Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Bevállalós Expressz reklámok

Többen a szememre vetették, hogy annak, hogy a magyar reklámokat közszemlére bocsátjuk semmi értelme sincs, mert az emberek csak egy újabb lehetőséget látnak benne, hogy a többnyire közellenségként számon tartott reklámokon és azok készítőin vezessék le feszültségeiket. Ha ez így van, akkor valóban visszafelé sült el a kezdeményezés, aminek eredetileg az lett volna a célja, hogy az aktuális, az embereket foglalkoztató, amúgy is beszédtámát adó reklámkampányokat sorra vegyük, és megbeszéljük. Nem lehúzzuk, lehányjuk és jól megrugdossuk, hanem értékeljük, és ítéleteinket néhány gondolattal alátámasszuk. Mert azzal, hogy ha valaki beírja egy reklám kapcsán, hogy "Hígfos" nehéz vitatkozni. Legfeljebb annyit mondhat rá az ember, hogy "Szerintem fos, de nem híg", ami nehezen fog elvezetni egy építő beszélgetésig. Ezt ugyan már kevésbé értem, de voltak, akik azt is felrótták, hogy itt nemcsak reklámszakemberek kommentelnek, akik szakmai érvekkel felvértezve, éles szemmel és objektíven elemzik a kampányokat. Csakhogy ez nem is volt, és ezentúl sem lesz cél. Erre megvannak a kellő szakmai fórumok. Itt a reklámszakemberek mellett az egyszerű fogyasztók hangját is szerettük volna hallani, amire naívan azt gondoltuk, esetleg még egy szakembernek is érdemes odafigyelnie, amennyiben persze a mondanivaló nem merül ki reflexszerű anyázásban.

Bízva abban, hogy a puszta rutinszerű fosozástól elmozdulunk, és egy reklám átlagát először kettes fölé tornázzuk, ezúttal egy olyan kampányt választottunk, amit többen  kommentben és e-mailben is beköveteltek, mert annyira tetszett nekik. Az Expressz hirdetési újságnak készített szpotok ról van szó, amelyek a magyar viszonyokat és főleg a hazai ügyfeleket ismerve meglepően bátrak. A kampány alapsémája, azaz hogy megmutatnak egy rossz megoldást, majd közlik, hogy ez bizony rossz, te csináld inkább másképp, nem faldöngetően eredeti, de nem is a szokásos kliséparádé, a kivitelezés pedig kifejezetten jóra sikeredett. A lakodalomban szintetizátorát áruló zenészt, a katonáival a hirdetés szövegét skandáltató kiképzőtisztet, és a szerepét tévesztett ringspeakert bemutató filmek tele vannak apró kis finomságokkal, amiket sokadik nézésre vehet észre az ember. A lakodalomban moonwalkoló, kissé elázott rokon például szerintem mindenkinek megvolt, én részemről egy külön pirospontot kiosztok érte. Kíváncsi vagyok, kinek mennyire jön be a kampány. Ha tetszik, pontozd fel, de ha erőltetettnek találod, nyomj neki bátran egy egyest. Aki meg is indokolja a döntését, annak külön dícséret és egy ingyen apróhirdetés jár az Expressz Erotika(18) rovatában.



Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (4,4/5)

Címkék: reklámszavazás reklámvizsga

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr11428622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antibiker 2008.04.17. 09:24:40

Korrektek. Rendben van az egész, de nem egy merőben új megközelítés. Bárcsak ez lenne a hazai átlag! Hármas fölé. Vakok között ugye...

Pumukli 2008.04.17. 09:26:18

Ha jól tudom, az Akció csinálta őket. A debil halacska után ez hatalmas ugrás. Nálam négyes.

daoldin 2008.04.17. 09:47:38

teljesen jók. És tényleg rengeteget dobnak rajta az apró poénok, a moonwalk mellett a sortját igazgató csajszi, a szotyizó bácsi, stb.

imx 2008.04.17. 10:17:51

5/5 az Expressz kampanyra, humoros, figyelemfelkelto es meg a buszon is errol beszelnek. Szemelyes kedvencem a:
Vasparipa elado
20 kobcentis robogo
alig hasznalt benzines
oninditos bornyerges

Fanyuvo 2008.04.17. 10:41:05

Mivel nalam friss az elmeny, ezert kulon utott.

Kikkoman 2008.04.17. 10:42:40

Én hatalmasat röhögtem, amikor a lakodalmast megláttam a tévében. Nem gondoltam volna, hogy magyar reklám még meg ud nevettetni, de ezt nagyon eltalálták. Az üzenet is rendben van, és ami a legfontosabb, hogy van egy kézzelfogható, épkézláb kampánygondolat, amire az egész épül. Ilyen ritkán van nálunk, becsüljük meg. Nálam ötös.

BraviaBoy 2008.04.17. 10:45:02

A kiképzőtisztes csillagos 5, zseniális a szöveg!! :)
A lagzi egy gyenge 4-es, nem jön át a hirdetés abszurdsága, vmi rímes jobb lett volna, de a moonwalkos fickó feldobja a szocreál idillt.
A box-os kivitelezése meg gyatra, semmi közönség, nincs meg a hangulat, és ráadásul még a szójáték is erőltetett, tehát részemről 3-as.
Azért összességében egy átlagos 4-est megérdemelnek a reklámok, jó, hogy végre eltávolodunk picit a kályhától.

denx 2008.04.17. 10:47:48

Esetleg ezt is megszavaztathatnád:
www.youtube.com/watch?v=zLvrYIoClu0

Ennél szarabb reklámot még életemben nem láttam! Ehhez képes Klapka egy marketing zseni!

Üdv:
denx

hungrysignal 2008.04.17. 10:49:17

Tele apró poénnal, pl.: a lakodalmas filmben az együttes neve "Neon Trió" pedig ketten vannak.
Remek munka!

hungrysignal 2008.04.17. 10:56:23

A bokszosnál pont az a lényeg, hogy nincs közönség, valahol tápiószecsőn lehetünk vagy ózdon!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.04.17. 11:00:54

Így filmen poén, de azért hozzá kell tenni, hogy én először az oriásplakát-verzióval futottam össze, amit csak bámultam, és nem értettem, hogy miről is szól, pedig azzal szoktam hitegetni magam, hogy nem vagyok teljesen hülye...

gyuri 2008.04.17. 11:03:19

Én először a plakátot láttam (szintis) és arra gondoltam, hogy de gáz. Nem tudom, mi lett volna a véleményem ha először a filmet látom (az jópofább) de így sajnos nem tudok szabadulni a plakátélmény rossz szájízétől.

gyuri 2008.04.17. 11:04:05

Fedor: hopp, egyszerre.

tamáskaresz 2008.04.17. 11:06:40

ezek itten a reklámok kájliminói. Ha ez lenne a legalja-szint minden történésben, gyönyörű világban élnénk.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.04.17. 11:12:33

Igen, az igazsághoz hozzátartozik, hogy a printek egy az egyben akarják visszaadni a filmek sztoriját, ráadásul elég eklektikusak, nehezen érthetők. Pláne köztéren, ahol egy plakátnak jó ha 3 másodperce van a megértésre.

Mária 2008.04.17. 12:25:13

A kiképzőtisztes annyira jó, hogy már kb huszadszor nézem végig és röhögök...

Különösen annak tükrében jön be nekem a dolog, hogy évekkel ezelőtt volt egy olyan kereskedő ismerősöm, akinek szent meggyőződése volt, hogy az általa egy áruházi osztályon kínált márkás fehérneműket a legokosabb úgy hirdetni, hogy a környező falvakban végigküldi a "kiabálós autót" az előre megírt ostoba szöveggel...

"Triumph bugyik, pamutalsók (röf-röf-röf) nejlonharisnyák, nagy méretű melltartók (vau-vau-vau) női szoknyák, kosztümök (Bözse, hol a kurvanyádba voltál) akciós áron kaphatók...(kukuríkúúú...)

greg 2008.04.17. 12:37:51

a filmeket kell értékelni, vagy a kampányt? a filmek rendben vannak, de gyanítom a "mondjanak valami oda nem valót, az vicces" alapon született a kampányötlet. ha az akció tényleg stratégiailag közelítené meg az ötleteket (úgy általában) ebből a gondolatból jó printkampányt is csinálhatott volna - amik szintén viccesek és önmagukban is működnek, nem pedig kivett-kocka-emlékeztetők azoknak, akik látták a tévében (a printjük így kidobott pénz).

