Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Kiosztották az Arany Penge díjakat

Tegnap lezajlott a hazai reklámszakma legjelentősebb versenye, a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége által szervezett Arany Penge. Már korábban is szívesen közreadtuk volna a díjazottak teljes névsorát, de sokáig egy kukkot sem találtunk róla a neten. Míg a rangosabb nemzetközi versenyeknél online lehet követni a díjátadót, a mi fesztiválunknak sajnos nincs saját honlapja sem, a MAKSZ weboldalán létrehozott aloldalt pedig eddig a pillanatig sem sikerült frissíteni. Szerencsére a Kreatív Online a segítségünkre sietett, és publikálta a győztesek névsorát.

Érdekesség, hogy a print kategóriában nem osztottak ki Arany Pengét, ezüstöt viszont két munka, a Dreft kinyúlós ruhája, és az Ogilvy Ford Mondeo hirdetése is kapott. A film kategóriában a Leo Burnett Mobilműépítő Torna kampánya, és a Saatchi & Saatchi Blikknek készített "Vége a képmutatásnak" című filmjei (Edző, Oscar-díj, Politikus) kaptak Arany pengét. A kültéri megoldások között a Mindshare építkezési molinón táborozó alpinistáit arannyal, a Proud ügynökség MTV-nek készített szobrok nyakába lógatott gitáros ötletét pedig ezüsttel jutalmazta a zsűri. A legjobb integrált kampánynak járó díjat is Mobilműépító Torna kapta, míg a sokak által favoritnak kikiáltott Szőke kapitánynak csupán egy bronzra futotta. Nem meglepő, hogy az Év Ügynöksége a Leo Burnett lett, akik több más díjat is elhoztak még az este folyamán, köztük az SMS-Bandiért járó aranyat a Progresszív megoldások kategóriában. Reklámhíreket halhattak, a szó a stúdióé.

Címkék: hungarikum reklámverseny

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr68494812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiegeszites 2008.05.30. 15:01:20

Arany Penge
Ügynökség: Carnation – Leo Burnett
Alkotás címe: SMS Bandi
Megbízó: Pannon – Djuice

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.05.30. 15:05:40

Nyugodtan kommenteljétek be a szerintetek fontos kampányokat, mi épp csak mazsoláztunk ez eredmények közül. Bár Bandit épp megemlítettük.

csib 2008.05.30. 15:15:40

Szerintem az érdekes, hogy a nagyköltségvetésű, magvas gondolattok tűzdelt filmek/sorozatok mellett egy kurta szponzorációs tag is ezüstöt bírt nyerni (aminek tartalmát, fomáját erősen korlátozza a médiatv.) . Nem a méret a lényeg :))

miezitt 2008.05.30. 15:18:48

Pusztuljon ez az egesz! Annyira kiiinoooos, konyorgom!
Kovessuk Sao Paulo peldajat, szunjon meg az osszes kulteri reklam!
www.flickr.com/photos/tonydemarco/sets/72157600075508212/

ivan from adsoftheworld · http://adsoftheworld.com 2008.05.30. 15:19:11

Gratula mindenkinek. Szinvonalas verseny volt!

Ilyen kozteri szobrokra aggatott cucc volt mar sokszor, de mindig mukodik.

Keress a blush swimwear-re az adsoftheworld-on pl.

kiegeszites 2 2008.05.30. 15:19:25

Self promotion megoldások Arany Penge Ügynökség: Kirowski Alkotás címe: Irány Kirowski Megbízó: Kirowski

Káposztakukac 2008.05.30. 15:21:33

nem azért, de ha ezek a legjobb reklámok, akkor milyenek lehetnek a legrosszabbak? nem kirívóan rossz a felsoroltak közül egyik sem, na de hogy ezek az év legjobb kampányai?!

Zsebes 2008.05.30. 15:28:34

Káposzta
Mondj jobbakat! Szerintem kifejezetten vállalható munkákat díjaztak az idén.

hungrysignal 2008.05.30. 15:37:21

Még egy ilyen szakmát nem tudok ami ennyire belterjes lenne és ilyen sokszor veregeti meg a saját vállát.

dnd 2008.05.30. 15:39:37

Jaja, idén születtek épeszű döntések is.

Azt viszont nem vágom, hogy miért nincs sehol egy olyan összefoglaló a díjazottakról, ahol mindet meg lehetne nézni. Szerintem enyhén szólva igénytelen, hogy a szervező, illetve a kreatív ennyit nem volt képes megoldani. Pláne hogy a végleges lista már jóideje megvan. Mára már simán fel lehetett volna lőni a netre egy komplett összefoglalót.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.05.30. 15:57:09

hungrysignal
Ne legyünk már ennyire ellenségesek. A filmesek, zenészek, újságírók és sportolók is évente díjazzák egymást, miben különbözne ez tőlük?

dnd
Én is hiányolom ezt, a legtöbb ami elérhető, a belinkelt kreatívonline-os összegzés.

hungrysignal 2008.05.30. 16:10:53

Ok-ok! Visszafogom magam! Örülünk! De a kategóriákkal akkor is bajom van!

csib 2008.05.30. 16:14:01

hungrysignal
Minden szakma belterjes és minden szakmában mindenki veregeti egymás vállát rendszeresen. Nem csak a művészek, ahogy reklámbuzi írta, de számoljuk már össze hány tudományos díj van, ott a pedagógusnap, ehhez képest nincs marketinges-reklámos nap, ahol a fogyasztók pl virágot visznek a kedvenc brand manageriknek, vagy a kedvenc reklám akotójának... Na jó, ez elég vad ötlet.
Illetve ez talán nagyobb publicitást kap, mert mindenki "ért hozzá", míg mondjuk egy sejtbiológiai díjat senki sem kommentál, érthető okokból.

balta 2008.05.30. 16:15:27

néha olyan kampányok kapnak Pengét, amit nevezni sem lenne szabad. Pld. nem értem, a DM kategória egyetlen Pengését sem, ez a kampány nem érdemelt volna díjazást, szerintem. Persze gratula nekik, ez csak az én véleményem. Nem tudjátok, hol lehet megnézni a shortlistás esetleg a nevezett de nem nyert alkotásokat?

deadcabbit · http://deadcabbit.blogspot.com 2008.05.30. 16:36:40

Egymást díjazzák az okos emberek. Éljenéljen.

strk 2008.05.30. 17:11:39

Szerintem is jó döntések születtek. Éljenek a gyôztesek! Gratula mindenkinek, akik nyertek!

Üdv: Strk

romanbalazs · http://www.kreativ.hu 2008.05.30. 17:20:20

Többen mondtátok, hogy jó lenne, ha fent lenne az összes anyag. Teljesen igaz.
Rövidesen meglesz mnden, a MAKSZ azt kérte abban az esetben, a speciálisan a nevezés miatt összerakott filmeket (kategóriák felel ilyen), csak akkor tegyük fel, ha egyeztettünk az alkotókkal. Megteszzük, feltesszük jövő hét elején.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.05.30. 17:27:14

Balázs
Köszönöm a többiek nevében is.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.05.31. 00:42:00

...régebben volt aranypenge.hu ...

(többet nem mondhatok:)


a discovery channeles cucc nálam az aranypamacs (az még nincs, ugye?)

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.06.01. 22:46:53

Sziasztok,

direkt vártam a kommenteléssel 2 napot, kiváncsi voltam, az a sok okostojás aki ide jár herótozni (valszeg nem szakmabeli) hozzá tud-e szólni érdemben.

Először a tragikus szervezésről. Az hogy nincs aranypenge.hu már önmagában kellemetlen, mert nyilvánvaló ott keresik az emberek. A Maksz honlapra nagy nehezen kb. 2,5 hete került fel az, hogy egyáltalán hol és mikor lesz az est, majd még egy hetet kellett várni (rendezvény előtt 1 héttel???), hogy a részvételilap is felkerüljön.
Az amatőr szervezést tovább súlyosbította, hogy a 7 órára meghirdetett kezdés fél9 (!!!)-re tolódott a hely inkább nevezhető egyszerűnek, mint elegánsnak (márha ez a reklámszakma Oscarja Mo-on) a megjelent kb 100 emberből 20 Leo-s volt ami nem meglepő, de az igazán nagy ágyúk hiányoztak.
Lovász László rádiós még a körülményekhez képest ügyes volt, nem úgy mint Simon Zsolt, aki pont úgy festett, mint aki előző este szülte meg a heroikus beszédét.
Amennyiben a villódzó fényktől még nem vakultál meg, mehettél enni, ami az est másik gyenge pontja volt kb. harmincezerért (FT)... a bébiadag előételektől ha éhes kezdtél volna lenni egyetlen lehetőséged a thai csirke elfogysztása volt, ami az egyetlen főételként de 4 helyen uralta az asztalt... a sütit nem vártam meg, de a borok finomak voltak (hála a nevérenememlékszem repi-borászatnak)

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.06.01. 22:57:47

a díjak:

nekem tetszik az a kezdeményezés, hogy mossuk össze a BTL és az ATL megoldásokat a kategóriák megállapítása dícséretes, és konstruktív. Az hogy a shorlistre jutott alkotásokból volt olyan kategóriá, ahol egy díjat sem osztottak ki pedig több is esélyes lett volna fura, meg az is, hogy nem 1 arany, 1 ezüst, 1 bronz kerül kiosztásra, hanem lehet valahol 2 bronz és slussz.

Amit sajnálok:
Direkt Marketing megoldások:"Instant szénakazal" nem nyert
Filmes megoldások "OTP Sajátkártya" szerintem nagyon kár érte
Társadalmi célú megoldások"Gyorshajtás, ittas vezetés, biztonsági öv" ez amit a legfájóbb a kategóriájában

Joggal nyer díjat:
Integrált megoldások "Politikus-Színésznő-Popsztár-Edző-Oscar"

kb. ennyi

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.02. 09:30:04

Szia Sue,

Objektíven, tabuk nélkül, őszintén.

ps.: köszönjük Emese!

:))

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.02. 09:41:00

Note: a reklámszakma oscar-díja nem az Effie????

Ja, én meg a Durex-Árnyszínházát sajnálom, hogy nem végzett előrébb.

Igazán nagy dobás. Célcsoportra-fókuszált, egyedi ötlet. Fresh thinking!

:)))

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.06.02. 10:14:49

Sue
Köszi az alapos elemzést, minden szavad kincs.

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.02. 10:50:32

Tordai Péternek olvastam egy mondatát, az Arany Pengén elért díjesővel, Arany Gordiusszal, Borotvával kapcsolatban, amit nem tudok hova tenni. Segítsetek:

"Egyre több olyan megoldást teszünk le az asztalra, ahol a kommunikáció nem reklámban, hanem mondjuk egy új szolgáltatásötletben testesül meg" /T.P./

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.06.02. 11:05:52

Gondolom itt az SMS-Bandira, a Mobilműépítő tornára meg a Secret Jewel-re gondolt, ahol az volt a reklámkampány, hogy kitaláltak valami új rendezvényt, és azt hirdették. A terméküzenet meg erre ült rá úgy, hogy sokan észre sem vették, hogy már egy reklám közepén vannak. Például a hónaljékszeres kampánynál sokan előbb olvsatak a kamuhírről, hogy ez most divat, mint arról, hogy egy csak egy stift reklámkampányának része. Nem?

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.02. 11:11:08

Kezd megvilágosodni elhomályosult elmém...

:))

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.02. 11:17:23

Bár nekem ez a Mobilműépítő torna nem jön be.

:))

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.06.02. 11:22:49

Bery, nem Te voltál a célcsoport ;o)

nekem sem tetszett

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.02. 11:42:11

Huh,

már kezdtem magamba roskadni, hogy az én ízlésem nem egyezik a gurukból álló zsűritagok preferenciáival.

:))

balta 2008.06.03. 20:29:18

SueSue, ha egyszer majd teheted, menj és zsűrizz. Érdekes lesz, amit ott tapasztalsz. Akkor majd talán nem tartod olyan érdekes kezdeményezésnek az ATL BTL kategóriák összemosását. Az "Instant szénakazal" -ról tudsz mondani valamit, hogy mi volt, esetleg hol lehet megnézni? Kíváncsi lennék rá...

Egyébként a Penge díjkiosztó mindig elég gyengére sikerül, mondhatni unalmasra. Volt szerencsém részvenni az utóbbi években, idén kihagytam. A hely tényleg nem túl szerencsés, az egész rendezvény leginkább arra jó, hogy lehet találkozni régi kollégákkal. Ez is valami...

ethan blow 2008.06.04. 12:42:41

csak nekem van olyan érzésem, hogy a 3 napos tataI aAranypengékkel szemben ez egy szánalmas szar, ahol lassan jobb nem megjelenni, mert az menőbb, hm? Egy weboldalra sem futotta a nevezési díjakból, srácok, ha olvassátok ezt itt? Hm? S aki ült már ilyen zsűriben, az pontosan tudja, milyen "véletleneken" múlnak a döntések, és szakmailag sokszor teljesen megalapozatlanok. De ennél a tavalyi Hipnózis még durvább volt, ahol magyarul elmondták, hogy a rendezvény végre nemzetközi szintű, és nem volt tolmács, én fordítottam a külföldi kolegáknak az asztalnál. Pénzgyűjtő szar mindegyik, kiöregedett, kiégett szakemberek ítészkedése és kaszáskodása alatt.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.06.05. 09:38:47

Sue
Ez szép és jó, de ha már szénakazlas dm, akkor inkább ezt választanám: Díszdoboz, benne szénakazalban elrejtett apró tű, hozzá pedig egy fellogózott mágnes. Az ügyfél egy autós nyomkövető renszer.
adsoftheworld.com/media/dm/lojack_needle?size=_original

balta 2008.06.05. 21:18:14

SueSue, köszi. Már beugrott, találkoztam is vele anno, és rögtön arra gondoltam, hogy ez egy veszélyes és hibás asszociáció mentén született kampány, mert olyan, hogy "könnyű megtalálni, mint piros tűt a szénakazalban" nincsen, viszont bennem akkor is az maradt meg, hogy biztos könnyű lehet stock fotót keresni, ha a tű a szénakazalban párhuzam jár a fejemben.... Ez sztem nem penge esélyes. És ez nekem rá is világít a penge problémájára, a zsűri hajlamos az alapján ítélni, hogy mennyire különleges valami, szerintem meg nem szabad elmenni a teljes üzenet/csatorna/kreatív megoldás mellett sem, hanem így egyben kellene ítélni. Mondjuk a nyertesnél jobb.

balta 2008.06.05. 21:21:39

reklámbuzi,

na ez az, amit hiányoltam az előzőből. Világos üzenet, bemutatja a terméket és annak az előnyeit, világos, érthető, könnyen dekódolható mondanivaló, mindezt kreatív és nagyon szép módon. bravó nekik, pengét nekik. Kár, hogy nem itt nálunk született. Szép kampány.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.06.05. 21:57:55

Balta, gondolom akkor arról is van konkrét elképzelésed, hogy a "Gyorshajtás, ittas vezetés, biztonsági öv" miért nem kapott elismerést, megosztod velem?

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.06. 19:19:11

Kedves Sue,

Kicsit unom már, hogy általában a DDB, az Amnesty-s kampányokkal tarol a tcr-kategóriában. Most mondjuk kapott két bronz szívet.

Szerintem az ACG.Hey által készíett, a hazai viszonyok között mindenképpen egyedülálló közlekedésbizonsági kampány díjat érdemelt volna.

Lehet, hogy volt némi politikai hátsó szándék a döntés mögött (mikor nincs?).

Nem akartak mondjuk állami megrendelésre készített kreatívot díjjal jutalmazni.


:))

higynekem_kreatív_vagyok 2008.06.06. 22:13:45

ÜZENEM,

Már régóta figyelem a friss trendekről számot adó reklámbuzi - az analizátor Bery - a sokszínű Sue, triumvirátus szakmai eszmecseréjét. (...általában ők lendítik előre a posztok körüli beszélgetéseket...)

Még nem gondolt egyik hazai fesziválzsűritag sem arra, hogy a hazai színvonalas reklámblogokról meghívja őket. Biztos lenne valami építő véleményük...

gyakori_zsüritag 2008.06.06. 23:42:39

higynekem_kreatív_vagyok:
én kiváncsi vagyok a három közül ki dolgozik szorosan a reklámszakmában (márha a zsűrizés szakmai részét nézzük) a lekesedés kevés...


egyébként mire gondolsz? rákerestem és kb. 5 posztban szólnak hozzá mindhárman.. vagy nem?

gyilkos-számok 2008.06.07. 08:22:12

gyakori_zsüritag
én jobbat mondok, ki írna ekkora ökörséget? Guess Who...
SZERINTED?
Buzibarátunk biztos nem, mert nem futtat egy arcot sem itt a blogján, a kedves exotikus nevű leányka sem, mert nem túl szakmaias egyébként előre írná a nevét a sorban, mert a nők olyan udvariaskodóak, vagy legalábbis elvárják ezt tőlünk, ki marad?
Bery... az analizálógép, aki el tudná magát képzelni a zsűriben - hiszen eléggé szakmaiaskodó, ráadásul az URL-je szerint pont fent volt a saját fórumján
najóreggel

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.07. 09:03:30

gyilkos-számok:

Jelentem én sem "futtatom" magam.

nem tudom ki gonoszkodik...
befejezheti!

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.07. 09:07:39

Inkább én is arra várnám továbbra is a választ, hogy az Acg.Hey-által készített közlekedésbiztonsági kampány miért nem nyert semmit az idei Arany Pengén??


:)

balta_zar 2008.06.07. 10:21:01

gyakori_zsüritag
"én kiváncsi vagyok a három közül ki dolgozik szorosan a reklámszakmában"
Háááát Berry biztos nem, mert ha rákeresel a keresőben láthatod, hogy a Tesnevelési Főiskolán tanít...

elég gáz, hogy tanítóbácsival íratják a ROA-sok a blogot

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.06.07. 12:24:12

Jól sejtem, hogy itt valaki saját magával vitatkozik? Az indapass nélküli, egyszeri alkalommal beírt kamunevekben szereplő alsó vonalka például kifejezetten erre utal. Megkérném szépen az illetőt, hogy kéretlen kérdéseivel és az azokra adott értelmetlen válaszokkal ne terhelje a kommentmezőt. A lehető legszakmaibb üdvözlettel
RB

balta 2008.06.07. 13:08:10

Sue, nem tudom, ki miért nem nyert vagy nyert az idén, nem követtem nyomon az eseményeket, ha belinkeled nekem a "Gyorshajtás, ittas vezetés, biztonsági öv" anyagot, hogy meg tudjam nézni, szívesen elmondom a véleményemet. Egyébként a TCR ritka és üdítő kivételektől eltekintve nem nagyon szokott aratni, hozzáteszem sokszor méltatlanul nem.

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.07. 14:05:47

balta_zar:

Csupán a szakmai tisztesség okán: egyetem az oktatási intézmény státusza.

Szerinted ne írjon az a reklámról, aki nem a szakma minden hájjal megkent nagy öregje? Akit még soha sem briefeltek, ő maga nem castingolt, vagy nem kutatta a márka insightot?

A „reklámszakmai kötődéssel” kapcsolatban idézném az AdAge keménytollú kritikusát, a reklámszakma garfield-jét, Bob Garfield-et: „Nem szükséges, hogy a kritikus a reklámszakma egyik nagy öregje legyen, de azért nem árt, ha konyít a marketingkommunikációhoz. Ami elengedhetetlen viszont: kívül kell, hogy álljon az üzleti összefonódások sűrű szövetén, és ne parázzon be azon, kinek az érdekeit sérti meg.”

Remélem, hogy az írásaim is azt bizonyítják, hogy nem a szakma ellen, hanem érte haragszom!

Ennyi!

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.06.09. 01:04:45

hát ez a beszélgetés, vagy mi... komolyan mondom én nem is értem...

először akartam rá reflektálni de úgy döntöttem ha valaki kötözködni akar ne itt tegye, jöjjön át a másik oldalra.

egyébként no komment

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.09. 17:24:13

Kedves sue, balta:

Itt elérhetőek a kampányok:

www.magyarorszag.hu/fairplay

Üdv,

Bery

balta 2008.06.11. 20:54:48

Köszi Bery. Már emlékszem, anno talán az ittas vezetésest, meg a biztonsági övest láttam is. A többit most először. Szakmailag szerintem az ittas vezetéses és biztonsági öves nagyon jó, a zsákban elvivős spot szerintem nem túl erős, ez jól mutatja a sokkampányok sajátosságait, amivel már túllőnek a célon. Nem tudom, mit neveztek és hogyan, valszeg az egész ranget, szerintem ha "csak" az első kettőt nevezik az jó eséllyel kaphatott volna díjat, viszont a zsákos meg a nyugdíjas rugby-s nekem már szakmailag is sok és lehet, hogy emiatt nem voltak sikeresek. Viszont a kisgyerekes és a tolókocsis tényleg nagyon erős, és ebben a kategóriában jól ki is van találva, úgy dekódoltatja a mondanivalót, hogy az elgondolkodtat. Ebből a nézőpontból különösen a biztonségi öves jó. Sue, elég konkrét volt a véleményem :-)? Te, Ti mit gondoltok, miért nem kaptak ezek díjat?

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása