Tegnap lezajlott a hazai reklámszakma legjelentősebb versenye, a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége által szervezett Arany Penge. Már korábban is szívesen közreadtuk volna a díjazottak teljes névsorát, de sokáig egy kukkot sem találtunk róla a neten. Míg a rangosabb nemzetközi versenyeknél online lehet követni a díjátadót, a mi fesztiválunknak sajnos nincs saját honlapja sem, a
MAKSZ weboldalán létrehozott aloldalt pedig eddig a pillanatig sem sikerült frissíteni. Szerencsére a Kreatív Online a segítségünkre sietett, és publikálta a
győztesek névsorát.
Érdekesség, hogy a print kategóriában nem osztottak ki Arany Pengét, ezüstöt viszont két munka, a
Dreft kinyúlós ruhája, és az Ogilvy
Ford Mondeo hirdetése is kapott. A film kategóriában a Leo Burnett
Mobilműépítő Torna kampánya, és a Saatchi & Saatchi Blikknek készített
"Vége a képmutatásnak" című filmjei (Edző, Oscar-díj, Politikus) kaptak Arany pengét. A kültéri megoldások között a Mindshare építkezési molinón táborozó
alpinistáit arannyal, a Proud ügynökség MTV-nek készített
szobrok nyakába lógatott gitáros ötletét pedig ezüsttel jutalmazta a zsűri. A legjobb integrált kampánynak járó díjat is Mobilműépító Torna kapta, míg a sokak által favoritnak kikiáltott Szőke kapitánynak csupán egy bronzra futotta. Nem meglepő, hogy az Év Ügynöksége a Leo Burnett lett, akik több más díjat is elhoztak még az este folyamán, köztük az SMS-Bandiért járó aranyat a Progresszív megoldások kategóriában. Reklámhíreket halhattak, a szó a stúdióé.
Címkék: hungarikum reklámverseny