Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: Lelkes Emesének végleg megköszönik

Elnézést kérek azoktól, akik hiányolták már a reklámszemle rovatot, de az elmúlt napokban nem volt semmi említésre méltó újdonság. Most viszont jóízűen megcsámcsoghatjuk a Budapest Bank arculatváltással egybekötött emesétlenítési törekvéseinek első állomását. Ennek megértéséhez tudni kell, hogy a bank hatalmas sikert aratott Emesével, és az eddig arctalan, jellegtelen pénzintézet egy pillanat alatt bekerült a köztudatba. Ismertsége, spontán említettsége az egekbe szökött, ami a kutatási összefoglalóban mindig jól mutat, csak hát önmagában még semmit sem jelent. Mint ahogy az a Kreatív Online riportjából is kiderül, itt is volt egy kis apróság, ami rontotta az összképet, mégpedig furcsa módon maga Emese. Merthogy a túlkoffeinezett asszisztens személyisége túlságosan rányomta a bélyegét a bankról kialakult képre, aminek következtében az emberek kezdték vele azonosítani a vállalatot. Ez annak fényében nem meglepő, hogy róla szólt az összes kommunikációs anyag, viszont egy magáról higgadtságot, empátiát és szakértelmet sugározni akaró bank számára semmiképpen sem kívánatos dolog.

Ezért láthatta szükségét a bank annak, hogy a wannabe Budapest Bankos Emesét megpróbálja háttérbe szorítani, és új karaktereket felépítve szakértőbb banki szereplőket behozni a képbe, akik idővel majd teljesen átvehetik a futóbolond lány helyét. Az előző, diszkógömbös filmben már megjelent egy új figura, akinek akkor még csak egy mondat jutott. Most viszont közelebbi kapcsolatba kerülünk vele, hiszen a nevét is megtudhatjuk. Köszönjük Emese mintájára ő is kapott egy előtagot, és az Így van Gáspár nevet nyerte el a keresztségben. Az "így van" kifejezés valószínűleg elválaszthatatlan része lesz a nevének, és szpotról-szpotra visszatérve könnyen állandó balladai jelzővé is alakulhat. Az új design egyébként korrektre, akár még azt is mondanám, hogy szerethetőre sikeredett, szemben ezzel a kicsit száraz filmmel, amely már most mutatja, milyen nehéz lesz majd az űrt betölteni, amit Emese hagy maga után. Mindenesetre, ha tetszik az új irány, és a Pampalininek öltöztetett Lelkes kisasszony, mehetnek az ötösök, ha meg erőltetettnek érzed az újabb céges keresztelőt, bánj kemény kézzel a szavazógombbal.



Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (3,2/5)

Címkék: bank reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr96502936

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: The Standard 2008.06.08. 20:16:28

Az őszinteség mint működő marketingfogás?Így van, Gáspár!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Osiris 2008.06.05. 10:13:00

Hát, ez nekem nem nagyon jött be. Emeséből is csak az elejét bírtam a sorozatnak, szerintem a vége felé már sok volt. Nem nagyon érzem, merre akarnak tovább menni. Egy hármasra azért még jó.

Kende 2008.06.05. 10:22:50

Szerintem még időben akarnak leszállni a lóról. Nem várták meg, míg Emesére ráúnnak. Az meg, hogy hová alakul a koncepció, ebből még nem derül ki, de kíváncsi vagyok. Mindenesetre nem egyszerű feladat.

franz 2008.06.05. 10:25:31

Ez a film szerintem mérföldkő a magyar reklámban. Először kezeli magát helyén egy hirdető az emberek életében: képes iróniával viszonyulni a fogyasztó számára valójában irreleváns - de az ügyfél számára a márkaazonosítás mindenhatósága miatt általában mindennél fontosabb - új logóhoz. Ez most apróságnak tűnhet, de ha képesek tartani ezt a fajta empatizáló hangvételt, még értelmes banki kommunikáció is lehet belőle. Először Magyarországon. Ámen.

Mária 2008.06.05. 10:27:54

Ötlettelen bagázs...

A hétvégén a maszop "Szabó Esztere" zaklatta a békés sziesztázókat, kihasználva a valódi Szabó Eszter nevének ismerős hangzását.

Most meg jön a Budapest Bank és rátelepszik a Gáspár család médiabeli ismertségére :)))

Tamás 2008.06.05. 10:56:02

Hát szerintem zero az új reklám is...
Örülök, hogy vége az Emesés sztorinak. Az elején tényleg jó volt, még viccesnek is mondható...a fiatalok körében. Mindenki a "köszönjük Emese" szöveget nyomta. De egy ilyen komoly intézménynek sztem mást kellene hogy éreztessen. Most képbe jöttek az öltönyös urak...béka...pillangó...pfff. hát nem tom. most nem idétlen kiscsaj nyomja, hanem egy "Gáspár".
Az új logo...hááát, nekem nem sugall komolyságot.
Nem tudom, hogy mostanába a bankok miért mennek rá erre a "jópofi" stílusra. Sztem egy bank legyen megbízható, kellően komoly és segítőkész.

Ha már bankokról beszélünk, kivesézhetnénk egy K&H reklámfilmet is...tudjátok amiben a csaj ugrabugrál...:) kicsi kamat, kicsi tánc...kicsi gyenge reklám :)

Luzitánia 2008.06.05. 11:37:20

Illegális névhasználatért perelni fog Győzike !
Egy banktól csak leesik neki valani...

N.Zoli 2008.06.05. 11:37:44

Gaspar, Menyhert, Boldizsar. Az egyiknek szerecsennek kellett volna lennie. Harom kiraly:)
Korfuresz, haha.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.05. 11:42:58

egy hármast megér - tényleg unalmas volt már e mese, most már jöjjenek a komoly férfias dolgok!

N.Zoli 2008.06.05. 11:43:59

A rajtunk kivul ugysem erdekel senkit az arculatvaltas-mondattal toljak mindenki kepebe, az arculatvaltast alszerenyen, kivancsisagot felkorbacsolva.

suo tempore 2008.06.05. 11:53:03

minden bank csak a hitelt nyomja a reklámokban...arról miért nincs szó,h a legtöbbnél az online elérés szar, az ügyfélfogadási idő katasztrófa, a betéti kamatok nullán (csak 2-3 honapra akcióznak? haha), ellenben van jó sok számlevez. díj, sorbanállás, és büntető hitelkamatok, meg egyéb fincsi dolgok

szóval engem se emese, se gáspár, se ugribugri, se nyuszómuszó nem tud meghatni...a számokban meg nincs nagy eltérés

Hátazért 2008.06.05. 11:53:05

Szerintem messze jobb a többi bank reklámjainál. Mért kéne komolynak lenni egy bankreklámnak? A célcsoport akkor is emberekből áll, akik közül sokan szeretik a könnyed, humoros, önirónikus hangnemet. Most komolyan, hány olyan gyepmester van, aki azért nem választaná őket, mert a vicceskedő reklám miatt azt szűri le, hogy nem értenek a pénz kezeléséhez???

Legalább egy 4-es. És hogy még többen hörögjenek, kommentezőket pukkasztok: a ki-a-király borzasztó gyenge. Szerintem.

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.06.05. 12:00:26

'rajtunk kivul ugysem erdekel senkit az arculatvaltas'

ezért 5-ös

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.06.05. 12:02:43

tempore, keress egy bankfikázós blogot

ez a reklámokról szól

Prez (törölt) 2008.06.05. 12:10:50

Gáspár? Bullshit.
Köszönjük Emese. :S

Szűcs Attila · http://szucsattila.blog.hu 2008.06.05. 12:13:33

'rajtunk kivul ugysem erdekel senkit az arculatvaltas'

emiatt mindenképp 5!

Az arculatváltásról is szólt meg nem is. Valszeg ez volt a brief is :)

dex.ion 2008.06.05. 12:14:38

emese - angéla - kurva irritáló volt már az elején is. épp ideje, h eltűnjön a ködben, és az a rémálom is, amit maga mögött hagyott.

dex.ion 2008.06.05. 12:17:51

az új logó meg úgy néz ki, mint az a virág, amit kiscsoportban rajzoltm. lehet ez is így készült, 2 túró rudiért csinálta vmelyik osztályvezető gyereke. low cost.

scsaba1 2008.06.05. 12:21:58

Nem roszz, 3-as.

Nekem jó tapasztalataim vannak a BB-kal, különösen az OTP után. Segítőkésszek, türelmesek, általában mindent "tud a gép" stb... (Mert gyakori kifogás az OTP-nél, hogy "aaazt nem tudja a gép... ":) )

TH 2008.06.05. 12:24:43

Nekem a reklám nem tetszik - alapvetően én végig azt éreztem ki az egész kampányból, hogy a BB szerint nem fontos kedvesnek és udvariasnak lenni a vevővel - bár Emese hülye ötletei túlzások voltak ugye, de a hozzáállása jobban tetszett, mint amit a bank magáról sugallni akar. Persze, térjünk a lényegre, de nem árt, ha úgy érzem magama a bankfiókban, hogy ők vannak értem, és nem én értük. Az meg meglepő, hogy azt mondják, az imageváltást reklámozó reklámban, hogy senkit nem érdekel. Ha ezt gondolnák, nem reklámoznák. Szal vicces ugyan némiképp, de erős csúsztatás. Persze engem tényleg nem érdekel, de hát ők pont azt akarják, hogy érdekeljen. No mindegy, szal a belső ellentmondás nem tetszik nagyon...

fatass 2008.06.05. 12:25:30

En is egyetertek azokkal, akik szerint bator tett a banktol ez a hangnem. Es szerintem sem azert, mert Emese eltunik, hanem a "rajtunk kivul ugysem erdekel senkit az arculatvaltas" mondatert. Eros markava valhat az, amelyik sajat magaval mer igy onironikusan viccelni. Ezt eddig senki sem vallalta be ennyire Magyarorszagon. Szerintem az Emese cuccok is onironikusak voltak, csak a karakter elvitte errol a figyelmet. Majd kiderul, merre megy emesementesen. Drukkolok. fa ps. Nem tartozik a filmhez, de a billboardok szovege azert nem ennyire vicces mar.

N.Zoli 2008.06.05. 12:34:11

az arculatvaltas esemenyet ugy kezelik, mintha valami rendezveny lenne(megjottem az arculatvaltasra)A valosagban egy cegen beluli logovaltas teljesen esemenytelenul zajlik, az alkalmazottak nezegetik egy darabig az uj logot oszt cso.Max elmennek egy treningre, hogy mik a ceg uj iranyelvei. A logovaltas nem mindig jelent arculatvaltast. A vegen a motto jo.

Emlekszik meg valaki arra a regi Budapest Bank reklamra, amiben egy feher lo volt es az A-Ha-tol a Living Daylight ment alatta?

zoorka 2008.06.05. 12:35:50

A reklámfilm öniróniája - szvsz - ütős, szellemes, merész, ellenben a logó.. hááát elég gagyi.

mammsi 2008.06.05. 12:40:06

Emese mostmár indul a buszod

N.Zoli 2008.06.05. 12:43:47

Egy reklam nyugodtan bevallalhatja az onironiat, mert pont forditott hatast er el vele. Ha azt mondjak, hogy nem erdekel senkit az arculatvaltas egybol elkezd mindenki erdeklodove valni. Az ember sok esetben fonakul mukodik. Ha egy hazaspar vitazik peldaul, es a ferj kijelenti, hogy na en elhuzok a verbe es a feleseg konyorog, hogy ne, a ferj elhuz, de ha raformed, hogy indulj maris! akkor meg maradni fog. Vagy ha hallunk egy hulye dalt, amit utalunk es egyszercsak azt vesszuk eszre, hogy egesznap dudoljuk es nem szabadulunk tole. Az emberek a mosopor reklamokat gyulolik a legjobban megis azt a fajtat veszik, amely a legtobbet kolt reklamraInnentol kezdve egy reklamnak nem kell otletesnek, jonak lennie, mert a legszarabbal is hatast lehet elerni, a szar reklam is emlekezetes, emlekezetesen szar. Persze nezokent sokkal szorakoztatobb otletes jo reklamokat nezni, de uzleti szempontbol ez nem lenyeg.

airelle 2008.06.05. 12:46:11

úgy látom, hogy ide csak az emese fikázók írnak :O) nekem kifejezetten felüdülés 1-2 persil-tampon-hüvelygomba reklám után...

Karlitosz 2008.06.05. 12:54:40

tipikus nyakkendős b.zi gátlástalan könyékig nyúlunka zsebedbe bankárok. megállnak pofázni az úttest közepén, sz.rnak bele a fejedbe. fellógatnám mindet.

vajdasagi 2008.06.05. 12:57:14

Én TELJESEN laikusként kedveltem az Emese-reklámokat. Egy kis vidámság jól
jött, pláne a rádióból, miközben araszolgattam
a közlekedésben. A szememben nyert vele a BB.
Igaz, nem vagyok az ügyfelük...

Üdv. mindenkinek

Mária 2008.06.05. 13:04:42

Tényleg, végül is ki a bánatot érdekel, hogy mit makog a három öltönyös az út közepén?

Nem szerencsés, ha a reklámban a néző csak egy jelentéktelen, kirekesztett senki, aki mintegy véletlenül hallgatózik bele a nagymenők beszélgetésébe...

Ráadásul Emesét a vége felé gyakorlatilag lekurvázzák... szegény kiscsaj lelkesen köszön nekik, azok meg bunkó módon nem köszönnek vissza... utána meg az egyik húzgálja a száját, hogy pillangó...

Nyilván az ügyfelet is lekurváznák, ha rájuk merne köszönni.

metalhammer 2008.06.05. 13:06:27

Az új arculat elég gázos, a DIN betűtipus kicsit elrágott (ahogy a 90-es években a Blur). Az egymásba forgatott két B betű aránytalan, állítólag pillangót jelenít meg, nekem mégis egy jólfejlett ánuszrózsa jut estembe róla, középen kis kakidarabbal.

PioDVD 2008.06.05. 13:07:49

"rajtunk kivul ugysem erdekel senkit az arculatvaltas"

Ha már belátták, akkor talán nem kellene 100 millákat beleölni. De legyen az ügyfeleik baja. (Az "én" bankomé meg az enyém...)

Emesét meg sajnálom, ennyi ésszel hol fog tudni elhelyezkedni??? :)

etyepetye 2008.06.05. 13:09:58

hali,

engem meg az zavar, hogy a "térjünk a lényegre" feliratot tök sután huzzák alá. Én azt gondolnám, hogy egy ilyen szöveg erős aláhúzással kéne, hogy fusson.
Emesét bírtam. A K&H reklámnál 1000× jobb.

gizinénnye 2008.06.05. 13:19:03

Hááát cö-cö-cö... Ez olyan "JEEAAA MENJÜNK HAJÓKÁZNI G.CIJÓLESZ - BAZZEGHOLEGYMENTŐCSÓNAK?!" féle kanyar.

Ebből sorozat lesz konkrétan?Emese megsértődik és bosszút áll Gáspáron, Zoltán drogokhoz nyúl aztán Emese bevallja hogy szereti és aztán...

Nagyon gyengusz, egyenek még neszkviket.

Ja, 2-est kapott mert az utolsó mondat értelmes volt.

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.06.05. 14:43:53

Engem egy picit az az ellentmondás zavar, hogy ha úgyse érdekli az embereket az arculatváltás, akkor miért kell végignéznünk erről egy reklámot? Legalább a végén történhetne valami, ami érdekel minket...

ezt leszámítva viszont valóban, klasszisokkal jobb a többi hasonló magyar kampányánál (például pannon megújulás).

Nálam 3/4

ethan blow 2008.06.05. 16:53:37

szerintem ennél faszábban nehéz lett volna váltani Emeséről a bankra. kibaszott jó megoldás - szerintem - és végre egy őszinte, mindenki számára érthető gondolat egy banktól: ki a szart érdekel az a szánalmas logó pár hülyén kívül, hm?

de főleg azért tetszik, mert sikerült továbblépni egy szinttel teljesen természetes hangnemben, és ezúttal - ismét szerintem - feljebb, ami egy sikeres kampány után nem könnyű feladat. aki kapott már erre brífet, az vágja, miért.

gratulálok az ügynökségnek az ötletért, meg hogy el is tudták adni(laboratory ideas?)! nekem kibaszottul tetszik, régen éreztem azt, hogy de kár, hogy ezt nem én találtam ki!

ethan blow 2008.06.05. 17:00:04

ja, bocs: az arculat viszont tényéeg elég gáz, nekem a Belvárosi Butik jut eszembe, pedig nem is létezik, vagy igen?

Démétér 2008.06.05. 18:09:01

A reklám nekem szimpatikus, de az arculat...?! Eleve fogalmam sincs, minek már megint arculatot váltani, amikor - igen, valóban, ahogy a reklámban is tetszik mondani - a megfizetett kreatívokon kívül élő embert nem érdekel az egész. Ráadásul az új logó tényleg ez lesz? Én bevallom, a reklám láttán csak annyit gondoltam, hogy Lelkes Emese rajzolt egy dundi pillangót, de eszembe sem jutott, hogy egy bank mostantól ezt a képződményt fogja logójaként használni úgy valóban, életben, és nem csak egy viccesnek szánt reklámban.

Mária 2008.06.05. 18:39:37

Miért kell arculatot váltani?

Mert akkor megint lehet rendelni új logót, honlap átalakítást, új mikroszájtot az új reklámfilm megtámogatásához, új bannereket, új AdWords kampányt, új névjegykártyákat, új levélpapírt, új világítótáblákat, új nemtudommégmit...

Elég magasak a kamatok, elég jó a profit, van miből fizetni egy újabb arculatváltást, igazam van?

Démétér 2008.06.05. 18:48:55

A kérdés költői volt - dolgoztam egy jó darabig marketingesként. Nem véletlen, hogy már nem teszem :) És persze, hogy igazad van.

balta 2008.06.05. 21:30:37

hát ez meg szerintem nagyon zsír, végre egy bank, aki mer öniróniát gyakorolni és a nézők legnagyobb megelégedésére úgy mondja el mindazt, amit akar, hogy a néző azt mondhatja, ja, tényleg nem érdekel, hogy a BB arculatot váltott. Azaz már tudja is, hogy arculatot váltott. Sztem jó. A Gáspár remélem nem a Győzike-show féle médiaszemétre hajaz, mert akkor meghasonlok önmagammal. Ezért a kétség miatt 4/5. Az új arculat gáz, bár nem értékeljük, de max 2 nekem.

Trappaa 2008.06.06. 00:24:45

A nyomtatott plakátjuk is szokatlanul őszinte ("A hitel nem ajándék. Üzlet. Önnek is, nekünk is"), mindenképpen díjazni kell hogy túllép a "jönabajszosbácsikétköteghúszezresselésmegyünknyaralni" jelleget öltő reklámokon. Viszont az új design, meg ez a reklám is elég... hát, gyengus.

Jungle Woman 2008.06.06. 14:34:56

Szerintem nem gyengus, ez a reklám egy friss nyári szellő a magyar hirdetések állott levegőjében, bárcsak több ügyfél venne ilyet, amikor prezentálod neki.
Csak semmi nyivákolás, aszondom. A United Colors of Benetton majd később legyen a szint.

stílus 2008.06.07. 13:07:15

A Budapest Bank ügyfeleit leginkább az érdekli, hogy ne kelljen....

Emesével együtt a szövegírót is lecserélhették volna.

karas · http://www.karas.hu/ 2008.06.07. 21:23:13

ez a leggagyibb logó amit az utóbbi időben ekkora cégtől láttam. ahányszor észreveszem az utcán a sírás kerülget, és annyira kíváncsi vagyok hogy mennyit kapott érte a grafikus.
ki csinálta?

gf · http://www.verbalfoto.blog.hu 2008.06.09. 11:23:44

Sztem marha jó az önirónia, ennyire direkten nem láttam még reklámban, főleg nem banknál. Emese nagyon erőltetett volt a végére, nálam a "valahogy ezzel a discogömbbel van összefüggésben" volt a málypont. Az már annyira öncélú, és erőltetett jópofáskodás volt, de ez tetszik.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2008.06.11. 09:21:31

Emese kibaszott jó, röviden és tömören. Sajnos az utóbbi pár hónapban valóban kimerült és láthatóan nem ötletesek már az Emesés reklámok.
A "kicsikamat kicsitánc" meg tényleg megérne egy szavazást, sikítva hányok tőle és azonnal elkapcsolom.

Dr Keynes 2008.06.11. 12:06:22

Az egyik legjobb reklám ami a mai magyar valóságban létrejött. Ugyanakkor azon túl, hogy a marketingosztály bizonyította, hogy létezik: mire az új arculat? Én se értem. Még ha új volna - de ez olyan, mintha a nagybank óvodásoknak szóló bankocskája lenne.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Keress állást az addicton!

Ajánló

Friss anyag

site statistics