Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: A Dreher új ruhája

A hazai reklámtermés színe-javát bemutató sorozatunkban ezúttal a Dreher megújult palackját bevezető reklámot tesszük mérlegre. A brand kommunikációja finoman szólva is következetlen, a márkamenedzsereknek régóta nem sikerül egy egyszerű, továbbvihető gondolatot találniuk, ami köré felépíthetnék a kommunikációt. Az elmúlt néhány évben kaptunk már kertipartyn verekedő részeges karatemestereket, volt itt hűséges, a jegygyűrűjével a söröspoharat kocogtató férj, és tervezett már nekünk design poharakat Giannitól kezdve Ákoson át Somával bezárólag a Dreher Köztársaság összes díszpintye. Aztán legutóbb megszületett a sörpinokkiós sztori, amelyben egy kirakati bábu egyéjszakás kalandjait követhettük nyomon a Dreher támogatásával. Akik akkor azt gondolták, hogy elkapták a fonalat, most nagyot csodálkozhatnak, mert a Dreher megint egy nagyot ugrott, amikor elkészítette a megújult címketervet bemutató reklámját.

A 15 másodperces reklámfilm a már lassan tovaszáguldó retro-vonat utolsó kocsijára próbál felugrani, és a sört körülölelő nosztalgikus érzéseket kihasználva igyekszik magának fogyasztókat nyerni. A film alapötlete, hogy egy srácot a sör születésének időpontjától kezdve az adott kornak megfelelő ruhákba öltöztetnek, hogy aztán a végén a sörrel párhuzamosan ő is új, a mai követelményeknek megfelelő hacukába bújjon. Ennek a megoldásnak megvan az a veszélye, hogy a márkát megszemélyesítő karakter megítélése a sörre is kihat, ezért mind a kiválasztáskor, mind a styling során nagyon körültekintően kell eljárni. Ez ugyan már ízlés és pofon dolga, de nekem például a bőrjakós style sokkal szimpatikusabb a végső, fékezett habzással reklámbarátra mosott, és kicsit jellegtelen, csupamosoly karakternél. Persze ettől még működik a szpot, átjön ez a kissé fáradt "átöltöztetjük" szójáték is. Ha tetszik a film, ötöst neki, ha viszont nem érint meg sem a csatos üveg, sem az alakváltó sármőr, nyomj egy egyest. Bónusz feladat: Aki először kitalálja a reklám eltéveszthetetlen zenéjét, egy újradizájnolt söröskupakot kap ajándékba!
Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (2,9/5)

Címkék: film pia reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr58479570

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: hiperenlace 2017.09.25. 05:54:04

Tema para mi blakberry curve te wini pooh gratis - How long does it take for modafinil to leave your

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vicacica 2008.05.21. 13:43:22

Nekem tetszett. Lehet, hopgy azért, mert nekem bejön a srác is;

Simon Bolivar 2008.05.21. 13:50:51

A Drehernek nincs saját arca, össze-vissza kapkodnak évek óta, futnak ügynökségtől ügynökségig, pedig először a saját soraikban kellene rendet tenniük. Ez is egy ékes példája ennek, nem kapcsolódik semmihez, nem következik semmiből, így nem is mond semmit. Kettő mínusz!

2008.05.21. 14:08:46

gyenge. Karajos Gabor tehetseget azonban makszimalisan kihasznalta. :DDDD

Antibiker 2008.05.21. 14:12:53

Juj! Ezmiez? 1-es.

Denz 2008.05.21. 14:22:24

így kellett volna annak idelyén kezdeni. aztán később erre építeni. hogy mi is az uj, mit is jelent, hova is illik és akkor most mi a dreher.
tény, hogy elbaszták.
így ez csak nagyon gyenge 3-as.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.05.21. 14:28:55

Zka
Helyes a megfejtés, a kupakot máris küldöm e-amilben.

Jungle Woman 2008.05.21. 14:34:26

Ha már a magyar reklémtermés színe-javánál tartunk, nem látta még senki az új Visegrádi spotot Christopher Lamberttel a főszerepben??? Az emberi nyelv elégtelen hozzá, hogy kommentáljam. AZ Arany Békasegg maga, ízig-vérig. És ahogy a nagyon nyomasztóan kinéző Hegylakó dünnyögi, hogy "áz ero forásá" (vagy mi a tosz), nos, az bebüntet.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.05.21. 14:38:23

Jungle Woman
Ide vele azonnal!!!!!

Kikkoman 2008.05.21. 15:10:35

Hát, ettől az én szememben nem változott a Dreher. Nekem speciel a címke se jött be különösebben.

