Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Az addict túl az egymillión

Ez most afféle nosztalgiaposzt lesz, amiben egy kicsit elmerengünk az addict eddigi 8 és fél hónapos történetén. Amikor tavaly augusztus végén elindítottuk a blogot, igazából csak a magunk örömére kezdtük írogatni a posztokat, és nem gondoltuk volna, hogy ez tömegeket érdekelhet. Aztán egy kis idő elteltével az index blogrolljának szerkesztői felfedezték maguknak az oldalt, és elkezdték kitenni a linkeket a főoldalra. Ez persze gyökeresen megváltoztatta a blog sorsát, és elszabadult a visitor-lavina. A kezdeti szerényebb látogatottsági adatok után az oldal beállt , és naponta átlag 2000 körüli látogatót vonzott, majd ez az érték mára 3000 fölé emelkedett. Ennek jó része persze még midig az index főoldaláról érkezik, amit - és itt egy hatalmas nyelvcsapás jön - nem tudunk eléggé megköszönni a szerkesztőknek.

Azonban hála istennek egyre többen vannak, akik akkor is kíváncsiak rá, hogy mi történik nálunk, ha az index nem foglalkozik az addicttal, és 1000 körüli látogatója így is van a blognak. Eddig legolvasottabb posztunk a Lelkes Emeséről, és Stefanovics Angéláról, az őt alakító színésznőről szóló bejegyzés volt, amit idáig több mint 16 000 ember látott. Sokan vannak, akik direktben, egyre többen, akik feeden keresztül olvasnak minket, de vannak jócskán olyanok is, akik a keresőkön keresztül jutottak el hozzánk. Közülük legtöbben az addict szóra, Lelkes Emesére és Tömör professzorra kattintva keveredtek ide.

Ami a múltba révedő, könnyes nosztalgiázás apropóját adta, az viszont nem ez, hanem az a számunkra legalábbis döbbenetes adat, hogy az addict fennállásának 8 hónapja alatt néhány nappal ezelőtt elérte a mágikus egymilliomodik oldalletöltést. Ez az 1 millió letöltés 600.000 látogatást jelent, vagyis ennyiszer kukkantottatok be 8 hónap alatt a blogra. Öszzesen 300.000 különböző ember volt már, aki ha csak azért is, hogy konstatálja magában, már megint mekkora szarba lépett, de legalább egyszer ránézett az addictra. Ez nekünk még most is hihetetlen, még akkor is, ha nyilvánvaló, hogy posztokat övező masszív kommenterdő az index segítsége nélkül nem nőne ekkorára.



Sokan mondták már, hogy ez kereskedelmi mennyiség, és hogy érdemes lenne elgondolkoznunk valamféle hirdetési rendszeren. Mi ezt még túl korainak tartjuk, és nem is ez a célunk a bloggal. Az addict nem egy profitorientált vállalkozás, hanem egy hobbi, amit most már néhány új taggal kiegészülve (hallod Korn!) azért csinálunk, mert szeretjük a reklámokat, és egy bulldog konokságával hiszünk abban, hogy azok színvonala itthon is egyre javulni fog. Ehhez szeretnénk a magunk szerény eszközeivel hozzájárulni, csak hogy valami könnyfakasztóan szépet is írjak. Persze nem vagyunk semmi jónak az elrontója, már eddig is többen érdeklődtek hirdetési lehetőségek iránt, de inkább megvárjuk ezzel, amíg az indexnek is lesz kialakult koncepciója a blogokon elhelyezett reklámokról.

A lényeg, hogy olvassátok továbbra is a blogot, iratkozzatok fel minél többen az rss feedre, és kísérjétek figyelemmel a hazai és külföldi reklámvilág történéseit. Ha van kedvetek, örömmel vennénk, ha megírnátok, hogy mióta olvassátok a blogot, és azt is hogy miért. Kíváncsiak vagyunk a véleményetekre, és ha van valami ötletetek, hogyan lehetne jobbá tenni a blogot, ki vele! Az egymilliós jubileum alkalmából mindenkit szeretettel ölel a Lenor, és az addict csapat!

Címkék: blog

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr36463142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simon Bolivar 2008.05.13. 11:40:15

Gratulálok! Ez btutális szám egy nemrég indult blogtól, nem gondoltam volna, hogy a blogroll enyit nyomhat egy oldalon. De megérdemlitek, nagyon jól csináljátok. Én már jó néhány hónapja visszajárok, és mindig találok valami érdekeset.

Üdv
Simon

Vincent 2008.05.13. 12:03:13

Én nem nagyon olvasok indexet, és az addictot is legtöbbsször feedben nézem meg, úgyhogy nekem új volt ez az infó. Én pár hete voltam itt először, azt hiszem a gólyás filmet küldte el nekem valaki. Jó a blog, lehetne benn több magyar vonatkozásű cucc.

bornonheels · bornonheels.blog.hu 2008.05.13. 12:17:15

gratulálok én is, csak így tovább! :)

sarkisarkany · http://kozrohej.blog.hu 2008.05.13. 12:52:20

Gratula!

Nekem az a sanda gyanúm, hogy felesleges hírdetésekben gondolkozni... hiszen a blog profilja már magában a hírdetések posztolása ;)

Cédrus 2008.05.13. 13:10:50

Addig is, amíg a hirdetések nem idnulnak be, én nyomok nektek egy google ads-et;)

Tirion 2008.05.13. 15:39:45

Da mindenképpen szeretnétek reklámot elhelyezni az oldalon, akkor csak az igényes és ötletes fajtából szabad kirakni :)

BraviaBoy 2008.05.13. 15:56:27

Tényleg elképesztő szám....
Személy szerint körülbelül tavaly október óta vagyok rendszeres látogató a blogon, nagyjából naponta 2-3-szor gyarapítom az oldalletöltések számát...:)
Hozzászólni csak ritkán, módjával szoktam, bár ha van egy-két engem is érdeklő téma, akkor szívesen teszem.
Egyébként marketing szakirányos hallgatóként (Közgázon) kifejezetten hasznos számomra ez a blog, hajrá Addict Team és RB, csak így tovább!!!!

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.05.13. 15:58:53

Tirion
Majd megszavaztatjuk őket, és csak négyes átlag felett kerülhetnek ki. A másik lehetőség, hogy mi találjuk ki őket, és akkor nem lesz bennük hiba:)

BraviaBoy
Köszönjük a bíztatást.

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2008.05.13. 16:09:45

Reklámbuzi,

Ez a mennyiség már tényleg alkalmas lenne arra, hogy piacosítsátok a blog-felületén rendelkezésre álló hirdetési felületeket.

Jöjjön egy mini-SWOT!

Erősség:
A szövegek stílusa, a mondatszerkesztés tetszik. A malícia, szarkasztikus jelleg jó, hiszen nem minden esetben szakavatott közönség sztámára kell közérdeklődésre számot tartó módon hinteni az igét.

Gyengeség:
Néha ez a szakmaiság rovására is megy. (fröcsögés, pessimisztikus attitűd.)

Lehetőség:
A kampányválasztás szempontrendszere számomra nem világos. Az egyes szerzőkhöz rendelt tematikák sem teljesen letisztult. Egyedül chiminél egyértelműen letisztázott, hogy mi alapján írja, amit ír. A többiek (te, mamba) néha ambientről, néha klasszikus reklámokról, néha a KREATÍV-ról írtok. Nem érzem, hogy mi alapján választjátok az egyes poszt témákat.

Legyen aktuális, trendi, releváns, eredeti, mondanivalóval bírjon a magyar parasztnak??

Veszély:
Egyéb, kreatív-pop-kult reklámblogok. Vigyázat!

Javaslat:
Nem tudom, hogy érdemes-e a továbbiakban fenntartani az "anonym" jelleget. (talán van valamiféle ügynökségi kötődés? vagy más szempontú az érintetti kapcsolat a hazai reklámpiaccal?)

Az AdAge nagyhatalmú kritikusa, a reklámszakma Garfieldja, Bob Garfield is arccal, névvel vállalja reklámkritikai írásait.

"lelkes olvasótok, s egyben egy másik reklámblog kampányelemzője"

Bery

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.05.13. 16:18:53

Bery
Köszi a kimerítő elemzést, igyekszünk tanulni belőle. A reklámok kiválasztásánál két szempont van. Legyen valamilyen szempontból érdekes, figyelemfelkeltő, és a posztok legyenek változatosak. Az addict egyszer kifordított bundakesztyű, egyszer meg papucs orrán pamutbojt.

A pesszimista attitűdön majd igyekszünk változtatni, mert tényleg hiszünk benne, hogy lehet ez itthon is sokkal jobb.

Azért annyira egyikünk sem lenne szerénytelen, hogy Bob Garfieldhez hasonlítsa magát:)

egygrafikus 2008.05.13. 17:10:03

Ez az anonymitás vs Bob Garfield dolog folyton előjön a hazai reklámkritikával kapcsolatosan, még a boldogult regisztrációmentes (és pezsgő) Kreatív fórumon is jó alaposan mevitatódott és mindig ugyanoda lyukad ki a dolog (már az illő szerénységet nem számítva): aki ezen az icipici és sértődős piacon valaha az életben még labdába akar rúgni a reklámszakma bármely területén, az nem vállalja fől a nevét, vagy pedig olyan körbenyalós kritikákat ír, mint a Kreatívban szokás... Ha meg nem érintett a szakmában akkor meg nem igazán hitelesek a kritikái, és ebből ma itthon megélni nem lehet.

Hajrá skacok, tök jó amit csináltok!

sarkisarkany · http://kozrohej.blog.hu 2008.05.13. 23:03:58

egygrafikus: Nem értek egyet. Ha nem érintett a szakmában, akkor is hiteles a kritikája. Hiszen a reklámban mindenki érintett. Van az adó és a vevő. Az adó leadja a reklámot a vevő meg megnézi. Az hogy hány-e tőle, vagy isteníti, az is egy építő kritika. Ez a kontrollcsoport. Csak már élőben.

Apropó. Magyarországon van kontrollcsoport a reklámcégeknél? Vagyis olyan emberek, akiknek levetítik a reklámokat, és értékelik őket, és az ő véleményük alapján fogadják el?

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.05.13. 23:32:12

hajrá RB, Hangyasav, Chimie és Korn, persze ha egyszer jön :D

én valamikor december elején jöttem először azóta addicted vagyok ha élhetek ezzel a szófordulattal.
Azért lettem függő, mert imádom RB stílusát, színes vicces felvezetőit ami mindig bearanyozza szürke hétköznapjaim ;o). A szakmaiság és a tömegvonzás pallóján valóban nehéz az egyensúlyozás.

Nagyon jó a reklámszemle és örömmel konstatálom, hogy perifériára kerültek a nagyon szélsőséges és a politikai dolgok.

csak hogy valami negatívat is mondjak, valahogy pont RB csillogó szóbűvészkedő felvezetőszövegei kezdenek megkopni, elveszítik a stílusosságukat, ami olyan RB-s. Kicsit néha úgy érzem, hogy a napi írás inkább kötelesség, de betudom annak, nekem is vannak nehezebb napjaim (na nem a pirosak :o))))

És az összes ide látogatónak üzenem, nem fikázni, hanem konstruktívan véleméyt alkotni jöjjenek.

Hangyasav 2008.05.14. 10:01:40

Sziasztok!

Gratulálok Reklámbuzinak, hiszen az eddigi eredmények őt dicsérik. (Bár a következő 1M-hoz már mi is igyekszünk majd szerényen hozzájárulni :o))

Néhány észrevétel az anonimitáshoz: a szakmában dolgoztam-dolgozom 11-12 éve. Az egyik szempont, ami miatt én ragaszkodnék az anonomitáshoz, az az, h kicsi és sok szempontból provinciális piac ez, főleg az emberi oldala. Könnyű öri-hari sértődéseket generálni, és azután szívni miatta. A másik, h ki vagyok én, h kritikákat írjak? Senki. Nem is írok, és nem is akarok. Egy Kaszás György pl. megteheti-megtehetné, h névvel vállalt kritikákat ír, mert van mögötte múlt és tekintély, de én nem érzem magam elég felkészültnek és tekintélyesnek a kritikákhoz. Nincsenek pontos adatok, nem látunk bele a kampányok és ügynökségek belső életébe, médiamegállapodásokba.

Szerintem azt tehetjük, hogy megmutatunk jó-jobb, rossz-rosszabb példákat, kicsit körüljárjuk őket, megvitatjuk őket, megmutatjuk, h így is lehet vagy azt, h így nem kellett volna. Ha néhány kreatívnak, döntéshozónak vagy szabad idejében fogyasztóként létező olvasónak időnként bevillan, hogy Hóó, én ilyet már láttam (az Addicton), és ez befolyásolja a döntését egyszer-egyszer, már jó.

Én a magam részéről mindig, posztban és kommentben is igyekszem mindkét oldalról nézni a dolgokat, és inkább a pozitív példákat keresem, mint a negatívakat. Csak ennyit kérnék a látogatóktól is.

egygrafikus 2008.05.14. 11:01:19

Sarkisarkany
"Ha nem érintett a szakmában, akkor is hiteles a kritikája. Hiszen a reklámban mindenki érintett."

Persze, véleményt mindenki mondhat és mond is, ez így természetes és helyes. Ámde az, hogy kinek a véleményét fogadom el - mint kb 20éve a szakmában dolgozó, ebben élő ember - vagy általában a szakma kinek a véleményét fogadja el, már korántsem mindegy. Ha - maradjunk Hangyasav kolléga példájánál - Kaszás Gyuri mond valamiről véleményt, ha nem is értek vele feltétlenül egyet, de legalább elgondolkodom rajta, és legközelebb megpróbálom beépíteni a véleményt a saját munkámba, vagy valami... Ha a Mari néni a Ló utca 2-ből, azt meghallgatom, de nem hiszem, hogy mélyenszántó tanulságokat vonnék le belőle. Ha meg egy névtelen "jusztislefikázom" tipusú kritikát olvasok, csak továbblapozok. Ennyiben számít az, hogy ki mondja. Szerintem. Amúgy ez minden szakmában így működik: a kiállításon ott szörnyülködik a nép, hogy "ilyet én is tudnék festeni", de azért mégiscsak a profi művészettörténész-műkritikus véleménye a mérvadó, a Michelin csillagot is profik osztják az éttermeknek stb.

Stardust 2008.05.14. 17:17:50

Üdvözlöm az Addictot, szép eredmény az eddigi, kívánok hasonló folytatást.
Ami az annonimitást (vagy hogy írják) illeti, én megértem. Csak a saját, szakmán belüli életét nehezíti, aki névjegykártyával lép a sokszor kicsinyeskedő, rosssszreklámot készítő tyúkszemére.
A Kaszáshasonlattal meg kifejezetten ellenkeznék! Egy szakmánkívülinek tűnhet úgy, hogy ami onnan jön, az megalapozott, márcsak a nyilatkozó szakmai múltja miatt is. De én a falra mászom, amikor a médiában nyilatkoznak a fenetudjamiért hájpolt "reklámszakemberek" (G.P vagy újabban F.G.). Kicsit túlzás, de: ezek sokszor még annyira sem érdekes szövegek, mint a fentebb említett Mari néni a Ló utca 2-ből. Ez a határozott véleményem erről.
Minden jót, Addict!

béna buborékbébi 2008.05.14. 22:10:01

Sziasztok!

Én mindenféle túlzás nélkül imádlak titeket olvasni, és napi rendszerességgel meg is teszem :) Ott vagytok a könyvjelzőmben meg a kis fejlécben, vagy hol ( és akkor csak katt).

Sokszor pedig itt kuporgok a székemen és azt várom,hogy mikor lesz már új poszt :)

Szóval csak így tovább, aztán ne boruljon el az agyatok, maradjatok csak meg ilyennek, amilyenek most vagytok!
üdv!
egy addict-rajongó buborék

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.05.15. 16:17:59

Gratulálok! Elképesztő számok. Amúgy meg igen, én is addict-addikt vagyok, bár az aktivitásom eléggé a nullához közelít. Posztoljatok még sokat, hogy még tovább növelhessük a számaitokat!

pumpa · http://designpumpa.blog.hu 2008.05.15. 19:56:19

Sziasztok, gratulálok a bűvöshöz! Nyilván kellett hozzá az Index, de szerintem ez már őket is kellemesen érinti! Hozzáfűznivalóm csak annyi, hogy jó lenne néha áttekinteni, mely cégek, brand-ek, ügyökségek, vagy akár országok szolgáltatnak anyagot a bloghoz (lehet, hogy csak nekem hiányzik, de én egyébként is listabuzi vagyok...).

Ami · http://www.kicsik.freeblog.hu 2008.05.16. 13:26:06

Gratulálok! Jól nyomjátok! Egyik kedvenc blogom ez, és remélem ezt a szinvonalat tartjátok még sok sok évig! :)

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása