az akciós kampány fogalma és célja, kampányon és konkrét eszközökön-megjelenéseken belül is keverik a célokat és eszközöket - természetesen ez elvárás, de ennek kell megjelennie.
Másodszor: a tipikus az, hogy a banki marketinges készen kapja a kampány témáját, szokszor a címsorát, esetleg a fő vizuális elemet is a banki kollégáitól, akik nem érzik úgy, h ezt egy korrekt brief után rábízhatnák egy szakemberbe, mi több, vehemensen ragaszkodnak az ötlethez és sorra dobálják vissza a layout-okat.
Harmadszor: a marketinges sem érzi úgy, h a munkát szakemberre kell bíznia, "ő tudja", h minek kell benne lennie, hol legyen a címsor, ésatöbbi. Kedvük szerint hol szolgáltatóként tekintenek a grafikusra-szövegíróra, akinek ki kell szolgálnia és gatyába kell ráznia a mégoly szar alapötletet is, hol pedig elvárnák a proaktivitást, de ezt ált. ötletszerűen, össze-vissza.
Negyedszer: a szakmában töltött 10+ év alatt alig-alig találkoztam olyan tervvel, ami korrektül megfogalmazta volna a kitűzött célokat ( tipikus marketinghalandzsától eltekintve), azt komolyan vette volna, és szinte soha nem láttam pontos, elfogulatlan mérést, ami a reklámok hatékonyságát mérte volna.

Könnyű és hálás dolog a kreatívokat és az ügynökségeket leprázni, de ez rendszerszintű dolog. Egy szereplő nem fogja ezt megváltoztatni. Valami nagy változás kell ide, felmelegedés vagy világrohadás vagy bolhainvázió vagy mittudomén...

Ennyi.

sensimilla 2008.04.03. 14:27:35

Nahát én is lassan írok kicsit, kerékbilincs némiképp megelőzött a K&H védelmében. Szerintem nagyon is jól sikerült az imázsváltás, ha azt veszed figyelembe, hogy volt egy bankbotrány, ami tönkre is tehette volna a teljes imázst. Ehhez képest sikerült úgy felállítani őket, hogy ma a K&H a sziget bankja, és egy lendületes, fiatalos, pozitív asszociációkat kelt. Néha én is hinni vélem, hogy biztos nyújt valami nekem való fiatalos szolgáltatást, ha egyszer a reklámjaival épp engem céloz meg. Persze azért nem váltok. De ha most állnék ott, hogy nyitnám az első számlám, simán náluk nyitnám, hiszen ők hozzám szólnak. És lássuk be: a K&H megjelenése trendi.

storyline :) 2008.04.03. 14:53:37

laprensa 2008.04.03. 13:43:52

atyaúristen!

dimitrij 2008.04.03. 15:00:33

kerekbilincs 2008.04.03. 13:59:38

"a k&hnak életfontosságú volt egy olyan új imázs, ami olyan korosztályt célzott meg, amit nem érintett a kulcsár story."


ez olyan jól sikerült nekik, hogy az eredményre simán illik a kontraproduktív jelző.


de akkor kiváncsi vagyok, hogy mit szólsz az új kommunikációs gyémántjukhoz a Tigris PIN kódhoz? hallottál róla már? :)

dimitrij 2008.04.03. 15:06:05

a másik gondom a k&h új imidzsével: nem tudom, hogy pontosan melyik korosztályt akarták megszólítani, vagy megcélozni (gyanítom a 20-30 közötti városi, bulizós, tehetősebb fiatalokat), de hogy szarul lőttek az tuti... én pl. 31 évesen nem próbálnám meg a nálam 5-10 évvel fiatalabbak nyelvezetét ilyen primitíven használni, ahogy ők próbálták a szigetes szpotjukban (kisgömbőc - broáff..). szánalmas volt.

dimitrij 2008.04.03. 15:06:55

sensimilla 2008.04.03. 14:27:35

off: jó a nick.. kicsit amszterdam fílingje van... :)

dimitrij 2008.04.03. 15:14:21

"Szerintem nagyon is jól sikerült az imázsváltás..."


hát, azért a kkv szférában piacvezető k&h ezzel az új imidzsel (inkább próbálkozás csak) csúnyán odalegyintett a már meglévő ügyfélkörének. meg is lett az eredménye... milyen is volt a korábbi imidzs? milyen ehhez képest ez az új, bohókás (habókos?), erőltetetten és mesterkélten fiatalos, műlaza dolog? csoda, hogy a tigris pin (asszem 2130) kód kell belső kommunikációban ahhoz, hogy visszaszerezzék a második helyet a versenyben az otp mögött? :)

egyébként miért erőltették a vörös hajakat az új imidzs elején? ki volt vörös, a Jan Swinnen? vagy a Bába Ági? :))

dimitrij 2008.04.03. 15:19:49

"(lásd: kicsikamatkicsitánc - én nem értem, pontosabban amit értek belőle, az nem túl hízelgő)"


én spec. a "kis pénz, kis foci"-ra asszociálok ebből, ami viszont konrtaproduktív, szerintem.

dimitrij 2008.04.03. 15:24:44

"a raiffaisen nem teljesitett tul jól, ők belső komm.-ban a "nem mi vagyunk a legnagyobb, de mi vagyunk a legjobb bank" mottót használták, és valóban profizmusra törekvő a cégkultúrájuk."


példaértékű lehetne a rafi munkája a vállalati kultúra építése kapcsán. külön stábjuk volt (van?) erre, melynek tagjai nem menedzsment tagok, hanem a mezei dolgozók közül kerültek ki... és jó munkát végeztek a beszámolók alapján.

nem úgy mint pl. a k&h, ahol az üzenj a vezérigazgatónak fórum néhány hét alatt be is lett szüntetve, mert a dolgozói elégedetlenség csúnyán megjelent azon is. :)

dimitrij 2008.04.03. 15:27:37

hé, hova lett mindenki? :)

Porcelán az elefántboltban 2008.04.03. 15:33:54

Közeledik a munkaidő vége, csomagolnak.
:)

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.04.03. 15:34:03

GuyBrushsal és Hangyasavval egyet tudok érteni, annyit azért hozzátennék, hogy a GB által leírt plakát szerintem sántít (jó ksi képzavar) mint jó példa - nekem ez ugyanaz az üzenet, mint az OTP Bizalom Bankja, még ha szellemesebben is van megfogva.

Az én kedvencem egy amerikai kis hitelintézet kampánya (sajnálom, hogy szintén nem tudok JPG-t linkelni): itt az volt a lényeg, hogy arra mentek rá, hogy ők a pénzedet helyben fekteted be - tehát ha hozzájuk viszed a pénzedet, akkor az adott állam (vagy megye) fejlődik, így nem csak a kamattal jársz jól.

Ami a különbség az említett kampányokhoz képest: ez egy valós különbség, ami releváns lehet az adott piacon (X megye), helyi szinten meg is verték a nagy bankokat vele. A "bizalom" meg "rohadt becsületesek vagyunk" mint kommunikációs irány több, mint a semmi- de mutassanak nekem bármilyen olyan adatot, ami alátámasztja, hogy ők megbízhatóbbak / becsületesebbek, mint más.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.04.03. 15:34:47

Ja és a Tigris PIN-re rákerestem, de semmi. dimitrij, plz küldj linket vagy képet

dimitrij 2008.04.03. 15:51:15

nemtok, annyira titkos, én is csak hallottam róla. :)

de, az elméleti hátteret ismerem, az csúcs:
úgy néz ki, hogy 2130.
négy számjegy, tehát ebből fakadóan PIN kód.
ezen túlmenően a 2 jelöli azt, hogy a második helyezést kívánja a bank a piacon (otp után egyből).
a 130, így együtt azt az elvárást fogalmazza meg, hogy minden dolgozónak 130%-ot kell nyújtania ehhez.
illetve a 2-1-30 így együtt is jelent valamit, de arra már nem emlékszem pontosan, de valami olyasmi, hogy 2 éven belül, a második bank a piacon, de az első biztosító, és évről évre 30%-kal kell nőni...

és ez nem vicc, Marko Vojic nevű valaki találta ki. :) bizony.

géza 2008.04.03. 16:16:54

ez sántít, nincs is 2130-as irányítószám... 2131 Göd van csak...

dimitrij 2008.04.03. 16:24:13

új zsiguli típus lesz, 2130.

kiskicsicsiga 2008.04.03. 18:16:31

nekem tetszik ez az iromány
kár hogy nincs mindegyikhez odalinkelve a videóra-bár már láttuk őket százszor.

én szerettem a fundamenta rókát is-de ő már eltünt a süllyesztőben.talán nem volt elég ravasz:)

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.04.03. 20:33:42

Megemlíteném a Volksbankot is, akik főleg filmekben jelennek meg (9 és fél randi, SOS szerelem).

Posztomus 2008.04.03. 23:53:04

Sziasztok!

Über magaslatokba emelte néhány márketinges emesét...tényleg jó a reklám...

csak arra nem gondolt egyik nagymárketingesigazgató sem, hogy hány emese van ebben a nagymárketinges országban, SOK! Gyök kettő empátia van minden márketingesben: azaz sajnálom Emeséket, beszéltem is párral és bejött a megérzésem ...arul esik nekik. Tudom Kis Pál is rugott beléjük.
Legvégül elmondanám az Emesék okosak, szépek, és nem mindig indul a buszuk...:-)Egy nem Emese

páva vagyok hagyjatok repülni 2008.04.05. 16:46:01

dimitrij · dimitrij.blog.hu 2008.04.03. 15:00:33
sajna nem hallottam a tigris pinről. :) a raiffaisetnt véletlenül jól ismerem, tavaly pont vágtam nekik egy werk filmet (csak hobbi, nem ez a fő szakmám) egy nagyobb belső programjukról. elájultam, én is pont ilyesmivel foglalkozom a saját cégemnél, és látszik rajta, hogy nem csak néhány kolléga foglalkozik vele, hanem az egész cégkultúra ezt a nézetet támogatja.
no de ez más téma.
és akármilyen furi, dimitrij, Nálad fiatalabbakat céloz meg a k&h kampány. ugyan nagyon fiatal vagy, de nem túl zsenge korú már! :) ez kb. 17-20 évesekre van célozva, akik kénytelenek lesznek ösztöndij meg ilyenek miatt LAFOt nyitni.

business4ever · http://menedzsment.blog.hu/ 2008.04.06. 10:32:31

Marko Vojic a K&H Bank vezérigazgatója. A ljubljanai és a belgrádi egyetemen szerzett közgazdász diplomát, majd 1976. és 1979. között a Szlovén Nemzeti Bank elemzői osztályát vezette. 1979-től 1992-ig Washingtonban és Mexikó városban dolgozott a Világbanknál. 1992-ben elnök-vezérigazgatóként csatlakozott a Nova Ljubljanska Banka-hoz Szlovéniában. 2004-ben a KBC brüsszeli központjában a Közép-Európai Igazgatóság ügyvezető igazgatója lett. Ezen minőségében tagja a KBC banki leányvállalatai Felügyelő Bizottságainak Lengyelországban, Magyarországon és a Cseh Köztársaságban. 2006. április 27-től a K&H Bank vezérigazgatója.

dimitrij 2008.04.07. 08:47:39

business4ever · menedzsment.blog.hu/ 2008.04.06. 10:32:31


lehet nem kellene belső kommunikációval foglalkoznia, se képzettsége, se képessége nincs hozzá a jelek szerint (közgazdász, nem PR-os).

dimitrij 2008.04.07. 08:49:55

"ez kb. 17-20 évesekre van célozva, akik kénytelenek lesznek ösztöndij meg ilyenek miatt LAFOt nyitni."


nincs okom kételkedni az általad leírtakban, csak nem tudok mit kezdeni vele... mi a ráció abban, hogy tényleges befektetésekhez forrással nem rendelekző fiatalokat próbálnak - szerintem elég szarul - becserkészni? :)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása