Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

A hét kérdése: Melyik bank kommunikációja tetszik a legjobban?

A múlt héten indult világ körüli útjára a blog új, heti kérdés nevű rovata, amelyben azt a célt tűztük ki, hogy az aktuális reklámtémákról megkérdezzük a ti véleményeteket, hogy ne csak vagdalkozzunk, amikor egy kérdésben az általános vélekedésre hivatkozunk. Elsőként a kissé bulvárgyanús, fedetlen mellek reklámokban való szerepeltetésére vonatkozó kérdést szögeztük nektek, amire számunkra egészen meglepő mennyiségű, közel 900 szavazat érkezett. Ezeket szeretnénk most egy virtuális kézcsókkal illetve meleg baráti kézfogással megköszönni nektek. A szavazásból kiderült, hogy a többség meglehetősen liberális ebben a kérdésben, és nem lenne azzal problémája, ha ízlésesen és nem öncélúan mutatnának a reklámokban melleket, és mindössze a válaszadók 17 százaléka utasította el, vagy korlátozta TCR kampányokra a mellek szerepeltetését. Elgondolkodtató eredmény, bár reprezentatívnak semmiképpen sem nevezném.

Mindenesetre a nagy szavazókedv láttán mi is felbuzdultunk, és most egy egy újabb kérdést teszünk fel nektek, amely reményeink szerint ugyanennyire megmozgat majd benneteket, ráadásul anélkül, hogy az elblikkesedés bélyegét magunkon kellene viselnünk. A kérdés ezúttal arra vonatkozik, hogy a hazai nagybankok ügyfelekért folytatott küzdelmében hogy alakulnak az erőviszonyok az addict látogatói között. Gondoljátok végig, hogy a sapkás bank, a stipi-stopi család, az állatorvosi szappanopera, Emese kalandjai, Nyuszómuszóék vagy a Veszely család mindennapjai, esetleg az OTP szerteágazó reklámjai, netalántán az MKB kisbolygós koncepiója az, ami szerintetek a legjobban működik a hazai viszonyok között. A jobb oldalon egy hétig elérhető szavazóboxban ugyan csak egy bank kiválasztására van lehetőség (lefelé görgetve ugranak elő a huncutok), de ha bővebben szeretnétek kifejteni a véleményeteket, a kommentekben erre is van lehetőség. Emelem a burát, indítom az órát, most!

A szavazás véget ért, az eredményét a tovább után találjátok.

Címkék: bank hungarikum 7kérdése

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr29622743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kikkoman 2008.08.19. 14:00:37

Én a Budapest Bankra nyomtam, szerintem a magyar mezőnyben messze az ő kommunikációjuk a legjobb. Jól azonosítható, imádják az emberek, az új arculat is rendben van. Nem kérdés.

Kozmosz 2008.08.19. 14:06:12

Egy szavazat az MKB-nak, lőjetek le, de nekem tetszenek a bolygók.

dnd 2008.08.19. 14:30:23

Hát én béna vagyok, az tény... de én elsőre nem vágtam, hogy a nyilacska segítségével több opció tűnik fel :S

Goofy 2008.08.19. 14:54:52

Bára Rafis vagyok, de ez a családi sztori annyira idegesít, hogy gondolkozom a váltáson. Nálam is a BB a nyerő.

Simon Bolivar 2008.08.19. 15:38:08

Nagy BB fölény, feljövő CIB. Előre borítékoltam volna. A bűngyönge Raiffeisen engem meglep, valószínűleg inkább a lojális Rafisok nyomják önigazolásnak:))

Mirko 2008.08.19. 15:47:13

A Dr. Bubó-vonal eredetileg tetszett a CIB-nél, de ezek az újabbak annyira nem. A BB Emese-szériája is jó volt, és ez az új önkritikus is nagyon bejön.

Más szóval: birka vagyok a nyájból. :]

jolika 2008.08.19. 15:50:54

Vessetek a mókusok elé, de nekem a CIB rekám jön be legjobban-pedig nekik adtam el a lelkem 25 évre :-(
A legjobb a 'kihíztam a köppenyem de szarok rá' spot volt,nőként nekem ez bejött.
Emese kezd fárasztani.

Jimbó 2008.08.19. 15:58:26

Budapest bank!
Hogy miért?
Mert pénzeli a reklám nélküli filmek vetítését a kereskedelmi csatornán! Nekem ez a húzásuk az eddigi legszimpatikusabb. Lehet át is megyek hozzájuk! :)

balazsman 2008.08.19. 16:01:07

becsapós a kérdésfeltevés: a szavazásnál SAJÁT kedvencemet kell bejelölni, a cikkben viszont az hangzik el, hogy melyik "működik a legjobbana hazai viszonyok között"
ez a két dolog nem ugyanaz...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.08.19. 16:03:54

balazsman
Természetesen nem megtippelni kell, hogy melyik bank szerzett több ügyfelet a reklámjainak köszönhetően. Arra vagyunk kíváncsiak, hogy személy szerint neked melyik tetszik a legjobban, nálad melyik koncepció működik. Így oké?

BHP 2008.08.19. 16:11:22

K&H miért maradt ki?

BHP 2008.08.19. 16:12:25

bocs, csak klikkolni kellett volna:)

Hun.Spb · http://www.hunspb.blog.hu/ 2008.08.19. 16:18:14

Én a CIB -re nyomtam. Remélem a végén a csaj és a doki egymásra talál és akkor lehet majd valami gyerek-előtakarékossági bankszámlát reklámozni.

BB Emese is rendben.

Sandman 2008.08.19. 16:31:09

BB. Köszönjük Emese.

zolij 2008.08.19. 16:32:28

Ez így nem túl fer, hogy nincs kint alapból az összes szavazati lehetőség

Athos 2008.08.19. 16:33:09

Szerintem meg mindegyik reklám rossz. Mert mindegyik bankos ad beugrik, de azt meg nem mondom, hogy melyik bankhoz tartozik Emese, a Doki, stb.

Ver Sacrum 2008.08.19. 16:33:09

BB tv-reklámok jók, de az óriásplakátaik sztem nagyon gázok; egy-kettőn kifejezetten tolvajképű ember győzköd a pénzügyi etikáról :)

Ádám 2008.08.19. 16:35:22

"Így van, Sandman."

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.08.19. 16:40:35

zolij
Ezen nem tudok változtatni, ilyen a szavazóbox. Azokat a válaszlehetőségeket teszi előre, amik vezetnek, ezt nem tudom befolyásolni.

Zidane 2008.08.19. 16:50:43

A Takarékszövetkezetes a kirááááály!

balta 2008.08.19. 16:53:39

A BB messze a legbátrabb és legújszerűbb a hazai uncsi reklámmezőnyben, az arculatváltásos szpot egyenesen reklámtörténelmet írt az üzenet átadásának módjával. Lehet szidni és utálni, de szakmai szemmel szerintem OK. Egy szavazat innen.

JohnnyB 2008.08.19. 16:58:52

Akinek a reklámját a legtöbbet látjátok, az veri el leginkább a pénzeteket reklámokra.

emzéperiksz 2008.08.19. 17:12:28

A BB-re nem nyomok, mert azt hazudják, hogy nem trükköznek az apróbetűvel, amikor az apróbetűs trükközésnek messze ők a legnagyobb mesterei a magyar bankok között. Köszönjük Emese.

fraki 2008.08.19. 17:14:33

A köszönjük emesés az melyik?

(Muhaha, a reklám elérte célját, rajongom az emesés reklámokért, de fingom sincs, melyik bank :DD)

Viszont utálom kategória is lehetne, ott Ká end Há. Irritáló, idegesítő, irritáló, ötlettelen, szar zene, ízléstelen szar az egész azzal a sapis táncos csajjal. Egyszerűen felháborítóan szar. Na, ennek például megjegyeztem a nevét.

emzéperiksz 2008.08.19. 17:14:58

balta, nézd meg a BB ászf-eit meg hirdetményeit szakmai szemmel, aztán mondjál ilyen ökörséget. A kommunikációsnak, aki ezt a kurva apróbetűs reklámjukat csinálta, megszavaznék 10 év közmunkát. Szakmai szemmel szemenszedett hazugság, amit állít.

lezo 2008.08.19. 17:23:09

én unicredites vagyok, de meg nem mondom, hogy mi a reklámjuk, nem ugrik be, de a szolgáltatásuk korrekt :))
Viszont az esti hiradók előtti 30 másodperces spotok hetek óta az " ÁÁÁÁ, DOTTTÓRE" fényében telnek, finoman szólva a tököm tele van a CIB-el már csak emiatt is...az utolsó bank lenne, ahová váltanék :)

bounty123 2008.08.19. 17:25:45

nálam a BB kampány nyer fölényesen, viszont számlám a CIB-nél van, a BB-st jó rég megszűntettem :)

törppapa 2008.08.19. 17:30:09

Tényleg kár, hogy nincs utálom kategória, a stipi-stopis hülye családtól hányok, de a Raiffeisen Bank összes eddigi reklámja hihetetlenül bárgyú és a bányászbéka színvonala körül mozog. Abból a többszáz százalékos kamatból, amit a kölcsöneik után lenyúlnak, igazán futhatná valami jobb reklámcégre is...

segíthetünk? 2008.08.19. 17:32:03

nem tudom, de az tuti, hogy az allianzbank reklámjai
kritikán aluliak. és ezért még pénzt is fizettek valakinek... szvsz. ötlettelen szar egytől egyig.
Klapka György rulez!!!

algi 2008.08.19. 17:57:39

Ennyi embernek tetszett, hogy egy bank tovább erősíti a buta, alacsony, mitugrász nő sztereotípiáját?

feribácsi 2008.08.19. 18:12:58

Emese nem buta, alacsony, mitugrász nő, hanem egy lelkes kezdő. A legrosszabbak a Raiffeisen Bank reklámjai. Ha az ügyfeleik ilyenné válnak, inkább nem kérek belőle.

knorbert 2008.08.19. 18:38:18

Az én szubjektív véleményeim a bankokról és a reklámjaikról:

fraki: igazad van, én is szívből gyűlölöm a káendhá reklámot. Már a legkisebb királyfis, és a hangya-tücsök korszakuk is katasztrófa volt, hát még a mostani táncikálós gagyiság az elviselhetetlen zenéjével. A dizájnjuk is erősen felejthető.

A CIB-es reklámok kellemesek, szép képi világ, néha humoros, és a legtöbben jó zene! (ebből a sorozatból a moonlight shadow-zos jégpályás jött be a legjobban)
Az új logójuk viszont borzalom. (ókori római vízvezetéket formáz)
Egy idekötődő dolog a múltból: egy riporter megkérdezte az akkor minelnök Horn Gyulát, melyik bankban tartja a pénzét: a CIB-ben. (bár ha jól tudom, rokoni szálak fűzték valamely akkori vezetőjéhez)

Erste család: elmegy, de nem különösebben ötletgazdag, valamint ellentmondásos, hogy egyszer 99 évre vesznek fel hitelt, majd rá két reklámspotra nagyon jó befektetést ajánlanak.

Rafi bunkócsalád: abban a spotban, amikor az áruházban vásároltak (okoskártya) és a kasszánál fizettek, túlságosan nagyképűnek tűntek, különbnek hitték magukat a többieknél. Ezzel le is írták magukat, (a bankot), nem szeressem az ilyen viselkedést. Visszataszító.

FHB nyuszómuszó: elmegy, mert a kölyök vicces.

Unicredit: HVB-ként szimpatikusabb volt, az új logójuk gagyi. Viszont szimpatikus a szolgáltatásuk: európában 0 Ft a pénzfelvételi díj. Mondjuk ha kártyával fizetsz, akkor is 0. (azaz a kereskedőnek nem, de neked igen)

Citi: hazudós bank, messze róluk olvastam a legtöbb rémsztorit banki ügyekkel kapcsolatban, és elfelejtik azt is megemlíteni, hogy az ingyen bankszámlához hány százezer forintos havi pénzmozgásnak kell lennie a számládon, különben sokezer forint a havidíja.

ING: nagyon letisztult, megnyugtató és professzionális kíván lenni a reklámja, de ez valamiért csak nem akar összejönni nekik. Túl fiatal és kevésbé karakteres az apukát játszó színész, szerintem ez az oka.

knorbert 2008.08.19. 18:42:20

Emese kimaradt: az elején, a cipósütős, csekkégetős, puzzle-es részeket nagyon bírtam, kedvenc lett, de most már látványosan nem tudnak vagy akarnak mihez kezdeni a banktündérrel. Viszont az alábbi szlogenjük nagyon tetszik: "a hitel üzlet, Önnek is, nekünk is." nyílt és egyenes beszéd.

2008.08.19. 18:44:36

Az összes reklám idegesítő és teljesen célt téveszt, így abszolút felesleges. Én amikor a kocsit vettem részletre hiába próbálkoztam a bankoknál, egyik sem foglalkozott velem. Aztán egyik nap egy másik úton mentem haza, mert dinnyét akartam venni. Akkor vettem észre, hogy ott is van egy bankfiók (nem akarom reklámozni a bankot, így nem írom ide a nevét, pedig elégedett vagyok vele), bementem, megkérdeztem, igent mondtak, pár nap múlva megvolt a kölcsön, meg a kocsi.

Szerintem az emberek gigantikus többsége így választ bankot, úgyhogy totálisan felesleges ez az erőlködés a reklámokkal.
A Kaspar & Hauser Bankot (álnév) pedig tiltsák el a televíziós reklámok készítésétől, harsány és undorító reklámjaikkal csak annyit értek el, hogy én nem lennék az ügyfelük akkor sem, ha az Univerzum egyetlen bankja lennének. Az ordító, idióta belőtt fiatalok láttán nem tudom kinek támad kedve ehhez a bankhoz. De az is király, amikor a csávó átugorja a felhőkarcoló magasságnyi akadályt, az elején még nincs rajta sapka, aztán meg már van. Biztos az ugrás közben beleakadt a feje egy sapkába, igaz? Ugyan már, infantilis borzadály az egész, persze azért ne feledkezzünk meg a nem kevésbé infantilis stipi-stopi családról, meg a többiekről sem.

Emese ügyes húzás volt, de nem reklámot kellet volna az ötletből készíteni, hanem vígjáték sorozatot.

mtm 2008.08.19. 18:57:21

A K&H spotjai tényleg gyalázatosak, bár biztosan sokan trendinek tartják őket. A másik a Raiffeisen. Komolyan, életem egyik legnagyobb horderejű döntéséhez (lakáshitel) annyi tanáccsal tudnak szolgálni, hogy stipi-stopi?? BB-Emese vicces, bár egyben elgondolkodtató, hogy ez a hiperkorrekt bank - a reklám szerint - teljesen alkalmatlan munkavállalókat fizet az ügyfelei pénzéből...

knorbert 2008.08.19. 19:02:43

mtm: ezt félreértetted: Emese be akar kerülni a bankba, ezért jön jobbnál-jobb ötleteivel.

Azamat Bogatov 2008.08.19. 19:16:19

A CIB a reklámjaiban hazudik. Azt mondták, hogy 33 új fiókot nyitottak, pedig csak a beolvadt Inter-Európa fiókjain cseréltek cégtáblát. Szemét hazudozók!

vikuci 2008.08.19. 19:20:21

Nálam is egyértelműen Emese a sztár! Jómagam is álláskereső voltam most több hónapig, sokszor előfordult, hogy amíg az interjúztatóra vártam, elkapott a röhögőgörcs, (amit persze vissza kellett fojtanom) mert eszembe jutott, hogy "köszönjük Emese" :-) Ja, és a reklámblokkmentes Terminál mega-rulez volt!

feribácsi 2008.08.19. 19:24:32

A K&H táncos reklámját (kicsi kamat, kicsi tánc) magyarázza meg valaki nekem. Ha a kicsi kamat nekem jó - hitelkamat, a kicsi tánc is jó? Vagy mifene?

vikuci 2008.08.19. 19:40:09

A KáendHá béna táncos-dilikék reklámja kizárólag a barátnőm kisfiának jön be, de mentségére legyen mondva hogy most lesz még csak 2 éves :-))

emzéperiksz 2008.08.19. 20:17:59

Azamat, a két amcsi banknál, a Citinél meg a BB-nél egyik sem hazudik többet. Ez a két legmocskosabb, apróbetűzős gárda. Hűségnyilatkozatos folyószámla, hűségnyilatkozatos lakáshitel, egy forintos vállalkozói bankszámla, ingyenes kp-felvétel külföldön, ami valójában többe kerül mint a többi banknál a pénzbe kerülő - gusztustalanabbnál gusztustalanabb húzások.

A CIB amúgy kiábrándító bank lett, semmi ötlet nincs benne újabban. Ez a Török egy szerencsétlen idióta, a Surányi bábja.

fraki 2008.08.19. 20:23:19

Én szeretem a Rafi reklámokat is, mert szeretem a színészeket benne.

A nyuszómuszó elmegy, de az Erste ugyanazon a szinten irritál, mint a K and H. Vacak színészek, ráadásul szinkronnal, tehát árad belőle a nemzetközi céges olcsósított egyen-feeling. És a jelenetek is teljesen ötlettelenek.

feles 2008.08.19. 20:28:20

Hiányzol, Emese! ;-)

??? 2008.08.19. 21:10:49

a Volksbanknak melyik a reklámja?....

Az ING-nek csak a biztosítós reklámja a jó, édes a cuki kislány benne.

Allianz: háááát... végülis ok. a spot egyszerű, és tükrözi a lényeget, miszerint: akarsz valamit? mi segítünk megvalósítani azzal, hogy pénzt adunk hozzá.

K&H: évekig volt ott bankszámlám, de nem ezért szeretem, hanem a kék sapi miatt. Be is szereztem egyet valamelyik Szigeten. És a zenéről csak annyit, hogy a világhírű Jamiroqui együttes egyik dalának refrénje. Így önmagában tényleg nem üt, de az egész dal jó... bár kell némi undergroundszeretet a megfelelő értelmezéshez.
A reklám a Megatánc idején született, akkor jó volt, de most már aktualizálódni kéne, ez tény.

CIB: épp most váltom ki a hitelemet tőlük. De a színvilág, a reklám zsír. A zöld amúgy is megnyugtató szín.

És ha már a színeknél tartunk: érdekes, hogy a piros szín erőszakos, feltűnő, pont mint a reklám és az "idegesítő" Emese lány. Nyilván ez volt a cél :) hát sikerült. Amúgy egyetértek feribácsival: Emese egy trenden kívüli nő (nem szőke, nem magas, nem nagy mellű, nem szopós szájú maca, szemüveges), és mint ilyen harcolnia kell, hogy észrevegyék. Teljesen életszagú a reklám, és szerintem ezért jön be az embereknek. Én is tudok azonosulni a kis töpszlivel :)

Erste, Raiffaisen: a két legutolsó bank, ahova mennék. Az Erste egyszer már átb@szott, a Raiffaisennek meg debilek az ügyfelei (ha általánosítunk StipiStopiékból).

Nyuszómuszó a legkirályabb, de nem a kölök miatt (bár ő is édi). A "csókolom, Anyuka" díjnyertes. És szintén életszagú.

A Citibank reklámban az a hisztis csaj kész rémálom ("miért is fizetek, hogy használom a pénzem?"). És tényleg átverős a cucc, mert el kell olvasni az apróbetűst, különben nagy bukta ez a 0 forintos számla.

Unicredit: az mi az? Ja!!!!! Mikor a Télapó meghekkelte az automatát? az tetszett :) De ez a mostani inkább horrorfilmre emlékeztet - a gyilkos pénzkiadó automaták támadása (követnek még a liftbe is... sehol sem vagy biztonságban...)

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.08.19. 21:14:46

Emese, mindenképp :). Persze csak azért, mert annak tetszik legjobban a reklámja, a színésznő rendkívül jól játsza a szerepet. Ettől én még nem fogok BB-re váltani, mert a konstrukcióik nem tetszenek. Vagyis a reklám hatékonyságát jól el lehetne különíteni a reklám "tetszési indexétől". A stipi-stopi család is jó amúgy, meg a Rafinak nem rosszak a konstrukciói sem, ha ezt a kettőt vennénk alapul, akkor ők nyernének. Nyuszó-muszó nem szimpi, mert nyakló nélkül veszik fel a hiteleket, és jól jellemzi a magyar pénzügyi "kultúrát" (minden mértéken felüli eladósodás). A többi minősíthetetlen (na jó, a CIB még jópofa a dottore-val meg Ursulával, és szimpi bank, de a konstrukcióik nem rám lettek szabva).

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.08.19. 21:20:54

Persze azt megadom ???-nek, hogy a Rafis stipi-stopi család állati debil, de meg kell valljam, nagyon szeretem a színésznőt (Kovács Patrícia), és hát ő is kiválóan játsza az idegesítő hü-pi szerepét.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.08.19. 21:27:56

Amúgy valamelyik reklámguru jól mondta: egy reklámot magában is lehet szeretni, de ettől még nem lesz hatékony reklám, mert nem szerez vevőt, márpedig pont ez lenne a célja, így válik öncélúvá.

Rebca 2008.08.19. 21:42:48

Fraki-val értek egyet, K&H a legszarabb reklám a világon, az elcsépelt, hatmilliószor lejátszott zenéjével, az idegesítő fejű táncizós gyökerektől. Ráadásul nem valami alaposak, kinyúlt macinaciban lófejű csaj ugrál, hát pff. Fujj, nagyon utálom őket :D Dokiék rulez. Stipistopi is vicces volt, meg emese is, szállóige lett. CIB.

Hegylako 66 2008.08.19. 21:58:32

Vége a SZIGET-nek,talán a sikítós,ordibálós reklám (K&H) sem lesz többet.Ez volt a legrosszabb
a sok rossz közül. HAJRÁ EMESE!!!

Niko · http://www.humor.netmovie69.com/fotok.htm 2008.08.19. 22:00:43

Nekem egy bank nem tud szimpatikus lenni.Amikor kis betűvel beírják a szétbonyolított kivonatom aljára, hogy amennyiben 10 napon belül nem reklamálok, elfogadottnak tekintik... Teszem azt többféle befektetés esetén kapok havonta 3 ilyet, tizenx tétellel. Vegyek fel rá egy alkalmazottat, hogy nem követtek-e el nyomdahibát? És mit érdekel engem, hogy hány fiókjuk van? Én abba az egybe járok! Nekem itthon, csak ebben a szobában 22 fiókom van! Na? ;-)

Szelíd hangorkán 2008.08.19. 22:02:44

Emese = Stefanovics Angéla színésznő, a remek uristen@menny.hu rövidfilmben egy hiányosfogú, trágár utcalányt alakít, és még azt is nagyon jól előadja. :-))) Többet kéne szerepeltetni Ónodi, Hámori, Udvaros meg az ilyen lerágott csontok helyett.

Szelíd hangorkán 2008.08.19. 22:04:26

Amúgy CIB, már-már várom a folytatást. Bár egyre erősebb a gyanúm, hogy Ursula és Bubó úgy fognak összejönni, mint Mulder és Scully, azaz sehogy.

Catalina 2008.08.19. 22:18:03

CIB 4EVA :)

vinyó 2008.08.19. 22:45:31

A ká end há veri Fásy tanár urat is. Annyira gyengus, mint a pekingi csapat.

bakker 2008.08.19. 22:54:26

Addig jó a dokinak míg ursulával nem jön össze. Egyébként az összes bankos reklám rém erőltetett, kivéve Emese.
Őt imádom.
A negatív véglet viszont a táncolós, ordítozós fos.

suo tempore 2008.08.19. 22:58:39

amíg bruttó 3-5% a betéti kamat, addig eltolhatja mindegyik a biciklit

reklámszempontból inkább olyan szavazás kéne,h melyik idegesít legkevésbé

a legidegesítőbb számomra a kicsikamat kicsitánc, a többit szimplán leszarom

bios 2008.08.19. 22:59:15

oh my god... kb 2 ember véleményéből olvastam ki azt, hogy egy bank kiválasztásánál egyéb szempontok is játszanak a marketing kommunikációjukon kívül, illetve hogy az nem első helyen van. ez ijesztő. ok, hogy reklámbuzik vagyunk, a jó reklámokat én is megjegyzem, a rosszakat nagyon utálom (és ezért megjegyzem), ez biztos azért van, mert reklámgrafikus vagyok. na de egy bank, biztosító, meg egyeltalán bármi kiválasztásához a jó reklám csak a figyelem felkeltésének az eszköze és utána jönnie kéne a górcsőnek, hogy akkor mi is ez pontosan. nagy baj, hogy az átlagnak elég egy jópofa reklám a meggyőzéshez.. EMBEREK!! innen a reklámszakmából mondom nektek, hogy nyissátok ki szemeitek és ne azokat anyázzátok, akik a reklámot csinálják, mert egy kreatívnak, grafikusnak kutya kötelessége még egy rakás szart is piros szalaggal gusztusosan csomagolva átadni a megrendelőjének. a reklám a legkevesebb esetben etikus, ha ezt kommunikálja magáról, akkor pláne nem (lásd: Dove valódi szépség kampány, BB őszinte önkritika, etc.. ezek mind kurvanagy húzások, szakmailag le a kalappal, de ami mögötte van, az bűzlik messziről). egy reklám guszta legyen, ötletes és pont. engem minden ezen túlmenő tolakodó, deviáns, csöcsmutogató szar elkeserít, nincs is tv-m amúgy, részben emiatt. ami eljut hozzám, az barátnőnél, szülőknél, neten, óriásplakátokon jut el.

ha abból a szempontból nézem, hogy melyik bank ajánlatát nézném meg egyeltalán, akkor az MKB, ERSTE, CIB (legújabb), OTP (egyéb okok miatt is) FHB alapból kiesett és a K&H táncos faszságától nekem is libabőröm van, viszont évekig vezettem náluk számlát és nagyon elégedett voltam, az e-bankos, mobilinfós szolgáltatásuk hibátlan, összesen kétszer hívtak fel a marketingeseik, mindkét esetben havi pár száz forinttal lettem beljebb egy-egy szolgáltatásra átállva, énkártya rulez, úgyhogy nagy kudos nekik (azért a lakáshiteleik kurva drágák...).

a BB új arculata nagyon merész az eredetihez képest, és a többi naggyal ellentétben saját, nem frencsájz stuff, nekem nagyon tetszik (mint minden minimál cucc - a logón azért még lehetett volna dolgozni, de így is szép), baromi szépen alkalmazzák is, jók a spotjaik, nálam ők nyertek.

a frencsájz arculatok legnagyobb vesztese a CIB, ilyen iszonyatosan ocsmány arculatot általános iskolásokkal se lehetne terveztetni, ezt alkalmazni se lehet sehogy szépen, egyszerűen SZAR. komolyan nem is értem hogy ezt hogy okézta le bárki.. a kutyás-dokis sztorik jópofák voltak, emberközeli és nem erőltetett, ezért jár vigaszágon egy pont.

a K&H régi logója tök jó volt, ez a váltás utáni ölég kaka. MKB-nak meg kell nézni a honlapját és szerintem rájuk ki is lehet rakni a fekete ikszet símán, akiket viszont megdícsérnék, azok akik az Unicredit arculatát itthoni környezetbe illesztik, az tök szép, bár tőlük egy tévészpot sem jut eszembe, csak egy semmitmondó tulipános.

a raiffaisen papapája zseniálisan idegesítő, figyelemfelkeltésre és libabőr készítésére teljesen jó, kár, hogy nem hagyták abba időben (ez egyébként általános jelenség itthon, minden jó ötlet csontját velőig kell rágni, hogy ami jó volt, az is legyen szar - pl: Szőke-Badáros UPC, Emese, etc..).

Az ERSTE-t és az OTP-t hagyjuk.

macskafaraok 2008.08.19. 22:59:16

Lehetne egy olyan pont is hogy egyik sem.
Mert tényleg nem, persze reklám meg szakma, de hát egyik nagyobb tragédia mint a másik, a banki szolgáltatásaik meg... Khmmmm...

Izé, teszel bele olyat is hogy 'Egyik sem' - az is vélemény...

bios 2008.08.19. 23:08:53

na jó najó.. olvastam több értelmes alapon válogatót is most már itt este, a komment eleje még a délutáni állapotoknak szólt. :)

karl 2008.08.20. 10:02:37

Emese bankja a legjobb.

Antibaby · http://antibaby.freeblog.hu 2008.08.22. 13:57:03

valami baj van velem, illetve akár pozitívan is felfogható, hogy a reklámok nem annyira érintenek meg. Akkor meg mit keresek itt, az addicton? Hát, nem nagyon hatnak rám, és mégis. Nagyon érdekelnek, mert a jó ötleteket, akárhol (reklámban, filmben, videoklipben stb.) tűnnek fel, szeretem. Ugyanakkor meg nem tudnám mondani, melyik reklám melyik bankhoz tartozik. Na jó, Emesét már tudom. A többit nem.

Konkrétcsávó 2008.08.22. 14:23:09

Az FHB-t nem találtam az opciók között, pedig a Nyuszómuszó-bagázs verhetetlen.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.08.22. 14:41:28

Konkrét
Pedig ott van az, csak le kell görgetni a listát.

Carter 2008.08.28. 22:18:40

Köszönjük Emese! Köszönjük Lab! ;)

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.09.24. 21:39:57

Csak gratulálni szerettem volna Reklámbuzinak, az ADCH mérlegen, a kiosztón pont ennek a posztnak a végeredménye volt bevágva mint absolutely megbízható forrás :o)...
(persze a Laboratory tette be :D )

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.09.24. 21:57:14

eljött a vég....:DDD az Addict lenyomta a Szondát és a GFK-t itt az idő, jöhetnek a szponzorok!!!!!!!!!

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.09.24. 21:59:38

Sue
Mindent lenyomunk. A közvéleménykutatók csak az első lépés, ezután jön az elektronikus, majd a nyomtatott média, végül a reklámügynökségek. Mi leszünk a magyar Google!

Bery · http://www.facebook.com/berkes.peter 2008.09.24. 22:58:51

Hát, ha úgy volt, ahogy Sue mondja, akkor én is gratula rb-nek. Bár én egy másik helyen nyomom, de már a közös kategória (reklámkritika) magasabb szintre emelése érdekében is meghajlok. (jaj, ez olyan patetikus :()

Magyar Google? Nagyívű tervek.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása