Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Mielőtt rátérnénk a hét témájára, hadd fussak még egy gyors tiszteletkört, és köszönjem meg mindenkinek az előző kérdésre leadott szavazát, amiből ezen a héten is meglehetősen sok volt, hiszen 1000 fölé ment a számláló. Ebből a felmérésből röviden az derült ki, hogy a legtöbben még ha nem is maradéktalanul, de a Budapest Bank kampányát szeretik, második helyen 20 százalékkal a CIB állatorvosa végzett, az MKB a Raiffeisen és az Unicredit ért el még mérhető (6-7 %os) eredményt, a többiek nagyjából hasonlóan alacsony szavazattal végeztek, vagyis a többséget nem érintette meg a kampányuk, ami nem éppen a kirobbanó siker jele.
De térjünk rá az eheti kérdésre, amit egy Magyarországon is elvégzett nemzetközi felmérés eredménye inspirált. A világ számos pontján megvizsgálták azt, hogy viszonyulnak az emberek az egyes szakmák képviselőihez, mennyire bíznak bennük. A GfK által készített elemzésből kiderül, hogy bár az egész világon borzasztóan alacsony a reklámszakmában dolgozók megbecsültsége, nálunk csupán a politikusok és az újságírók végeztek mögöttük. Az emberek nem bíznak a reklámszakemberekben, aminek persze sok oka lehet. Egyrészt a reklámokat a legtöbben egy az életükbe belemászó, kellemetlen és megkerülhetetlen dolognak tekintik, legjobb esetben is csak szükséges rosszként néznek rá. Ezért persze ki mást tennének felelőssé, mint az adott szakma képviselőit, akik ráadásul egész jól meg is élnek ebből.
Másrészt a reklámoknak ugyebár az a dolga, hogy eladjanak, és akár hamis illúziók teremtésével, sokszor addig nem létező vágyak felpiszkálásával keresletet generáljanak egy termék iránt, ami megint csak nem a szimpátiaverseny élére predesztinálja őket. Ráadásul a foci és a politika után a reklám a harmadik terület, amihez mindenki ért, így aztán a legtöbben gyorsan vaskos véleményt alkotnak az egyes kampányokról, 10 millió reklámszakember országává avatva kis hazánkat. Persze ez még nem feltétlenül ok arra, hogy ne bízzanak bennük, de a reklámosokat egyfajta divat is szidni, amolyan rágófái lettek ők a népnek, akiken le lehet vezetni a fogyasztói társadalomban felhalmozott feszültségeket.
Ennek kapcsán az jutott az eszembe, megkérdezlek benneteket, mint a reklámok iránt az átlagnál fogékonyabb, nyitottabb embereket, ti ezek után hogyan vélekedtek egy reklámügynökségi munkáról. Szeretnétek-e egy ügynökségen dolgozni, vagy ez a lehetőség maga a megtestesült rémálom számotokra, és gyakran ébredtek az éjszaka közepén arra, hogy Sas Istvánnal és Geszti Péterrel közösen brainstormingoltok egy a Szerencsejáték ZRt új sorsjegyének kabalafiguráján. Válaszoljatok a hét kérdésére, és válasszatok a reményeink szerint elég széles palettán mozgó válaszlehetőségek közül, amelyek a listát lefelé görgetve válnak olvashatóvá.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.