Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Tótának elege lett a reklámokból

Akinek volt már a kezében Kreatív, az tudja, milyen régóta is boldogította mindannyiunk Worlukja a reklámosokat a szakma egyetlen értékelhető magazinjának a oldalain. A kifogyhatatlan energiájú Mérges Ember azonban sokak nagy meglepetésére a magazin legfrissebb számában azzal állt elő, hogy egyszer és mindenkorra elege lett ebből az egész bennfentes, bűzölgő, sekélyes reklámvilágból, és nem publikál ide többet. Árpád úgy érzi, hogy nem éri meg a belefektetett energiát az, hogy hétről-hétre végignézze az aktuális reklámtermést, és egyre jobban sajnálja azt az időt, amit az életéből ezek megismerésére kell fordítania. Sokan vannak, akiknek hiányozni fog, mert tőle vártak valamiféle változást a reklámszakmában, amely nem volt képes kinevelni a saját kritikusait, ezért kénytelen volt egy szakmán kívüli, jó tollú újságíróra bízni ezt a szerepet. Sokan tőle várták, hogy kíméletlenül megmondja a kampányokról a tutit, megdicsérje az arra érdemeseket, a rosszakat meg döfje le mint a malacot.

Egy másik tábor azonban pezsgőt bontott a hírre, és ünnepel. Ők azok, akik szerint Árpi írásai  megmaradtak egy civil, látványosan és felvállaltan nem a reklámszakmából érkező ember meglátásainak szintjén, ami nem lett volna feltétlenül baj, ha nem állt volna be ő is szépen lassan a „minden kreatív ingyenélő, lusta és hülye, ráadásul még kreatívnak is hívatja magát” gondolatmenetet vallók széles táborába. Szerintük sok jelenség megértése sokkal mélyebb háttérismereteket igényelt volna, amelyek megszerzéséhez a mi Árpinknak se kedve, se energiája nem volt. De most már mindegy is, Tóta bedobta a törölközőt, nem fog többet írni a magazinba, ahol maradnak a kollégák és Román Balázs (amúgy egyre színvonalasabb) kritikái. Én a részemről sajnálom, hogy így alakult. És ti?

Címkék: hungarikum

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr76570100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xenon 2008.07.16. 14:02:22

Tóta egy kártékony kis féreg, aki mindent megmételyez, ahová csak beteszi a lábát. Jobb lesz nélküle, én a pezsgőbontók közé tartozom.

Kikkoman 2008.07.16. 14:06:59

Xenon
Ez faszság. Tóta nem csinált mást, mint visszalapátolta a szart a készítők arcába. Az, hogy ezzel nem volt jó szembesülni, és sok érdeksérelemmel is járt, nem az ő baja. Én kurvára sajnálom, hogy nem ír többet, szegényebb lesz nélküle a lap.

Csekepe 2008.07.16. 14:32:38

Én is sajnálom, hogy nem ír többet, néha voltak kifejezetten jó meglátásai, és azzal, hogy "külsős" volt, behozott egy egészségesebb szemléletet a belterjes reklámvilágba.

RickyTerror 2008.07.16. 15:06:26

Nekem meg a Tótából van elegem [ásít]

dnd 2008.07.16. 15:49:59

Szerintem semmit sem tett hozzá semmihez, teljesen fölösleges volt a billentyűzetet koptatnia.

Írásai a szakmabeliek számára irrelevánsak és amatőrök. A laikusok számára persze szerezhettek pár kéjes pillanatot, amikor jól odamondogatott a fasz reklámosoknak, höhö.

Sajnálom, hogy abbahagyta, de csak azért, mert most már sosem fog beülni egy ügynökségre mondjuk egy hónapra, és sosem fog rájönni, milyen arrogáns, amatőr, nagyképű és igazságtalan volt sokszor.

fatass 2008.07.16. 16:09:21

Szerintem pedig nem kell beulnie egy ugynokseghez valakinek ahhoz, hogy kritikat mondjon. Ki a f.szt erdekel, hogy kulsos. Amikor az ugynoksegen belul egy joindulattal is csak kozepesnek minositheto munkara nem azt mondjak, hogy kozepes, hanem, hogy JO, akkor mi a f.szt akarunk? Es persze, mindenert az ugyfel a hibas. Ha valaki vegignezte az AranyPenge osszes nevezettjet, akkor remelem, nemcsak en talaltam szanalmasnak. Komolyan mondom, rohej volt nehany munka. Es fizettek erte, hogy benevezzek. Ezeknek az ugynoksegeknek is csak gratulalni tudok. Ezt a sz.rkupacot en is termeltem, tehat en is resze vagyok. Persze, tokmindegy, ki irja es milyen kritikat. Ha semmi hatasa nincs az erintettekre.

gf · http://www.verbalfoto.freeblog.hu 2008.07.16. 16:24:13

A külsősség nagyon fontos, mivel ők vannak többen, elvileg nekik készülnek a reklámok.

dnd 2008.07.16. 16:30:28

Nem kéne összetéveszteni a kritikát a véleménnyel. A vélemény ugye olyan, mint a segglyuk - mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra.

A kritika viszont egy nyilvános, bíráló vagy elismerő értékelés, elemzés. Hiteles kritikát szerintem az írhat, aki konyít valamicskét a kritikája tárgyához, az átlagembernél, átlag befogadónál mélyebb szinten.

Tóta reklám témájú írásai szerintem annyira tekinthetők reklámkritikának, mint amennyire egy általános iskolás olvasónaplója irodalomkritikának. Lehet, hogy ő nem is szánta többnek - akkor viszont nem kellett volna egy szakmai lapban megjelentetni.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.07.16. 16:38:45

dnd
Van igazság abban amit mondasz, de szerintem aki komolyan gondolja a reklámot, az nemcsak a szakma, hanem a fogyasztók, az utca embere, sőt megkockáztatom még Juli néni véleményére is kíváncsi. Az már más kérdés, hogy azt a helyén kell tudni kezelni, és a releváns információkat kell belőle kiszűrni. Mondjuk a szakma lapjában laikusként vezetett kritika-rovat szerintem is túlzás, de mérföldekkel jobb volt a másik kiválasztott, Para-Kovács írásainál.

Démétér 2008.07.16. 16:50:19

Én sajnálom. A szakma - ahogy minden szakma - hajlandó saját magát és művelőit vállon veregetni akkor is, amikor a közönség, a laikus közönség fanyalog. Nem árt, ha laikus újságíró is kritizál. Más kérdés, hogy szakmai, valódi szakmai kritikára is szükség volna, naná, a szakmai lapban - de ennek hiánya nem Tóta W. hibája. Vagy lett volna valaki, aki profi reklámkritikákat írt volna, de Tóta W. elfoglalta előle a helyet? Ugyan.

Mr_Wolf 2008.07.16. 17:03:27

Sajnálom. Minden értelmes laikus kritikájának örülök. Nem kell szakmabelinek lennie.
Ha egy új autónak kicsi a csomagtartója, azt kritizálhatja teljes joggal olyasvalaki, aki sosem járt még összeszerelő üzemben, és a tervezéshez sem ért.
A kritikus véleményén pedig nem kell kiakadni - csak el kell gondolkodni rajta.

partychoke · http://roguesec.blog.hu 2008.07.16. 17:51:00

nagyot tévedsz, kedves dnd, hiteles kritikát(lovagolhatunk a szavakon: kritika, vélemény ez esetben egykutya) az írhat, akinek szól a kritika tárgya. hozzáértés teljesen irreleváns.
amennyiben te a szakmabeli spanjaidnak készítesz anyagokat, akkor leszarhatod egy laikus kritikáját, ám legjobb, ha meg se mutatod neki az agymenéseidet.
azonban, bár én laikus vagyok, szerintem a reklámszakmának nem igazán ez a lényege, ugyebár. a nagy többség nekem, a fogyasztónak szól, ergo te, mint kreatív belőlem élsz. ha ezek után teszel a véleményemre, az nem tűnik a legjobb üzletpolitikának, de hát ezt biztos tanítják a kreatíviskolában.

szakmai kritika természetesen más tészta, de worluk sosem állította, hogy azt írna.

dnd 2008.07.16. 18:10:16

"szerintem aki komolyan gondolja a reklámot, az nemcsak a szakma, hanem a fogyasztók, az utca embere, sőt megkockáztatom még Juli néni véleményére is kíváncsi. "

Pont ez a lényeg. És pont Tóta volt az, akit nem érdekelt a julinénik véleménye. Ő csak és kizárólag a tótaárpi véleményét hangoztatta.

Pedig nincs olyan reklám, amit önmagában - a kontextus, a cél, az ok, a célcsoport, a julinéni ismerete nélkül - értékelni lehetne. A reklám nem egy szuverén művészeti alkotás, amit pusztán esztétikai szempontok alapján, szubjektíven meg lehet ítélni. A reklám nem attól lesz jó, hogy Tóta Árpádnak tetszik, vagy sem. Sokszor csak az számít, hogy a julinéniknek tetszik.

És mielőtt funkcionális analfabéta kommentelők nekem szegeznék az ultimate érvet, hadd szögezzem le: A magyar reklám nagy része szerintem is szar. Eszem ágában sincs védeni. De támadni és kritizálni nem úgy kell, ahogy Tóta W. Árpád csinálta.

Mária 2008.07.17. 09:12:40

Ez ugye az a Tóta, aki a "Modern képmesék" nevű förmedvény sorozat elkészítésében vállalt társtettességet?

Állambácsi a bizonyára nem kis összegű honorárium mellett még azzal is megtámogatta Tótabácsit, hogy minden érettségiző diák megkapta cédén azt a szart...

Ebből nekem az jön le, hogy a szóban forgó úr nem más, mint egy bértollnok, aki most bizonyára kapott egy jobb lehetőséget.

gf · http://www.verbalfoto.freeblog.hu 2008.07.17. 12:35:27

Mária: bértollnok? Azért, mert egy újságíró kapott egy állást valahol, és teszi a dolgát, azaz ír, akkor ő bértollnok? Sztem az bértollnok, aki csak a pénzért ír elveivel ellenkező dolgot. Azt meg nem tudom honnan tudná Mária, hogy Tóta elveivel ellenkezik-e a Modern képmesék. Az viszont kiderült, h a reklámelemzés ellenkezik elveivel, ezért abba is hagyja. Tehát ez pont a bértollnokság ellentéte.

ezmaraztanhe 2008.07.17. 13:35:12

DND-nél az igazság. Tótának köze nem volt semmihez, csak saját magához, azon belül is a frusztráltságához, amit biztos gerjeszt a reklámblokk is. A Kreatív magazinnak itt a jó lehetőség, hogy átgondoltan keressen valakit, aki ezt tudja jól csinálni, és egyben saját szánalmas színvonalát emelni.

Komment Elek 2008.07.17. 13:48:12

Ezt nem valamikor március magasságában tette meg? Mintha akkor olvastam volna erről.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.07.17. 14:20:36

Elek
Tótának már sokszor elege volt a reklámokból, de az e havi friss, ropogós Kreatívban jelent meg a nem túl finomra vett hangvételű búcsúcikke.

Komment Elek 2008.07.17. 15:04:48

reklámbuzi

Köszi akkor elolvasom.

Bronco 2008.07.17. 18:30:36

Hát Árpád... végre rágyütt, hogy ebbül a zavaros vízbül nem tudja kivenni a zoxigént...

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.07.17. 19:16:00

Tóta külsős volt, de nem igazán mondható tipikus laikus reklámfogyasztónak sem. Engem zavart (bár a stílusát szeretem, illetve korábban szerettem) , hogy láthatólag arra sem vette / veszi a fáradtságot, hogy google search-ot nyomjon, ha valami nem világos. Mindez elmegy, ha az a téma, hogy Kádár vagy Horthy meg Jézus és az élet értelme, de amint valami megfoghatatóbb témakörhöz érünk, elég cikis tud lenni.

Egy jó példa:
www.kreativ.hu/cikk.php?id=21204

Nem is értem igazából, miért/ hogyan lehetett ott cikksorozata egyáltalán.

Végül ő mondta be az unalmast vagy eltanácsolták? Rákerestem a kreativ.hu-n de nem találtam semmit.

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.07.18. 02:06:03

chimie,

A Kreatív nem igazán frissíti online adatbázsiát a print formában megjelentetett példányokkal.

Nem is fogod metalálni, mivel a legutóbi online "kreatív" verzió a márciusi (Gábor Iván nagyinterjús). Egy-egy írást önkényesen azóta fel-fel raknak. Ám a szelekciós mechanizmus nem ismert! A Tóta W-s esetet lehet, hogy kiteszik, lehet, hogy nem. Én ezér - mármint az elvért - már szóltam a Kretaívosoknak. (aki online előfizet, az olvashatja a sajtóközleményeket(:) Business as usual!

A reklámkritikáról pedig tudnék hosszasan írni, lehet, hogy meg is teszem.

:))

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.07.18. 02:19:43

Ja, meg ez az a cikk, amiben Zelenay Anna csaknem minden egyes mondatába belecsimpaszkodott.

Ez történik, akkor, amikor a komm. szakma talán legjelentősebbnek mondható sajtóorgánumában a civil aapállásból megírt "adathiányos" kritika hemzseg a féreérthetőségektől. Ilyen az, amikor a tvé elé heveredő laikus reklámfogyasztóból, "karosszékszurkolóból" átvedlett "reklámkritikus" és a kutató parallel elbeszél egymás mellett.

Hol itt az objektivitásdroktrina, meg tárgyilgosság??? Tóta W. az információ hírnökének, a demokrácia őrkutyájának nevezi magát!? Teheti, az Indexen, de nem egy szakmai lapban.

Olvastam, mikor anno éles polémia bontakozott ki a kitikusn attitűddel megáldott személye okán. Akkor, s azóta is a Kreatív számtalanszor kiállt mellette. ?? Pedig volt idő, mikor szakmai tévedése (Skála helyett Centrum Kópé) az egyik legnagyobb hazai reklámorákulum - Sas István- kelt ki ellene.

Természetesen nincs jogom erkölcsi értelembn pálcát törni Tóta W. felett, de engem picit irritált már a "minden rossz", zigerből gyűlülök minden rekléámszakmai érintettet felfogása.

Tóta W. nem egy Bob Garfield. Most lelépett a színpadról. A hazai reklámszakma Garfield-ját meg még keressük!

:))

Hikarii 2008.07.18. 09:23:47

Nekem kicsit fura ez a lendület. Itt mindenki úgy csinál, mintha a tengerentúlon szagolt volna bele a reklámba és utána éveket húzott volna le egy pengébb ügynökségen.

Ezzel ellentétben kevés embert láttam, aki akár csak kicsit is konyított volna a stratégiai tervezéshez, vagy a képes könyveken túl bármit is olvasott volna a témában.

A drámai helyzet az, hogy a külkerről nem jönnek ki reklámszakemberek. A közgázról és a képzőről sem. (és a közhiedelemmel ellentétben még marketing zsenik sem) Tehát nem értem. Csinálni lehet a reklámot laikusként, írni viszont róla már nem ér?

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.07.18. 10:10:31

De lehet írni. Csak hát egx szaklapban!?

Tóta W-re még állt is az az alaptézis, - amit Bob Garfield, nagyhírű reklámkritikus (ő sem rekámszakember, csak különleges kritikai érzékkel van megáldva) hangoztat hogy, kívül állt az üzleti összefonódások sűrű szövetén(tehát nem parázott attól, hogy kinek a tyúkszemére lép rá).

Hadd idézzek ide néhány sort a múltból (2004), amely jól megvilágítja, hogy a hazai reklámkritika mennyire egy nagy állóvíz:

"Az egyik legtöbbet hangoztatott piaci érvelés szerint egy szaklapba ne írjon az reklámról, aki nem szakember, tehát aki nem dolgozott soha briefre, nem castingolt, nem rendezett vagy nem figyelte a márka insightot. Mindezek nélkül a kritika nem szakmai – mondják sokan –, hanem csak egy külső vélemény, amely a lapot olvasó szakemberek számára nem releváns, nem segít, nem a szakmáért haragszik, hanem ellene. Ez pedig többet árt mint használ, felesleges vitákat kelt és indokolatlanul bánt meg egyes embereket." (Kreatív, 2004).

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.07.18. 12:28:03

Hikarii: szerintem úgy általában lehet. De egy picit azért ássa már bele az ember magát a témába, mielőtt odamond. Pláne egy szaklapban.

Egyébként annó beszélgettem erről egy kreatívossal. A fő probléma, hogy aki ért hozzá, az csinálja. Aki csinálja, az viszont nem mer ujjat húzni senkivel a szakmában (kicsi a piac), illetve elfogult.

(mindez persze az addictra is igaz lehet, de ez már egy másik sztori)

Liberté__73 2008.07.18. 14:00:43

külsős? nem ért hozzá? ne szórakozzunk már.

én se vagyok tyúk, nem tudok tojást tojni, mégis nagyon jó pontossággal megmondom melyik tojás jó és melyik záp.

Bánki Attila 2008.07.18. 15:11:58

Elég lassan találtátok meg a cikket... Pfh...

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.07.19. 16:35:29

hát ennyire telik a kritikus attitűdből?????

Lajos 2008.07.19. 23:24:44

Reklamszakma?!
Miota hivjak magukat szakembereknek a hazai bekepzelt eloskodok.
Aki elt mar kulfoldon es latott reklamokat (vagy latott neten) az tudja mirol beszelek.
Eloskodok az itthoniak, felfuvodott okoskodok, csak dragabb toluk minden termek. Nem hogy jobba tennenek valamit, de tolakodoak es bosszantoak, meg csak nem is szorakoztatoak. Ha nem lennenek, a termekek is ugyanolyanok, vagy inkabb jobbak lennenek. Nem a latszatra fejlesztenenek a cegek....
Meg hogy szakma. Senkik. Rosszabb. Csak rosszabb toluk az elet.

dnd 2008.07.20. 11:51:38

Kösz Lajos! Időnként sajnos elfelejtem, milyen IQ-tartományra kell belőni egy-egy kampányt, hogy minél több júzer fölfoghassa. De a hozzászólásod sokat segített. Gyere kérlek sokszor ide az addictra, és emlékeztess minket!

ancsa 2008.07.21. 10:03:46

FYI: amennyire én látom, a Kreatív véleményrovatában mindig van 1 szakmabeli, 1 szerkesztőségi és 1 külsős reklámkritika. Eszerint a Tóta teljesen oké volt külsősnek.

Szigeti Péter · http://www.kreativ.hu 2008.07.21. 12:10:46

@Ancsa, jól látod, erről lenne szó. Az oblektivitást a vélemények, pontosabban a vélemények rendszerének összességében próbálnánk kínálni. Tehát igyekszünk szakmai véleményeket, szerkesztőségi véleményeket és általunk meghatározónak gondolt, de kívülálló embereket is megszólaltani. Szerintem egy szakmai lapnak - többek között - ez a dolga. A vélemény önmagában nehezen bír objektív lenni, főleg nyilván aszerint, akit esetleg támad. Hogy mi vagy ki a "meghatározó" azon természetesen lehet vitatkozni, mint ahogy Tóta W. hozzáértésn, véleményein, szempontrendszerén, hozzáállásán stb. is. A lényeg szerintem éppenséggel pont ez lenne: a vita.

Az viszont biztos, hogy az elmúlt években az ő írásai sok viszonylag vitát váltottak ki. Amúgy ő maga döntött úgy, hogy befejezi nálunk a publikálást, amit én sajnálok, de ugyanakkor megértem, hogy belefáradt és mással akar foglalkozni.

A jövőben is igyekszünk megtartani a fentebb vázolt hármasságot, és próbálunk markánsan gondolkozó "külsős" véleményirókat keresni.

Emellett dolgozunk azon, hogy találjunk olyan fiatal ember(ek)et, akik idővel fel lesznek vértezve azzal a tudással, hogy átlássák a szakma működést, képesek gondolkozni és tudnak kritikát írni. Ha ez megvan, akkor majd azon kell dolgoznunk, hogy a szakma el is fogadja őket. Nyilván nem lesz könnyű, és ez már a Bob Garfield probléma: őt sem szeret ám annyira nagyon mindenki, érdemes követni a blogját, vagy az Ad Ageben nézni a nekik küldött olvasói leveleket. Húsz évvel ezelőtt, kezdő senkiként valószínűleg még kevésbé szerette a szakma, pedig alighanem már akkor is okos volt és írni is tudott.

Szóval, dolgozunk a probléma megoldásán. Mint ahogy,
@Bery az elmaradt Kreatív lapszámok Kreatív Online-ra való feltöltésén is. Az ezzel való csúszás miatt csak elnézést tudok kérni, remélhetőleg nyár végére megoldjuk a problémát, és teljesen utolérjük magunkat.

agocsadam · http://ujrend.blog.hu 2008.07.21. 19:35:45

végy két magyart, van három pártod

kreativ: olyan amilyen, nem tökéletes, gondolom ezt Szigeti főszerkesztő se mondaná, javítani úgy lehet, hogy megmondja mindenki a magáét a fórumokon, mondjuk itt, a weboldalon, az akárhol. ez az újság attól döcög hogy kevés embernek szolgáltat, akiknek meg igen, azok arra kíváncsiak, hogy ők milyen fasza szkemmel büntettek épp.

tóta: nem tetszik elkapcsolom, tetszik, felhangosítom. erdős péter a kurva anyádat.

newcomer ügyben üzenet és online tüntetés a főszerkesztő úrnak: BRIEFBLOGOT A KREATÍVBA!!! :))

szigetipeter · http://szivlapat.blog.hu 2008.07.22. 09:59:20

@agocsadam: Persze, hogy nem tökéletes. Ha az lenne, nem lenne dolgom. :)) De tényleg hiszek abban, amit te is mondasz, hogy ha beszélünk róla, az segít minket abban, hogy javítgassunk rajta. Figyeld az onlinet, lesznek változások bőven: remélem, hogy néhány hónap múlva több jót fogsz gondolni róla, mint most!

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.07.22. 10:20:45

Péter

Bízom benne, hogy az itt folyó vita is segít abban, hogy a Kreatív jobbá váljon. Ha nem is kimondottan ez a célja a blognak, azért örülnék neki, ha ezt is elő tudnánk itt segíteni. A hozzáállásodból ítélve menni fog. A többieknek meg köszi az építő kommenteket.

Szigeti Péter · http://www.kreativ.hu 2008.07.22. 11:34:18

@rb - én is köszi nektek is, meg minden hozzászólónak. Állok bárki rendelkezésére bármikor, bármilyen fórumon - mi tényleg tanulunk ezekből a vitákból, remélem, hogy legalább nyomokban ez időnként látszik is az általunk csinált dolgokon.

bulgakov 2008.07.22. 14:32:27

volt valaha is valakinek bármilyen ÉPÍTŐ kritikája reklámügyben azon kívül (mint pl. fatass kolega, aki biztos más picit) hogy "szánalmas", "köcsög kreatívok" "kurva anyját a reklámosoknak"?

mert várom nagyon, de csak nem jön, a fröcsögés meg baszott unalamas kezd ám lenni innen nézve, ahol nálunk sokkal hülyébb emberek redukálják le az ötleteinket, hogy néhány kisfaszú majom kedvére hempereghessen a más szarában.

Tóta nem rossz arc, de nem tudott semmi újat mondani ebben a témakörben, mint bárki más mondott előtte ezerszer. mi díjakért hajtunk, és tele van a fiókom olyan ötletekkel, amik helyett valami fosadék lett, úgyhogy határozottan visszautasítom, hogy minden kreatív egy fasz, mert én nem vagyok az. fasz az, aki nem tud eladni/megvenni/bevállalni egy olyan ötletet, ami más, mint a kézmeleg hígfos.
talán erről is lehetne beszélni, a sok tehetségtelen "brand manager"-ről, akinek a képzelőereje kimerül abban, hogy gondolatban beleveri a farkát a papírmegsemmísítőbe.

szép napot

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.07.22. 16:07:23

bulgakov,

Nézz egy picit jobban körül. Nem kell messzire menned, hogy a "minden rossz" zsigeri válasz helyett valami épületesebbre bukkanj.

csak olvasd szépen végig e poszt bejegyzéseit. Na csááá :)

Bery · http://www.hellorepublic.com/author/bery/ 2008.07.22. 18:10:17

Péter,

Az online felületen látszódnak a fejlődés csirái.

(már fennt van az áprilisi szám) Hurrá! :)

Köszi.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása