Létezik egy olyan felfogás a marketingszakemberek között, amely szerint a reklámokban egy 7-8 éves gyerek értelmi szintjén kell beszélni a fogyasztókhoz, mert csak akkor lehetünk biztosak benne, hogy az üzenetet mindenki maradéktalanul megérti majd. Ez persze hatalmas baromság, ennek ellenére sok cégnél még ma is tartja magát ez az elképzelés. Elég csak megnézni a Spar legújabb kampányát, amelynek már puszta létezése is bőven kimeríti az emberiségellenes bűntett fogalmát, és ékesen példázza ezt a kőkorszaki reklámszemléletet. A filmben egy a Kis Vuknál is gyengébb grafikával megrajzolt pénztárca fakad dalra, hogy egy gügye gyerekdallal tanítsa meg a kis elsős fogyasztóknak, hogy hívják az áruházlánc új termékvonalát, és miért jó az nekik, ha valami olcsó.
Elképesztő, hogy az ország egyik legnagyobb kereskedelmi hálózata megengedheti ezt magának anélkül, hogy a fogyasztók azonnali sztrájkba kezdenének a legközelebbi spáruház előtt, követelve, hogy szüntessék be ennek a mindenkire nézve megalázó reklámnak a sugárzását. Kellemetlen ez a cégnek, a vásárlókak, de még a narrátornak, Józsa Imrének is, aki ugyan már Tomi róka szinkronizálásával is bevitt egy jobbost a renoméjának, a Profitól egy az egyben lenyúlt kapcsos buksza dalával viszont egyenesen megkérdőjelezte mindazt, amit színészként idáig elért. Vigyázat, csak az hallgassa meg a Spar Büdzsé megaslágert, akinek kötélből vannak az idegei, és az is csak szigorú orvosi felügyelet mellett. Én szóltam!
Címkék: elmebaj magyarmocsár arany békasegg