Feltételezett ügyfél: APEH
Feltételezett brief:
Hello!
Sorry, nem volt időm bemutatkozni, de máris lépni kell tettek mezeje, campaign time (május 20 = bevallás)!
Tehát: én akarok teljesen új szemlélet!!! Mindenféle szakértő javasol nekem, hogy meggyőzés fontos ("ha nem fizetsz adót, nincs iskola, autópálya") meg rettentés ("elkapunk és börtönbe kerülsz") meg hogy ez komplex probléma, etc.
De!! Nekem vision van! Cola: nem olt szomjat, káros egészségre - emberek mégis veszik, mert reklám jó! Cigaretta ugyanaz. Satöbbi!
Tehát! A feladat: új style - mutassuk meg, adózás lehet trendy dolog is! Mint iPod vagy Nike. Azt akarok, hogy mindenkinek hobbija legyen adózás! Azt akarok, hogy mindenki kedvet kap adózás! Azt akarok, hogy mindenki lássa APEH egy laza brand, nem hivatal! Azt akarok, hogy jövő ilyenkor az a cool, aki sok adózik (főleg elektronikusan, ami funky). Van pénze, van adója, van boldogsága! És akkor vehetünk nagy autó, csinálhatunk sok-sok campaign:-).
PS. Jogi osztály kérésére nem adózás, hanem bevallás legyen a megfogalmazás. Lazaságnak is megvan határa :-)
Ügynökség feltételezett levele a megbízónak:
Kedves Jessica!
Welcome to Hungary! :-)
Mivel itthon az Apeh image-e (még) nem teljesen azonos az általad említett márkákkal, arra gondoltunk, hogy első körben nem említjük a kreatívoknak, higy miről is van szó. Csak annyit mondtunk, hogy olyan visual kellene, ami a gazdagságot fejezi ki (pénz-adó-boldogság, hogy téged idézzünk) - például gondolják azt, hogy egy exkluzív őrző-védő szolgálat klienseit kell megmutatniuk.
Miután a visual így kialakult (sportkocsi, öltöny, napszemüveg - ügyeltünk rá, hogy egyik márkája se látszódjon), nekiláttunk a szövegezésnek. A probléma az volt, hogy itt már - mikor kiderült, hogy ki az ügyfél - a kreatívok elkezdtek hőzöngeni, hogy túl erős lenne a váltás az eddigiekhez képest meg ilyenek. Kompromisszumként többféle szlogent írtunk - javasoljuk, hogy ne csak a saját vision alapján döntsetek, de küldjétek át őket egy fókuszcsoportnak is, mondják meg ők, melyik áll szerintük a legközelebb az APEH világához.
Tehát a 4 változat (a nagyon pozitív "call to action"-től kezdve a visszafogottabb felé)
Valld be Te is és legyél király!
Ha bevallod, még lehetsz jó arc.
Nem ciki, ha bevallod.
Gyík vagy, ha bevallod, de nem vagy egyedül.
UI. Sokat vitáztunk, hogy megosszuk veletek, de felmerült egy viral irány is. Az lenne a lényeg, hogy ugyebár magyarul nem csak az adóját vallja be az ember, hanem minden más szörnyűséget :-) is. Visualként szerepelhetne a viral változatokon tömeggyilkos, terhes csaj vagy miniszterelnökünk is. Szlogenként leginkább a 3. változat jönne szóba ez esetben.
Címkék: apeh plakát brief outdoor