Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

OTP-reklámrejtvény haladóknak

Többen jeleztétek, hogy szívesen olvasnátok még több magyar vonatkozású témáról, úgyhogy igyekszünk ennek folyamatosan eleget tenni. És hogy a néha irónikus hangvétel miatt se érje szó a ház elejét, ezúttal a ti segítségeteket szeretnénk kérni. Szembetaláltuk magunkat ugyanis egy a Füles magazin legszebb korszakát idéző képrejtvénnyel, amelyet sehogy, vagy csak nagyon kötözködve tudnánk megoldani. Fut mostanában egy print kampány, melybe legnagyobb jóindulatunkkal sem tudtunk értelmet préselni. Az OTP személyi Kölcsön hirdetéseiről van szó, amelyben váratlan pénzügyi helyzetekre kínálnak nekünk megoldást. És itt álljunk meg egy szóra, vegyünk nagy levegőt, fújjuk ki, érezzük, ahogyan a feltoluló irónia elhagyja szervezetünket, és fejtsük meg együtt, mi a sztori a kép mögött, ami miatt a szülőknek az OTP Bankhoz kell fordulniuk segítségért. Mert biztosan van valami értelme, máskülönben nem tették volna oda a képet, igaz?

Tehát, fejezzük be a mondatot. A helyzet váratlan, mert...

1.
kislány plüssbáránya egyik napról a másikra meghízott, és kinőtte a számára fenntartott hátizsákot.
2. a gyerek rányitott a családfenntartó tevékenységet végző szülőkre, akiknek emiatt drága pszichiátert kell fizetniük
3. reggelre a szülőknek született egy 7 éves gyerekük, akinek még aznap iskolába kell mennie.
4. a gyerek fellázadt, és mostantól nem hajlandó tovább tűrni a szülői divatterrort.
5. nem jutott az eszükbe semmi, és kivettek egy kockát a filmből.
6. egyéb

Megoldásaitokat szeretettel várjuk kommentben, a legjobbakat pedig teljesen ingyen elküldjük a hirdetést büszkén magáénak valló (lap jobb széle) ügynökségnek.

Címkék: print bank arany békasegg

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr80475976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gecsabi 2008.05.19. 10:17:47

Ez könnyű!! Szerintem most fogja elmondani a szüleinek, hogy megbukott az iskolában, és ahhoz kell a pénz, hogy levajazzák a tanárral a kettest.

sala 2008.05.19. 10:25:57

Gondolom egyszerűel feltételezik, hogy láttad a TV-reklámot, és tudod miről van szó.

Mária 2008.05.19. 10:27:16

Látszik, hogy nem nézel kertévét főműsoridőben :)

A sztori annyi, hogy kiscsaj beállít apuci lakásába azzal, hogy ő a papa pici lánya és mától nála fog lakni.

A papának gondolom pszichiáterre kell a pénz, hogy felrázza őt a sokkot követő apátiából :)))

Tudoood... a sztori ugyanaz, mint a 3 férfi + 1 mózeskosár, csak ebben költségtakarékossági okok miatt egy pasi szerepel...

karas · http://www.karas.hu/ 2008.05.19. 10:30:51

hű, én sosem láttam a tv-reklámot, ezért értetlenül álltam a plakát előtt:)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.05.19. 10:33:31

Ez a hihetetlen, hogy még mindig ott tartunk, hogy a print anyagok nem önálló hirdetések, hanem egyszerű emlékeztetők a filmre. Ez még akkor is nehezen vagy sehogyse működik, ha elársaztja a tévét a reklám. De amíg nem látták az emberek, az összes megjelenés kárba megy. Én a CIB-es állatos kártyás sajtóhirdetésével voltam így, amin volt egy pók, egy pingvin meg egy agár és közölték, hogy nesze itt a Gyorshitel. Egy hétig gondolkoztam rajta, amíg egyszer végre elcsíptem a tévéreklámot.

W Joe 2008.05.19. 10:38:19

Ja, én se értettem ezeket a plakátokat, amíg nem láttam a tv-reklámot.

Kikkoman 2008.05.19. 10:38:54

Én is csak néztem ki a fejemből az óriásplakát előtt, és nem értettem mi lehet a baj. Egyébként nekem is a hálószóbai megzavarós jelenet ugrott be, jobb lett volna mint az eredeti filmötlet:)

kovacsbalint · http://kovacsbalint.blog.hu/ 2008.05.19. 10:40:17

Én se láttam a tvszpotot, de elmesélés alapján egy vicc jut róla az eszembe:

Egy alak a kasszánál áll a kígyózó sor végén. A mellette lévő
sorból rá-rá pislant, mosolyog, nevetget egy szőke bombázó. A fickó nem bírja tovább és kedvesen hozzászól:
- Nem ismerjük mi egymást valahonnan?
- Nem vagyok benne biztos, de szerintem az egyik gyerekem apja lehet.
A fickónak eszébe jut az egyetlen eset, amikor hűtlen volt:
- Úr Isten! Ön az a sztriptíztáncosnő, akit a legénybúcsún a csocsóasztalon dugtam meg a haverjaim szeme láttára, miközben a te barátnőid nedves zellerlevéllel vertek és
egy uborkát dugtak a seggembe?
- Nem. Én a fia angoltanárnője vagyok.

cyber panka 2008.05.19. 10:42:27

szerintetek ez komoly? vagy fake?

www.youtube.com/watch?v=4EA5CVXDjQM

én nem értem.

Leonard Zelig 2008.05.19. 10:44:35

reklámbuzi · addict.blog.hu/ 2008.05.19. 10:33:31
Ez a hihetetlen, hogy még mindig ott tartunk, hogy a print anyagok nem önálló hirdetések, hanem egyszerű emlékeztetők a filmre. Ez még akkor is nehezen vagy sehogyse működik, ha elársaztja a tévét a reklám. De amíg nem látták az emberek, az összes megjelenés kárba megy. Én a CIB-es állatos kártyás sajtóhirdetésével voltam így, amin volt egy pók, egy pingvin meg egy agár és közölték, hogy nesze itt a Gyorshitel. Egy hétig gondolkoztam rajta, amíg egyszer végre elcsíptem a tévéreklámot.

Hát, pont ez a cél, hogy az ilyen konzumidióták, mint te (aki épp a reklámokról vezetsz blogot, miközben a szakmáról - mert hogy ez az - fingod sincs) filózzanak ezeken, vagyis jól beüljön .

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.19. 10:44:37

ha láttad volna a tévés verziót akkor nem írtad volna le a cikket.

sztori kiscsaj becsönget. faszi kinyitja az ajtót. szia te vagy az apukám, mostantól itt fogok lakni.

és ez a kép a nyitott ajtó előtt álló kiscsajról alulnézetből.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.05.19. 10:46:08

és már látom hogy más már meg is írta előttem...

cyber panka 2008.05.19. 10:46:33

nem láttam az ehhez tartozó filmet. pusztán a print alapján a következőkre tippelek:

1. Egyik reggel akkorára nőtt a kislány hogy a feje rá sem fér a citylightra. azaz új ruhákat kell készíttetni.
2. A kislányuk annyira hülye/rossz/tehetséges, hogy állami intézmény helyett azonnal az AKG-be vagy egyenes az IBS-re kell járatni mostantól.
3. Éppen közli a szülőkkel, hogy kézfeltartásos szavazással tegnap eldöntötték, hogy idén Madagaszkárra lesz az osztálykirándulás.

bulgakov 2008.05.19. 10:47:39

A lány most tudja meg a konyhában homfób viszonyt folytató szüleitől, hogy ők igazából testvérek, s a plüssmaci a kezében a pedofil nagyapától van, amelynek ő az egyetlen jogszerinti örököse. Eközben a konyhán túl UFO száll le, a fényei pedig életre keltik a mappán repkedő rajzbogarakat és gombákat, amelyek báránnyá változtatták a plüssmackót ezalatt. Ez váratlan helyzet, amit ugyan nehéz képekkel illusztrálni, de ezúttal mégis sikerült remekül megfogalmazni ezt a bonyolult jelenetet, egyetlen hatásos pillanatba sűrítve.
Meg igen, valóban emlékeztet a filmre is picit...

grimbusz 2008.05.19. 10:48:20

Igen, de a printnek azért illenie kell a TV-ben nyomatott reklámhoz is, hiszen, ha tök más, akkor elvesztik a szinergiát. És azért az emberek nagy többsége még mindig TV-t néz orrba-szájba (napi 4 óra kb).
Ergo nem tehettek be egy tök más jelenetet a printbe. Bár az tény, hogy egy kicsit jobban érthetőt igen.
Nekem már alapból a tv reklámmal bajom volt. Vajon hány embernek releváns ez a helyzet, amit bemutattak a reklámban? :-)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.05.19. 10:52:27

Kedves Leonard

Ha nem írtál volna ekkora baromságot, talán még el is gondolkoztam volna a kritikai észrevételeden, mármint ami az én és a szakma viszonyát illeti.

Kevés hozzám hasonló - megtisztelő jelződdel élve -konzumidióta van az országban. Ha észrevetted, az emberek legtöbbje éppen különféle technikákkal azon igyekszik, hogy elkerülje a reklámokat, nem hogy még azon gondolkozzon, mi a fene lehet ennek a baromságnak az értelme. Jó esetben megnézi, aztán már lapoz is tovább, vagy ugrik is fel a villamosra.

Ha azt képzeled, hogy ezen bárki egynél több másodpercig foglalkozik, akkor nagyon rossz vágányon vagy. Egy sajtóhirdetést úgy kezelni, hogy annak ne legyen önmagában értelme, hatalmas hiba. Bár irtózatosan lapos dolog, de éppen lehet a tévéből kiemelni egy képet, csak akkor ügyelni kell arra, hogy legalább egy olyan headline legyen rajta, amitől minimálisan érthető a cucc.

KaraSaraqan 2008.05.19. 10:55:22

ááá, nem értitek, a film is egy régi viccet dolgoz föl, csak a poént lehagyták a végéről.

Mert ugye, annyit látunk csak, hogy egyedülálló, 35 körüli férfi otthon, ikea-lakásban, majd csöngetnek, kis 8-9 éves lányka benyit, "te vagy az apukám, mostantól itt fogok lakni", átöleli és a fickó riadtan néz.

Ennyi a film, de a rendezői változat így (kellene, hogy) folytatódik(jon):

Vált a kép, bíróság, előbb látott 35 körüli ember rabosítva, bilincsben, bíró hangja:
- tehát ön tagadja, hogy szexuális viszonyt folytatott volna ezzel az elrabolt gyermekkorú lánnyal?
- Há' dé ésküszöm birróúr, hogy így törtééént áhogy elmóndtáám!

ayad · http://www.ayadmusic.wordpress.com 2008.05.19. 10:55:34

hát én egyáltalán nem nézek tv-t, úgyhogy mostanáig egészen hülyének éreztem ettől a plakáttól...

Black Mamba 2008.05.19. 11:01:27

hú, most de nagyon szomorú vagyok...látom a szép jövőt, amikor a TV-reklám megértéséhez majd el kell olvasni a szórólapot, a rádió felfogásához pedig fel kell hívni a marketingest. :)
grimbusz: attól van szinergia, hogy kiveszek egy olyan kockát a filmből, amin nem látni semmit ugyan, de legalább a tornacipő színe egyezik? Jaj. Legyen ugyanaz az üzenet. Nem véletlenül hívják printnek, filmet nem mesélünk rajta. Magyarán, vegyük a sort, és dramatizáljuk a médium korlátait figyelembe véve.
És kedves Leonard: pontosan azért írunk róla, mert ez egy szakma. Jól mondod.

cyber panka 2008.05.19. 11:01:47

A kossuth téri 2-es villamos megállójában láttam először ezt a printet. Egy dávidcsillag és egy horogkerest van a kislány elé rajzolva. szóval én erős hátránnyal indultam az értelmezését illetően mert nem tudtam hogy oldja meg egy 8 éves kislány problémáját egy gyorshitel miközben értelmezni próbálja a szimbólumokat.

BraviaBoy 2008.05.19. 11:02:50

Én azért adnék egy pirospontot az OTP-nek. És itt most nem a printre gondolok elsősorban, mivel ez a TV reklám megnézése nélkül egyértelműen érthetetlen, hanem magára az ötletre, ami valljuk be sokkal jobb a Provident bugyuta banális "Elromlott? Nincs pénz újra?" elcsépelt szövegénél. Legalább már a kreativitás és poén csírái kezdenek megjelenni.... Ezt legalább értékeljétek! :))

ethan blow 2008.05.19. 11:06:00

És megérkeztünk a kárpátmedencébe: ne ezt nézzétek, van ennél is szarabb, a Provident! Hip! Akkor ezt mégiscsak értékelni kellene: elégtelen.

Két halott beszélget.
- Te hogyan haltál meg?
- Fejbelőttem magam. És te?
- Elütött a vonat.
- Lúzer.

linduli 2008.05.19. 11:09:07

lehet hogy előnyöm van, mivel 6 évvel fiatalabb húgom beiskolázását mindig figyelemmel követtem, de nem arról van szó, hogy a szeptemberi iskolakezdés extra terhet jelent a szülőknek? új táska, írószerek, tornacucc, tankönyvek, számológép, füzetek, stb.

ha így van akkor minden világos, csak az nem hogy miért májusban hirdetik ezzel, miért nem augusztusban...

hikarii 2008.05.19. 11:11:12

grimbusz 2008.05.19. 10:48:20
Igen, de a printnek azért illenie kell a TV-ben nyomatott reklámhoz is, hiszen, ha tök más, akkor elvesztik a szinergiát. És azért az emberek nagy többsége még mindig TV-t néz orrba-szájba (napi 4 óra kb).

Szép.

A tipikus magyar reklámreakció.

SZINERGIA? Jóreggelt.

Az a szinergia a reklámba hogy click-click lefotózunk egy képet ami (vagy hasonló) van a filmben?

Mert? Az mit mond el? Mit tesz hozzá a kampányhoz?

Stratégiai tervezés rémlik valakinek?

Fenti anomália a jó nagy büdös magyar reklámvalóság torzszüleménye. A brand manager ugyanis direkt módon, anyagilag érdekelt a reklámkampány sikerében (ez még rendjén is van egyébként). A káosz a siker értéklésétől indul (indult).

Managerünk bonusza ugyanis a kutatkási eredményekhez van kötve. az hogy is zajlik?

Hülyén. Branding, sor, szlogen levesz a filmről, kismilló embernek megmutat, majd megkérdez: Rémlik neked ez a reklám?

Ezen a ponton jön a jó magyar reklámmutyi. Ha körbeplakátozzuk a várost a filmből kivett kockákkal, a jóembereknek természetesen beugrik a kislány a hátizsákkal. Kutatócég szája befogva (nekik kell majd a pénz a következő kampány elemzéséből is és természetesen a brand manager itt is döntéshozó, befolyásoló), brand managerünk boldog mert a bonusz a zsebben és a reklámügynökség melle is dagad, hiszen milyen sikeres volt a kampány.

Persze persze. Az volt. A papír mindent elbír.

A valóság meg senkit sem érdekel, hiszen mindenki jól járt.

para st. 2008.05.19. 11:11:20

Őőőőő, nem ismerem ezt a blogot, de ugye pénzelnek titeket, hogy az emberek a reklámokon agyaljanak? :)

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.05.19. 11:14:20

para
Igen, épp most nyitott nekünk az OTP Bank egy folyószámlát, csak még nem tudjuk, hogy egy- vagy kétmilillió forint lesz rajta az induló összeg.

Nemova 2008.05.19. 11:14:59

Lehet hogy én vagyok a perverz vagy sok barom reklám van a fejemben, de a váratlan helyzetekről a WC jut eszembe. Én rögtön a tócsát kerestem a kislány lába alatt:-))

Mondanom sem kell, hogy én sem láttam a tv spotot.

BraviaBoy 2008.05.19. 11:21:57

bulgakov
Nekem a spot igenis tetszik, lehet, hogy az én ingerenciaküszöböm túl alacsony, vagy csak túl sok sz*r magyar reklámot látok, de mindenestre ezen felkacagtam. Ja és mellesleg nem vagyok OTP dolgozó...:)

strk 2008.05.19. 11:22:58

Sziasztok,

Mindig vannak olyan kommentelôk, akik minden relevancia nélkül írnak valamit. Ennek a blognak is az a célja, hogy az adott posztban felvetett reklámokról alkossunk véleményt. Ne pedig egymásról. Úgyhogy Leonard, ezt ne itt.
Amúgy, gondolom ennek a posztnak meg pont az a célja, hogy rávilágítson arra a tényre: az ügyfelek a TV erejében hisznek szemben a kreativitással. Elég nehéz meggyôzni egy ügyfelet arról, hogy csináljunk már önmagában is mûködô citylight-ot vagy billboardot, esetleg bannert és ne az legyen a kampány, hogy kiveszünk egy képkockát a filmbôl. Sokszor jön a válasz: akkor az emberek nem fogják felismerni a márkámat. Jaj. Pont az OTP-t ne ismernék fel? Amúgy ez a márka is szétesett már rendesen. Nincs egy hangja, nincs külleme. A logo az egyetlen, ami összefogja. Nem tudni, mirôl is szól ez a márka. Amíg ilyen buta az ügyfél, addig nem is fogjuk.
Egyébként a film elég szép lett. Mondjuk jó messzirôl indították (újságot olvas, csengetnek, feláll, odamegy kinyitja az ajtót, poén, ajánlat, logo), gondolom ki kellett tölteni a 30 mp-t. Könnyû lesz megvágni 15-re legalább :).
Amin én filóztam, hogy biztos a legelsô script kezdôdött így: egy férfit látunk, aki a nappaliban újságot olvas. Aztán ez a része ennyiben is maradt, mindenki a poénnal foglalkozott. Pedig lehetett volna egy fokkal emberibb vagy életközelibb. Na, mindegy.
Bocs, nem kaptam ma briefet, úgyhogy unatkoztam - ezért írtam ennyit.:)

Üdv: Strk.

franz 2008.05.19. 11:23:13

Zelig és grimbusz
2 legkeményebb hozzászólás ever. Remélem skacok nem a reklámban dolgoztok.
Egyébként hikariihoz csatlakozva: a kampányt a gondolat (üzenet) azonossága tartja össze, nem a formai azonosító jegyek. Hogy csak a legnyilvánvalóbb példát hozzam: reassuringly expensive. A filmek és a printek a lehető legtávolabb vannak egymástól hangulatukban és világukban, viszont mindkettő a médiumnak megfelelően viszi át ugyanazt az üzenetet. Ráadásul emlékeztesen és szellemesen, ezért a Stella Artois-ról senki nem az jut eszébe Londonban, hogy korcsolyázó papok vagy végrendelet (illetve robogó vagy gitár), hanem hogy reassuringly expensive.

Pszt! 2008.05.19. 11:23:17

Mi a fenének kell ilyen baromságokkal foglalkozni?
Törődjön vele az otp!
Nagyon sok ráérő ember van ebben az országban, aki azt keresi mibe köthene bele, ahelyett hogy elmenne dolgozni. (persze most majd jól megírod nekem, hogy te 8 helyen dolgozol, meg különbenis)

béna buborékbébi 2008.05.19. 11:23:44

De ennek van tévé reklám változata is: abban bekopog, hogy heló bácsi a gyereked vagyok nálad fogok lakni vagy valami ilyesmi

Zivatar 2008.05.19. 11:28:33

Kislány váratlanul előbb ér haza az iskolából.
Apuka épp a szomszéd nénivel...félreérthetetlen pózban...
Kell a pénz a kislány hallgatásának megvásárlásához.

(amúgy a kislány mindent tudott,ezért kéretődzött el az iskolából ...ismeri apukát ...Tudta,mi lesz a hallgatás ára, látta a reklámot és tudja, apukának lesz honnan pénzt szereznie.)

kalman51 2008.05.19. 11:28:37

A képrejtvény lehetséges megoldásai (nem láttam a filmet):

1. Lehet, hogy nem is a felnőtteknek, hanem a gyermeknek szánják a hitelt, hogy ha már nem bírja otthon, akkor elköltözhessen Tom Cruise-hoz, akinél azt csinál, amit akar (szcientológus családokban a gyermekeket nem kötik szabályok).
2. Egy pedofil váratlan ajánlatot kap, 700ezer forintért van egy eladó ukrán kislány (azonnal elvihető).
3. A bölcsődében közlik a szülőkkel, hogy már elég magas a gyermek, holnaptól járhat iskolába.
4. A szülők megunják a gyermek nyafogását és lenne egy ember, aki elvinné, de pénzt kér érte.
5. Lakótelepi lakásban az alsó szomszéd rosszarcú, nem bűntetlen előéletű kidobóember. Egyik nap becsönget a gyermek szüleihez, hogy ő a továbbiakban már csak 700ezer forintért tűri el a gyermek által keltett zajokat. Ha nem fizetnek, akkor felkínál egyéb, a testi épségre egyértelműen veszélyt jelentő alternatívákat.

tom 2008.05.19. 11:29:55

Kurvajó a reklám, meg a plakát is ezek szerint, ha beszéltek róla, okosok... az egésszel nem más a cél, és be is nyaltátok. Fizet valamit az OTP a ezért az oldalért, vagy ez ingyenreklám? Komolyan mondom: zseniális az otpmarketing :-)))

Black Mamba 2008.05.19. 11:31:25

kedves kommentezők, kéretik az olyan hsz-eket megtartani magunknak, hogy mi a fenének foglalkozunk mi ezzel. Csak. És nem azért, mert kurvára ráérünk, hanem mert ha már egy, a munkafolyamatban részt vevő a fejéhez kap, talán nem pazaroltuk az internetet hiába.

cyber panka 2008.05.19. 11:32:44

Pszt!
hallottál már arról a borzasztóan elvont elméletről miszerint előrébb vihetjük a dolgokat ha érdemben beszélünk róla és vitatkozunk is?

Annyira idegesítő és ócska beszólás volt ez tőled, miért kell minden fórumra egy ekkora idióta aki ránk pirít, hogy ejj de ráérünk itt kommentelgetni, közbe meg miattunk áll a gazdaság nem?

mingyábehalok 2008.05.19. 11:35:02

a kiscsaj abortuszára kell a pénz!!!

Mr_Wolf 2008.05.19. 11:36:26

Az történt, hogy Uri Geller rászólt a film egyik kockájára: Múkodj!, és a filmkocka életre kelt a plakátokon.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.05.19. 11:39:07

tom: akkor lenne jó ez a reklám, ha hatására rohannék otp-hitelt felvenni (és megjegyzem: pont aktuális), de ha már a képnél elakadok, a betűknek nincs esélyük

nincs tévém, de azokat a zseniális focizsonglőrös reklámokat többször megnéztem az interneten; mindössze arra nem emlékszem, hogy pepsit vagy adidast reklámoz, vagy valami mást, pedig az aztán igazán jó reklám, csak a youtube-on többmillióan nézték meg

franz 2008.05.19. 11:41:57

tom

A helyzet a következő: 78-an beszélünk róla, jellemzően reklámban dolgozók, mert napi szinten futunk bele ebbe a szakmai problémába, ami - csak hogy el tudd helyezni - kb olyan színvonalú, mintha a világegyetemmel kapcsolatban egy lakatlan szigeten azon tipródnánk, hogy a geocentrikus vagy a heliocentrikus elmélet-e a helyes.

A többi 9 876 341 normális ember abszolút szarik az egészre.

Az "az a jó reklám amiről beszélnek" laikus marhaságára nem térnék ki külön - ez a blog íróinak szélmalomharca.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.05.19. 11:43:37

1. elmegy otthonról a bedurcult kamasz gyerek, végre szabadok vagyunk, fizessünk be egy karibi-tengeri nyaralásra, amire évek óta vágytunk

2. többnapos emó-sziget rendezvény lesz, a gyerek már ott toprog az ajtóban, de a hetijegy drága, csak hitelből oldható meg

bys 2008.05.19. 11:44:33

Franz: Igen, de itt nem az OTP-t kell felépíteni, hanem a folyamatosan változó termékeirôl kommunikálni, nem ugyanaz, mint a sör.

Részemrôl nem nézek tv-t, azt hittem a kislányt most küldték el otthonról és gyors segélyre van szüksége. És mivel nem olvasok kenyérszöveget sem, azt hittem itt az a USP, hogy 18 év alatt is felvehetô, de ezt meg nem hittem el, így arra gondltam, hogy a csillagozott részben fény derül rá, hogy az OTP hazudik.... :DDDD

bys 2008.05.19. 11:46:06

nem segély, hitel, bocs

yappari 2008.05.19. 11:52:41

(nem nézek tévét, nem láttam a reklámot)

Szerintem most fogja megmondani, hogy terhes...
Azt már látom, hogy szépen fel van szerelve új cipővel, táskával meg egyéb accessoire-ral, amire már ráment a családi büdzsé, úgyhogy most majd most lesz az ihaj. (a kislány rafkósan kivárta a hírrel az iskolakezdést).

Egyébként működik, mert elgondolkodtad. Én tényleg majdnem belementem az előttem lévőbe pont emiatt a plakát miatt, na akkor lettem volna igazán ideges a kérdés miatt. :)

Mr_Wolf 2008.05.19. 11:53:02

ernO!
Nem hiszem, hogy a többnapos emo-sziget verziód verhető. Hagyjuk abba a csúcson.

nemkellvagta (törölt) 2008.05.19. 11:55:03

beállít a tavalyi barátnőd (akkor volt 9), hogy teherbe esett és szült egy ilyen plüssállatot. és tudod hogy nem hazudik, mert te is egy plüssállat vagy. így megy ez.

jasztreb 2008.05.19. 12:04:06

nos, ez a print tökéletesen kifejezi az ügyféligényeket. eddigi tapasztalataim szerint minden szektorban, minden kampányban egy dolog a fontos: a sztori. "hiszen ezért vagytok kreatívok, hogy kisfilmeket alkossatok, hangjátékokat és novellákat írjatok." hiszen azt bármelyik kísérleti egér megcsinálja, hogy fog egy képet és ráírja, hogy X% a kamat. egy-egy koncepciót felvezető stratégia általában az átugrandó bullshit, a kötelező kör, jajj, jöjjön már az a vicces történet, amit a varázsgombán élő szövegíró és az a vicces szemüvegű art director ezen a héten csinált nekünk.
és ehhez, ha tetszik, ha nem, mindannyian asszisztálunk, mert a tendereket meg kell nyerni, nincs mese. őszintén, hányszor mondtuk már mindannyian egy-egy storyboard végén magunknak és az ügyfélnek is, hogy a printen pedig majd mutatjuk a főhőst a filmből. forgatási szünetben megfotózzuk és mehet a plakátra. mert ugye, a sztori nem sérülhet ott sem, ahol nincs lehetőség a mesélésre...

cyber panka 2008.05.19. 12:17:20

yappari.
működik mert elgondolkodtad?
egy kampány ne így gondolkodtasson már el, hogy fogalmunk sincs mit miért és hogyan gondolt az OTP. Gondolkodtasson el úgy, hogy az a mondanivalójával valamilyen módon épülésemre szolgáljon, persze ezt egy hitel reklámtól nem várom el, legfeljebb egy társadalmi célú hirdetéstől.

füredi 2008.05.19. 12:18:57

Tudom, hogy a 100. vagyok, aki leírja: kurva nagy gáz, hogy "szakember" létedre ennyire nem követed a dolgokat. Egyszerű fogyasztóként azonnal tudtam miről van szó, olyan három hete megy a reklám.

plb 2008.05.19. 12:23:37

Én sem láttam a TV reklámot. A hirdetés felkeltette a figyelmemet. El is olvastam, hogy mi a fenérôr is szólhat. Ennyi. A reklám betöltötte a funkcióját. Minden más csak felesleges okoskodás.

Black Mamba 2008.05.19. 12:30:10

füredi: és mi van ha láttam, de mint print hirdetésről szóló írás, ez itt teljesen irreleváns? remélem, első vagyok, aki leírja: kurva nagy gáz, hogy "egyszerű" fogyasztóként úgy jársz-kelsz, hogy tv filmeket párosítasz printekkel. Még sok ilyen fogyasztót nekünk, és akkor a printre elég kiírni, melyik idősávban nézzél tévét. :)

ze11 2008.05.19. 12:32:13

Önállóan nem működik a plakát, csak a TV-s spottal együtt -- én is néztem, mint Rozi a moziban, hogy ezmostmiez? Annyit megjegyeztem, hogy valami értelmetlen plakátja van az utcán az OTP-nek, és ennyi. Nem a termék, nem a kislány a plakáton, hanem az "OTP -- értelmetlen plakát" maradt meg bennem, azaz valami, ami negatív a hirdetővel kapcsolatban. Nem hinném, hogy ez lenne a cél...

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.05.19. 12:35:15

Sziasztok, miondanám hogy jó reggel, de visszatart a sok anyázó aki megint valahogy idetalált :o(

Kedves Mamba!

Örülök hogy előkerült ez a kampány RB nek javasoltam is a filmet szemlére.

Eddig a Caféval nem sok bajom volt, de ez a film őszinte leszek kicsit tarkón vágott.
És most a cseppet sem vicces dolgok jutnak az eszembe, hogy amikor először megnéztem rendesem hörögtem. A helyzet annyira életszerűtlen, vagyis ahogy Dr. House szokta mondani élettel összeegyeztethetetlen.

1., az hogy apuka lakik egy IKEA legénylakásba és nem ismeri a gyereket egy dolog talán ez már manapság nem nagy dolog

2., először az jutott az eszembe, hogy a gyerek világgá ment az anyjától mert kiskamaszként összevesztek, de ha így van talán 5 perc megjelenik anya, ad egy nyaklevest DE nincs váratlan helyzet

3., a legdurvább, hogy anya lelécelt valahova, a gyereket kitette apa háza elé, és elhúzott... de talán apa felhívhatná a gyámügyet és feljelenthetné az anyát gondatlan veszélyeztetésért

akárhogy is van, szerintem mellényúltak...

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2008.05.19. 12:37:16

plusz most mi is a reklámról vitatkozunk, eddig egy szó sem esett arról, hogy ez a thm magas vagy alacsony, vagy miből áll az a fantasztikus konstruckió, ami miatt ilyen költségvetésű kampány indult, szóval végső soron mi is lenne a termék

füredi 2008.05.19. 12:42:44

"Fut mostanában egy print kampány, melybe legnagyobb jóindulatunkkal sem tudtunk értelmet préselni."

Én tudtam, gáz?

Black Mamba 2008.05.19. 12:42:44

Sue, nem cafés hirdetésről van szó! Katt képre, jobb oldal!

cyber panka 2008.05.19. 12:43:38

Addig fikázzuk itt az OTP kampányait amig ők is beadják a derekukat és életrekel az "otp-család"...

hát ezt akarjátok?

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2008.05.19. 12:44:35

Csak szerintem öngól olyan dologgal reklámozni valamit ami kifejezetten ciki és kellemetlen?
Egy váratlanul betoppanó gyerek akiről eddig nem tudtál. Vagy a vendégségben levert drága váza. Ezek nagyon ciki dolgok és rágondolni is szörnyű hogy esetleg valakinek ilyenre kelljen hitelt felvennie :D

Sue · http://www.hellorepublic.com/author/sue/ 2008.05.19. 12:50:54

jaj, bocs a tudatlanságomért tényleg, ne ítélj elsőre :(

Zka igazad van tényleg ezt érzem (bár a váza jóóó)

Zazie 2008.05.19. 12:52:01

Braviaboy: sajnos ebből a sorozatból még ez az egyetlen értékelhető darab. A többi reklámban megy a Provident színvonal: az egyikben például egy átkozott rongymedve pótlásáért kell hitelt felvenni. Ebben a formában ez már rosszabb, mint a Provident mikrosütőhitelei.

Megvan 2008.05.19. 12:58:36

Neeeeem, a helyes megfejtés; a gyerek eddig sajátfinanszírozású világkörüli úton volt, de most váratlanul hazajött a 7. születésnapja előtt és a szülők hirtelen rádöbbentek, hogy a szülinapi ajándék mellett, ezentúl +1 éhes szájat kell etetni, valamint a kiscsaj tengernyi ruhája miatt a mosógép is sokkal többször fog menni, így itt már csak a kölcsön segíthet.
Egyértelmű.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.05.19. 13:00:26

- iskolakezdés, ruháztatni kell a gyereket
- válnak a szülei
- mostmár elköltözne

orczy 2008.05.19. 13:01:40

Most írhatnám, hogy egy aranyos kislánnyal mindent el lehet adni, de ez egyrészt nem igaz, másrészt nem látszik a kislány, harmadrészt ez a print k*rvaszar.

workoholic · http://www.non-workoholic.blog.hu 2008.05.19. 13:14:04

Mosópor kell, meg mosógép, hogy összemenjen a maci és beférjen a hátizsákba. Vagy szétesik és akkor bele lehet lapátolni, vagy végre a gyerek engedélyével kihajítani, hogy értelmesebb dolgokkal foglalkozzon, mint ennyi idősen macikát hurcolni.

fcuk · http://blog.lfsteam.com 2008.05.19. 13:23:22

22 éves vagyok. (Már csak ex) egyetemista, netes tartalomkészítéssel főállásban foglalkozó pénzkereső (és itt ez a legfontosabb most) pöcök. Olyannyira netes generáció tagja vagyok, hogy kb. 5 éve nem nézek TV-t. Akkor költöztem fel Pestre az egyetem miatt, koliban nem volt TV, azóta meg jól leszoktam róla. Magazinokat vásárlok. Tökéletes célközönség vagyok, és nem ez az első - ahogy olvasom nem csak nekem, hanem számottevő arányú kommentelőnek - print amivel találkozva WTF-érzésem támad.Ezek után gonoszság lenne elbaszottnak titulálni a reklámot?

AntiAtomAnti 2008.05.19. 13:39:56

Bugakov:"a konyhában homfób viszonyt folytató szüleitől" - te is inkább csak írsz, barátom, mint gondolkozol. Pár szóban körülírnád nekünk, helikoptereknek, hogy hogyan zajlik egy homofób viszony folytatása? Vagy javaslom az Idegen szavak és kifejezések gyűjteménye c. nagysikerű könyv lapozgatását.

nathanp 2008.05.19. 13:40:25

OTP Bank - megbízunk egymásban
zabigyerek szcenárió: "azt hittem szedte a gyógyszert"
anyadobta leánygyermek szcenárió: "mégis inkább a német matróz, anyu?"
átaludt ügyfél prezi szcenárió: "az utolsó négy nem sima kóla volt a tegnapi bankárkocsmában?"
Lovas buli szcenárió: "Péter elég elfoglalt, aláírom helyette"

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.05.19. 13:47:53

Egyszer láttam a tévéreklámot, és abszolút nem is kapcsoltam össze ezzel az itt látott print verzióval. Nekem ez elsőre semmit nem mondott.
Egyébként meg az OTP szerintem hobbiból reklámoz, nagy szükségük nincs rá...

Lodovico 2008.05.19. 13:54:37

Otp reklámtól én már nem várok semmit. A print anyagaik a béka segge alatt, mindez azért, mert jól "bejáratott" ""grafikusokkal"" dolgoznak, akik a tiszteletdíj jó részét visszaadják az illetékes vezetőnek.

De persze a magyar parasztnak jó lesz ez is... könyörgöm, egy otp nem teheti meg, hogy megkeres egy hozzáértőt és meg is fizeti.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.05.19. 14:07:30

Szerintem a kislány most tért vissza Óz birodalmából, ahol összeakadt a varázscipős boszorkánnyal, aki elrabolta Totót, és most váltságdíjat követel, mert ő maga nem hitelképes. A pénz meg kellene egy pár új varázsketyerére, plusz a Szárnyas Majmok is sztrájkkal meg azzal fenyegetőznek, hogy beállnak a másik boszi szolgálatába.
Ezért a kislány most a szüleinél Totó életéért és OTP hitelért könyörög, plusz azért abban is reménykedik, hogy a boszorkány Totó mellett nekiadja a varázscipőjét is, mert már kurvára unja a csíkos Converse utánzatát.

Big-B 2008.05.19. 14:07:48

Először arra gondoltam, a kislány most fogja elmesélni, hogy teherbe rakta a 32 éves pasija.

bulgakov 2008.05.19. 14:08:07

AAA
kérlekszépen, a homofób viszonyt úgy képzeld el (mert nem biztos, hogy létezik), mint egy viszonyt, amelyben uralkodó elem a homofóbia (az azonos neműek közti szerelem gyűlölete - ez esetben, s az ettől való rettegés, iszony). ugyanis ezt ők viszolygással, értetlenséggel, elfordulással, sőt, gyűlölettel reagálják le, s ez az alapja a kettejük amúgy gazdag lelki és testi kapcsolatát életbentartó kölcsönös érzelmüknek.

Azt gondolod, ennek nincs értelme? Nos, lehet. Biztos ezért nem fizetett érte senki, és nem kapott nagyobb nyilvánosságot, minthogy pár helikopter elolvasta itt, s ezek közül az egyik megmosolyogta, a másik ellentmondott, a harmadik pedig leereszkedően bevezetett a valós világba, ahol nem léteznek óriásteknőcök. Ez is váratlan helyzet, úgy érzem...

cyber panka 2008.05.19. 14:46:28

Az óriásteknőcök szerintem a Pécsi Ildi elszökött és átigazolt háziállatai

roltchi 2008.05.19. 14:55:35

Nem akarok senki lelkébe gázolni, de nem életetek 2. printhirdetését láttátok... kb. 47 ezer bank 6 millió hirdetése fut most, és évek óta, így a lehetőségek tárháza igenis egyre mimimálisabb... van teszem azt 10 bank, és mindegyiknek van volt és lesz évente 3 kampánya személyi kölcsönre... + a külföldi versenytársak stb., így több száz hirdetésről beszélünk...

Ebben a kampányban van egy érdes szituáció, tényleg nem a mikro romlik el, hogy apuka az 1979-as kockás ingjében kihívja lakásra a világ második legunalmasabb mosolyával rendelkező hölgyet...

integrált kampányoknál meg manapság a hirdetők szeretik a filmet átvinni printre... ez lehet, hogy nem mindig műkődik, de maga a teljes kampány talán igen, mintha egy, a filmtől teljesen független printja lenne...

Aki meg azt írta, hogy az otp olyan grafikusokkal dolgozik, akik visszadnak a tiszteletdíjból, annak fogalma sincs, hogyan működik a reklámszakma...

A legegyszerűbb ilyen hülyeségeket írni...mindenesetre aki ért hozzá, tudja, hogy ez nem így megy, aki meg nem, annak mindegy

szkeptikuss 2008.05.19. 15:01:54

Lelkes Emese, kiskorában :) OTP-gyorshitelből cseperedett ilyen dögös és okossá.

bulgakov 2008.05.19. 15:02:51

Hát, e munka tiszteletdíjából én is visszaadnék egy komolyabb összeget, ha én csináltam volna, már csak a korrektség kedvéért. De nem vaqyok grafikus alkat.

cyber panka 2008.05.19. 15:04:15

roltchi
"ki meg azt írta, hogy az otp olyan grafikusokkal dolgozik, akik visszadnak a tiszteletdíjból, annak fogalma sincs, hogyan működik a reklámszakma..."

persze, mert nem a grafikus az aki visszacsorgatja a pénzt.

bulgakov 2008.05.19. 15:07:03

Na, érdekes kérdés: hogy működik a reklámszakma vajon, hm?

NORBERT · http://norbert.blog.hu 2008.05.19. 15:07:55

eddig mindig nagy figyelemmel es elismeressel kovettem a blogot ...

de most elegge kiabrandultam belole, merthogy aki ir egy bejegyzest az elotte tajekozodjon, nezzen utanna, es ezzel a bejegyzessel elegge melle lottetek, nem egy reklamhoz akarmennyire is erto emberre vall, ha nem kapcsolja ossze a printkampanyt a media kampannyal, plane, ha ugyanazon termek ugyanazon kampanyarol beszelunk...

ahhh

NORBERT · http://norbert.blog.hu 2008.05.19. 15:08:36

" Big-B 2008.05.19. 14:07:48
Először arra gondoltam, a kislány most fogja elmesélni, hogy teherbe rakta a 32 éves pasija. "


LOL =))))

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.05.19. 15:22:35

Általában két alaptézist szoktam látni az ún. szakmai hozzászólásokban:
1. a hazai reklámszakma színvonala roppant alacsony
2. a másik hozzászólónak fogalma sincs a szakmáról, az alapokkal sincs tisztában

Hogy működik ez a valóságban vajon? Kívülállóként úgy ítélem meg, hogy az eredmények meglehetősen kétséges mérhetősége miatt mind megrendelői, mind szolgáltatói oldalon remekül el tud lavírozni egy szerencsés/odapottyantott dilettáns.

Végeredmény? Az ilyen-olyan hátterük miatt meghatározó, nagy cégek tovább gazdagodnak (MOL, OTP, T, stb.), amit akár a bármely oldalon közreműködő szakmabeliek büszkén a saját érdemüknek tudhatnak be, a többiek meg elvannak kisebb ingadozásokkal. Nagyon nehéz ma olyan kampányt elképzelnem, ami a piac egy pici szereplőjéből rövid idő alatt meghatározót csinál. Ha ez bekövetkezik, több köze van a termékhez, mint a reklámhoz, persze jó esetben.

Ez egy jó szakma, akár hülyeként csinálja valaki, akár marketingzseni.:)

hematite · http://standby.blog.hu 2008.05.19. 15:39:24

A THM-et nezitek vagy csak a reklam a lenyeg? :)

klingon 2008.05.19. 16:04:36

egy kislanyokbol allo bunbanda tartja rettegesben a fovarost. az aldozat gyanutlanul ajrot nyit (ezt latjuk), majd a kislany a taskabol elovesz egy uzi tipusu gepfegyvert, es a ferfit ertekei atadasara kenyszeiti.

hikarii 2008.05.19. 16:15:33

roltchi 2008.05.19. 14:55:35

"Aki meg azt írta, hogy az otp olyan grafikusokkal dolgozik, akik visszadnak a tiszteletdíjból, annak fogalma sincs, hogyan működik a reklámszakma...

A legegyszerűbb ilyen hülyeségeket írni...mindenesetre aki ért hozzá, tudja, hogy ez nem így megy, aki meg nem, annak mindegy"

A szóhasználat valóban nem stimmelt, de te vagy nem ebben a szakmában dolgozol, vagy nem ebben az országban (bár nem sok olyan van ahol nem lehetett hallani korrupciós ügyekről a reklámban) vagy félrebeszélsz.

Korrupció van itt is, mint mindenhol. De ettől még nem kellene szar hirdetéseket hegeszteni.

franz 2008.05.19. 16:20:09

NORBERT

A hirdetés lényege, hogy belőle tájékozódom. Feltéve persze hogy megnyer magának annyira, hogy egyáltalán foglalkozzam vele. Minden egyes hirdetésnek, legyen az egy csík az újság tetején vagy 10 másodpercnek a rádióban, szuverén módon működnie kell. Ehhez kell a készítő szakértelme.

ElChe

Végre egy józan eszű laikus meglátás. Tökéletesen igazad van. Ma Magyarországon nagyon kevés olyan döntéshozó van megrendelői oldalon, aki el tudja különíteni, hogy mi köszönhető a kommunikáció TÉNYÉNEK, és mi a kommunikáció MINŐSÉGÉNEK. Sajnos ez többé-kevésbé a készítői oldalra is igaz, ezért valóban bárki el tud lavírozni ebben a szakmában.

Hmm. Khmmm. Ilyesmi. 2008.05.19. 17:35:28

Hmmm. Nincs rajta a kislány feje. Lehet, hogy ez nem is a filmes kislány.
Lehet, hogy valaki a leadás előtt ébredt rá, hogy hoppá, print is van a médiatervben! Bakker, nem találtunk ki rá semmit! Bakker, de nem is fotóztunk! Ó de a kislány ruhája még megvan, azt valaki elkunyizta a stylisttól a forgatás végén. Na, akkor valaki szerezzen du-ra egy pár gyereklábat, meg fotóst óccsóér.
Aztán ráírunk valamit, ami utal a filmre, oszt kész.
Mindenki boldog.
(A "váratlan helyzet" hl meg a print készítésére utal, gondolom.)

Persze lehet, hogy direkt csinálták ilyenre.
Vagy lehet, hogy az eredeti hl az volt, hogy "A félrekxrásnak ára van."
Vagy lehet, hogy a bárány az ügyfél kedvenc plüssállata, és most 10 évig benne lesz minden OTP reklámban.
Vagy lehet, hogy péntek volt.
Vagy lehet, hogy nem én vagyok a célcsoport. (És ez a speciális célcsoport derékban vágott kislányokat szeret nézegetni. Attól izgul rá a jelzáloghitelre. Sose lehessen tudni.)
Vagy lehet...
De ennyire azért nem érdekes ez a hirdetés.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.05.19. 19:51:02

Fura, ez (vagyis a tévés verzió) egyike azoknak a nagyon ritka reklámoknak, amik tetszettek. Ettől függetlenül nem fogok semmilyen hitelt felvenni, főleg nem OTP-set, de mindegy.

scully 2008.05.19. 20:11:08

Naivak vagytok és amatőrök. Én az OTP-nél dolgozom hosszú évek óta és nyugodtan állíthatom, elfogadott vélemény, hogy totálisan senkit nem érdekel a véleményetek (úgy általában), az OTP úgyis lekaszálja a piacot, ha tetszik ez nektek, ha nem. A reklám nekünk csak azért kell, mert a piacon időnként látszani kell. Csak gondoljatok bele; nem tudtok végig menni úgy az utcán, hogy ne botlanátok valahol az OTP-be. Itt eddig talán 2 hozzászólót érdekelt a THM, a többiek csak fröcsögtek egymásra és baromságokat írtak. Észre sem veszitek és máris felvettétek a kölcsönt. Ha nem most, akkor jövőre, vagy azután. Mert, ha ma mégis a konkurrenciát választjátok előbb vagy utóbb "nem fizetés" miatt tiltólistára kerültök és szép lassan elkezdtek rotálni a többi pénzintézet között. Szóval lehet utálkozni aztán pedig nem győzitek majd a kölcsönigénylésnél lehazudni a csillagos eget, hogy milyen A+++ ügyfelek vagytok és a bank a sanyarú helyzeteteket enyhítse némi készpénzzel; persze bármi áron. Gratulálok! De hát, belőletek élünk. És nem is rosszul... :)

Tirion 2008.05.19. 20:34:28

Most értelmetlen lenne a kommnetem, ha azt írnám szerintem is pocsék, mert én sem láttam még a reklámot a TVben.
Viszont scully, talán azért nem esik szó a THMről mivel már ott elakad a hirdetés mondanivalója, hogy milyen módon illik össze az iskolatáska, gyerek kombó és a nem várt költség. Az iskolakezdés meg tudtommal nem tartozik a hirtelen jött kategóriába.
És örülünk annak is, hogy a vagyonod mellett az egód is így megnőtt. :)

Ha nagyon off a kommentem nem haragszom meg ha törlitek, csak van pár dolog ami dühít.

MonoLite 2008.05.19. 20:47:47

A negatív reklám is reklám. Mér' a rafis stipi-stopi vagy a cibes pöttyös kutyák magasabb szinvonal? THM: A bank meg nem éppen jótékonysági intézmény, pénzt ad-vesz, közben pedig sokat keres rajta. Sőt nekünk még döntési helyzetünk is van: kell vagy nem... Ja, és nagyon tetszik nekem ez az "én nem nézek tévét, de véleményt mondok" ill. "én soha sem veszek fel hitelt" szöveg. Szánalmas...

lodovico 2008.05.19. 21:37:48

Scully:
Tény, hogy az otp nagyon kaszál. Összehasonlítva az eredményességi mutatókat, jóval a versenytársak fölött van, nagyon olcsón jut betétekhez, ez tény, de az egy alkalmazottra jutó bérköltség az egyik legalacsonyabb, az eredmény/alkalmazott pedig átlag felett.
Kérdés, hogyha egyszer ez az ország elér egy pénzügyi tudásszintet, akkor is így marad-e. Egyelőre nem látszik, hogy változna az erőviszony.
Más országokban viszont nem tudom, hogy egy jó reklámkampánnyal nem lehetne-e többet elérni..ugyanis máshol nincs ekkora erőfölény. Esetleg a régi-elkopott marketing stábot kicsit kivülről frissíteni, olyanokkal, akik már más cégeknél is dolgoztak, és van nemzetközi és helyi tapasztalatuk..stb

roltchi 2008.05.20. 10:55:37

hikarii:

Akkor csak neked elmondom: természetesen, mint minden szakmában, ahol pénzmozgás van, van korrupció, ezalól a reklámszakma sem kivétel.
Az, hogy szar egy reklám egyrészt nézpont kérdése, így nem vitatkozhatok veled, másrészt a reklám első feladata, az, hogy eladja a terméket a célcsoportnak és nem az, hogy mindenkinek tetszen.

Azonban, ha a konkrét esetről beszélünk, és a konkrét cégről, OTP, a következő a helyzet. Grafikus nem ad vissza pénzt (nem, nem vagyok grafikus, mielőtt belémkötnél), maximum az ügynökség.
Az is akkor, ha egyrészt elfogadhatónak tartja a lefizetést- mert sok ügynökség nem teszi- , másrészt állandó ügyfél-ügynökség kapcsolatban, minek is kellene???
Ez kb. olyan, mintha lefizetnéd a fordrászodat,akihez évek óta jársz...

Szóval én erre céloztam.

Ezek után csupán annyit tudok mondani: ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.

franz 2008.05.20. 11:09:49

scully

"Naivak vagytok és amatőrök. [...] ...a többiek csak fröcsögtek egymásra és baromságokat írtak."

Ennyit a fröcsögésről (amit Te nem teszel).

És most lássuk a baromságok írását (amit szintén nem teszel).

Senki nem vitatja hogy a szar reklám működik, ha kellő pénz áll mögötte. Ha minden este végiszőnyegbombázod a fél 8 - fél 9 idősávot, az emberek emlékezni fognak arra amit mondasz. A jó reklám egyetlen dolgot tesz: pénzt sprórol meg, mert egyszeri alkalommal teszi emlékezetessé azt, amire egyébként tízszer annyit kéne költeni. Mindössze ezt a szakértelmet kérjük számon az OTP-től, és nem azt, hogy a piaci pozíciója megtartásában a kommunikáció milyen szerepet játszik.

Már volt róla szó, de nyilván nem olvastál el mindent: egy dolog, hogy mit köszönhetsz a kommunikáció tényének, és egy másik, hogy mit a kommunikáció minőségének.

Gyanítom hogy marketingdöntéshozó vagy, és még soha nem gondolkodtál el ezen. Az érvelésed színvonala legalábbis erről árulkodik (mert azt Te sem hiheted, hogy zseniális meglátásoddal hirtelen összefüggésbe helyezted itt a problémát.)

franz 2008.05.20. 11:19:55

roltchi

"másrészt állandó ügyfél-ügynökség kapcsolatban, minek is kellene??? Ez kb. olyan, mintha lefizetnéd a fordrászodat,akihez évek óta jársz..."

Komolyan beszélsz? Vagy nem reklámban dolgozol? Nem tapasztaltad még, hogy minden nagy megrendelőnél a produkciós lakik a hegyen és jár BMW-vel? Gondolod, hogy mindez a szerződéskötésért kapott egyszeri csúszópénzből van? Nem tudod, hogy minden korrupt ügyfélprodukciós kvázi periodikusan megtenderezteti az ügynökségi kenőpénzeket? Mintha lefizetnéd a fodrászodat... atyaég.

"Ezek után csupán annyit tudok mondani: ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna."

roltchi 2008.05.20. 12:02:35

franz:

Hogy jön ide a produkciós???? Ember, ne terelj, nem a produkciósról volt szó... Állandó ügyfélről, grafikusról, meg ilyenekről, arról, hogy szó sincs arról, hogy a grafikus kitalál egy hirdetést, majd lefizeti az ügyfelet, hogy legyen az, amit ő akar...mert valaki ezt írta, én erre írtam,
Szánalmasan nevetséges.

Ha csak fröcsögni tudsz, azért kár írnod...

Ha pedig megcsömörlöttél a reklámszakmától, válts!

egygrafikus 2008.05.20. 12:38:58

... Állandó ügyfélről, grafikusról, meg ilyenekről, arról, hogy szó sincs arról, hogy a grafikus kitalál egy hirdetést, majd lefizeti az ügyfelet, hogy legyen az, amit ő akar...

Hát ez nyilván nem így mûködik, hanem úgy, hogy a cégnél dolgozó döntéshozó a rengeteg grafikus/fotós/ügynökség stb közül azt bízza meg, aki visszacsenget kicsit, szépen folyamatosan, ezért cserébe tôle elfogadja a - még védhetô szinten levô - de gyatrább/fantáziátlanabb/drágább stb melót is, míg más esetben az élô fába is beleköt. Ez természetesen nem az otp-re igaz, hanem úgy általában. Amúgy meg nem is mindenkire, én pl szabadúsztam kb 15 évet úgy, hogy összesen egyszer akadt ilyen ügyfelem, a többinek eszébe se jutott. Ha jól tudom a tulajdoni viszonyokat a caféban résztulaj az otp, náluk ez tehát biztos nem játszik (tudom, hogy ez akciós holmi)

skaven 2008.05.20. 12:41:47

sztem eleg sok relative fiatal penzkereso van, aki nem 4 orat tevezik naponta... inkabb hetente nyomja le ezt a mennyiseget. ezek az emberek gyk. soha nem fogjak latni a reklamot. (sorozatokat/filmeket letoltik/megveszik DVD-n, amit megis a teveben neznenek meg azt felveszik es a reklamokat attekerik, estenkent a szamitogep elott ulnek/elmennek valahova, stb.)
ezeket az embereket kb. csak a citylightokon lehetne elerni. mint lathato, ez nem sikerult. :-p
a reklamban szereplo faszi sem ugy nez ki, mint aki a teve elott el nonstop. kb. akik azonosulni tudnanak valamennyire a reklammal, azok nem latjak soha. mindenki masnak ez a reklam csak egy vicces/hulye reklam. de ezeknek az embereknek vicces az allatidoki is meg Emese is. szal ugyanott vagyunk, a nagy kiugras, a szuperhumoros reklam max. ugyanannyit, vagy meg annyit sem tud nyujtani, mint a versenytarsak hirdetesei.

bulgakov 2008.05.20. 12:50:36

Én tényleg azt hittem, azért adja vissza a zsetont a grafikus, mert önkritikát gyakorolt. Másért miért? Az a produkciós dolga általában. Dolgoztam olyan ügynökségnél, amelyiknél mondjuk egy PPM (pre-production meeting, a forgatás előtt általában) után csak a produkciós cég (a másik totál pénhúzó képződmény, általában - és tisztelet a kivételnek - csak számolni tudnak, a filmhez annyi közük van, mint az autópálya építő cégeknek a kivitelezéshez, azaz megrendelik a kivitelezőt helyettünk, mert hülyék vagyunk és korruptak) és az ügynökségi produ maradt bent, egyeztetni a "részleteket". Olyan is volt, hogy el sem kezdődhetett a forgatás, amíg az ügyvezető és a kreatív director meg nem kapta a másfél millát zsebbe. Volt forgatás, ami el is maradt, csak mert ezt nem tudták belekalkulálni. Ti nem dolgoztatok ilyennél még? előttetek az Élet, srácok...

Balu · http://www.balulap.hu 2008.05.20. 13:46:45

Egyszerű meglátásaim lennének, nem is annyira a poszthoz, mint a kommentekhez:

1. Értem én, hogy amikor nézném a tévét, feszülten figyelek egy filmet, és a kedves szerkesztőnek a csúcspont előtt jut eszébe, hogy megmutassa nekem a legfrissebb reklámjait, és a jövőheti műsort, plusz beszúr még egy híradót is, amit egy kis idjárásjelentéssel is megfűszerez, akkor annak a k*rv@ anyját; de a teljesen kötetlenül, szabdon szerkesztett internetes érában minek azon füstölögni, hogy minke kell ilyen oldalaknak lennie? Ha nem tetszik, ne kínozd vele magad, ne gyere ide, azt kész.

2. Ad kettő, figyeld meg, hogy a posztban is felkínálják annak a lehetőségét, hogy a kép forrása az eredeti reklámfilmből van. Ennek ellenére az a kérdés hogy jó-e egy print, ha nincs önállóan értelme?

3. Ezen kívül kutyajó ötlet, hogy feldobnak egy játékot: íme egy kép, mi lehet itt a váratlan helyzet.

4. Áll a ledöbbent kislány: "Hüpp, eltűnt a lakás!" / "Se szülők, se bútor?!" - váratlan helyzet!

hikarii 2008.05.20. 14:02:21

Roltchi:

"Az is akkor, ha egyrészt elfogadhatónak tartja a lefizetést- mert sok ügynökség nem teszi- , másrészt állandó ügyfél-ügynökség kapcsolatban, minek is kellene???"

Ha egy ügynökség bevásárol egy ügyfelet, azt később is jó kell tartani. Olyan nincs, hogy valaki csak egyszer éhes, ha egy ügyfél korrupt, akkor korrupt. Akkor sajnos etetni kell.

Zsákutca? Persze. Ha ugyanis nem a minőség miatt választották ki az ügynökséget, akkor nincs kompetitív előny. Pénzt adni ugyanis más is tud. Másik ügynökség esetleg még több adót csal, még több embernek adja a fizetését borítékba, még több programot tölt le. Több pénze marad zsebek tömésére.

A szakmai részről pedig csak pár szót:
[i]"Az, hogy szar egy reklám egyrészt nézpont kérdése, így nem vitatkozhatok veled, másrészt a reklám első feladata, az, hogy eladja a terméket a célcsoportnak és nem az, hogy mindenkinek tetszen.[/i]

Tedd már meg, hogy megnézed a fenti képet.

Most gondold újra.

Szerinted az, hogy négy oldalas leafletet kell a sajtóhirdetéshez csomagolni, az elad?
Szerinted az, hogy gyakorlatilag ember nincs ezen a bolygón, aki dekodólni tudná a fenti sületlenséget, az az ügyfél pénzének helyes elköltése?
Szerinted ez hozzátett bármit is a márkához?
Szerinted így működik a reklám?

Amúgy pedig én egy szóval sem beszéltem direkt, zsebből zsebbe korrupciórol. Én a mutyiról beszéltem. Ha van kedved érdemben beszélgetni erről, tedd meg hogy kicsit scrollozol felfelé és megnézed amit írtam.

roltchi 2008.05.20. 16:28:31

hikarii:

Addig, amíg egy szakmai kérdés elmegy ki kinek fizet, meg kinek van bmw-je a hegyen irányba, sajnos nem lehet érdemben beszélgetni

Azt ittem itt lehet, azért néztem el ide, hogy azt lássam ki mint gondol egy reklámról, tetszik-e vagy sem. De más zsebében nyúlkálni, meg a pénzekkel foglalkozni...

Mindegy, nektek jó vitázást:)

u.i: a hirdetéssel kapcsolatban amúgy igen, nem sorolható annyira a jó megoldások közé, de ez annál bonyolultabb, mintsemhogy mit talált ki a grafikus. Sok nagy multi szereti a komplex kampányt, ami náluk azt jelenti, hogyha a tv-ben egy bőrönd van, legyen a rédióban is az. Ez régóta így van, és nehéz ellene harcolni...
Természetesen ez az egész magyar reklámipar betegsége, és túlmutat ezen az egy anyagon.

franz 2008.05.20. 17:23:59

roltchi

"Ha csak fröcsögni tudsz, azért kár írnod... "
"Addig, amíg egy szakmai kérdés elmegy ki kinek fizet, meg kinek van bmw-je a hegyen irányba, sajnos nem lehet érdemben beszélgetni"

Abszolút nem értelek. Ki fröcsög? Ki támad téged? Ki támad bárkit? Én a jelenséget írom le és levonom a konklúziót pontosan úgy mint hikarii:

"Ha egy ügynökség bevásárol egy ügyfelet, azt később is jó kell tartani. Olyan nincs, hogy valaki csak egyszer éhes, ha egy ügyfél korrupt, akkor korrupt. Akkor sajnos etetni kell."

"Nem tapasztaltad még, hogy minden nagy megrendelőnél a produkciós lakik a hegyen és jár BMW-vel? Gondolod, hogy mindez a szerződéskötésért kapott EGYSZERI csúszópénzből van?" (értsd: az ügyfelet etetni kell)

Isten mentsen, hogy fröcsögjek, de maradjunk annyiban, hogy fröcsögéssel vádolni fröcsögés.

Ezzel ezt a részét asszem lezárhatjuk, és ha hajlandó vagy figyelmesen olvasni, visszatérhetünk az érdemi vitához.

roltchi 2008.05.21. 10:36:01

franz:

neked a postban mgfogalmaztott kérdésre az a konkluzió, hogy az ügynökség eteti az ügyfelet a produkciós meg bmw-vel jár?

köszönjük, franz!

franz 2008.05.21. 19:32:17

roltchi

Oké, feladom, ez már tényleg süketek párbeszéde. Csak a kíváncsiság kérdezteti velem: mi a postban megfogalmazott kérdés?

Anna 2008.05.21. 21:50:53

Nekem meg tetszett. Nincs tévénk, nem láttam a filmet, de pont ilyesmit sugallt a kép. Igaz, én középkorú vagyok, egy "menetkész" gyerek számomra hordozza a vélt vagy valós családi tragédia érzését. Pont az jött le, hogy vannak nemvárt helyzetek, elkelhet olyankor a segítség (lehet, hogy fenti esetben inkább egy belevaló nagymama, mint egy OTP kölcsön, de ez már szőrszálhasogatás)!

roltchi 2008.05.22. 11:12:48

franz:

"Mert biztosan van valami értelme, máskülönben nem tették volna oda a képet, igaz?

Tehát, fejezzük be a mondatot. A helyzet váratlan, mert..."

ez

érdemben erről lehet beszélni, hogy tényleg nem értelmezhető a a print a tv kampány ismerete nélkül, hogy miről szólhat a headline stb.

ez érdemi vitára ad okot. a reklámszakma pénzügyinek feszegetése nem különösebben

A "kislány" apukája 2008.05.22. 12:30:39

Józsika ma reggel váratlanul a nővérkéje ruhájában ment suliba!
Margit! Te tudtál a fiunk hajlamáról?
Kúrvaélet, ezt egy plakáttól kellett megtudnom?
Nacsak gyere haza!

franz 2008.05.24. 10:40:31

roltchi

Ach so. Szerintem erről nem lehet érdemben vitatkozni. A szakmaibeliek álláspontja ebben a kérdésben legfeljebb Magyarországon lehet eltérő.

Ellentétben a korrupció problémájával (aminek semmi köze az eufemisztikus "reklámszakma pénzügyeihez"), mely a reklámok minőségére közvetlen hatással van.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása