

A finnországi evangélikus egyház egy egészen furcsa módját választotta az új hívek toborzásának. Nem egészen világos, hogy az extrém példákkal csupán el akarák gondolkodtatni az embereket a hit és a szeretet lényegéről, vagy azoknak a kisebbségeknek üzentek ezzel, akik esetleg kirekesztve érezhetik magukat valamilyen okból. Talán mindkettő motiválta azoknak a provokatív print hirdetéseknek az elküszélést, amelyeket a finn evangélikus egyház megbízásából a helsinki TBWA ügynökség fejlesztett. Van itt fekete Jézus, női Jézus, egy egymás mellett fekvő meleg pár, akik éppen azt kérdezik, mit tenne ebben a helyzetben Jézus, és egy hippi-style verzó is, amin egyszerűen csak Jesse-nek hívják Krisztust. Nem érzem magam teológiailag elég felkészültnek ahhoz, hogy az üzenet helyességéről alkossak véleményt, és hitvitát sem akarok kirobbantani itt a blogon. Koncentráljunk inkább a reklámokra, amelyek grafikailag egytől-egyig fantasztikusak, és a célt, vagyis a figyelemfelkeltést és a témává válást egész biztosan elérték. Hogy aztán ennek lesz-e bármilyen eredménye, arra már nem mernék fogadásokat kötni. Az Úr útjai kifürkészhetetlenek.


forrás:
adsofthewolrd
Címkék: vallás botrány nonprofit