Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
A beszámolókat, tudósításokat olvasgatva az az érzés alakul ki az emberben, hogy a nemzetközi reklámvilágban minden rendben van. Ott aztán dolgoznak becsülettel a kreatívok, akik mind rohadtul eredetiek, az ügyfelek kivétel nélkl jófejek, a reklámversenyeken pedig mindig az győz, aki megérdemli. Csakhogy amint egy kicsit elhalkulnak a fanfárok, amint a vakuvillogástól elvakult szemek újra tisztán kezdenek látni, ez a pompa is elhalványul, és ha egy kicsit megkapargatjuk a felszínt, a ragyogó képről bizony lepereg az aranyfüst.
Nem telt bele néhány nap, és a JC Penney-nek készített, egyébként nagyon helyes, és ötletes, Bronz Oroszlánnal jutalmazott filmről máris kiderült, hogy úgy nevezték be a fesztiválra, hogy az ügyfél nemhogy nem hagyta jóvá, de az életben soha nem is látta. Ebből aztán akkora botrány kerekedett, hogy végül a filmet készítő produkciós cég kénytelen volt visszavonni a nevezést. Aztán mindjárt jött a második botrány, mivel a print kategóriában győztes, és a Grand Prix-t elhozó Energizer kampányról kiderítették, hogy bizony nem minden előzmény nélkül született, mivel két éve már a Nickelodeon is előállt ehhez nagyon is hasonlító sajtóhirdetésekkel.
Akinek ez sem lenne elég, azok nagyot nézhetnek a Luxor szövegkiemelőnek készített printek láttán, amelyekről kiderült, hogy az indiai Leo Burnett az ügyfél tudomása és beleegyezése nélkül készítette el és nevezte be őket, ráadásul a Luxor Indiában nem a Leo, henem a Lowe ügynökség ügyfele. És hogy ez még kínosabb legyen, előástak a közelmúltból egy teljesen ugyanilyen kampányt, ami elég ismert volt ahhoz, hogy ha a készítőknek nem is, de a zsűrinek ismernie kellett volna. Szóval ne gondoljuk azt, hogy külföldön kolbászból van a kerítés.
forrás: commercial-archive
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.