Néhány hete már hírt adtunk arról, hogy SMS Bandi
meghódította a New York fesztivált, ahonnét elhozott egy bronzot, most pedig a legrangosabb Cannes-i reklámfesztiválon gyűjtött be egy ugyanolyan anyagból készült díjat. Ez bizony nagy szó, hiszen a hazai reklámalkotások ritkán tudnak beleszólni a nagyok játékába, a magyar nevezettek rendszerint csak a pálya mellől, legfeljebb shortlistre kerülve a cserepadról nézik a meccset. Most azonban Bandi megtötre a csendet, és a hangzatos Cyber kategóriában egy szép díjjal öregbítette a Leo Burnett hírnevét.
A rend kedvéért meg kell említeni, hogy az ügynökség egy másik munkája, a Secret dezodornak készített
Secret Jewel elnevezésű, erősen event alapú kampányával is shortlistre került. Tudjátok, ez volt az a rendezvény, amin a modellek a honaljukra meg a karjuk belső felére ragasztott ékszereket mutattak be, mintha a hónaljak széppé válásával az az igény is felmerült volna a nőkben, hogy az egykor bozont csúfította testrészüket is ékszerekkel díszítsék.
Még egy kampánynak sikerült shortlistre verekednie magát. Nem tudom, hogy a reklámblogok lelkes olvasóin kívül találkozott-e valaki a Matchboxnak készült hazai fejlesztésű print hirdetésekkell. Én a magam részéről az elmúlt tíz évben sem nagyon emlékszem matchboxos print kommunikációra itthon, a Mattel viszont idén mindjárt többet is megrendelt az Ogilvytől, (k
ettőt a Hotwhelsnek is) amiket ugyancsak beneveztek Cannes-ban. Nekem elsőre kicsit furcsa ötletnek tűnik egy a gyerekeket célzó reklámban a Pulp Fiction, valamint a Starsky és Hutch figuráinak használata, de most ne akadjunk fenn ilyesmin, inkább örüljünk a shortlistnek, hiszen minden apró kis sikert meg kell becsülnünk itthon.
Címkék: autó online hungarikum reklámverseny