Mária 2008.05.21. 15:34:05

Karajos Gábor?

A pasi nem a Balázs a balássóból?

}:-)

nathanp · http://loscatrachos.blog.hu 2008.05.21. 15:50:09

biztosan fontos a sörös márkakommunikációban az üvegforma/címke redesign kommunikációja. a heineken 0,3-as pléhpalackja, vagy a mini partihordó "megért egy misét". de hogy az alapban bumfordi félliteres üveg slankítására érdemes-e kampányt kihegyezni, nem tudom... "változatlan belső" - akkor mit is akartok mondani? majd szóljatok, ha lesz búza, meg almás dreher.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.05.21. 16:01:47

nathan
Egyetértek veled, a címkének szerintem is inkább a polcon kellen bizonyítania, nem pedig a tévében. Ugyanez a helyzet a Sopronival is, aminél annyira fontosnak tartották külön kampányban a tudomásunkra hozni mindezt, hogy kiléptek a sitcomos irányból, és nagy packshottal meg az "optikai tuning" üres sz és semmihez sem kapcsolódó szójátékkel saját maguk rombolják gőzerővel a kampányukat.

askthepope 2008.05.21. 17:01:29

Az is dreher reklám volt ami a röyksopp eple videóklipet nyúlta csak átdolgozva a sör-retro tematikára? mert ha igen akkor nem értem, hogy minek mégegyszer hasonló poént elsütni, az képileg tényleg sokkal jobb, ha meg más márka, akkor pedig igen kínos.
amúgy nincs baj ezzel a reklámmal, csak kár alullicitálni egy pár hónapja futó reklámot.

Csibea 2008.05.21. 17:01:49

Ez a retrómajmolás már kezd kellemetlenné válni. Pláne így, amikor együtt jön ki a Sport szeletes retrófilmmel. El kellene már engedni a kezét.

pamukli 2008.05.21. 17:39:38

én meg arra jöttem rá 14 év kreatív ámokfutás után, hogy ennél a reklámszakmánál lassan bármi jobb. és nem a munka miatt, azt imádom, de ez a sok kisstílű, tehetségtelen lúzer, akik valahogy idekeveredtek a sportújságtól, meg a képzős hiperalternatív önmegvalósító fostalicskából teljesen elkúrta a hangulatomat. irigység, köpködés, fúrás, nagypályázás, ami addig okés, amíg jobb vagy annál, akit épp leköpsz. Akkor sem elegáns a mozdulat, de legalább nem olyan izzó, mint tökhülyeként észt osztani, csak hogy bebizonyítsd, a másik sokkal hülyébb nálad. Ez látszik ezen az országon is nagyban, ami itt kicsiben. Senki nem csinál jobbat, de mindenki tudja, miért olyan kurva szar minden. Ha ennyi iszonyat kreatív és határozott elme kommentelget rendszeresen, akkor hol vannak az általuk készített etalon reklámok, hm? Sehol, mert ahhoz már kicsit több kell, mint egy csula a másik arcába. Többször is mondtam, hogy ha valaki tehetségesnek érzi magát és szeretné csinálni, én segítek neki. Ez azonban senkit nem érdekelt, mert NEM EZ A LÉNYEG! Az utolsó csepp esküszöm vmelyik majom volt, aki azzal védte az OTP értelmetlen printjét, hogy azért a Provident sokkal szarabb. Etiópiában meg éheznek, mit sírtok itt? Örüljetek, hogy tökhülyeként el tudtatok helyezkedni egy jól fizető szakmában és nem a Fradi - Baktalórántháza eposzt kell megírnotok egy hasábban, hátsó oldalon. Nevetséges bolhacirkusz. (off vagyok? a szart vagyok az, az eg

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.05.21. 19:17:22

Mintha már láttam volna ezt az ötletet a Borsodinál. De még ezen a koncepción belül is lehetett volna többet kihozni belőle IMHO.

Amúgy a csomagolás nekem sem jön be elsőre (Arany Ászok esetében sokkal egyértelműbben tetszik az új) de lehet, hogy csak megszokás kérdése.

Ha rám hallgatnak, kihozzák limitált szériának a reklámfilmben szereplő legelső csomagolást.

Remy 2008.05.21. 19:21:05

pumukli
Nem vagy off, csak mintha belelovaltad volna magad egy újabb tipikus magyar reakcióba, vagyis hogy senkinek ne legyen rossz véleményeegy reklámról, aki nem csinált már életében jobbat. Ez tipikus szereptévesztés. Ilyen alapon egy szomelié ne nyílvánítson véleményt egytlen borról, amíg ő maga nem készített jobbat. Érzed egyáltalán mekkora képtelenséget kérsz számon azoktól, akiknek a kegyeit egy-egy reklám keresi?

nemkellnemzetivagta 2008.05.21. 20:22:03

jóízlésű film. már az is előrelépés, hogy nem akartak túl kreatívak lenni a kreatívok.

Denz 2008.05.21. 22:02:28

pamukli!
mit védesz?

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.05.22. 00:42:59

Reklámbuzi,

A Dreher brandkommunikációja szerintem igenis kiforrott stratégiai vonalon halad. A kirakatbábus kampányukkal, valamint ezen újrapozícionáló kampánnyal is a fiatalok felé nyitnak. Legfőbb márkaértékként a brand nyitottságát, trendi és dinamikus jellegét megjelenítve.

Nekem tetszik ez a szpot. Már csak azért is, mert állandóan azon agonizálunk, hogy a magyar reklámok többsége nem használja ki a zenében rejlő lehetőségeket, pedig egy-egy ismert sláger biztos megoldásnak tűnne.

Számomra ennek a szpotnak az USP-je a zene, az ismert dallamvilág, amely képes kiemelni a reklámklisék özönéből. Felkapom a fejem!

Kíváncsi lennék, hogy ez esetben mennyi ment el a reklámüdzséből a zenei jogdíjakra?

Üdv:

Bery
:)))

hófehérke (törölt) 2008.05.22. 01:23:30

pOpcOrn!
A "színész" neve nem KaraJos, hanem KaraLYos Gábor.

hófehérke (törölt) 2008.05.22. 01:25:57

és RB, bocs az offért, tudom, nem érdemi hsz volt...

hikarii 2008.05.22. 09:49:40

"A Dreher brandkommunikációja szerintem igenis kiforrott stratégiai vonalon halad."

"Legfőbb márkaértékként a brand nyitottságát, trendi és dinamikus jellegét megjelenítve."

"Számomra ennek a szpotnak az USP-je a zene"

Ma több dolgot is tanulhattam. Köszönöm.

Antibiker 2008.05.22. 10:31:32

Bery: nemá! Eddig egészen kedveltelek!

... ja! most látom a szmájlit... egy kicsit megnyugodtam...

ex-Zep 2008.05.22. 11:37:35

A sör legalább jó!

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.05.22. 11:53:48

hikarii, Antibiker

Örülök, ha tudást transzferálhattam..

:))

egygrafikus 2008.05.22. 12:55:34

A film formailag nem rossz, a stylist jól tette a dolgát. De. A Dreher a rendszerváltozás elôtt hosszú ideig nem létezett Magyarországon, a film meg végigmegy a huszas-harmincas évektôl napjainkig terjedô idôszakon úgy, mintha az az idôszak is hozzátartozna a Dreher történetéhez. Az meg már tényleg csak kekeckedés, hogy a retro itt, Magyarországon nem egészen úgy nézett ki, ahogy ezt a filmben (és sok más egyéb filmben stb) megjelenítik, ilyen ruháért-séróért simán elvitt a rendôr...

kasza tibi 2008.05.22. 18:34:35

Bery,

az ilyen reklámbetyárok miatt tart ott a hazai reklámipar ahol tart. neked mi ebben a jó, a brand nyitottsága, trendi jellege? Hú. Szerinted két nap után emlékszik erre még bárki is, és szerinted miért nem tudja senki lassan megkülönböztetni a hazai söröket (kommunikáció alapján)?MIlyen márkaértéke van ma a Drehernek, de akár bármelyik sörmárkát említhetném? Miért jó félévente új koncepció, miért kell megújítani mindig a csomagolást?
Na ezeken a kérdéseken gondolkodj el.

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.05.22. 22:02:32

Kedves Kasza Tibi,

Néhány komment alapján szépen lassan eljutunk ahhoz a lerágott csonthoz, hogy: miért nem kreatív a hazai (sör)reklám! Bevallom, nem szeretnék eddig a pontig eljutni. A fanyalgást, fintorgást meghagynám inkább a kreatív- és hatékonysági fesztiválok mélyen tisztelt zsűritagjainak.

„(…)miért nem tudja senki lassan megkülönböztetni a hazai söröket kommunikáció alapján?”

Szerintem meg megtudja! Íme, néhány példa arra vonatkozóan, hogy a pénzügyi és a mobilkommunikációs szektor mellett a sörpiac szereplői is elkezdték a tudatos márkaépítést.

E piaci szegmens néhány szereplője bizonyítja, hogy a stratégiai gondolkodás és a kreatív innováció sajátos szimbiózisa képes egy koherens brand stratégia alapjait megteremteni. A versenytársak sorozatos belépése, korántsem eredményez olyan terméketlen verseny-spirált, ami fokozatosan elinflálná az objektív márka attribútumokat.

A sörmárkák márkastratégiájában alappillérként a márka ismertségének növelése és a pozitív imázsépítés, a célcsoport pozitív élményeken keresztüli megszólítása áll, ám külön utakat járnak. Néhány sörkampány tényleg képes kiemelkedni a szignálok közé zárt sztereotípiákra hajazó klisészerű alkotások özönéből, releváns és igaz consumer insightra építve kommunikációját!

Dreher:
A sörgyár számos alkalommal meglepte a világot innovatív, dekoratív és ötletes termékcsomagolásaival. Az új csomagolás bevezetésére már szervezett kampányt 2007-ben. Lecsavarható kupakkal és áttetsző, domború üvegben jelent meg a Dreher Classic számára. Tulajdonképpen most is ezt lovagolják meg megtoldva Dreher Antal szignójával. Az ügynökségváltás felróható. Az Ogilvy helyett a JWT-boszorkánykonyháiban készülnek a kreatívok.

Emlékszel pl.: a Dreher Napköztársaságra (fiatalos, trendiség, dinamizmus), vagy a 2002-es Antal-napi Dreher Sörolimpiára, ahol a világ első GPRS technológia segítségével lebonyolított promóciós mechanizmusára került sor.

Borsodi:

A hazai sörpiac egyik nagyágyúja – a Borsodi – imázsfilmje is érdekes volt. A sörgyártó „A hónap férfija” kampánya legalább akkora áttörést hozott, mint a Borsodi egykoron volt metrófogantyús kreatívja, melyet az 1997.-ben Cannes-ban megrendezett reklámfesztivál bronzoroszlánnal jutalmazott. E az, amit az Art Direktorok Magyarországi Egyesülete (ADCH), beválogatott minden idők 12 legjobb magyar reklámalkotásai közé.

Stella Artois Légere
A bevezető kampány kreatív-stratégiája alapjául a Légére könnyed, de mégis karakteres ízvilága és a célcsoportra jellemző lazaság, a gondtalan hétköznapok közötti párhuzam szolgált, amelyet a „Vedd könnyedén az életet!” szlogen erősített. Az új prémiumtermék világpremierjéhez szervesen kapcsolódó BTL-akció keretében a Stella Artois internetes oldalán regisztrált fogyasztók az Olof Palme házban, a francia Nouvelle Vague zenekar közreműködésével tartott exkluzív parti keretében ismerkedhettek meg a Légére világával. A szervezők a hajnalig tartó zártkörű partira főleg művészeket, újságírókat, zenészeket vártak. Fellépett a francia Nouvelle Vague zenekar és több hazai DJ, valamint megjelentek az angol Jason Bruges Studio különleges fényinstallációi és a magyar neo neonlézeres fényjátéka is.

Soproni
A Soproni összehozza a társaságot – mint brandkommunikációs stratégia, amelybe illeszkedően sit-com jellegű reklámfilmsorozattal rukkolt elő a sörgyártó. A kampányt a Jóbarátok című vígjátéksorozat műfaja ihlette. Dokival, Zsolesszel, Dezső bá‘-val és Márciussal a főszerepben a filmek reális helyzeteket, valós sörivó magatartásokat mutassanak be, a hirdető ugyanis a „Sörbarátokkal”.
A jópofa sör, vagyis a Soproni Ászok egyik alappillére a humor, mely mindenfajta kommunikációban megjelenik. A humor a közös sörözések, társasági együttlétek kifejező eszköze. A humor mellett egy másik fontos pont Magyarország. Minden márkatevékenység úgy épül fel, hogy figyelembe veszi a magyarországi nemzeti hagyományokat. Pl.: Soproni-Volt Fesztivál szponzorációs kampány, mivel a telephely Sopronban van. Lokálpatriotizmus itt is felfedezhető! + Vízilabda szövetséghez, vállogatotthoz való kötődésének meglovagolása a „National Pride”filmjükkel. A Soproni „National Pride” filmjében nem egy termék, nem egy aktuális akció van a fókuszban, hanem egy érzés. Azt a pillanatot mutatja be, amikor úgy érezzük, érdemes magyarnak lenni. A sportrajongást – az eufórikus öröm momentumait - köti össze a Sopronival, hogy a későbbiekben a fogyasztók is egyértelműen össze tudják kapcsolni ezt a két dolgot.

p. s.: A siker titkát nem ismerem. A kudarcé viszont biztosan az, ha mindenkinek a kedvében akarsz járni.

Ja, és a Crystal Kasza Tibi-je vagy? :)
Üdv:

Bery :)

kasza tibi 2008.05.22. 23:31:41

na ne, most ki lehet emelni mindenféle pr cikket, mit hogy gondoltak az alkotók, meg lehet dobálódzni a reklámversenyekkel, de tedd a szívedre a kezed bery, ezt nevezed te igazi márkaértéknek, hogy nyomjatjuk a hónap férfija promót, vagy a soproni ászok erőltetetten elhagyja az ászok szót, illetve nyomatja a jóbarátok klisét, meg még sorolhatnánk. Persze kár belemenni, de én ettől egy sokkal radikálisabban eltérőt, a hagyományos trendekkel szembemenni képes márkájú sört innék. És persze nem árulok el nagy titkot ha azt mondom, hogy a hazai kreatívok is sokkal jobban szeretnek heineken reklámokon mint mondjuk stella artois éves rendes megújuló kampányokon dolgozni.
Abban igazad van, ismerjük el az eddigieket, de ne álljunk meg, mert az nem visz előre. Meglátod, lesz még itt forradalmian új, és olyan márka, amit valóban lehet szeretni. :)

Ki másé, itt ül mellettem a tesóm is, ő is nagyon bólogat. (:

Iggyboy 2008.05.23. 05:46:53

Az ötlet nem rossz, még a casting se borzatsztó, a megvalósítás viszont csúnyán egyes! Hogy lehet ilyen vágásokkal dolgozni? Fog egy fotosoppot a szaki, és csinál szép átmenetet a képek között... Vagy valami... Láttunk már jobbat, a szomorú mégis az elvesztegetett potenciál.

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.05.23. 10:39:12

Ok. Várjuk a "trend-setter" sörmáka megjelenését.

:)

trend21 2008.05.24. 11:52:35

hali
tudja valaki ki ennek a reklámzenének a szerzője?

csib 2008.05.27. 14:16:52

Márcsak elvből sem akartam beleszólni a vitába, de ezt a megjegyzést nem tudom szó nélkül hagyni:

"a hazai kreatívok is sokkal jobban szeretnek heineken reklámokon mint mondjuk stella artois éves rendes megújuló kampányokon dolgozni"

Elmondom a titkot, egyiken sem dolgozik egyetlen hazai kreatív sem, ezek dobozban jönnenk a központből. Ja, lefordítják őket magyarra, bocsánat, az hatalmas kihívás, tényleg!

Sokkal jobb lehet Dreherrel dolgozni, mint a Heineken sablon-dobozait bontogatni. Jé, mi van itt, egy űrhajós film? Hű, megint ideküldtek 6 kamion minohorót, tényleg nyomni kell hozzá a filmet, hogy eladjuk! - kb. ennyi izgalom és szabadság van a Heineken brand manager életében. A kreatívok életében pedig annyi töténik, hogy húú, le kellene fordítani a Meet you there-t, de még nem sikerült, gondolkodjunk rajta tovább akkor... Kicsi kivételtől eltekintve minden dobozban jön külföldről, így szerencsés az a kreatív, az a marketinges, aki kitalálhat valamit és nem fordítói és végrehajtói munkát végez.

eccerű reklámnéző 2008.06.05. 21:38:30

Szia mindenkinek. Nekem tetszik a reklám és nem érdekel, hogy honnan másolták vagy nem és az sem hogy mit hogy vágtak és hogyan. Együtt jól néz ki szivesen nézem és hallgatom sőt még drehert is vettem :-) -ennyi-

hát, én 2008.06.25. 22:09:15

jó, a zene mindenképp ( kis retrofilíng-szeretem a jól sikerült feldolgozásokat ) bár azt nem értem, a végén mit vigyorog annyira- talán nem itt él?

hát, én 2008.06.25. 22:10:13

a how to make meg a háttérmarketing, nem érdekel. ez legalább nézhető(egy nap többször is), nem úgy mint a raifeissen,meg a provident rabszolgák...az a szar reklám szerintem (meg a legtöbb másik).

simara zsolt 2008.08.06. 10:43:46

sip

simara zsolt 2008.08.06. 10:44:23

ts9n4t

jajistenem 2008.08.06. 23:09:32

Nagyon menő. Kedves romantikus, emo-retro buké, parasztdiszkós cikkanások, karcos bunkó íz, a szokásos reklámos mélység és a megindítóan újszerű "lecseréltük a külsőt, de belül pont olyan izé, fasza vaze, mint amilyennek a brand manager mondta." Kiváló. Táncikálás kellene még bele, mert az is divatos mostanában, de amúgy imádom. Még sok ilyet.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása