Lassan sorozatot lehetne készíteni azokból a reklámokból, amelyek egy adott ország lakosait kiakasztották. Először a kínaikat feldühítő,
megalázóan primitív tévéreklámról volt szó, aztán az ausztrálokat megtérdeltető
puncihódos hirdetésről írtunk. Az amerikaiak azonben egészen más miatt jöttek ki a sodrukból. A történethez tudni kell, hogy az Absolut vodkának éppen most fut egy kifejezetten erős, "In an Absolut world" fősorú kampánya, amelyben azzal a gondolattal játszanak, hogy milyen lenne a vágyainknak mindenben megfelelő álomvilág. Sok másik jól sikerült hirdetést követően, melyek közül nekem a már ismert fősorral felmatricázott Ferrari és Porsche taxis gerilla akció tetszett, most tőlük szokatlan módon módon egy politikai témájú hirdetést készítettek. A mexikói Qién magazinban megjelent reklám Mexikó és az Egyesült Államok határait provokatív módon nem a törvény szerinti, hanem a hihetetlen számú betelepült spanyol ajkúnak köszönhető tényleges határvonal mentén rajzolta meg. Úgy, ahogy azt a helyiek szívesen látnák.
A mexikóiak biztos jót mosolyogtak rajta, a határ túloldalán viszont ez a kis vicc kicsapta a biztosítékot. Az amerikaiak tiltakozása néhány nap alatt olyan méreteket öltött, amit már a cég sem hagyhatott figyelmen kívül, és pénteken végül bocsánatot kértek, és
visszavonták a reklámot. Ha ez az ötlet az óceán túloldalán ekkora vihart kavart, el sem merem képzelni, mi lett volna egy hazai verzióból, ami a magyarok lakta területek mentén rajzolta volna meg a határokat. Elég valószínűtlen, hogy egy ilyen reklám megszülessen, persze In an Absolute world, Nothing is imposssible.
forrás:
gatewaypundit
Címkék: politika print botrány