Feltételezett ügyfél: Ringier
Feltételezett brief:Sziasztok!
Lövöm az új kampányinfót: cégünkben tulajdonrészt szerzett az Itchy & Scratchy plc. - az ő alapvető tev. körük a kaparós sorsjegy gyártás, és a részesedést ilyen jegyekkel fizették ki, amiket most el kell szórnunk valahogy. Mivel a legnagyobb példányszámú
lapunk a Blikk, úgy gondoltuk, ennek olvasóit boldogítjuk ilyen sorsjegyekkel. Lesz egy pár milliós főnyeremény, meg napi 100 000 HUF (még változhat).
Egy gond van csak: lekutattuk, mennyire népszerű a kaparós műfaj itthon és sajnos az eredmény elég lehangoló. A kérdőívek alapján a kaparás mint szabadidős tevékenység a laposelem-nyalás és a távoli családtag betegsége között végzett (lásd kapar_GFK.PPT ).
Látszólag megoldást jelenthetne, ha a nyereményekre mennénk a kampányban és maga a kaparás csak apró betűs dolog lenne - ezt viszont az I&S miatt nem tehetjük meg. Tehát valahogy magát a kaparást kellene népszerűsíteni.
Ügynökség feltételezett levele a megbízónak:
Hello!
Alapvetően a kutatásból indultunk ki: okés, a kaparásról az abortusz meg a tanyasi baromfiudvar jut az emberek eszébe - de mi lenne, ha azokkal a dolgokkal hasonlítanánk össze a kaparást, amik még ennél is rosszabbul végeztek a kutatáson?! Így már rögtön vonzónak tűnhet a dolog - amire ráteszünk egy lapáttal, ha bemutatjuk, hogy még nyeremény is van!
A kreatívok teljesek rá is gyorsultak a témára, úgyhogy egy csomó ötletünk van. Kreatív médiahasználattal elérhető, hogy mindig releváns témákhoz kapcsolódjunk (külön vizuált nem használnánk, így a pluszköltség minimális). A lényeg, hogy mindenütt rápírítunk az emberekre - szívnak egy nagyot vagy inkább kaparnak.
Pár példa, hogy hogyan nézne ez ki a gyakorlatban
Villamoson: Az áramszedőt fogja vagy matricát kapar?
Üzletközpontokban: Beveri a pofáját a biztonsági őr vagy matricát kapar?
Billboard: Kutyaszarba lép vagy matricát kapar?
esetleg elmehetünk "őrültebb" irányba is, például utcai plakátokon "Belecsap Önbe a villám, amitől meggyullad a ruhája, pár jóindulatú gyalogos lehugyozza, de ez nem segít, viszont annyira megrémül tőlük, hogy az autók elé ugrik és széttrancsírozzák - vagy inkább matricát kapar?
Címkék: blikk köztér brief kapar