Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Törjük ki nevetve a halál nyakát!

Lehet, hogy az én készülékemben van a hiba, mindenesetre komoly zavart érzek az erőben, ha erre a cseh társadalmi célú hirdetésre nézek. Nem az a bajom vele, hogy botkezű volt a grafikus csapat, amely a viaszbábú gyerekekből, retusált orrú bohócból és a zavaróan béna halálból összetákolta a printet. Még azon is túlteszem magam, hogy az egész egy hatalmas koppintás, hiszen az óvszeren hanyattvágódó halál ötletét már itt a blogon is kitárgyaltuk. De a morid humor és a súlyos betegséggel küzdő gyerekek témájának összekapcsolása nálam valahogy nem működik. Értem én a reklám alapötletét, hiszen a bohócdoktorok nálunk is sokat segítenek a beteg gyerekeknek a kórházakban, ahol egy kis vidámságot csempészve a hideg, egyenzöld falak közé hozzájárulnak a picik lelki és ezen keresztül testi gyógyulásához is. Ezen a hirdetésen azonban mégsem sikerül jóízűt nevetnem, és mosolyra is csak kényszerből húzódik a szám. Pedig valószínűleg épp a téma könnyed megközelítése lehetett a kampány eredeti célja. Üveggolyókkal kinyírni a halált nekem egy kicsit sok, de persze az is lehet, hogy csak engem hagyott cserben egy pillanatra a humorérzékem. Döntsétek el ti.

forrás: adsoftheworld

Címkék: nonprofit morbid

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr37599118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mike36 2008.08.04. 16:06:27

nem hanem öreg vagy

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.08.04. 16:07:15

Háth, ami azt illeti, tényleg ambivalens érzéseim vannak a reklámmal kapcsolatban, és nem a grafika okán. Ennek ellenére jónak tartom, hiszen mégiscsak lazára veszi a figurát, és pozitív felhangot ad a témának. Sokszor már ez a pozitív plusz is elég. Engem pl. nagyon megfogott az az 1%-os reklám, ahol a rákos gyerkőcök alkut ajánlanak a pénzért cserébe, mely szerint meggyógyulnak. Lehet, hogy nem vicces, de pozitív, és ez már elég ahhoz, hogy nekik ajánljam (szívem szerint az államnak adnám az adóm 1%-át, a hasznos szervezeteknek meg a többit).

balta 2008.08.04. 16:12:53

szerintem nem is az a cél, hogy jóízűt nevess ezen, hanem hogy elgondolkozz mindazon, amit le is írtál. Arról lehetne beszélni, hogy AD szempontból milyen, az üzenete nekem átjön, szerintem jó az ötlet.

TM 2008.08.04. 16:33:37

Ki szeret tévében, plakáton, akárhol nagyon beteg, elesett, szenvedő élőlényeket nézni?
Ha ilyennel szembesül az ember, inkább elnéz, elkapcsol, szeretne túllenni rajta.
Na most az élőlények jelen esetben emberek, ráadásul gyerekek.

Előkerült a "cserébe nagyon meggyógyulunk" reklám.
Az szerintem is jó, ellentétben a másikkal, amikor az az ismert(ebb) nő mantrázza a szöveget, hogy hány és hány gyerek szenved, és adjunk pénzt, miközben szerencsétlen gyerekek fotóit mutatják...

Tisztában vagyok vele, hogy "az élet nem habostorta", ha kell még demagógia, írom: születünk, élünk, meghalunk, bla bla bla..
De ezek a dolgok, az elmúlás akkor is nehezen emészthetőek, ha magas kort megért, szép halált halt emberekről van szó.

Ezek a súlyos betegségek viszont nem teszik lehetővé a szép halált (ok, hogy a gyógyulásukra kell a pénz, és én bízom benne, hogy sokuknak sikerül is). És ezzel kevesen akarnak szembesülni. A legtöbb családban, rokonok, akár barátok közt is előfordulhatott hasonló tragédia. Senki sem szereti ezeket újraélni, felidézni.

Ezek a fájdalmas arcok mégis azt teszik - azon kívül, hogy saját tapasztalat nélkül is képesek jelentős negatív hangulatot kelteni.

És szerintem nem erre van szükség.
Nem arra, hogy gyorsan elkapcsoljunk, nem arra, hogy kizárjuk az életünkből a betegségükkel küzdő embereket.

Viszont ez csak úgy megy, ha "fogyaszthatóbbá" tesszük a drámát. Egy ilyen plakát láttán képes elgondolkozni az ember, sőt beszélni róla. Szerintem ez a cél, és ezt el is éri.

izee 2008.08.04. 16:43:25

Hát nálam ebben a témában nagyon "mellémentnek" a danone-os, alagútba bevonatozós, szomorú szép arcú kislányos reklám számít.
Merthogy Sinkó "Hannibal Lecter" László volt a hang, aki felmondta a szívszaggató szöveget. És ez, így, nem kicsit volt morbid...

Akkor már inkább a szétfotosoppolt bohócdoktor.

Kaktusz 2008.08.04. 16:45:30

Inkább ez, mint amikor a karatés kisrác közli, hogy ő legyőzte a rákot.

samuvagyok 2008.08.04. 16:45:58

Szerintem az szándék nem rossz, miszerint próbáljunk meg egy kis pozitívat vinni reklámba, ne egy síró kisgyerek képével reklámozzunk... A megvalósítás viszont gyötrelmes. Nem grafikai szempontból, azon mindenki igyekszik minél előbb túltenni magát, dehogy a beteg gyerekeket úgy ábrázolni a képen, hogy ártó szándékúak, szörnyű (még ha a kaszás is az, akiről szó van)! Ha magától megcsúszik a halál a gumin, az más. Akkor a gumi az halálbiztos, és egy vicces képpel ezt is ábrázolják. De üveggolyót szórni a lépcsőre elég brutál szerintem. Rossz a képhatás.

tapangász 2008.08.04. 16:59:39

Hogy a kép üzenete mennyire megy át az nekem is kérdéses...
De a szándék jó és talán az irány is.
Nagyon-nagyon felszínes ember az, aki csak a "kopaszgyerek" típusú reklámra reagál, egy ilyenre nem. Ez a bulvár színvonal alja, sajnos.

Nézzétek meg a www.csodalampa.hu-t: sok-sok mosolygó, nagyon súlyos beteg gyerek...

yokli 2008.08.04. 17:05:05

sztem jó, akárhogy is nézem, jó

egyedül engem is a sírnivaló kivitelezés zavar benne, semmmi más nem

kirbor 2008.08.04. 18:41:00

Én durvának, embertelennek tartom ezt a reklámot, hiányzik belőle az empátia. Nem hiszem, hogy a Halálnak, a "Kaszásnak" egy képen kellene szerepelnie a gyerekekkel, erősítve ezzel bennük és szüleikben a betegségük súlyát (mert ezt a plakátot, gondolom, az érintettek is látják). A halál nem vicces annak, akinek a közelében van, a készítőit ezért érzéketlen, hatásvadász bunkóknak tartom. A pozitív szemlélet persze nagyon fontos, de ez nem az!

Meni 2008.08.04. 19:39:18

Kirbor, szerintem meg a súlyos beteg gyerekeknek jó ismerős a halál. Nagyon sokuk, még az egészen kicsik is meglepő természetességgel fogadja el, hogy a halál bizony közel van hozzájuk. Nem véletlen, hogy az érintett szülőket - jobb esetben - arra késziti fel pl. a kezelőorvos, hogy bizony a gyerek akár naponta meg fogja kérdezni, hogy Anyu, ugye meg fogok halni? És erre a legnagyobb hiba azonnal és minden esetben rávágni, hogy Dehogy aranyom, minden rendbe fog jönni. Szóval ha neked nem tetszik a reklám, az egy dolog, de szerintem azok a gyerekek-szülők, akik ilyen helyzetben vannak, nem berzenkednek ennyire a Kaszástól. Sajnos mindennapjuk része...

venuswoman · http://sorozatdara.blog.hu 2008.08.04. 22:48:26

hát nem tudom, az üzenet szép, én is értem ám, h mit akarnak, de ha a KONKRÉT üzenetbe belegondolsz, akkor nekem már nem annyira jön be, h gyere fiam, röhögj te is meghal(hat)sz... természetesen nem voltam még ilyen helyzetben, de vszeg a készítők se, kirbor-hoz hasonlóan vhogy nekem is hiányzik az empátia... nem is tudom, minél többet gondolkozom rajta, annál több és összetettebb gondolatom támad (ez így most történik miközben írom a kva hosszú kommentet persze :D), már össze se tudom foglalni. de minél tovább töröm rajta a fejem, annál kevésbé érzem azt, h viccesen fogná fel, én inkább a tragédiát látom benne, h ott nevetgélnek a gyerekek a halálon, miközben az vár(hat) rájuk...nem is tudom, nehéz elmondani, végülis a lényeg megvan, h elgondolkoztam rajta meg foglalkoztam vele v mi...

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.08.04. 23:45:32

Nos, a sok fájdalmas, szenvedő tekintetű kisgyerekes reklámokban van empátia, ott aztán jól együtt éreznek a gyerekkel. De nekik szükségük van-e erre? A félkarúhoz sem úgy mész oda az utcán, hogy "úú, de rossz hogy csak fél karod van, hagy segítsek", sőt, ezek az emberek szeretnék, ha teljes embernek tekintenénk őket. Így nézve az empátia az, ha úgy viselkedsz, hogy minél elfogadhatóbbá próbálod tenni a közérzetét. Azt ő is tudja, hogy szar neki, de ha figyelmezteted is rá folyamatosan, akkor teszed a legrosszabbat nekik.

Charles Kadlott vagyok, tetovált vagány · http://damaged.blog.hu/ 2008.08.05. 10:34:16

Kaktusz 2008.08.04. 16:45:30

egyetértek. de a kivitele ennek akkor is gagyi.

szándor 2008.08.05. 13:44:35


sztem nagyon bájos, erre van szükségük a halálos kisgyerekeknek. a betegségeket csak kis eséllyel győzhetik le, úgyhogy itt már nem is ez a lényeg, hanem, hogy rövid és szomorú életükben legyen vidámság, megértés, szeretet.


persze a beteg gyerekek megszokták, hogy a körülöttük lévő emberek, felnőtt emberek közül kevesen értik az ő problémájukat. számukra ez a fajta értetlenség, ami az itt hozzászólók közül egy-kettőből árad, ugyanolyan természetes, mint maga a halál.

ha azt mondod, nincsen semmi baj, akkor legjobb esetben is kedvesen elnéző mosollyal válaszolnak. de leginkább kiszolgáltatottságot és magányt éreznek, ami fájdalmasabb, mint máskor.
ezért öntött el a melegség, amikor megláttam ezt a printet. azt vártam, h. csupa pozitív véleményt fogok olvasni egy ilyen nyitott és progresszív blogon. szóval nem is értem!


az óvszeren elvágódó halál egy geg, kacsintás azok felé, akik még nem aidsesek, és tehetnek valamit azért, hogy ne is legyenek azok. az betegeknek nem üzen semmit. ez viszont igen. pozitívat. mutassuk meg egy beteg kisgyereknek, és figyeljük az arcát.

szándor 2008.08.05. 13:45:58

halálos beteg, bocsánat

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása