Elnézést kérek azoktól, akik hiányolták már a reklámszemle rovatot, de az elmúlt napokban nem volt semmi említésre méltó újdonság. Most viszont jóízűen megcsámcsoghatjuk a Budapest Bank arculatváltással egybekötött emesétlenítési törekvéseinek első állomását. Ennek megértéséhez tudni kell, hogy a bank hatalmas sikert aratott Emesével, és az eddig arctalan, jellegtelen pénzintézet egy pillanat alatt bekerült a köztudatba. Ismertsége, spontán említettsége az egekbe szökött, ami a kutatási összefoglalóban mindig jól mutat, csak hát önmagában még semmit sem jelent. Mint ahogy az a Kreatív Online riportjából is kiderül, itt is volt egy kis apróság, ami rontotta az összképet, mégpedig furcsa módon maga Emese. Merthogy a túlkoffeinezett asszisztens személyisége túlságosan rányomta a bélyegét a bankról kialakult képre, aminek következtében az emberek kezdték vele azonosítani a vállalatot. Ez annak fényében nem meglepő, hogy róla szólt az összes kommunikációs anyag, viszont egy magáról higgadtságot, empátiát és szakértelmet sugározni akaró bank számára semmiképpen sem kívánatos dolog.
Ezért láthatta szükségét a bank annak, hogy a wannabe Budapest Bankos Emesét megpróbálja háttérbe szorítani, és új karaktereket felépítve szakértőbb banki szereplőket behozni a képbe, akik idővel majd teljesen átvehetik a futóbolond lány helyét. Az előző, diszkógömbös filmben már megjelent egy új figura, akinek akkor még csak egy mondat jutott. Most viszont közelebbi kapcsolatba kerülünk vele, hiszen a nevét is megtudhatjuk. Köszönjük Emese mintájára ő is kapott egy előtagot, és az Így van Gáspár nevet nyerte el a keresztségben. Az "így van" kifejezés valószínűleg elválaszthatatlan része lesz a nevének, és szpotról-szpotra visszatérve könnyen állandó balladai jelzővé is alakulhat. Az új design egyébként korrektre, akár még azt is mondanám, hogy szerethetőre sikeredett, szemben ezzel a kicsit száraz filmmel, amely már most mutatja, milyen nehéz lesz majd az űrt betölteni, amit Emese hagy maga után. Mindenesetre, ha tetszik az új irány, és a Pampalininek öltöztetett Lelkes kisasszony, mehetnek az ötösök, ha meg erőltetettnek érzed az újabb céges keresztelőt, bánj kemény kézzel a szavazógombbal.
Hát, ez nekem nem nagyon jött be. Emeséből is csak az elejét bírtam a sorozatnak, szerintem a vége felé már sok volt. Nem nagyon érzem, merre akarnak tovább menni. Egy hármasra azért még jó.
Szerintem még időben akarnak leszállni a lóról. Nem várták meg, míg Emesére ráúnnak. Az meg, hogy hová alakul a koncepció, ebből még nem derül ki, de kíváncsi vagyok. Mindenesetre nem egyszerű feladat.
Ez a film szerintem mérföldkő a magyar reklámban. Először kezeli magát helyén egy hirdető az emberek életében: képes iróniával viszonyulni a fogyasztó számára valójában irreleváns - de az ügyfél számára a márkaazonosítás mindenhatósága miatt általában mindennél fontosabb - új logóhoz. Ez most apróságnak tűnhet, de ha képesek tartani ezt a fajta empatizáló hangvételt, még értelmes banki kommunikáció is lehet belőle. Először Magyarországon. Ámen.
Hát szerintem zero az új reklám is...
Örülök, hogy vége az Emesés sztorinak. Az elején tényleg jó volt, még viccesnek is mondható...a fiatalok körében. Mindenki a "köszönjük Emese" szöveget nyomta. De egy ilyen komoly intézménynek sztem mást kellene hogy éreztessen. Most képbe jöttek az öltönyös urak...béka...pillangó...pfff. hát nem tom. most nem idétlen kiscsaj nyomja, hanem egy "Gáspár".
Az új logo...hááát, nekem nem sugall komolyságot.
Nem tudom, hogy mostanába a bankok miért mennek rá erre a "jópofi" stílusra. Sztem egy bank legyen megbízható, kellően komoly és segítőkész.
Ha már bankokról beszélünk, kivesézhetnénk egy K&H reklámfilmet is...tudjátok amiben a csaj ugrabugrál...:) kicsi kamat, kicsi tánc...kicsi gyenge reklám :)
minden bank csak a hitelt nyomja a reklámokban...arról miért nincs szó,h a legtöbbnél az online elérés szar, az ügyfélfogadási idő katasztrófa, a betéti kamatok nullán (csak 2-3 honapra akcióznak? haha), ellenben van jó sok számlevez. díj, sorbanállás, és büntető hitelkamatok, meg egyéb fincsi dolgok
szóval engem se emese, se gáspár, se ugribugri, se nyuszómuszó nem tud meghatni...a számokban meg nincs nagy eltérés
Szerintem messze jobb a többi bank reklámjainál. Mért kéne komolynak lenni egy bankreklámnak? A célcsoport akkor is emberekből áll, akik közül sokan szeretik a könnyed, humoros, önirónikus hangnemet. Most komolyan, hány olyan gyepmester van, aki azért nem választaná őket, mert a vicceskedő reklám miatt azt szűri le, hogy nem értenek a pénz kezeléséhez???
Legalább egy 4-es. És hogy még többen hörögjenek, kommentezőket pukkasztok: a ki-a-király borzasztó gyenge. Szerintem.
az új logó meg úgy néz ki, mint az a virág, amit kiscsoportban rajzoltm. lehet ez is így készült, 2 túró rudiért csinálta vmelyik osztályvezető gyereke. low cost.
Nekem jó tapasztalataim vannak a BB-kal, különösen az OTP után. Segítőkésszek, türelmesek, általában mindent "tud a gép" stb... (Mert gyakori kifogás az OTP-nél, hogy "aaazt nem tudja a gép... ":) )
Nekem a reklám nem tetszik - alapvetően én végig azt éreztem ki az egész kampányból, hogy a BB szerint nem fontos kedvesnek és udvariasnak lenni a vevővel - bár Emese hülye ötletei túlzások voltak ugye, de a hozzáállása jobban tetszett, mint amit a bank magáról sugallni akar. Persze, térjünk a lényegre, de nem árt, ha úgy érzem magama a bankfiókban, hogy ők vannak értem, és nem én értük. Az meg meglepő, hogy azt mondják, az imageváltást reklámozó reklámban, hogy senkit nem érdekel. Ha ezt gondolnák, nem reklámoznák. Szal vicces ugyan némiképp, de erős csúsztatás. Persze engem tényleg nem érdekel, de hát ők pont azt akarják, hogy érdekeljen. No mindegy, szal a belső ellentmondás nem tetszik nagyon...
En is egyetertek azokkal, akik szerint bator tett a banktol ez a hangnem. Es szerintem sem azert, mert Emese eltunik, hanem a "rajtunk kivul ugysem erdekel senkit az arculatvaltas" mondatert. Eros markava valhat az, amelyik sajat magaval mer igy onironikusan viccelni. Ezt eddig senki sem vallalta be ennyire Magyarorszagon. Szerintem az Emese cuccok is onironikusak voltak, csak a karakter elvitte errol a figyelmet. Majd kiderul, merre megy emesementesen. Drukkolok.
fa
ps.
Nem tartozik a filmhez, de a billboardok szovege azert nem ennyire vicces mar.
az arculatvaltas esemenyet ugy kezelik, mintha valami rendezveny lenne(megjottem az arculatvaltasra)A valosagban egy cegen beluli logovaltas teljesen esemenytelenul zajlik, az alkalmazottak nezegetik egy darabig az uj logot oszt cso.Max elmennek egy treningre, hogy mik a ceg uj iranyelvei. A logovaltas nem mindig jelent arculatvaltast. A vegen a motto jo.
Emlekszik meg valaki arra a regi Budapest Bank reklamra, amiben egy feher lo volt es az A-Ha-tol a Living Daylight ment alatta?
Egy reklam nyugodtan bevallalhatja az onironiat, mert pont forditott hatast er el vele. Ha azt mondjak, hogy nem erdekel senkit az arculatvaltas egybol elkezd mindenki erdeklodove valni. Az ember sok esetben fonakul mukodik. Ha egy hazaspar vitazik peldaul, es a ferj kijelenti, hogy na en elhuzok a verbe es a feleseg konyorog, hogy ne, a ferj elhuz, de ha raformed, hogy indulj maris! akkor meg maradni fog. Vagy ha hallunk egy hulye dalt, amit utalunk es egyszercsak azt vesszuk eszre, hogy egesznap dudoljuk es nem szabadulunk tole. Az emberek a mosopor reklamokat gyulolik a legjobban megis azt a fajtat veszik, amely a legtobbet kolt reklamraInnentol kezdve egy reklamnak nem kell otletesnek, jonak lennie, mert a legszarabbal is hatast lehet elerni, a szar reklam is emlekezetes, emlekezetesen szar. Persze nezokent sokkal szorakoztatobb otletes jo reklamokat nezni, de uzleti szempontbol ez nem lenyeg.
Én TELJESEN laikusként kedveltem az Emese-reklámokat. Egy kis vidámság jól
jött, pláne a rádióból, miközben araszolgattam
a közlekedésben. A szememben nyert vele a BB.
Igaz, nem vagyok az ügyfelük...
Tényleg, végül is ki a bánatot érdekel, hogy mit makog a három öltönyös az út közepén?
Nem szerencsés, ha a reklámban a néző csak egy jelentéktelen, kirekesztett senki, aki mintegy véletlenül hallgatózik bele a nagymenők beszélgetésébe...
Ráadásul Emesét a vége felé gyakorlatilag lekurvázzák... szegény kiscsaj lelkesen köszön nekik, azok meg bunkó módon nem köszönnek vissza... utána meg az egyik húzgálja a száját, hogy pillangó...
Nyilván az ügyfelet is lekurváznák, ha rájuk merne köszönni.
Az új arculat elég gázos, a DIN betűtipus kicsit elrágott (ahogy a 90-es években a Blur). Az egymásba forgatott két B betű aránytalan, állítólag pillangót jelenít meg, nekem mégis egy jólfejlett ánuszrózsa jut estembe róla, középen kis kakidarabbal.
engem meg az zavar, hogy a "térjünk a lényegre" feliratot tök sután huzzák alá. Én azt gondolnám, hogy egy ilyen szöveg erős aláhúzással kéne, hogy fusson.
Emesét bírtam. A K&H reklámnál 1000× jobb.
Engem egy picit az az ellentmondás zavar, hogy ha úgyse érdekli az embereket az arculatváltás, akkor miért kell végignéznünk erről egy reklámot? Legalább a végén történhetne valami, ami érdekel minket...
ezt leszámítva viszont valóban, klasszisokkal jobb a többi hasonló magyar kampányánál (például pannon megújulás).
szerintem ennél faszábban nehéz lett volna váltani Emeséről a bankra. kibaszott jó megoldás - szerintem - és végre egy őszinte, mindenki számára érthető gondolat egy banktól: ki a szart érdekel az a szánalmas logó pár hülyén kívül, hm?
de főleg azért tetszik, mert sikerült továbblépni egy szinttel teljesen természetes hangnemben, és ezúttal - ismét szerintem - feljebb, ami egy sikeres kampány után nem könnyű feladat. aki kapott már erre brífet, az vágja, miért.
gratulálok az ügynökségnek az ötletért, meg hogy el is tudták adni(laboratory ideas?)! nekem kibaszottul tetszik, régen éreztem azt, hogy de kár, hogy ezt nem én találtam ki!
A reklám nekem szimpatikus, de az arculat...?! Eleve fogalmam sincs, minek már megint arculatot váltani, amikor - igen, valóban, ahogy a reklámban is tetszik mondani - a megfizetett kreatívokon kívül élő embert nem érdekel az egész. Ráadásul az új logó tényleg ez lesz? Én bevallom, a reklám láttán csak annyit gondoltam, hogy Lelkes Emese rajzolt egy dundi pillangót, de eszembe sem jutott, hogy egy bank mostantól ezt a képződményt fogja logójaként használni úgy valóban, életben, és nem csak egy viccesnek szánt reklámban.
Mert akkor megint lehet rendelni új logót, honlap átalakítást, új mikroszájtot az új reklámfilm megtámogatásához, új bannereket, új AdWords kampányt, új névjegykártyákat, új levélpapírt, új világítótáblákat, új nemtudommégmit...
Elég magasak a kamatok, elég jó a profit, van miből fizetni egy újabb arculatváltást, igazam van?
hát ez meg szerintem nagyon zsír, végre egy bank, aki mer öniróniát gyakorolni és a nézők legnagyobb megelégedésére úgy mondja el mindazt, amit akar, hogy a néző azt mondhatja, ja, tényleg nem érdekel, hogy a BB arculatot váltott. Azaz már tudja is, hogy arculatot váltott. Sztem jó. A Gáspár remélem nem a Győzike-show féle médiaszemétre hajaz, mert akkor meghasonlok önmagammal. Ezért a kétség miatt 4/5. Az új arculat gáz, bár nem értékeljük, de max 2 nekem.
A nyomtatott plakátjuk is szokatlanul őszinte ("A hitel nem ajándék. Üzlet. Önnek is, nekünk is"), mindenképpen díjazni kell hogy túllép a "jönabajszosbácsikétköteghúszezresselésmegyünknyaralni" jelleget öltő reklámokon. Viszont az új design, meg ez a reklám is elég... hát, gyengus.
Szerintem nem gyengus, ez a reklám egy friss nyári szellő a magyar hirdetések állott levegőjében, bárcsak több ügyfél venne ilyet, amikor prezentálod neki.
Csak semmi nyivákolás, aszondom. A United Colors of Benetton majd később legyen a szint.
ez a leggagyibb logó amit az utóbbi időben ekkora cégtől láttam. ahányszor észreveszem az utcán a sírás kerülget, és annyira kíváncsi vagyok hogy mennyit kapott érte a grafikus.
ki csinálta?
Sztem marha jó az önirónia, ennyire direkten nem láttam még reklámban, főleg nem banknál. Emese nagyon erőltetett volt a végére, nálam a "valahogy ezzel a discogömbbel van összefüggésben" volt a málypont. Az már annyira öncélú, és erőltetett jópofáskodás volt, de ez tetszik.
Emese kibaszott jó, röviden és tömören. Sajnos az utóbbi pár hónapban valóban kimerült és láthatóan nem ötletesek már az Emesés reklámok.
A "kicsikamat kicsitánc" meg tényleg megérne egy szavazást, sikítva hányok tőle és azonnal elkapcsolom.
Az egyik legjobb reklám ami a mai magyar valóságban létrejött. Ugyanakkor azon túl, hogy a marketingosztály bizonyította, hogy létezik: mire az új arculat? Én se értem. Még ha új volna - de ez olyan, mintha a nagybank óvodásoknak szóló bankocskája lenne.
kohlhaas mihály:
@Bánki Tamás | DrLinkedin.hu: Sőt kőfaragók és balett táncosok is. Vakok mesterlövészek, siketek z... (2020.03.31. 18:02)Kerekesszékes parkolófoglalás Pesten
Dauda András:
20-30 éve nem volt még Profi jóember!
És akkor még biztos nem volt amikor 3,60 volt a kenyér, mert... (2019.06.15. 15:30)Klárikám, Gyurikám, ez profi volt!