Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

CIB reklám, ami magáért beszél

Még csak alig néhány napja alapítottuk az Arany Málna mintájára az Arany Békasegg díjat, amelyet a legszínvonaltalanabb reklámoknak ítélünk majd oda az év végén, máris nagy sikert könyvelhet el a kezdeményezés. Az elmúlt napokban annyi esélyes pályamű született, mintha a cégek direkt erre a kétes elismerésre áhítoznának. Itt van mindjárt a print hirdetésekben amúgy is erős CIB Bank, amely már tavalyi kínai karatefilm spoof Lee Zing hirdetésével is belopta magát a szívünkbe. A mostani sajtóhirdetésük is igazi favoritként indul a megmérettetésen, hiszen a kilencesre rajzolt száj, és az elé tett mikrofon a "Magáért beszél" gondolattal súlyosbítva párját ritkítja még az amúgy erős magyar mezőnyben is. A reklám láttán ijedten néztünk egymásra, szinte egyszerre kérdezve hangosan, vajon mi lehetett az oka, hogy egyetlen állatos poénra sem futotta az állatidokis vonalból? Csak nem veszett el a Brehm Állatlexikon ügynökségi példánya? Érthetetlen, miért nem a kommunikációs stratégiába belesímuló zsiráfos vizuállal rukkotak elő, ami szinte kiált a "Kimagaslóan nagy kamat" fősorért.

De használhattak volna egy kilenctagú egércsaládot ábrázoló képet is, mellettük a "9%-kal gyorsabban gyarapodik" headline-nal. Na persze ez nem jeleníti meg direktben a a 9 százalékot, de erre is lehetett volna megoldást találni. Mondjuk egy kilences formára feltekeredett kígyót, ami a "Sssszzzzinte hihetetlen!" sorral alkotott volna tökéletes párost. Persze így csak egy újabb átlagos állatos kampány lett volna belőle, és még az is lehet, hogy az Arany Békaseggre jelölt reklámok listájára sem került volna fel. Még szerencse, hogy a CIB-nél ezúttal biztosra mentek.

Update: Most botlottam bele az indavideón a bannerbe is. Ugyanaz mint a print, csak mozog a kilences szája, és azt mondja, hogy "A kilenc igazán szép szám, nekem elhihetik". A megfejtéseket a Bp, Pf. 140 címre küldjétek.

Címkék: bank magyarmocsár aranybékasegg

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr89415541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kikkoman 2008.04.08. 14:43:05

Ne az Arany Békaseggre nekem is van egy-két ötletem. Ot van mindjárt a Duna Pláza összes hirdetése, vagy az Auchan let"eper"tük a kamatot hirdetése, amiben egy fél eper van. Lehet beküldeni?

kispetya 2008.04.08. 14:52:19

Jó kis reklám ez, megerősít benne, hogy jól döntöttem, amikor nem a CIB-et választottam. Most égne a képem.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.04.08. 15:10:48

Reklámbuzi!
igen Waczaknak igaza van nem lehetne feltenni havonként a legrémisztőbb magyar szégyenreklámokat egy szavazóbanner-ra? Hmmm :o))

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.04.08. 15:12:43

Egyébként a Startlap főoldalán is ez az on-line reklám díszeleg. A "szemtelen" 9-es, ahogy P. Kovács József hangján beszél a falusi mikrofonból... tragédia...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.04.08. 15:13:04

Sue
Nem rossz ötlet, ha lesz egy kis időm, lehet, hogy összedobok egy szavazóboxot. Már ha van rá egyáltalán igény. De majd kiderül. Köszi.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.04.08. 15:19:56

Szavazzunk arról, hogy akarunk-e szavazni! :DDD

Tenkes 2008.04.08. 15:24:29

Nálam a Lee Zing viszi a pramet, lehetetlen alulmúlni. Amúgy meg a szavazás tényleg jó ötlet.

Hangyasav 2008.04.08. 15:27:57

A szövegíró ugyanannyira kitett magáért, mint a grafikus. A remek, tartalmas, sokatmondó headline megihlette a vizuális szakembereket is, akik munkacsoportban asszociatíven kitalálták, h ha magáért beszél, akkor tegyen is úgy! És lőn!

Ámbár az is lehet, hogy a Visual Design Department viccnek szánta a grafikát, "ha szar a headline, tegyünk még rá egy lapáttal, hátha észbe kapnak!" és amikor az Senior Account Manager lecsapott a layout-ra, már nem merték megmondani, h csak vicc volt...

fel se merül 2008.04.08. 15:41:14

az fel se merül persze, hogy esetleg a kreatív csapat kezét valaki fogta alkotás közben, ezzel is finoman rávezetve őket erre a parádés megoldásra

ilyen nincs, mint tudjuk

bányába a kreatívokkal
ők tehetnek mindenről

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.04.08. 15:46:38

Hangyasav,
ez nagyon jó :DDD lehet csak hülyültek a brainstormingon és egy átmulatott délutáni meeting után hagyták az asztalon...:DDD

"ha magáért beszél, akkor tegyen is úgy" háááát ez k...jó :DDDDDD
én itt röhögök

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.04.08. 15:46:47

fel se merül
De felmerül. Nyílvánvalóan mindig kettőn áll a vásár, sőt igazad van, sokszor az ügyfél elvárása, vagy hogy mit választ ki az elé tárt lehetőségek közül sokkal meghatározóbb. Ezt utólag csak bennfentesként lehetne felderíteni, így marad a közös arcpír.

Mr_Wolf 2008.04.08. 15:53:47

Bár nekem is megroggyan a térdem egy-két CIB remektől, a védelmükben és a GVH elmeállapotának megkérdőjelezésében meg kell említeni valamit.
Dicső versenyhivatalunk azonnal büntet, ha a kiírt százalék méreténél kisebb a többi info. És hogy a nagy kapu mellett legyen egy kicsi is - ez alól kibúvó, ha a szám maga a kreatív. Ezért erőlködik minden bank leképezni a százalékokat grafikai gegként.
Persze a kígyó belefért volna, de lehet, hogy az ötletelésnél még 8,35% volt, amit még Uri Gellerék zöld kélgyója sem kanyarint ki magából.

Grétsyné · http://www.nyelvitanacsadas.hu 2008.04.08. 15:55:32

RB,
folymatosan szúrja a szemem...
nyilvánvaló, hogy a nyilvánvaló rövid "i" :))

Hangyasav 2008.04.08. 15:55:44

RB:

ezért veszélyes 3-4 layout-ot csinálni, mert valaki mindig lecsap a legszarabbra, amit csak összedobtál, mert "legyen már 3!" Azután az életben le nem mosod magadról, h ezt adtad ki a kezedből...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.04.08. 15:56:13

Mr Wolf
Egy dél-amerikai dzsungelvipera? Simán. A nevedet is leírja.:)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.04.08. 16:31:37

Hát én nem tudom, én mostanában a Raiffeisenes "pacsizástól" meg "stipistopitól" borulok ki... De a lakáshiteles reklámjuk se semmi, amikor a várat akarják megvenni... örülök, hogy leléptem tőlük.

A CIB-bel meg semmi baj sincs, kicsit bénák a reklámjai, de kinek nem. Amúgy egészen korrekt, és az a lényeg.

Fanyuvo 2008.04.08. 16:59:56

Majd azert legyenek kulon kategoriak.
A helyi jeloltunk erre a dijra, tv spot kategoriaban a "Buksi kiszokott!" es a Hogy mennnnyi??? (lotto) szornyszulottek.

dnd 2008.04.08. 17:04:56

"ezért veszélyes 3-4 layout-ot csinálni, mert valaki mindig lecsap a legszarabbra, amit csak összedobtál, mert "legyen már 3!" Azután az életben le nem mosod magadról, h ezt adtad ki a kezedből... " Tényvalóság!!!

Egyébként mi pont mostanában kezdünk ebből sportot űzni. Minden tenderre elviszünk 1 olyan ötletet, amitől kollektíven hányunk. Rájöttünk ugyanis, hogy általában ilyen ötletekkel vernek meg minket. Úgy tűnik, működik a dolog: az egyik már továbbjutott tesztelésre...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.04.08. 17:06:18

dnd
Győztesek legyünk vagy szabadok,
ez a kérdés válasszatok.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.04.08. 17:16:42

dnd
én meg erre szoktam mondani, hogy a jó ízlést nem tudsz adni a megrendelőnek és ez BTL-be még jobban előjön

dnd 2008.04.08. 18:02:22

"Győztesek legyünk vagy szabadok,
ez a kérdés válasszatok."

Kicsi pont vagyok én ahhoz, hogy rajtam múljon ez a választás :)

Kálium 2008.04.08. 19:40:43

nekem az a Lee Zing nem esett le...:D
ha magáért beszél, miért van alá írva, h magáért beszél?:DD ha valóban magáért beszél, nem kell semmi magyarázás, hisz magáért beszél, amit elméletileg mindenki megért XD

Kálium 2008.04.08. 19:43:36

hmm...és mi van, ha értem beszél, mert magáz? akkor mondhatjuk, hogy a kilences akarta azt, hogy ennyi legyen a kamat -vagy fsz tudja mi-, és ő beszélte rá az illetékest, hogy ez a narancssárgacsodaszürkeárnyékkal legyen a reklámban is!!:DD
/remélem érthető:DD/

sarkisarkany · http://kozrohej.blog.hu 2008.04.09. 00:15:50

uhhh, ez a kígyós nagyon ott volt :D

sarkisarkany · http://kozrohej.blog.hu 2008.04.09. 00:22:43

Szerintem a "Bee Cool" plakát abszolute nyertes ez évben, ha csak a Krisnások nem plakátolják tele a várost felnagyított vigyorgó legyekkel. (Gouranga - LÉGY boldog)

Amúgy nézegettem a sloganizert, és ha van itt néhány reklámkészító íme egy hasonlóan szar szlogen, amit zabálni fog mindenki (saját gyártmány):
"(Márkanév) - Ez nem csak egy márka, ez egy életstílus" (Angolul jobb volt, így hangzott: "It's not just a brand... it's a way to live!")

Ha bejön, azért egy sört elfogadok ;)

egygrafikus 2008.04.09. 15:02:18

Ez annyira de annyira *****, hogy nem létezik reklámügynökség még ezen a pusztán se amelyik ilyet kiad a kezébôl (remélem). Ezt szerintem valamelyik unatkozó biztonsági ôr ütötte össze és véletlenül meglátta valami jóizlésû nagyember.

dimitrij 2008.04.11. 16:17:24

ez olyan, mint egy elcseszett hvg címlap grafika tervezet, ami nem kapott bizalmat.

dimitrij 2008.04.11. 16:21:59

(off: Grétsyné kedves, hogy kell helyesen írni "elcseszett hvg címlap grafika tervezet" szóösszetételt?)

hátramozdító 2008.04.11. 18:10:19

A bankok hazai kommunikációja félúton van a siralmas és a katasztrofális között. Ez is ide tartozik... A elmebeteg tyúk, a lábszagú család, a ripacsok, a doki, a nyuszós... Mind mind vicceskedő jópofizós koncepciótlan ökörség. Nekem ezekkel kellene azonosulnum? Egek!!! De nem ér a kreatívokat szapulni. A megrendelők követelik meg ezt az agyalágyultságot, zabálják a himihumi bullsitet és biztosra akarnak menni. Tehát a tisztes középszar már kiugró eredmény, a legtöbb esetben a szeméttermelés megy. Lásd: Pésmobilos filmek...

allatsag 2008.07.27. 16:25:06

Nekem tetszik. Hozza a bank marketingesei által oly kedvelt naív photoshop stílust, a direkt kép-szöveg megfeleltetést, a jólismert stiláris elemeket, a lakossági plakátművészet eszköztárát, ugyanakkor, pontosabban éppen ezért, közérthető. Külön dicséretet érdemel a kriptoszexuális cikkanás (az ún. szopós száj grafikai lelemény), valamint a betűszavaknak a magyar nyelv szabályain túlmutató használata.

A vállalat egyéb reklámművészeti alkotásait is kedvelem. Alig várom, hogy a reklámblokkban feltűnjön a folyamatosan kiváló színészi teljesítményt nyújtó színész, valamint az asszisztensét játszó, horizontális kihívásokkal élő művésznő, illetve állataik.

Dramaturgiailag hibátlan, szövegkönyvét tekintve talán dadaistának nevezhető, amúgy meglepően groteszk, realista filmek. Feltűnő a műanyag térben játszódó, túlnyomóan narancssárga színű drámák és az eladásra kínált termékek vagy szolgáltatások közötti logikai vagy érzelmi kapcsolat teljes hiánya.

A művek különleges élvezeti értékét számomra az újra és újra felbukkanó szósaláták, dekódolhatatlan szövegrészek jelentik. "Az életünkbe aljas módon beférkőző mocskos hülyeség parafrázisa" - így kerül majd a nagykönybe.

Remek. Még sok ilyet.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása