Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A halálod után hős lehetsz

A sokkreklámot alapvetően elrettentő célzattal szokták alkalmazni, ritkán fordul elő, hogy egy pozitív üzenetet próbáljanak egy véres hullával illusztrálni. A francia ADOT nevű szervezet most mégis ehhez az eszközhöz nyúlt, hogy szerveik haláluk utáni felajánlására bíztassa az embereket, mondván így haláluk után igazi hősökké válhatnak, hiszen mások életet menthetik meg döntésükkel. A hirdetés elég provokatív, a különböző fórumokon megoszlottak a vélemények, sokan voltak, akiknek azonnal bevérzett tőle a szeme.  Én még nem tudom hová álljak, ti hogy vagytok ezzel? Akinek esetleg nem jönne át elsőre az ötlet, az frissítse fel a szuperhősökkel kapcsolatos ismereteit.       forrás: bestadsontv

Címkék: print nonprofit morbid

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr31502790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pantone 2008.06.04. 14:35:13

Szerintem nincs ezzel a reklámmal semmi baj. Ez a Superman-póz egy kicsit elcsépelt, de azért működik. Nekem bejön

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.04. 14:53:14

Nincs kívül az alsógatyája

TH 2008.06.04. 14:56:32

Nem rossz, nem rossz...

Krézihajtány 2008.06.04. 14:56:54

A sok silány-hígfos reklám között kész felüdülés egy ilyen. Provokatív hát, de erről a témáról inkább ütős, abszurba hajló módon érdemes beszélni, mint szégyenlősen szemlesütve, hiszen a napi mészárolgatások között az még csak meg se csiklandozza a zemberek zingerküszöbét.

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2008.06.04. 14:58:26

Szerintem is pozitiv. Végulis fetünő, és tetszik-nemtetszik a baleseten elhunytak donorkodása bizony a halál utáni időszakra vonatkozik a donorok esetében, tehét a téma nehezen megkerülhető.

kanpulyka 2008.06.04. 15:03:50

Mi a hősies abban, hogy a halál után felhasználják a szerveimet? Nekem már nem köll, nem jár ez semmiféle önfeláldozással, emberfelettivel, még erőfeszítéssel sem - ami a hősiességhez hozzátartozik. Kétségkívül hasznos, helyes döntés, de hősiességet nem látok benne. Ez a reklám így egy nagy faszság.

gizinénnye 2008.06.04. 15:10:55

kanpulyka: az benne a "hősies" hogy fel kell ajánlanod a szerveidet mivel tudtommal ez nem magától értetődő hogy odaadják másnak.Tévedés jogát fenntartom!!!

A reklámról meg így...megláttam és egy rövid de tömör "húúúú"-t tudtam mondani.De kurva jó!=)

csirkefogó 2008.06.04. 15:11:14

kanpulyka: A hősiesség arra vonatkozik, hogy _most_, még életedben hozzájárulsz ahhoz, hogy felhasználják a szerveidet _majd_.

Hangyasav 2008.06.04. 15:20:51

Úgy tudom, h pl. Franciaországban külön hozzá kell járulni a donorrá váláshoz. Magyarországon elvileg nem így van, itt (szigorúan elvben) bárki, aki nem tiltja meg kerek perec, a megfelelő meghalási mód kiválasztása után donorrá válik automatice. Ezzel szemben az utolsók közt kullogunk ezen a listán is, mert 1) a rokonok bunkók és gyakran megtiltják 2) az orvosok-mentősök leszarják és nem foglalkoznak a dologgal, met sok munkával?! jár. RÁnk férne egy adaptált kampány, pl. a Médiaunió rögtön rá is ugorhatna a témra, ha már.

Vezessetek gyorsan, ugorjatok bringára, fürödjetek bányatóban, váljatok hőssé!

KenSentMe 2008.06.04. 15:21:01

Szerintem ez egyszerűen lol.. végül is, arról van szó, hogy szétkapnak egy hullát, mint egy csirkét.. csak nem a levesbe mennek a szervei.. ebbe belekeverni a szuperhős-kultuszt.. az is vicc, hogy mindenki ott áll körülötte egy méterre, és nézik, ahogy kimúlik.. mondjuk így legalább senki se tud odamenni a hullához nyugodtan, és elvenni tőle a pénztárcáját. (Mégis szép emberi magatartás a balesetek mohó szemrevételezése.)

Egyébként maga a névtelen-szuperhős kultusz nem áll lehetetlen távolságra a témától, de ez így egy vicc; a donorok nyilván megérdemlik a névtelen hősöknek kijáró tiszteletet, de ennek reklámozása, bálványozása, terjesztése giccs, giccs, giccs.. ahogy valami mély izéséget hord magában az a tény, hogy egy gazdag, felnőtt férfi szűk fekete cicanaciban és batman övben teszi kockára az életét éjszakánként, ugyanúgy van valami izéség abba is, hogy halálod után egyes részeidből pótalkatrész lesz.. képregényben működik, de mint életérzést reklámozni: vicc.

Ilyen szempontból pozitív, mert a jó vicceket szereti az értő fül.

kameron 2008.06.04. 15:23:41

én úgy tudom, magyarországon az az alapértelmezett, hogy felhasználhatók a szerveid, és arról kell nyilatkoznod, ha _nem_ akarod ezt (legalábbis amikor megpróbáltam kideríteni, hogy kell jelezni, hogy nyugodtan szétszabdalhatnak, ha, akkor ezt mondta valaki, asszem egy véradás alkalmával a dokinéni).

a reklám ettől függetlenül sztem fasza.

kanpulyka 2008.06.04. 15:40:31

Na szóval, Magyarországon, ha csak külön nem nyilatkozol, szerveidet szabadon felhasználhatják... (Az ezt ellenző nyilatkozat mintapéldánya - ha jól emlékszem - a TASZ honlapján is elérhető.)
csirkefogó!
Még mindig nem értem, mi a hősies abban, hogy hozzájárulok, kedvükre trancsírozzanak, he ezzel mást megmentenek, miért ne? (Bár mindig bennem van az aggály, hogy valami szarházi kapja valamelyik alkatrészemet, de hát ez van.)
Szóval, most életembe nyilatkozom, hogy majd... És? Nem jár ez semmiféle lemondással, erpfeszítéssel, emberfelettivel.
Más dolog - erre is van péda - ha valaki pl. a fél veséjét odaadja másnak, vállalva, hogy a továbbiakban fél vesével él. Az már igen, kalapot le!

kanpulyka 2008.06.04. 15:45:35

Még valami: ugyan mindegy, hogy halálom után a hamvaimat szétszórják, esetleg valami ízléstelen köpőcsészében őrzik a különös ízlésű örökösök, esetleg drága (és tökfelesleges) síremléket emelnek a testem fölé, ami szétrohad - akkor már miért ne működjön valakiben tovább... (Bár én örülnék neki, ha pl. csak általam váasztott jó fejek kapnának mondjuk egy kis májat, de hát belátom, ez nem megy...)
De mi a fasz ebben a hősies? Ez egy ésszerű, praktikus, humanista döntés, de nem több.

rece 2008.06.04. 16:11:09

A halállal sok mindent lehet reklámozni, pl. csizmát, kaját, de akár még bicikliboltot is.
napielet.hu/napi/rovat/reklama/1162/porlevest_az_urnaba
Kézenfekvő asszociációk, nagyon emberi videók.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.06.04. 16:19:04

a sok szar elcsépelt marketingfos között az ilyesmi legalább egy picit feldob, és elgondolkodtat. teljesen korrekt.

A hős 2008.06.04. 16:22:08

Megmented egy ismeretlen ember életét - a saját életed árán... (mégha akaratlanul is)

Mr_Wolf 2008.06.04. 16:44:56

Örökségből vásárolok antik bútort, csillárt, hangszert, vesét és májat.
Ingyenes helyszíni felmérés.

Dike 2008.06.04. 20:40:33

Kanpulyka! Én is azt gondolom, hogy ez lenne a "normális", hogy az emberek felajánlják a szerveiket a haláluk után. De nem egyszer vitáztam már erről emberekkel, akik irtóznak tőle és roppant fontosnak tartják, hogy ők és szeretteik teljes épségükben kerüljenek a sírba. Mintha akkor már nem lenne k@rv@ra mindegy.

balta 2008.06.05. 21:41:23

bocs, de mitől mutatja ez be pozitív módon a donorrá válást? Attól, hogy a srácot a zebrán elcsapta a hölgyemény, és a helyszínen vége is lett? majd boldog donorrá vált mosollyal az arcán?hát szerintem ez nem jó reklám, és ez nem motivál senkit sem. másik oldalról kellene ezt közelíteni sztem

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.06.05. 21:59:11

balta,ebben mélységesen egyetértek

Verbális Inkontinencia 2008.06.05. 23:05:29

Na, ez már hősies!
www.youtube.com/watch?v=8tmLvzubP3I
:-))

balta 2008.06.07. 13:24:14

Sue, ez van, tényleg nem könnyű olyan sokkreklámot csinálni, ami egyrészt figyelemfelkeltő és hatékony is. Nagyjábból addig mennek el ezek a reklámok, hogy mindenki felkapja a fejét, de tovább már nem gondolja, azaz a nap végén kidobott pénz az egész. Kicsit más téma, de sok-sok éve volt egy közlekedésbiztonsági reklám, itthon készült, kidobtak az ablakon egy görögdinnyét, ami becsapódott a betonba és szétrobbant. Ennyi volt az egész, az üzenet az volt hogy kapcsold be a biztonsági övet. Nem magyarázta túl, jó bénán volt filmezve valami bugyuta zenével, mégis azóta emlékszem rá. Mondjuk az egy dolog, hogy bennem megmaradt, a közlekedési morált ismerve olyan baromira hatékony nem volt sajna...

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.06.09. 01:01:18

Balta, az a dinnyés kampány nagyon ütős volt, én akkor mindig bekötöttem magam... dehát látod az újabb és újabb ingerek elhomályosítják a hatást...

gf · http://www.verbalfoto.blog.hu 2008.06.09. 12:13:22

Nagyon tetszik a mondanivaló! A kivitelezés lehetne egy fél fokkal fondorlatosabb, de azért így sem rossz, sőt.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.06.09. 17:02:05

Balta, másik oldalról? Kishölgy megy a kocsival, jól kinézi az egészséges szervekkel ránézésre is rendelkező delikvenseket, majd csak annyira tapos rá a gázra, hogy az értékes emberalkatrészeket szegényke halála után is használni lehessen?

Nekem tetszik, és tényleg furcsa, de létező szemlélet, hogy az emberek nem szívesen adományoznák oda a saját kis szerveiket haláluk után. Pedig elvileg a test csak egy burok vagy mi, ezt még én, mint totál ateista is így gondolom.

balta 2008.06.11. 21:02:35

Felhasználó, na ez is egy érdekes megközelítés, erre nem gondoltam. Nekem sajnos továbbra sem jön ez össze, ha nekem kellett volna ezt a kreatívot elfogadnom hát nem tettem volna meg. Lehet, hogy csak az én perverzitásom, de sokkal hatékonyabbak ezek az üzenetek, ha nem a direkt mondanivalót, hanem az inverzét vagy a következményét mutatja meg és gondolkodtat el ezzel. Ha emlékszel volt egy olyan anti-cigi kampány, ahol a "Marboro ló" egyedül állt egy temető mellett kikötve a kerítéshez, a headline pedig a szokásos: Come to Marlboro country! Na az zseniális volt, mindent elmondott anélkül, hogy rákos tüdőket mutogatott volna, stb. Na itt is egy ilyenfajta megközelítés lenne szerintem a hatékonyabb. A szervadományozással kapcsolatban igazad van, ez tényleg egy furcsaság, hogy miért gondolkodnak így emberek. Én odaadnám ha arra kerülne a sor...

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.06.19. 14:48:30

Balta, igazad van a direktségben, és abban is, hogy lehet az üzenetet másképp átjuttatni. A Marlborós példád nagyon szuper, csak nem tudom, hogy ezt a témát vajon fel lehetne-e dolgozni hasonló módon úgy, hogy közben az üzenet továbbra is tökéletesen világos legyen. (Persze, lehet, hogy csak az én fantáziám véges, nem is vagyok reklámszakember.)

A direktség sok esetben engem is irritál, de inkább az olyasmi, amit a cigarettásdobozokon lehet látni: A dohányzásról nagyon nehéz leszokni, ezért ne szokjon rá és így tovább. Na, annak biztos, hogy nincs hatása. A fenti hirdetésnek azért egy cseppet több esélyt adok erre...

A szervadományozással kapcsolatban pedig ezek szerint totál egyetértünk.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása