Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Példátlan hazai médiaösszefogás

Ma Magyarországon hatalmas dolog, ha bármilyen ügyben összefogás születik. Az meg külön örvendetes, ha olyan szereplők fognak össze valamilyen jó cél érdekében, akik amúgy kiskanállal vájnák ki egymás szemét a mindennapokban. Márpedig most a hírek szerint 200 médiaszereplő fogott össze, és ajánlotta fel médiafelületeit egy össztársadalmi ügy javára. Nem kisebb nevek szerepelnek a listán, mint a TV2, RTL Klub, Duna Tv, MTV, Index, Népszabadság, Metro, Origo, Sláger, Roxy, Rádió1, Rádió Café, Viva és a wan2, ami jól jelzi, hogy itt nem egy látszatdologról van szó. Az alapítók Médiaunió néven egy alapítványt hoztak létre, amely vállalása szerint megpróbálja majd összefogni a különféle társadalmi célú kezdeményezéseket, és azok közül évente egyet kiválasztva, a tagok médiafelületeit felhasználva összpontosított reklám- és PR-kampányokat indít a megoldásukra. Első hallásra jól hangzik nem? Hát még másodikra. De nézzük a részleteket!

Kezdjük azzal, hogy ennek az összefogásnak évekkel, ha nem évtizedekkel ezelőtt meg kellett volna születnie. Teljesen egyértelmű, hogy egy társadalmi célú kampányt csak akkor lehet sikeresen megszervezni, ha sokan sorakoznak fel mögötte, és egymással együttműködve, egymást szinergiában erősítve dolgoznak együtt. Ehhez szükség van egy testületre, amely koordinálni tudja a kampányokat, és ki tudja jelölni a társadalom számára legégetőbb problémákat, amelyek megoldására az egységesített kampányok irányulhatnak. Erre a Médiaunió létrehozói azt találták ki, hogy az államot kihagyva a döntést nagyon helyesen civilek kezébe adják, ezért egy öttagú kuratóriumot állítottak fel. Ez lesz majd hivatott a különféle témák közül (amelyeket bárki javasolhat az alábbi nyomtatvány segítségével) eldönteni, melyik legyen a győztes.

Ez persze csak akkor működhet, ha a kuratórium pártatlan, szakmai, és objektív döntéseket tud majd hozni. Ennek a fényében érdekes a kuratórium összetétele több mint érdekes. Nem mondom, hogy jó vagy rossz, csak azt hogy meglepő. Az elnöke például Schmidt Mária, aki néhány helyzetben tett már furcsa nyilatkozatokat, bár most nagyon fogadkozik, hogy pártatlan lesz majd a döntéshozatalnál. Legyünk optimisták, higgyük el neki. Helyet kapott a kuratóriumban Hankiss Elemér, aki jó választásnak tűnik, szakemberként komoly rálátással rendelkezik az ország problémáira. A többieket viszont nem nagyon értem. Kepes András, Novák Péter és Rudolf Péter mindannyian szerethető, hiteles figurák a maguk területén, de a józan paraszti észen kívül nem sokat tudnak hozzátenni a döntésekhez. Hogy ez elég lesz-e? Talán igen, talán nem. Én mindenesetre nagyon hiányolom a szakembereket a döntéshozatalból, akik garantálhatták volna, hogy valóban a legégetőbb problémák kerülnek majd kiválasztásra, és nem a legnépszerűbbek.

De tegyük fel, hogy éppen a legjobb témát sikerül majd kiválasztani. Akkor is ott van a kérdés, hogy lesz majd ebből működő kampány. Ki és mi alapján fogalmazza majd meg azt az üzenetet, amelyet az adott témában az emberekhez el akarunk juttatni? Ki fogja megírni a briefet, ami összegzi, és egy nagyon releváns, a probléma megoldása felé mutató üzenetbe tömöríti a kampányt? Mert ennek megléte, pontos meghatározása nélkül a kampányok legjobb esetben is csak ráirányítják a figyelmet egy problémára, ahelyett, hogy konkrét, a megoldás irányába ható változást eredményeznének. Persze adott esetben ez sem elhanyagolható, de előttem nem világos, hogy áll össze a dolog szakmai része. Melyik ügynökség fogja kitalálni a kampányok kreatív anyagait? Mi alapján választják majd ki őket?

Szóval sok itt még a tisztázatlan kérdés - legalábbis számomra - de most ne ezzel foglalkozzunk. Tegyük félre sok rossz tapasztalat érlelte szkepticizmusunkat, és vegyük elő legnaivabb, legoptimistább énünket, sőt, a biztonság kedvéért tegyük még fel rózsaszín védőszemüvegünket is, és nézzük azon keresztül a kezdeményezést, bízva abban, hogy minden úgy alakul majd, ahogy annak kell, és nem egy újabb magyaroros sztorinak nézünk elébe. Nagy szükség volna erre, mert ha jól sül el a kezdeményezés, akkor még sokáig éreztetni fogja pozitív hatásait a társadalomra, amire bizony nagy szükség lenne. Ha ez így lesz, igérem, hogy az alapítvány létrejötte körül bábáskodó Gesztinek minden eddigi reklámszóviccét megbocsátom.

Címkék: nonprofit hungarikum

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr28491966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.03. 10:22:10

Nos, én is optimista ember vagyok, és a kuratórium névsorát megpillantva nekem is hasonló gondolatok fordultak meg fejemben - viszont Hankiss, Kepes, Novák és Rudolf olyan arcok, akiket tisztelek, nem csak azért, amit a szakmájukban tesznek, hanem mert felvállalnak sokszor társadalmi szerepet is - szerencsére. Abban is biztos vagyok, hogy ha ilyen sokféle média egységes felületet biztosít, akkor csak és kizárólag profi "mutatványok" kerülhetnek elénk.
Aztán majd kiderül.

fcuk · http://blog.lfsteam.com 2008.06.03. 10:38:37

Bennem pont az ellenkezője merült fel. Szakembert előre "ismeretlen" problémára/területre alkalmazni nem feltétlen jó ötlet. Főleg, ha csőlátásúak.
A fent említett személyek intelligensek, műveltek, tájékozottak - meg merem kockáztatni, hogy azzal a józan paraszti ésszel még akár eredményesebb döntéseket is lehet hozni egy egészséges vita alkalmával. És értékelendő, hogy színvonala van a zsűrinek!

Én optimista vagyok, és üdvözlöm a kezdeményezést.

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.03. 11:03:39

Szia reklámbuzi,

Megint egy vágányon, s egy strófára járt az agyunk.

Én is írtam egy szösszenetet a Média Unio-val kapcsolatban. Ebben az írásban is a megválaszolatlan kérdésekre fókuszáltam.

Média Unió - álmok álmodói:

www.brandtrend.hu/?func=hir&id=1257

:))

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.03. 11:05:27

Ja, és a szakemberek is ott vannak:

A Médiaunió elnöksége:
Pusztay András, Magyar Televízió (MTV), műsorigazgató
Geszti Péter, Akció-Nxs, tulajdonos
Fischer András, Origo, vezérigazgató
Borókai Gábor, Heti Válasz, főszerkesztő-lapigazgató
Gerendai Károly, a Sziget tulajdonosa


:))

2008.06.03. 11:07:21

Egy dolgot emelnék ki: Novák Péternek igenis helye van egy ilyen kuratóriumban, ő azért valamennyire érintett. Évek óta elkötelezett a civil témák irányában, nem véletlen, hogy az anno a TV2-n (iszonyú későn, persze) futó Strucc c. műsora számtalan díjat nyert, kifejezetten nyíltan vállalt fel nehéz témákat, mint a romakérdés, a melegek helyzete, satöbbi.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.06.03. 11:08:38

fcuk
Elfogadom, van abban valami, amit mondasz. De a döntéshozatal után akkor is kellenek a szakemberek, akik ismerik a problémák gyökerét. Kepes hiába jó arc, nem fogja tudni megmondani, hogy mondjuk a drogkérdésben milyen üzenettel érdemes kampányt indítani. Ehhez szakemberek kellenek, akiket legkésőbb a téma kijelölése után be kellene vonni a folyamatba, különben az egésznek semmi értelme. Err én az alapszabályzatban semmiféle garanciát nem látok, ezt tettem csak szóvá.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.06.03. 11:10:48

Bery
Ettől a sok egybeeséstől kezdek megijedni.

egygrafikus 2008.06.03. 11:40:12

"Kezdjük azzal, hogy ennek az összefogásnak évekkel, ha nem évtizedekkel ezelőtt meg kellett volna születnie..."

Hát ha nem is pont iyen formában, de létezett (létezik??) egy "média a jövôért" nevû alapítvány, ami ha jól tudom a különbözô médiák maradék helyeit használta fel TCR kampányokra. Nem tudom, mennyire volt sikeres, meg egetverô kampányokra se emlészem (volt pár dohányzásellenes, meg AIDS, meg tán némi közlekedésbiztonság), de az ötlet másoknak is eszébe jutott, már évekkel ezelôtt.

Kikkoman 2008.06.03. 11:51:31

grafikus
Nem is az ötlet, a megvalósítás hiányzott. Az, hogy komoly szervezetek is belássák, szükség van erre. Nagy lépés lehet ez, ha sikerül végigvinniük. Az amerikai Ad Council példája lebegett a szemük előtt. Ha valami ahhoz hasonlót sikerülne csinálni, akkor az komoly siker lenne.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.06.03. 11:53:06

remélem nem egy újabb gittegylet... :o((

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.03. 12:17:00

reklámbuzi,

Ne tedd! Mi lenne akkor a sok reklámgourmand-dal??
Úgy látszik, hogy a közérdeklődésre számot tartó témák terén hasonló a preferencia-sorrendünk...

Mondta egyszer valaki, hogy:
A médiakritika parazita műfaj, farvízi hajózás, meglévő ismertséget lovagolja meg.

:))

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.06.03. 14:31:03

Kedvs Sue,

Mindannyian reméljük...


:))

fcuk · http://blog.lfsteam.com 2008.06.03. 14:46:53

reklámbuzi,

Így értelek! Mindezek alapján valamiféle kevert zsűri, vagy legalábbis több lépcsős döntéshozatal lenne a legcélravezetőbb.

Hargitai Lilla · http://www.mediaunio.hu 2008.06.03. 19:22:05

Sziasztok!
Köszönöm, hogy velünk együtt bizakodtok a Médiaunió sikerét illetően. Miután a Kuratórium kiválasztotta a témát, megprobáljuk a témában érintett civil szervezeteket egy asztalhoz ültetni, ők adják majd a brief szakmai részét. A brief kommunikációs részét pedig a Médiaunió titkárságának dolgozói írják majd, és természetesen az Elnökség jóváhagyásával kerül a pályázat kiírásra. Az ügynökségeket személyesen is megpróbáljuk elérni, felhívva figyelmüket a pályázatra, de a mediaunio.hu Pályázz! rovatában is megtalálható lesz a kiírás. A profi ügynökségi munkát (a tenderre beérkező pályázatokat) reklámszakmai zsűri bírálja majd el. Ha bármilyen kérdésetek merül fel, írjatok bátran! + Ne felejtsetek el témát jelölni! Mindenkinek van fontos ügy a fejében, amiért tenne is valamit, és itt esély van az üzenet nyilvános térben történő megjelenítésére! Üdvözlettel! Hargitai Lilla a médiaunio ügyvezetője

macskafaraok 2008.06.03. 23:24:31

Pont ez a sok résztvevő a garancia arra ahogy ez komolytalan kezdeményezés. A kuratórium összetétele pedig garantálja a cselekvésképtelenséget. Az egész olyan mint hogy ’ki ne szeretne a gyerekeken segíteni’ , persze mindenki, elvben, ja…
Szóval látszatdolog, szvsz.

macskafaraok 2008.06.03. 23:47:23

btw: a TC -be mindenki rakjon amit akar,
Amit a saját csoportja/kuratóriuma/etc fontosnak talál.
Ha sokan vannak, csak nagyon általános lehet...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.06.04. 08:15:33

Lilla
Köszönöm, hogy itt is személyesen mondtad el a válaszokat. Engem még az érdekelne, hogy kik a titkárság dolgozói. Briefet írni nagyon nehéz, nem véletlenül alkalmaznak az ügynökségek stratégiai tervezőket erre a feladatra. A civil szervezetek bevonását örömmel hallom, szerintem is így kell ennek működnia. Az viszont nem derült ki, hogy az ügynökségektől nonprofit alapon várjátok majd a pályázatokat, vagy ellentételezés fejében. És az sem mindegy, ki lesz majd a reklámszakmai zsűriben. Magyarországon ugyanis szerintem szinte képtelenség olyan bíráló testületet felállítani, amit ne kezdene ki a szakma. Már pedig ha ott elcsúszik a dolog, kevesebb lesz az induló.

Sok sikert kívánok a kezdeményezéshez, és ígérem, hogy itt az addicton is igyekszünk majd a saját eszközeinkkel segíteni a munkátokat.

Satu 2008.06.04. 13:35:25

Mondom: a kampányt az Akció NXS, vagy a Leo Burnett készíti, gyanús, hogy mivel hazai társadalmi témáról van szó, ezért inkább a külföldi tulajdonú multi lesz a befutó, tipikus, az összefogásról Fabricius Gábor ugat majd a legtöbbet, a BTL teendőkön ő és a ROA dolgozik majd. Ezen felül egyéb megjelenésekről Rókusfalvy Pál érdekeltségei gondoskodnak majd, szerepet kap még a Sensation és a Nexus, amennyiben rendezvény vagy tüzijáték is kerül a képbe. A kampányon mindenki ingyen dolgozik majd, tehát adózni sem lesz mi után. Hajrá! Intézzük magyarságunkhoz méltóan az ilyesmit is, úgyhogy ha már mindenki lezsírozta a lóvét, utána keresztben jelentsék fel egymást. Így a helyes.

Satu 2008.06.04. 13:37:27

Ja, és a téma véletlenül sem a korrupció és a lenyúlás lesz.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.06.04. 13:41:27

Satu kezében fenyegetően villant meg a bot végére tűzött műanyag tehén, de szerintem ne ítélkezzünk előre. Tegyük félre eddigi tapasztalatainkat, és adjuk meg az esélyt, hogy bizonyítson a kezdeményezés. Hátha épp nem ez történik most. Annyira utopisztikus elképzelés ez?

Mária 2008.06.05. 09:43:40

Ezek az emberek mindent megtesznek azért, hogy kiöregedett rókaként ne kelljen átadni a terepet a fiataloknak :)))

zizz 2008.06.05. 16:21:17

Kicsit pozitívabban nem lehetne? Ha már most és mi is ellene vagyunk, akkor egészen pontosan mit is várunk?
Én mindenképp üdvözlöm a kezdeményezést, és szerény véleményem szerint, amennyiben tudjuk, segítsük a munkájukat...

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása