Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

[brief.blog.rovat] Antenna digital: majom


















Feltételezett ügyfél: Antenna Digital

Feltételezett brief:
Sziasztok! Ahogy mondani szokás: helyzet van. No nem az új akció miatt (havi 2590 Ft, 37 csatorna, életfogyt.), hanem mert új jogászunk van, Marcsi. Dohánygyártól jött át, szóval meglehetősen paranoid. Az ő leveléből idézek:

"Mindnyájan tudjuk, hogy a TV-nézés káros az egészségre és lassú, fájdalmas elhülyüléshez vezethet. (...) Nagyon jól tudjuk, milyen műsorok mennek manapság: ne keltsük azt a látszatot, hogy jó műsorokat láthat a TV-néző, mert ezt nem tudjuk garantálni. "

Még vagy tízszer ennyit írt, de a többi is nagyjából ugyanez a rinya (ne legyen néző, ne legyen kacagás stb.). Hát ebből kéne valamit kiokoskodni...

Ügynökség feltételezett levele a megbízónak:

Helló! Sok álmatlan éjszakánkba került, de azt hiszem joggal mondhatom, hogy sikerült összehozni a kellemetlent a hasznossal :-). Azaz: stratégiánk van! Olyan helyzeteket mutatunk, amelyek szimbolikusan mutatják be a Tv-nézés keltette kellemetlen érzést - és ezekhez odabiggyesztünk egy olyan headline-t, amit a fogyasztóvédők értékelhetnek úgy, mintha mi óvnánk az embereket, de azért elmennek népszerűsítő reklámnak is.

Két konkrét tervet is küldök ennek megfelelően, remélem tetszenek:

A. Visszafogottabb
Kép: Majom kinéz a TV-ből és lefejeli a Néző reggeli kávéját. Nnem mutatjuk az illetőt,  ahogy kértétek (pedig elég jól mutatna, amint a kávé szétfolyik a ruháján) - ugyanakkor maga a majom-figura őt is jelképezheti.
Szöveg:Hozza ki tévéjéből a legjobbat!


B. Durvább
Kép: Egy szétoszlóban levő hullát látunk, akinek a feje már a képernyőn kívül pattog, gusztustalanul bepiszkolva a nappalit.
Szöveg: Iszonyat minőség!

Címkék: hirdetés majom plakát brief

2008.04.25. 12:00 chimie 20 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr6439186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.04.25. 13:25:15

Chimie,

Ennek volt egy teaser-előzménye (labda, gitár, kávés csésze - fekete háttér). Amiről most írsz, az már a feloldó szakasz.

Én le is fényképeztem ezeket, mert a felcsigázó" részben fogalmam sem volt, hogy mit akarnak majd lenyomni a torkomon.

:))))

Techart 2008.04.25. 13:31:27

Igen gyenge post. Ez a visszafejtős-hogyan készült-feltételezett levelezés formátum csak tényleg szellemes írásokat enged meg, különben lapos és érdektelen lesz. Kár érte.

bulgakov 2008.04.25. 13:54:44

Hát, igen, elég szar egy óriásposzter, de ez most azon esetek egyike, amikor a post még szarabb. Ha nincs mit mondanod, néha jobb csendben maradni. Szori, de sajnos a plakát középszerűségéről teljesen elterelte a figyelmemet ez az erőltetett jópofáskodás.

Remy 2008.04.25. 15:29:05

chime
Nekem tetszett az írás, a dohánygyárból igazolt ügyvéden nagyot nevettem. A breifblogos írásokat meg nem kell véresen komolyan venni, az egész egy játék. Hajrá tovább!

Mr_Wolf 2008.04.25. 15:41:46

Posztszarozóknak.
Ízlések és pofonok ugyebár különböznek, de azért érdemes egy szót ejtenünk a hozzáadott értékről. A fikázás nem az. Sem a reklámfikázás, sem a reklám fikázásának fikázása. Akkor van értelme bármely írásnak, ha valamit hozzáad a témához, nem csak egy véleményt közöl, mert véleménye és végbele mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra. A briefblogos írásokban van plusz – tehát tessék úgy kivesézni, hogy a kritika kritikája is tartalmas legyen.

bys · http://myspace.com/bysman 2008.04.25. 15:52:44

Na de most komolyan, mi az ördögöt jelenthet ott az a majom a kávéval? Már annyira nem bírja a strapát a tv-ben (maratoni real time természetfilm), hogy kibukik (elôhozzuk a tévébôl, érted...) a kávénkért és belefullad? Vagy mi vagyunk majmok? Kész....

Techart 2008.04.25. 16:04:59

Wolf.
A hozzáadott érték: írj szellemesen és feszesen, különösen ha reklámszövegíró vagy, mert kurva gyorsan elveszíti a hitelét a blog, és vele az olvasóit.
Ez egy láthatóan 5 perc alatt összedobott fércmű, elütésekkel és közhelyekkel - korrumpálja az oldalt. Kevés ennél konstruktívabb kritikát kaphatsz. A szarozás hibájába (érzelmi alapon vagdalkozás) sokkal inkább Te estél - ahogy szóhasználatodból is kitűnik. Javaslom, járj egyet mielőtt válaszolsz, és tulajdoníts nekünk némi aggódó jó szándékot.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.04.25. 16:23:59

Techart: ne tévesszen meg a pirosság, Wolf és chimie (azaz én) nem vagyunk egy személy. Ő a kommentet írta, én a briefez. Az elgépeléseket javítani fogom, a közhelyeket nem :-).

Amúgy nem 5 perc alatt készült, de lehet, hogy ez súlyosbító tényező...

tjay 2008.04.25. 16:34:20

hajra chimie, nekem tetszik az otlet, a blog, a stilus.

Ez nem diplomamunka, hogy mekkora sortav es mennyi karakternek kell lennie egy oldan. Ez egy blog. kezeljuk ugy.

Nem ertek egyet a fikazokkal, mert ha meghallgat valaki egy dumaszinhazas arcot es szetrohogi magat, az meg nem feltetlenul jelenti azt, hogy masnak tetszik. De ez igy van jol. Ja és a szoke nok csunyak.

Nóra 2008.04.25. 20:46:21

Sztem nincs annál nagyobb dicséret, mintha az embert saját magához mérik... Hiába, Chimie, magasra raktad a briefblog-lécet))) És ez önmagáért beszél)

Amúgy meg: a dohánygyári jogász pl. tényleg telitalálat! És az "iszonyat minőség" szlogen se kutya. (Se majom.)

hátramozdító 2008.04.25. 21:17:42

Őszintén szólva a kritikából én az itt eddig szinte mindig tapasztalt hozzáértésről árulkodó érveket hiányolom. De nagyon. Ahogy a kommenteket elnézem, más is úgy gondolja, hogy ez most csúnya kapufa, erőltetett jópofizás és ez nem jó. De bízom benne, hogy a szerzők visszatérnek a helyes vágányra, drukkolok is neki, hajrá, hajrá!

hátramozdító 2008.04.25. 21:25:22

Ja, a majom meg jófej, az üzenet teljesen egyértelmű, egy pillantással befogadható és dekódolható (gy.k.: ennyire élethű lesz a kép, igen, sok ilyen volt már és van is) nem mellesleg pedig a plakátról készített fotó kurvaszar, micsinnyájjak, kedvet kaptam én is a fikázáshoz. Azért fenntartom ám a hajrát!

Mr_Wolf 2008.04.26. 10:10:40

Kedves Techart! (és bárki, aki a kései reagálásra még visszatér)
Nem vagdalózom érzelmi alapon, mert fogalmam sincs, kicsoda Chimie - így nincsenek iránta érzelmeim. Egyszerüen szeretném, ha a hozzászólások kimozdulnának a "Szar a reklám-nekem_tetszik-mégiscsak_jó_mert_beszélnek_róla-szar_a_poszt" Bermuda Négyszögből.
Sőt - mivel más cipője sosem szorít - szerintem a konstruktivitás jegyében nyugodtan küldjetek a szerzőnek az adott formátumban jobb írásokat.

Minden ingerültség nélkül, virággyermeki szeretettel ölel benneteket a jó öreg Mr Wolf

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.04.26. 11:16:46

Én meg azt szerettem volna írni hátramozdítónak (és egy picit a többieknek is), hogy félreértés, nem a lehető legócskább reklámokat keresem, hanem azokat, amelyekben van misztikus elem.

Ebben például a kávé-fejelő majom volt az, erre is lett kiegyezve az írás. Persze, nyilván azt hivatott kifejezni a plakát, hogy "olyan jó a képminőség, mintha ott lennél" - de miért nem valami olyan dolgot mutattak be, aminek tényleg örül(ne) az ember, ha ott lehet(ne)? Ez indította be a fantáziámat.

A brief.blog valami olyasmi lenne (szeretne lenni), mint a karikatúra-rovat egy politikai lapban - nem kell mident szó szerint venni, de azért (jó esetben) van benne valami igazság.

(Egyébként gondoltam rá, hogy ezt a legelején leírom a félreértések elkerülése végett, de mivel magán a brief.blog-on úgy tűnt, veszik a lapot az emberek, feleslegesnek tűnt. Illetve arra, hogy a cím nyomozósabb - de egyben szájbarágósabb - legyen, itt például "A kávé-fejelő majom titka" lehetett volna).

Mr_Wolf: köszi, képzeld pont tegnap kaptam is egy briefet valakitől.

Hangyasav 2008.04.26. 21:40:55

Én csak azért nem értek egyet Chimie-vel, mert egyszerűen nem hiszem, h volt brief, szándék, ok, vagy bármi más ennek a reklámnak a hátterében, a pénz elköltésének homályos, de szilárdan elhatárott szándékán kívül.

Műsoron a minőség, mint headline? Mily eredeti!
A kép annyira jó, hogy lelép a képernyőröl? So wonderful! Mink, akik ugyanaztat a 30-40 csatornát sugározzzzuk, mint a többijek, mink annnyival jobbak vagyunk, hogy csak na!! mint reklámüzenet? I cant find words, gentlemen! És a kivitelezés? Minőség és koncepció egybegyúrva...

Lófasz a seggébe a hirdetőnek és a marketingesének és az ügynökségnek és a grafikusnak és a szövegírónak egyként. Ez a szar seemire sem volt jó, csak arra, h a hirdetési cégben lévő pártbarátok kibéleljék kicsit azt a kurvára transzparens pártkasszát. Uff.

hátramozdító 2008.04.28. 10:26:06

Naszóval. Rákaptam a kommentelésre, mint politikus az adóemelésre. Az addict hagyományainak, pontosabban az eddigi stílusának megfelelően én valami olyasmit vártam volna, hogy ilyen az, amikor az imidzset építeni akaró marketinges mellett a sales vezető is beleír a briefbe, merthogy azonnali eredményeket (is) akarunk, v.ö.: csak promóciókkal kommunikáló márkák. Ezen el lehetne polemizálni, mert tény, hogy mindenféle megszorítás a marketingbüdzsé kurtításával kezdődik, ergo nincs becsületete a szakmának és így tovább. Tehát, a plakát két szempontnak van alárendelve, imidzs és sales, az ilyen feladatokat meg így oldják meg külföldön, igen, én ezt csípem itt nagyon.
De valamiért működik, hiszen a szerző talált benne egy misztikus elemet, ugye?
Az már ízlés kérdése, hogy ki örülne annak, ha egy majom belefejelne a kávéjába. Én – és most teljesen szubjektív vagyok – repesnék a boldogságtól, mert nekem ez a Durrel regények nyomán azt jelentené, hogy valamelyik rezervátumban turistáskodom, szafarikra megyek és lazítok. De nyilvánvaló, hogy ez nem mindenkinek vonzó program, én mindenesetre mármoströgtönazonnal indulnék is.
Nem mellesleg pedig a Műsoron a minőség szerintem nem rossz szlogen, merthogy szerintem az sokkal inkább márkaszlogen akar lenni, mint headline, de ezt döntsék el a nálam avatottabb és járatosabb ítészek.
Az pedig, hogy a júpíszí „csapbólisbármit” kommunikációja mellett egy lokális (Budapest és vonzáskörzete) lényegesen kisebb büdzséjű cég hogyan kommunikál, mit tehet és mit nem szintén egy olyan témakör, amit szívesen látnék kivesézve itt ezen a helyen.

bulgakov 2008.04.28. 11:39:16

jajjajjaj! sérülnek az egók, fröccsen a nyál a sebekből...

hátramozdító 2008.04.28. 12:28:49

Ugyan már ☺ Csak koccanunk, semmi komoly.

sirdna 2008.04.28. 21:51:26

mondjuk szerintem is voltak mar jobb irasok, de hajra chimie!

akinek meg ezek nem tetszettek esetleg nezzen meg par regit: brief.blog.hu/

sirdna 2008.04.28. 21:52:45

mondjuk a pattogo hullafejet mar egesz jol vizualizalom :)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása