Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Szent István napszemüvegben pózol

Megint vihar kerekedett a nagy magyar biliben. Most éppen egy veszprémi turisztikai plakát miatt áll a bál, amelynek utcára kerülését a helyi kereszténydemokraták az utolsó pillanatban megvétózták. Még szerencse, mert a plakátok olyan romboló hatást gyakorolnak a fiatalság szellemi, lelki és nem utolsó sorban testi fejlődésére, hogy annak következményei beláthatatlanok. De miről s van szó?  Történt nemrég, hogy a veszprémi városvezetés úgy döntött, hogy egy reklámkampánnyal próbálják meg rávenni honfitársaikat a királynék városának látogatására. A veszprémi önkormányzat igazán szép nevű Kulturális, Turisztikai és Vallásügyi Bizottsága a Veszprémi Turisztikai Egyesülettel közösen idén tavasszal óriásplakát-pályázatot hirdetett, ahol a város történelmi értékeinek bemutatása mellett az is a célok között szerepelt, hogy a reklám nyisson a fiatalok felé is. 

A szervezők által felkért szakmai zsűri, amelynek ne kérdezzétek hogyan, de Geszti Péter lett az elnöke, egyöntetűen egy olyan plakát mellett tette le a voksát, amelyen a város jelképévé vált, Szent Istvánt és Gizellát ábrázoló szoborpár látható (történelmi értékek kipipálva) rajzolt napszemüvegben, sziluettjükkel pedig "v" jelet mutatva (fiatalság pipa). Hát ez lenne az a nagyon botrányos alkotás, amit a KDNP városi szervezete megvétózott, mondván nem lehet egy nemeti nagyságot kifigurázni, az effajta humor nem méltó sem Veszprémhez, sem Szent Istvánhoz. Az illetékesek a jövő héten újratárgyalják majd az ügyet, ahol biztosan sok okos dolog elhangzik majd, csak talán épp az nem, hogy a reklámmal nem az a baj, hogy humorosan próbál közelíteni történelmi nagyságainkhoz, hanem az, hogy szimplán rossz. Szent Istvánra szerintem simán lehet napszemüveget tenni, ha annak van valami értelme, hordoz valamilyen üzenetet. De önmagában ettől a minden gimnáziista történelemkönyvében megtalálható ötlettől még nem lesz fiatalos, csak gagyi. De ez persze senkit sem érdekel, megint csak a politika értékrendje számít, a reklámszempontok sajnos ismét háttérbe szorulnak. Nézzétek meg a hirdetést, kíváncsi vagyok, nektek mi a véleményetek.

Címkék: botrány hungarikum

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr37556213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.07.07. 10:59:49

Rossz a kép linkje:m.blog.hu/ad/addict/image/botrany/szarosoregemberes.jpg
Amúgy valszeg megvan már a saját befutójuk, ezért vétóztak, le kell osztani kis pénzt. Szánalmas.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.07.07. 11:34:09

Cigeratta kartárs köszönöm, javítottam

Vitara 2008.07.07. 11:36:40

Te jó siten, hogy ez mekkora gáz. Tényleg jobb, hogy nem került utcára.

Hangyasav 2008.07.07. 11:59:26

Azt hiszem, a színvonalas vizuált simán veri az ötletes headline, ami, hogy-hogynem, erősen „Gesztis", mi több, ötletes és eredeti... ha ettől nemcsődülne a diákság Veszprémbe, akkor semmitől.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2008.07.07. 12:01:25

Nekem személy szerint tetszik!

Nem az a tökéletes plasztik-mosoly, mint ami egy átlagos nyálas utazási hirdetésen van, ahol a Photoshop huszárok a szeméttelep helyére tengert rajzolnak... Az ilyentől messzire menekül mindenki.

Nem is magyar-gagyi, mint ahogyan sok plakát, mely egyes városokat,fesztiválokat templomokkal, és semmitmondó poros borzalmakkal hirdet.
Ha engem egy szenvedő szoborral kell meggyőzni, azt mondom esélytelen.

Ez viszont (hangsúlyozom, hogy magyarországon, mert reklám tekintetében eléggé le vagyunk maradva) véleményem szerint a célnak pont megfelel. A Balaton egyébként is közkedvelt célpont, és egy kiruccanást megér Veszprém is.
Én eltekintenék mindenfajta ideológiai alaptól, hiszen tettek már szabadkőműves táskát, és politikai hirdetést szobrokra, ez pedig csak egy rajzolt napszemüveg.
Úgy hiszem elég szokatlan és figyelemfelkeltő, mellyel rengeteg túristát vonzhattak volna a városba.
Ha inkább egy szürke semmitmondó dolgot akarnak kitenni, az az ő dolguk, de attól ne várjanak eredményt.

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.07.07. 12:15:32

nagyobban sem tudtam megfejteni: Pityu az orrszarvútól védi meg a királylányt, aztán koncertre mennek vacsorával egybekötve? És ez így kúúúl??
Mondjuk ha ez lenne a program, én lemennék Veszprémbe megnézni - de csak ha nincs tv közvetítés.
;)

szutlat · http://szuterenlatrina.blog.hu 2008.07.07. 12:29:53

ha a krisztusi értelemben vett igen toleráns keresztény(demokraták??? muhahaha)eken múlik akkor gregoriánnal zenélnék alá a reklám szpotot. már ha készül ilyen egyáltalán. még jó, hogy a kdnp nevű 0.00000001 %-os viccképződmény nem muszlim, mert akkor már rég halálos ítéletet mondtak volna ki a plakát készítőire. szánalmas bagázs.

Azhát 2008.07.07. 12:30:47

Szerintem ez a legjobb az összes között.

Bár nekem a rajzosak is tetszettek.

Esetleg ha sorozatban gondolkodnak, akkor jók azok a kérdés-feleletesek is :)

izee 2008.07.07. 12:51:25

Hát izéé. Ha én fiatal volnék, fogalmam nem lenne, ki ez a két arc a plakáton. És amúgy sem tetszik, olyan, mintha össze lenne csak b*szva.

Kikkoman 2008.07.07. 13:59:01

Az a szomorú, hogy a többihez képest ez még jó:(

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.07.07. 14:05:06

végignézve a többi munkát, nekem a 16. jött be

Jani 2008.07.07. 20:28:54

sziasztok! Szerintem azért ez annyira nem gagyi. Tény, hogy kicsit izzadságszagú a "fiatalos" vonal, de picit igényesebb kivitelben, egy leheletnyivel jobban megfogalmazva az üzenetet, akár jó reklám is lehetett volna... Az alapkoncepció jópofa!

Hangyasav 2008.07.08. 09:16:38

Szerény véleményem szerintVeszprém szép városában a gombhoz varrják a kabátot és ez nem annyira jó megoldás, mondhatnám koncepcionális problémát érzek.

A történelmi értékek bemutatása fontos. Értékes. Történelmi. De „nyisson a fiatalok felé"?
Fiatalként el fogok én menni Veszprémbe, mert történelmi és szép az állatkerttye? Mert a város levegője súlyos a tradícióktól? Hááát nem!
Vannak szórakozóhelyek? Teraszok a nyári éjben? Szabadtéri koncertek, fesztiválok? Barátságos lányok és jóképű fiúk? Olcsó kocsmák? Jó kis éttermek, tiszta szállások olcsón? Becsületes vendéglátósok, ha esetleg?

Ha ezek így ott lennének, azoknak előbb-utóbb híre menne: én meg Veszprémbe.

(Egyébként a Molnár-Törő párosnak és Baukó Kriszinának riszpekt a pályamunkákért.)

Hátazért 2008.07.08. 09:59:47

A leggusztább a 2-3-4, szerintem azok a leghatásosabbak és nincs a többi között olyan, ami ötlet szinten kiemelkedne, úgyhogy én a fentieket választanám.

Azhát 2008.07.08. 11:38:53

"Fiatalként el fogok én menni Veszprémbe, mert történelmi és szép az állatkerttye? Mert a város levegője súlyos a tradícióktól? Hááát nem!"

Ott minden csajnak eeeekora mellei vannak, és nagyon odaadó mindegyik... :)

(Monty Python :)

vonal 2008.07.08. 19:22:31

az alapkoncepció és az egész igénytelen, gyenge, rossz teljesen mindegy a politika mit mondd meg kinek ki kije.

erdekesztetika.blog.hu/2008/07/07/remes_veszprem_a_la_geszti

kalman51 2008.07.09. 23:56:12

az ötlet és a megvalósítás is tetszik, de hiányolom a miért kommunikációját (miért menjenek az emberek veszprémbe).
a legprofibb marketing-kommunikációs szagember is megkínlódna a kommunikációval, mert veszprém - sajna - egy döglött város.
a váron (kb. 20 percnyi túra) és az állatkerten kívül nincs látnivaló. a sétálóutcán szinte csak üzletek vannak (ezek is hétvégén zárva).
nyáron az egyetlen kimozdulási lehetőség az utcazene fesztivál.
én a plakátot (és a város-marketinget) összekötném az utcazenével (vagy valamilyen népszerűbb, több napig tartó eseménnyel, rendezvénnyel), de ahhoz viszont már késő van, mert a fesztivál hamarosan kezdődik...

Bálint E 2008.07.10. 18:40:32

A marketing nem minden, igaza van Kalmannak. Grafikara az összes sablonok, akar a nyertes, akar a tobbi, talan a 7, 8, 9 grafikaja olyan, amin meg akad a szemem jobban is, ugy erzem azok profin megfogjak az embert... Nem olyan plakat, amin atsiklik a szemem... kivancsi vagyok minden epuletre, figurara a kepen, jobban megvizslatnam. Az elso par 2-3... az ilyen nagyon sablonos... A szlogenje a "VESZPRÉM" "VÁR" figyelemfelkelto, de az egesz vizualis megjelenes kozepszeru, atlagos... En nem vagyok reklamszakember, epiteszettel foglalkozom, de nalunk azt szoktak mondani, ha valami ut, usson nagyon... Itt pedig az elejen felsorolt 3 kivetelevel kozepszeru, egy picit ut ide, egy picit oda, de sehova se nagyon

Bálint E 2008.07.10. 18:47:53

és most hogy olvasom, azok fognak kimenni, amelyek nekem is a legjobban tetszettek :)

Dr.Stein (törölt) · http://republicator.blog.hu/ 2008.07.13. 08:26:54

Érdekes politika megközelítés egy elvileg szakmai blogon. Jó, ha tudod, a közvélemény nyomására kezdeményezték az újragondolását.

peti 2008.07.13. 19:29:36

Szimpla polgárpuffasztó erőlködés.. A szobor napszemcsi nélkül is pont ekkorát üt.. semekkorát.

Szvsz lehet vicces és botrányos plakátokat gyártani! Sőt, imádom az ilyen street art, buli plakátokat! De ez a stílus/figyelemfelkeltési eszköz nem egy város (különösen nem Veszprém) "image"-ének, nyári programjainak a reklámozására való.

Fiatalokról.. a fiatalok sztem ugyan úgy nem tartják poénnak ezt a plakátot mint a hatgyerekes keresztények.. Az 5 gyári Corel piktogramm meg úgyis elmondja, hogy ugyan azt kapják, mint ha otthonmaradnak.

progresszív kismalac 2008.07.13. 21:29:19

kalman51: az nagyon erős túlzás, hogy Veszprémben a váron meg az állatkerten kívül nincs látnivaló. A Séd völgye, Margit-romok, Viadukt, Óváros tér, Színház- meg Színházkert, Laczkó Dezső Múzeum, Bakonyi ház, meg egyébként nagyon szép utcák vannak a vár alatt és körül, lépcsők, sikátorok...

Szerintem ez a napszemüveges plakát sokkal jobb annál, ami végülis kikerül az utak mellé. Nem értem, miért kell ekkora cirkuszt csinálni. A legtöbb veszpréminek tetszik a győztes, még az érsek is rábólintott.

Budapest Legdühösebb Embere 2008.07.14. 09:14:17

Sajnálom a zsűrit, hogy ezek közül kellett választania.
Mind nagyon gyenge. Ha mód lett volna rá, biztosan kiírtam volna egy újabb kört, és közszemlére tettem volna az első körös melókat, hogy mindenki láthassa, mit ne!
Olvastam az előbb valahol, hogy a veszprémi emberek sokasága írt mélt, sms-t, meg betelefonált: nem akarják, hogy ezzel a plakáttal azonosítsák a városukat. Én megértem őket, mert úgy szar, ahogy van. Én is ideges lennék, ha egy öncélú, felszínes szarpoénnal reklámoznák a városomat. Szerintem ez így korrekt és pont. Nem ismerem természetesen a belső részleteket, de így tudatlanúl nem szaglok feltétlenül politikai döntést a háttérből, mint mások.
Én balos vagyok, de ezt én is a picccsába kívánnám.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása