Furcsán hangzik, de a Barcelona focicsapata akkor lopta be magát végérvényesen a szívembe, amikor néhány évvel ezelőtt eladta a mezén lévő reklámfelületet. A futballklubok egyik legnagyobb bevételi forrása a játékosok mezeinek mellkasi részén található felület, ami mindig tökéletesen látszik a közvetítések alatt. Gyakorlatilag minden nagycsapat dollármilliókért értékesíti ezt a különböző szponzoroknak. A nagyágyúk közül a Barcelona volt az utolsó, aki ellenállt ennek a trendnek, ők csak néhány éve adták be a derekukat. Sokáig ment a találgatás, hogy kinek és mennyiért adják el a reklámhelyet (sokáig gy volt, hogy a kinai olimpiát fogják ott hirdetni), aztán a végeredménytől mindenkinek leesett az álla. Ugyanis a Barca ezt a kincset érő helyet egy nemes gesztusal felajánlota az Unicefnek, és azóta is a nemzetközi gyermekvédelmi szervezet logójával a mezükön játszanak.
Így már érthető, hogy kerül egy focicsapat a fent látható AIDS-ellenes kampány támogatói közé. A hirdetésen egy boldognak tűnő családot látunk, apu mosolyogva öleli át kisfiát. Csak egy dolog zavarja a szinte idilli hangulatot, de az nagyon, mivel mögöttük a különböző futball-relikviákon egy csapat neve helyett az AIDS felirat virít. A furcsaság a kampánysort elolvasva nyer értelmet, amely szerint Szváziföldön nem a futball szeretete az, ami apáról fiúra száll, hanem az AIDS, mivel az országban rengeteg olyan kisgyerek születik, aki már úgy örökli a szüleitől a betegséget. Persze ez a kampány nem fogja megoldani a problémát, de valamit biztosan segít az Unicefnek. Már csak ezért is örülök, hogy a Barca a BL-ben már a négy között van.
forrás:
advertolog
Címkék: sport nonprofit morbid