Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

[brief.blog.rovat] Volksbank: odaát

A Brief Blog levele:

Tisztelt Fox Mulder!

Elnézést, hogy levelemmel zavarom, de úgy érzem, egy olyan ügyet találtam, amit csak Ön fejthet meg!

Egy reklámblogban szoktam írogatni mindenféle kampányokról, és azt próbálom megfejteni, hogy mi lehetett a brief, ami alapján egy-egy munka elkészült.

Néhány napja szembesültem a plakáttal, amit itt mellékelek. Szintén lefordítva küldöm a plakáton említett blog tartalmát.

Remélem, Ön talál valami racionális magyarázatot az egészre, mert én már kifogytam az ötletekből, pedig világéletemben abban hittem, hogy mindenre kell, hogy legyen racionális magyarázat.

Üdvözlettel,

chimie

Fox W. Mulder válasza

Kedves Chimie,

Köszönöm, hogy megkeresett. Meg kell mondjam, számtalan rejtéllyel volt dolgom karrierem során, de kevés ennyire misztikus esettel találkoztam - társam, Dana Scully különleges ügynök is elismerte, hogy az igazság odaát kell, hogy legyen.

Nézzük az alapokat: adott egy család. Egy hétköznapi család. A gyerek a siker titkát kutatja. Kis megkötéssel: csak élőben hajlandó tudást szerezni. Apja ezt nem veszi zokon, sőt kapásból szerez is neki VIP jegyeket egy Forma-1 buliba.

Innen kezdve aztán bedurvulnak az események. A 17 éves srácot meghívják reggeli tv-műsorba, aztán még több műsorba, néhány héttel később plakátokon jelenik meg, amit persze még nem sejtett, amikor blogját elindította, végül Volksbank PDF-eket kezd belinkelni, látszólag minden logika nélkül*.

Szintén nem kerülte el a figyelmünket, hogy a fentiekről már csak az eredeti plakát olvasóinak 1/10 000 része (optimista becslés) értesül, akit annyira felcsigáz a hétköznapi család élete, hogy felkeresi a blogot. A többiek annyit tudhatnak meg, hogy van egy család, akik "a család".

Hogy rövidre fogjam a választ: mint írtam, a racionális magyarázatot elvetettük, hiszen egyrészt egy banktól elvárható lenne, hogy valamiféle költség-haszon számítást végezzen (már ha ez egy Volksbank kampány), mielőtt kiad pár tízezer dollárt, másrészt (ha nem az) nem reális, hogy egy átlagos diák outdoor kampányra költse a zsebpénzét.

Amit jelenleg a legreálisabbnak tartunk: a Benkő család (de legalábbis Zoltán) a Szinduikátus küldötte, aki(k) - mint rezisztens hibrid(ek) - a Fekete Olajjal fenyegeti(k) a Volksbankot. A Volksbank egyelőre mindenben enged nekik, ugyanakkor nyilvánvalóan a háttérben az USA Kormánnyal folytat titkos tárgyalásokat, ezért is kerülhetett annyi (látszólag) értelmetlen szöveg a blogba. Az is lehet persze, hogy ezek kódolt üzenetek, sajnos az elemzés hetekig eltarthat...

Címkék: blog család bank brief volksbank

2008.08.29. 12:00 chimie 16 hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr36614588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Conne Mara 2008.08.29. 12:40:12

kész vagyok, egyben abszolút egyet értek Mulder elemzésével. szerintem az sem véletlen, hogy olyan ijesztő a csávó árnyéka a plakáton.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.08.29. 13:53:30

Meddig lehet még ügyfeleknek eladni egy kampányötletet azzal, hogy lesz hozzá egy BLOG???!!! Azt, hogy ezt a beépített kommentelőkön kívül az égvilágon senki nem olvassa, az nem érdekel senkit? Hi-he-tet-len.

Az írás viszont az eddigi egyik legjobb:)))

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2008.08.29. 14:02:07

Mondjuk azokra az emberekre is kiváncsi lennék, akik ezen kampány miatt váltanak Volksbankra...

fin 2008.08.29. 14:02:12

Most (hogy belinkeltétek ide) biztosan megugrik a látogatottság! :)

szándor 2008.08.29. 14:12:35

hát ez óriási! erre biztos felkapja a fejét a célcsoport! egy CSALÁD! HÉTKÖZNAPJAI! ráadásul ez már fent van az INTERNETEN!
és tetszik az ügyél bátorsága is! sosem láttam még citylightot, amit wordben raktak össze.

dehogy 2008.08.29. 14:14:42

rohejes tenyleg:)
es en csakazertsem nezek fel a blogjukra. :)

Off - Emlekeztek arra az ambient hirdetesre, ami az utra felfestve/ragasztva volt es "az alagut vegen" nehany kinai vigyorog? Tudna nekem valaki linket adni hozza? Koszi :)

havera · http://holdfogyatkozasma.blogspot.com/ 2008.08.29. 15:38:36

én ezt a plakátot sosem figyeltem meg ennyire, mint most. simán elhaladtam mellette, és az, hogy Volksbank végképp nem tűnt fel.
De egy tuti, munkám során rengeteg morbid reklámötlettel találkozom, és akik részéről ilyen érkezik, az bank, vagy biztosító. úgyhogy nem meglepő ez sem. lol.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.08.29. 16:50:43

Nevetséges, gyenge, félresikerült, csúnya. Hogy ettől még páran számlát nyissanak? Esélytelen. Marketingesként elemezném: A plakát iszonyat gyatra, a szomszédom Jenő a parkettás jobb szórólapon nyomul (:-) és neki is van blogja :-) a konverziója ennek az izének valahol a zéró körül lehet. És ezen a blog említése sem javít.(Az olvasása még ront is) Nem kéne maketingest (PR-est, na jó mindkettőt) váltani a VolksBank-nál? Vagy csak az volt a cél, hogy a keret el legyen költve? Fájdalmas belegondolni, hogy ezt a látóideg-fertőzést bizonyára valami nevesebb kreativ-cég brénsztormingolta a buszmegállókba. De nem csak a kivitel vacak. A koncepció is. Meg az interpretáció is. Attól, hogy a blogon minden második mondatban valamelyik halálraunt HaLaToRtáN celebet emlegeti a blog szerkesztője (ha nem a VolksBank marketingese szerkeszti) csak hányósabb lesz a dolog. Azért az optimizmusra ad okot, hogy ebben az országban sz...ból is simán lehet várat építeni! Hajrá gyenge kreatív cégek, butuska PR és marketing menágerek, Ti is élhetitek itt világotokat....

Taurus 2008.08.29. 17:17:09

A plakát gondolom azért gagyi, hogy olyan természetesnek, hétköznapinak hasson, ezzel is hangsúlyozva a család átlagosságát. Csakhogy ez nem szimpatikussá, hanem bénává teszi a szememben a bankot, akik arra sem képesek, hogy egy normális hirdetést összehozzanak. Tipikus visszafelé elsülő ötlet, ami a prezin gondolom marha jól hangzott, be is szívták a naív Volksbankosok.

vajon 2008.08.29. 18:05:31

Nemrég volt a tehetséges Benkő fiúról egy riport a Fókuszban (vagy Reflektorban?), amint meginterjúvolta Lolát, és meg is mutatta neki remek blogját. Ez vajon mennyire reklámtörvény-kompatibilis?

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.08.29. 22:20:34

gyenge mint a harmat brrrrrrrr minek kell a bankoknak a családi érzelni húrokat pengetni, ronda, gáz, ...kirugni a marketing menedzsert!!!!

Chimie, örülök, hogy megjelentél, már azt hittem nyugdíjba vonultál a lottónyereményből ;o)

sarkisarkany · http://kozrohej.blog.hu 2008.08.29. 23:21:31

Ettől a reklámtól kapott el az agyérgörcs.

Benkő család "a család". Bazdmeg, kurvanagy!
Javaslatok a jövőre:

-hétpettyes katica "a katica"
-pirospöttyös túrórudi "a pirospöttyös túrórudi"
-suzuki splash "a suzuki splash"

De nem kell félni, volt már ilyen a történelemben.
A Szingli fejvadász című könyv elejére ez volt írva:
"Szexisebb mint Miss Marple, és gyorsabb mint Coloumbo" ami azért eléggé egyértelmű egy fiatal csaj esetében...

Meddig hiszik azt a tisztelt kreatívok, hogy ha hülyének nézik az embert, akkor az bejön?
Tény, nem felejtik el a látottakat, de az biztos, hogy a Volksbanknál én soha a büdös életben nem fogok megfordulni.

jajistenem (törölt) 2008.08.31. 12:06:51

Blog mint ötlethelyettesítő. Amelyik kuncsaft megveszi az ügynökségétől, az nem okos. A magyarországi ügynökségek egy része - úgy veszem észre - olyan 10 évvel le van maradva mindentől. Kicsit bajban vannak a definíciókkal. Blog = azmiaz? azvalami menőizéaz? Akkor adjuk el a legközelebbi kampányhoz, másnak is bejött... (okoskártya blog megvan? ó, hogy törne le a keze a kitalálójának)

Vannak kérdések, amelyeket minden ügynökségi kreatívnak fel kellene tennie magának. Pl: Tájékozódom - úgy ÁLTALÁBAN - a világ dolgairól? Nem lehet, hogy csak egy begyöpösödött bunkó vagyok, aki világhálónak hívja az internetet és fingja sincs semmiről?

Szabályaim.
1. Blogot általában hülyék írnak. 99%-a szemét, fogalmatlan barmoktól. Az Addict blogja nem olyan rossz, pl. én is olvasom.

2. Reklámügynökségi blogger nem létezik. Hülyeség, olyan, mint a norbinullás csokoládé. Faszság, nem szabad elhinni, nem szabad megvenni, mert kidobott pénz, hiteltelen, ostobaság.

3. Ha az ügynökséged műbloggal akarja felturbózni a prezentációjában javasolt harmatgyenge dolgait, rúgd ki, nem ért hozzá.

4. Nem érdemes belemenni, hogy hogyan lehet bloggerekkel dolgoztatni, az ügynökséged úgysem képes rá. Idiótákat nem tanítunk sakkozni, idiótáknak max. háztartástan-órát tartunk (digging, cooking).

MP33PORTAL · http://downlinkz.com 2008.09.17. 20:46:13

Pedig a blognak van reklám ereje.

MP33PORTAL · http://downlinkz.com 2008.09.17. 20:46:50

Mármint általánosságban értettem, nem erre a blogra.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása