Még csak alig néhány napja alapítottuk az Arany Málna mintájára az
Arany Békasegg díjat, amelyet a legszínvonaltalanabb reklámoknak ítélünk majd oda az év végén, máris nagy sikert könyvelhet el a kezdeményezés. Az elmúlt napokban annyi esélyes pályamű született, mintha a cégek direkt erre a kétes elismerésre áhítoznának. Itt van mindjárt a print hirdetésekben amúgy is erős CIB Bank, amely már tavalyi kínai karatefilm spoof
Lee Zing hirdetésével is belopta magát a szívünkbe. A mostani sajtóhirdetésük is igazi favoritként indul a megmérettetésen, hiszen a kilencesre rajzolt száj, és az elé tett mikrofon a "Magáért beszél" gondolattal súlyosbítva párját ritkítja még az amúgy erős magyar mezőnyben is. A reklám láttán ijedten néztünk egymásra, szinte egyszerre kérdezve hangosan, vajon mi lehetett az oka, hogy egyetlen állatos poénra sem futotta az állatidokis vonalból? Csak nem veszett el a Brehm Állatlexikon ügynökségi példánya? Érthetetlen, miért nem a kommunikációs stratégiába belesímuló zsiráfos vizuállal rukkotak elő, ami szinte kiált a "Kimagaslóan nagy kamat" fősorért.
De használhattak volna egy kilenctagú egércsaládot ábrázoló képet is, mellettük a "9%-kal gyorsabban gyarapodik" headline-nal. Na persze ez nem jeleníti meg direktben a a 9 százalékot, de erre is lehetett volna megoldást találni. Mondjuk egy kilences formára feltekeredett kígyót, ami a "Sssszzzzinte hihetetlen!" sorral alkotott volna tökéletes párost. Persze így csak egy újabb átlagos állatos kampány lett volna belőle, és még az is lehet, hogy az Arany Békaseggre jelölt reklámok listájára sem került volna fel. Még szerencse, hogy a CIB-nél ezúttal biztosra mentek.
Update: Most botlottam bele az indavideón a bannerbe is. Ugyanaz mint a print, csak mozog a kilences szája, és azt mondja, hogy "A kilenc igazán szép szám, nekem elhihetik". A megfejtéseket a Bp, Pf. 140 címre küldjétek.
Címkék: bank magyarmocsár aranybékasegg