Nemcsak a film-, hanem a reklámfesztiváloknak is most van a szezonja. Egymást követik a jelentős nemzetközi reklámversenyek, amelyekről igyekszünk majd mi is néhány mondatban beszámolni. A múltkor a One Show díjazottjait vettük számba, ezúttal pedig a napokban véget ért, szintén nagyon rangos megmérettetésről, a hazai kampányok számára szinte teljesen elérhetetlen Clio Awardsról fogunk szót ejteni. A különböző kategóriákban díjazott rengeteg anyagot lehetetlen lenne végigvenni, ezért inkább csak az érdekességeket igyekeztem kimazsolázni az eredménylistából.
Ami említésre méltó, hogy a Cadburry doboló gorillája, a Sony Bravia nyulai folytatják menetelésüket, és a One Show után innen is arannyal távoztak. A kiszámítható eredmények melett engem kellemes meglepetésként ért, hogy a Nordpol+Hamburg ügynökség viszonylag régi filmjét is arannyal jutalmazták, amelynek címét nem árulom el, mert azzal lelőném a poént. Kár lenne, ugyanis a film hatalmas, mindenképpen nézzétek meg!
Ugyancsak kellemes meglepetés volt a Saatchi&Saatchi ügynökség Tide mosótollnak készített reklámja, amely szintén egy régebbi darab, de aki még nem látta, annak egyszerűen kötelező! Lassan már nem is megy meglepetésszámba, hogy a fődíjat a Halo 3 "Believe" című filmje kapta, amely most már titkos esélyesből elsőszámú várományossá lépett elő, már ami a reklámszakma Oscar-díjának számító Cannes Grand Prix-t illeti. Nézzétek meg a fimeket, és ha tovább díjazottakra is kíváncsiak vagytok, kutakodjatok a díj honlapján, vagy nézzétek meg az adrants összesítését.
E beszélő foltokat ismertem, de a másik eddig kiaradt. Tényleg hatalmas. A szereplőválasztás is szuper, és a jeleneteket is nagyon jól válogatták össze. A díjazottak közül nekem eddig ez jön be a leginkább.
Nekem mind a kettő tetszik, sőt, a Halo3 reklámja is, de a gorillással nem tudok mit kezdeni. Meg tudná nekem mondani valaki, hogy miért van körülötte ekkora hype?
"Meg tudná nekem mondani valaki, hogy miért van körülötte ekkora hype?"
Mert „olyan szép, mint egy esernyő és egy varrógép találkozása a boncoló asztalon”.
Vagyis: a gorillás reklámnak abszolúte semmi értelme nincsen, csak egy vicces és meghökkentő jelenet, aminek semmihez semmi köze. Úgy működik, hogy az emberek megpróbálják megfejteni a nemlétező titkot: vajon mi az értelme, mi köze a gorillának Phil Collinshoz és a csokihoz?!
Így jár szájról-szájra, szájtról szájtra, gerjesztve a hype-ot.
kohlhaas mihály:
@Bánki Tamás | DrLinkedin.hu: Sőt kőfaragók és balett táncosok is. Vakok mesterlövészek, siketek z... (2020.03.31. 18:02)Kerekesszékes parkolófoglalás Pesten
Dauda András:
20-30 éve nem volt még Profi jóember!
És akkor még biztos nem volt amikor 3,60 volt a kenyér, mert... (2019.06.15. 15:30)Klárikám, Gyurikám, ez profi volt!