xjr400 · http://xjr400.blog.hu/ 2008.04.17. 14:34:12

Szerintem hangosan rohogos.
Csak azert nem otos,hanem 4-es,mert belefert volna kicsivel tobb szineszi jatek.Arckifejezesek,stb...
Meg ha nem is szineszek.

venuswoman · http://sorozatdara.blog.hu 2008.04.17. 14:34:35

denx 2008.04.17. 10:47:48

ezt a sparos szégyent már én is kifigyeltem, lehet vhol írtam is már kommentbe, de nekem nem sikerült SAJNOS megtalálnom youtubeon...

jubilleum 2008.04.17. 16:11:03

korrekt jól felépített, célközönséget szerintem eltalálta
5
hol vehetem átaz ingyen hírdetésem:)

Betonbotond 2008.04.17. 16:55:57

Mindegyik film külön stílus. Eredeti.

reklámfaloda 2008.04.17. 17:19:12

Jegyezzétek meg ezt a nevet: Kostyál Márk
Ő rendezte! Egyébként valóban nagyon jó kis filmek!

Stardust 2008.04.17. 18:09:26

Az alapgondolat az "ősreklámsémák" egyik alappillére, miszerint:
"ésszerűbben is lehet bla-bla-bla."
Viszont mivel ős-séma, garantáltan működik, érthető.
Ezért aztán így van ez az itten taglalt kampánnyal is.
Viszont nekem mindezen felül még tetszik is, nagyon jól van megcsinálva!
(Ezt fáj leírnom, mert az akcijó csinálta :) )
A rendező nevét eltettem.
Jó, tényleg!

strk 2008.04.17. 18:42:47

Jajaja.
Ismert mechanizmus, kifejezetten jó stílusban megcsinálva. Sôt, még a stílust is megértem, hogy miért ilyen. Sajnos nem láttam a printeket vagy a BB-okat, így arról nem tudok véleményt mondani.
Szóval gratula hozzá, akárki is csinálta.
Adok is neki rendesen. :)

UI: Eladó egy alig használt szobakerékpár. Mail-en elértek. :)

Hangyasav 2008.04.18. 09:35:33

Megszavaztam.

Én négyest adtam. Sztem a magyar színtéren nagyon rendben vannak a szpotok, nagyon jól adják vissza a provinciális hangulatot, a tipikus magyar szükségmegoldásokat, a "mindegy-mijjen-csak-ócsó-legyen" mentalitást.
Egy icipicivel több figyelemmel a részletekre megkaphatta volna az ötöst is!

Mindenesetre ez úton is gratuálok a rendezőnek és a stábnak, valamint a megrendelőnek is, mert ez a sorozt így egyben meglepően koherens ÉS közben színvonalas munka.

hátramozdító 2008.04.18. 10:29:43

Én úgy vélem, roppant dicséretes. Szórakoztató, nem süllyed bele az öncélú poénkodás mocsarába, azaz átjön az üzenet, és igen, odafigyeltek a nüanszokra, tehát a poén eldurranása után ott vannak a finomságok, szemezgetnivalók. Okos, ügyes, na. (Vö.: a hótunalmas Pannon vackokkal.) Tehát, az elkövetőknek elismerésem, továbbá az ügyfélnek is buksimi, mert megérdemli. Nyilván nem tettem le az arcom, de a nagy magyar reklámpuszta sivárságában ezek a filmek – bizony mondom néktek –, kiugróan jók. Béke, hétvége.

macskafaraok 2008.04.19. 12:52:04

4+ , hungarian létére. A lakodalmas nagyon-nagyon rendben van, Moonwalker… A Box, Kiképzős, nem rossz, de az előzőhöz képest egyszerű. Az üzenet viszont mindig egyszerűen átjön. A legnagyobb előnye hogy végre egyszerűen (!!!), nem alpárian vicces (és nem ’elvont’ vicces, like UPC).

szürke_tapir · http://akozert.blogspot.com 2008.04.19. 16:49:17

Az, aki a lakodalmasban egy pillanatra felemeli a fejét a tortából nem-e a Gerendás Péter-e? Mindenestere nagyon hasonlít...:)

Kaktusz 2008.04.20. 14:50:20

ötös, mert kiváló

fiktro 2008.04.21. 10:31:07

Szerintem is nagyon jók a reklámok. Főleg a boxolósban a szőke csaj, amikor megigazítja a bugyit a lepattant ringben, miközben körbeviszi az ingatlanhirdetéses táblát.
Kár, hogy nincs merészebb internetes változat. :)

MikkaMakka 2008.04.21. 10:50:42

A lagzisban rengeteg más poén is van. Pl. 3. vagy 4. vágóképben nagy debella csaj rózsaszín kosztümben rázza a seggét és a nála jóval kisebb férje-ura csapkodja a fenekét (olyan feka funky formán :D) - szerintem ez is üt akkorát, mint a moonwalk :D

Szerintem jó kampány, viszont a plakát valóban használhatatlan. Minek kellett ugyanazt a szöveget rányomni, amit a filmeken mondanak az emberek??? Ráadásul 3 sec alatt tényleg nem tudod elolvasni. Videók összesen 4, plakát 2-es alá!

ElPocoLoco 2008.04.21. 21:41:41

Alapvető hibát megint elkövették: úgy csináltak óriásplakátot, hogy azt feltételezték, mindenki néz tévét. Így például én - aki nem nézek - most tudtam meg, hogy mi a fa az, amit a falakon látok.
Persze nem ők az egyetlenek, már szinte egyik óriásplakátot sem értem tévé nélkül.
Ez néha nem baj, például ha nyilvánvalóan nem célcsoport a magamfajta tévé helyett inkább internetező, gyereknevelő alak, de speciel az Expressznek célcsoportja vagyok, úgyhogy ez 0 pont.

fatass 2008.04.23. 14:53:05

Van benne otlet, de magyar szokas szerint megint megallt feluton. Na, jo, ez most haromnegyeden. A printet most nem nezem, mert a filmeket pontozzuk ugyebar (azok nalam sulyosan megbuknanak). A filmekkel nekem az a bajom, hogy egyik sem ragad magaval. En egyiken sem nevettem, talan egyedul a katonas kelti fel a figyelmem, azon mint nezo meglepodtem. Megis egy magyar 4es. Mert vegre egy magyar reklam, amiben van otlet. Mert vegre egy magyar reklam, ami nemcsak a fenyeleseben probal egy irigyelt kulfoldi nyomaba eredni, hanem masban is (pl. a sokat emlegetett aprosagok). Mert vegre egy magyar reklam, ami nem tulmagyarazott vagy tulbonyolitott (a vegen 3 mondatban elmondja a lenyeget, raadasul teszi ezt ugy, hogy a nezonek is marad gondolkodni-valo).

Klau 2008.04.23. 18:36:13

1 hétig ezen a reklámon röhögtem!!!! nagyon nagy!!!! :D :D :D

Dorcs@ 2008.04.24. 10:16:46

Gellász!!! Te vagy a legjobb !!!:))

Skrzetuski · http://www.emberkomplexus.hu 2008.06.03. 19:44:21

Fiúk s lányok! Én szeretném az Expressz lagzis reklámot kifejezetten a legjobbak közé sorolni. No nem azért, mert én vagyok benne a fehér zakós vőlegény, hanem azért mert aki nem volt ott a forgatáson az nem tudja, hogy miket írogat ide. Tudom, most senki sem hiszi el, hogy én vagyok az, de ez nem érdekel. A boxos reklám nálam 5. Egyrészt, mert a reklámban pont az a lényeg, hogy a közönség nem a meccsen ül, hanem a bíró instrukciói alapján máris rohannak a saját vízmérővel ellátott panellakást megvenni. A katonás reklám nekem 4-es. Azért csak 4-es, mert nagyon pocsék az utószinkronja. Ha figyelmesen meghallgatjátok, hallhatjátok, hogy egy stúdióban vették ezt fel. És szándékosan hagytam utoljára a lagzit. Erre csillagos ötöst adok. Nem találok benne kifogást. Szuper, Köszi Márk, hogy szerepelhettem a filmben!

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása