Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: Aranytúladagolás az új Ászok reklámban

Bár az elmúlt alkalommal a Kozel kampányát tárgyaltunk ki, ezúttal is a hazai sörreklámtermés legjavával folytatjuk a reklámszemlét, és az Arany Ászok új imidzsfilmjét vesézzük ki. Talán még mindenki emlékszik a nagy dirrel-durral  bevezetett új üvegre és az ahhoz kapcsolódó  nagyszabású imidzskampányra, amelyben kissé sablonos stockfelvételek követték egymást a háztetőn való gitározástól a kispályás focin át a naplementébe sétálásig. Ezután jött egy hasonló hangulatú film, amelyben a nagy teljesítményeket hasonlították a mindennapi élményekhez, láthattunk benne farzsebben cipelt söröspoharakat, és versenyfutást a lifttel. Nem voltak ezek rosszabbak a hazai átlagnál, de jobbak se. Ennek ellenére, vagy talán épp ezért nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, ezért az Arany Ászok most egy új filmmel rukkolt elő.

Ebben egy molett, szimpatikus lúzer fejű srác segít egy aranyszínű autóban ülő lánynak, ami után a büszkeség olyannyira a fejébe száll, hogy hirtelen egy riói karneválba oltott szimpátiatüntetésen érzi magát. Itt aztán végképp bearanyozzák a brandmanager örömét, hiszen minden aranyszínűvé változik a főhős körül, a néző pedig kedvére úszhat a tengernyi márkaazonosítóban. Ha még nem kaptunk aranytúladagolást, akár a záró jelenetig is eljuthatunk, amelyben főhősünk meglepetten veszi tudomásul, hogy csak az érzékei játszottak vele, és valójában a Mikszáth téren üldögél a haverjaival egy kocsma teraszán. A filmet egy kissé szikár packshot zárja, majd jön még egy dózis arany, mivel fergeteges vizuális hook-ként aranyszín konfetti hull az égből. Most így újra megnézve nem lennék meglepve, ha a Kozel közepes szintje alatt teljesítene a film, pedig hol van ez a Borsodi kényszerpoénos próbafülkés filmjeitől, amit majd legközelebb elemzünk ki.



Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (2,8/5)

Címkék: film pia reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr61444528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Verespali 2008.04.28. 12:11:36

Az a legnagyobb baja ennek a reklámnak, hogy semilyen. Nem lehet szeretni, de utálni se. Nem ragad meg belőle semmi, selymesen csúszik tovább a feledésbe. Kettes.

toni 2008.04.28. 12:39:03

nákám táccik

Külföldi Viktor 2008.04.28. 12:52:33

gyengécske, bárgyúcska magyar reklámocska. ahhoz képest, h a sörreklámkészítés hálás szakmai feladatnak számít, alig akad normális hazai meló. a rokonoknak miért megy?
napielet.hu/napi/rovat/reklama/2342/kocsmafiling

hátramozdító 2008.04.28. 13:03:14

Én csak azt nem értem, hogy az Arany Ászok évekig késhegyre menő harcot vívott a Borsodival a „focisör” pozícióért, súlyos százmilliókért ligát vettek meg egyebek, aztán huss. Gondolom, lecserélték mindkét helyen a marketingeseket vagy azoknak lett elegük a magyar fociból, amit – bármennyire nívótlan is – még mindig rengetegen néznek, követnek. Tehát kidobott pénzhegyek... Az aranyoskának ráadásul volt egy remek szlogenje (A legjobb döntés) amit sokan klónoztak (Okos döntés) és ma is megállná a helyét. Erre jön ez az örömaranyozás és a figurákat elnézve nem nagyon tudok azonosulni velük. A márkanevet magyarázni szlogenben... Háááát, izé, ezt biztos így tetszik gondolni?
De buli van, sör van, tehát az üzenet biztos célbatalál, remélhetőleg ott, ahova szánták. Nagyon úgy fest, hogy az ügynökség hozott anyagból volt kénytelen dolgozni, azaz a megrendelő kényszerpályára állította őket. Így jártak, könnyen felejhető valamit láttunk. Talán majd legközelebb. Pá, kisaranyom, pá!

Mária 2008.04.28. 13:08:16

Kíváncsi vagyok, hogy a következő fél évben még hány különböző reklámban bukkannak fel a molett, szimpatikus lúzer fejű srácok...

Sokszor olyan, mintha az összes magyar reklámot egyetlen cég csinálná és külön figyelnének rá, hogy legalább öt-hat egymástól független termékkel kapcsolatban megjelenjen ugyanaz a karakter, ugyanaz az ötlet...

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.04.28. 13:09:55

a magyar mezőnyben nem olyan rossz ez. nem internesönel persze, de legalább a miénkéjé, ugye.

kratos 2008.04.28. 13:15:58

azé, ha leegyszerűsítjük a történetvezetést, akkor kábé annyi a sztori, hogy a dagi srác csúnyán bebaszott már kora délután, megsütötte a nap, és delíriumos állapotban szexi csajokat vizionál, de kénytelen gyorsan kijózanodni, mihelyst belekortyol az ászokba... hogy kiderüljön, neki bizony nem járnak szexi csajok az élettől, csak kétdimenziós sörhaverok. de ő ennek is örül.
furcsa az a dreheres marketinges csapat, na.

fashionista · http://ourfashion.blog.hu 2008.04.28. 13:16:30

Én szeretem, de naaaagyon elfogult vagyok :)

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.04.28. 13:20:33

Egyetértek triumphatorral. Jobban tetszene, ha nem látnánk, amint kiderül, hogy nincs is karneválban (kicsit a mulatt kávékeverék reklámja ugrott be, www.youtube.com/watch?v=Qt-OfEaSMXs) vagy ha már igen, ebből kisülhetett volna valami.

És ha már Arany Ászok, nekem tetszik az új csomagolás / logó. Csak nagyon emlékeztet valamilyen másik sörre, de nem tudok rájönni, melyikre.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2008.04.28. 13:29:56

Legnagyobb eredménye, hogy nem kap tőle az ember sikítófrászt. Viszont jobb a reklámozott terméknél, de ez nem nehéz :D

krez 2008.04.28. 14:04:31

...és erre rábólintottak a kreatívok.
Ez a baj.
Magyarországon csak kretének a kreatívok.
Ez alapfeltétel, mikor alkalmazzák őket.

Ilyen ötletek a gimnázium első osztályában tartott videószakkörben is kiesnek az első rostán.

tematika 2008.04.28. 14:10:08

mondjuk az fel sem tünk, hogy ez milyen sör.

kratos 2008.04.28. 14:11:19

no, igazából én még húznám kicsit lefelé...

Igazából nehéz megérteni, hogy mi tetszik egyáltalán ezen a szpoton bárkinek: a sztori elképesztően bárgyú, akárcsak a drámai fordulat az álomvilágba kerüléssel, ugye azért az egy 10 az ennedikenszer alkalmazott megoldás, aztán ott van az életszerű fogyasztókat imitáló, valahogy (legalábbis számomra) mégis rémes casting, és a mindent betetőző plasztik bossanova-salsa, aláfestésként. Olyan ízléstelen az egész, mint egy nyolcvanas évekből előkerült NDK tévérevü.

De lehet, hogy a lakosságnak ez a jó. Asszem, azon se lepődnék meg nagyon.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.04.28. 14:11:48

"neki bizony nem járnak szexi csajok az élettől, csak kétdimenziós sörhaverok"

Azok a haverok (a főszereplővel együtt) feltűnően nem kétdimenziósak, sőt :-) De legalább több sörfogyasztó tud velük azonosulni, mint a szálkáshasú modellfiúkkal...

fatass 2008.04.28. 14:15:48

A legjobban azokat irigylem, akik ott lehettek a forgatason, es lathattak, ahogy a sok joseggu csaj tancol. Ez az osszes pozitivum, amit en, mint ferfi es mint nezo el tudok mondani rola.

dnd 2008.04.28. 14:58:08

"Magyarországon csak kretének a kreatívok.
Ez alapfeltétel, mikor alkalmazzák őket."

Ez alapján te kreatív igazgató lehetsz bárhol :)

bányász 2008.04.28. 15:41:46

bányába a kretén kreatívokkal!

okos kommentelőket a reklámszakmába!!!

strk 2008.04.28. 15:57:21

Sziasztok,

A hétköznapi örömök söre végre rájött, hogy nem filozófiára van szükség, hanem kézzelfogható, földhözragadtabb kivitelezésre. Plusz a szükséges szórakoztatási faktorra.
Ezt szerintem jól meglépték. Gratula. Azért biztos lesz még ettôl szórakoztatóbb filmjük is.

Ugyanez a koncepció thaiföldön így néz ki:

youtube.com/watch?v=9-DWGF9hzIo

krez,

Miután biztos ismersz minden kreatívot személyesen, erre alapozod ezt az oltári baromságot. Írhatnám, hogy minden k betûvel kezdôdô kommentáló kretén, hiszen példa rá a te kommented is.

Üdv: strk

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.04.28. 16:20:08

krez
Ez tényleg nem vezet sehova. Mondj valami konkrétumot, amivel vitatkozni lehet. Enélkül ez csak puszta sértegetés, a csípőből jövő és manapság nagyon divatos kreatívutálat újabb nagyszerű megnyilvánulása.

SueSue · http://www.hellorepublic.com/author/sue/ 2008.04.28. 23:02:18

közepes, ingerküszöb alatti, a márkakommunikáció nem elég erős ...

érdekeset olvastam egy bolthűtő tetején:

"igyál Aranyászokot", de hülyén hangzik...

Bronco · http://Bronco 2008.04.29. 00:01:10

Reklám szövege helyesen: " Az Arany Ászokot ezekért a hazug pillanatokért főzzük selymesen finomra."

csib 2008.04.29. 12:51:02

Valaki mondta, hogy milyen egyszerű és élvezetes jó kis sörreklámokat készíteni és nem értik, miért rossz spotok jönnek ki belőle.
Abban egyezzünk meg, hogy reklémfilmet nem azért készítünk, hogy másokat és magunkat szórakoztassuk, hanem mert szeretnénk valamit eladni...
Egy image filmél 2 kérdés vetődik fel:
1. Mit mond ez a márkáról?
2. Mitől szól a film az adott márkáról, és nem a verenytásról? (beugró kérdés: hogy jön ide a kategória?)
Amíg erre a két kérdésre nincs tökéletesen kieléígtő válasz, semmilyen ötlet nincsen briefen, és a megrendelő vissza fogja dobni az ötletet, akár mennyire jó is az. Meg eladni akar, nem szórakoztatni. Ötletből mindig van ezer, jó válaszból viszont csak kevés.
Mennyivel egyszerűbb mindez egy mosóporreklámmal, ugye?! Na, ezért van kevés jó image film, mert ez nem a szórakozatóipar, hanem kőkemény biznic.

macskafaraok 2008.04.30. 00:17:16

Semmitmondó volt, pár másodpercre rá már nem tudtam megmondani hogy Arany Ászok, Borsodi, Dreher volt-e. A karnevál ami teljesen szétcsapja, nem stimmel,

Dr Keynes 2008.05.02. 10:10:04

csib,
Igen, biznisz, de attól még lehet(ne) színvonalasan űzni. Persze érdekes kérdés, hogy azért "van kevés jó image-film" mert
- nem tudnak a marketingesek jól válaszolni az általad feltett kérdésekre
- a kreatívok nem elég érdekesen, fantáziadúsan, érthetően (stb.) "fordítják le" válaszokat?

Valószínűleg mindkettő.
(Ha már itt tartunk: vajon egy jó kreatív (vagy a reklámos csapat, ami nem csak a kreatívból áll) adhat-e értelmet a reklámnak, vagy csinálhat-e kiváló filmet, ha a fenti két kérdésre nincs kielégítő válasz?!)

csib 2008.05.08. 12:22:28

Keynes,
Szerintem a kérdésre nem a válasz, hiszen ha tök jó a film, de nem tudjuk hogyan szól a márkáról, akkor az nem kerül adásba - racionálisan gondolkodó megrendelőt feltételezve.
Egyébként meg szerintem nem a válszok miatt van kevés jó film. Minden marketinges igyekszik ám bármi áron belemgyarázni a választ egy jó ötletbe, de ez nem mindig megy. Mert a megrendelő is ember, neki is tetszenek ötletek, beleszeret ebbe-abba, és a végén rohadt nehéz azt mondani, hogy szuper az ötlet, szétröhögtem magam, de nincs válasz, tehát nem mehet.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása