Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: Telekomos arculatváltás magyar módra

Nem tudom, hányan olvassák ebben a pillanatban ezt a bejegyzést, és azt sem, hogy van-e bennük bármi közös azon kívül, hogy egy hülye monitort bámulnak a munkahelyükön ahelyett, hogy dolgoznának. Csak annyi bizonyos, hogy kétszázezren ölelkeznek, így róluk valószínűleg még le kell mondanunk egy ideig, és az sem valószínű, hogy az az 59 000 ember, aki éppen most ismerkedik meg egy idegennel, az addictot olvasná közben. De sebaj, talán így is leszünk elegen ahhoz, hogy a szavazással eldöntsük, hogy sikerült a Magyar Telekom imidzsváltó kampánya. Hogy őszinte legyek, nagyon ráfért már a vállalatcsoportra, hogy egységesítsék valamelyest a kommunikációjukat, hiszen a kinyíló laptopoktól a magenta gombokon át az "Apu kezdődik!"-en keresztül egészen a 3 hangyatestőrig nyúlt már ez a kesze-kusza magenta massza, amit az albrandnek egymástól homlokegyenest eltérő, egymás ellen dolgozó és teljesen széteső vizuális megjelenése is gyengített.

Na ennek kérem szépen vége, itt az anyavállalattól importált instant megújulás, aminek köszönhetően egyszerűsödött vállalati szervezet, és ezentúl a T-Home és a T-Mobile kettőse szolgálja majd ki az ügyfeleket. Ennek a felvezetésére készült az alábbi munka, amire tökéletesen ráillik a vajúdtak a hegyek, kisegér született szólás, hiszen hosszadalmas, ezerügynökséges tender után az ember valami olyasmit várt volna, amitől a lábujja megfájdul a csodálkozástól ráeső állától. Na, aki ilyesmire készült, bizony nagyot csalódott, mert a T-csoport egy ultrabiztonsági - ami általában az ultraunalmas szinonímája - kampányt dobott össze egy halom egymás mellé pakolt különböző monitorból, egy csomó egymásra dobált stock footage anyagból és átlagosan érdektelen, kissé döccenő narrátorszövegből. Érdekes és egyben tanulságos összehasonlítani a németországi T-Home bevezetésnl használt filmmel. Bár ez se ment Cannes-ba, mégis szembeötlő a két reklám közötti különbség. Ha neked a monitoros, határeltüntetős megoldás tetszik jobban, akkor adj magas pontszámokat, ha viszont nem, akkor büntess alacsony pontszámokkal. Miért ne szavaznál, ha egyszer látod, hogy annyi minden közös bennünk!


Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (1,7/5)

Címkék: telekom reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr99642471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LiberAll 2008.09.01. 11:12:13

A németet megnéztem, hát B+ meg ezer és egy B+ ilyet itthon miért nem lehet csinálni, ehhez képes az itthoni kampány a Zsák fos... nah megyek az államért, mert asszem lent van a pincében, én meg a 8.-on...

LiberAll 2008.09.01. 11:13:23

Jah nullát nem lehet adni, vagy mínusz értéket, mert ha van akkor én egy -5 -t küldenék a magyarnak

sz_ 2008.09.01. 11:14:33

Szerintem a német verzió is nagyon gáz.

LiberAll 2008.09.01. 11:19:21

Nekem a magyar az nem jön be, amúgy szerintem ezt úgy lehetne tesztelni, hogy este 11 és hajnali 3 között melyik reklámra ébred fel a tv előtt szendergő fogyasztó, hát én a németre, biztos, hogy kiestem volna, a magyaron alszom, az fix ip-tv felveszi a reklámot, visszanézve látszik, hogy min aludtam be.

kratos 2008.09.01. 11:23:36

de hát nem is ugyanaz a téma.
német: grenzenlos zuhause. határtalanul otthon. pont ugyanaz egyébként a német ötlet, ami magyar t-online-nál kicsit olcsóbban már megvolt (meg máshol is 100*), mégpedig, hogy minden van otthon is... vadászrepülő, római falanx, ésatöbbi. csak 50*-es büdzséből megvalósítva.

buzireklám 2008.09.01. 11:26:42

ismerős a cég, mosópor ugye?

kacsa! 2008.09.01. 11:30:52

" buzireklám 2008.09.01. 11:26:42
ismerős a cég, mosópor ugye? "
LOL
Vajon hány ember nézte meg a német reklámot először?
Vajon hányan gondolják azt, hogy ahhoz képest a magyar vérgyenge?

pixelatedbear 2008.09.01. 11:38:15

A német se egy túlzottan eredeti darab, sokan (pl heineken vagy gösser mostanában, nemtommelyik de zöld) használják ezt a "fogjunk egy jóképű csávót vagy dögös csajt és ugráltassuk egyik meghökkentő helyszínről a másikra méghozzá úgy, hogy nem veszi senki észre az átmenetet, fu" megoldást. De legalább Stones van benne, ami fasza.

De ez a magyar... blikkfangos semmitmondás (hatszázezren mosnak padlót ebben a pillanatban), egy olyan nyájaskodó kujon hangjával, akit a hangja alapján min. 5 irányítószámnyira tartanék távol nemlétező lányaimtól, nulla vizuál.. rettenet.

lepke 2008.09.01. 11:38:41

Na igen. T-home és T-mobile. A hagyományos T-com (Matáv) meg megy a süllyesztőbe, ez meg is látszik a hozzáállásukon. Apám 28 évig rendben fizetett vonalas telefonját nem hajlandók átkötni az új lakásukba, mert "ott nincs drót, drága lenne áthúzni a 30 méterre lévő elosztóból". És csodálkoznak,hogy egyre kevesebb a vonalas előfizető. A célközönség a digitális, HDTV-s kábelnetes, t-home sokmegabites csomagos, 3 mobilt előfizető családok lettek. Az öregem meg le van szarva. Nincs vonal papa! Vegyen mobilt! Anyád magenta...

szakmabeli 2008.09.01. 11:39:24

Asszem ebből csak az nem derül ki ami a lényeg lenne de lehet hogy csak én vagyok átlagon aluli iQ val rendelkező nem baj majd a tanultak megértik elsőre ?

sanyya 2008.09.01. 11:40:31

Hogyan férnek bele a T Home névbe az üzleti szolgáltatások? vagy arra van valami külön????

tuskóka 2008.09.01. 11:40:43

hát, én is többet vártam. nagyon kusza és zavaros, pedig ugye elvileg egyszerűsítenek. gondolom stockfilmekből vágták össze. kár.

beugrott még a swatch reklám, amely egy jó kiindulópont lehetett nekik...
www.youtube.com/watch?v=bQihIxXpRG8

bBoy 2008.09.01. 11:45:36

Csak egy kis kiegészítés:

bár a magyar hang nagyon hasonló, de _NEM_ Kőszegi Ákosé, aki Veszeli apuka hangja az Erste bank reklámjaiban.

Modzso 2008.09.01. 11:59:57

Sanyya, sztem arra marad nekik a T-System vagy mi.

A reklám meg tényleg jó béna lett, mármint a magyar.

macskosz 2008.09.01. 12:02:31

Háát elég vacakra sikeredett szó mi szó.
Csak azt nem értem, hogy akik a reklámot csinálták miért nem néznek reklámot, mert akkor rájöhettek volna, hogy már volt néhány "mi a közös bennünk" reklám itthon is, sőt az egyik pont a T házból rukkolt elő ...

jajistenem (törölt) 2008.09.01. 12:15:24

Hát le van demózva a nagyvállalat gondolkodása önmagáról, az biztos. Insight? Üzenet? Olyan, mintha megfilmesítettek volna egy PR-cikket. Ha én ügynökség lennék, én is kinyalnám (elnézést) a nagyvállalatot azért a büdzséért.... De szerencsére nem vagyok ügynökség.

Mémé (törölt) 2008.09.01. 12:17:45

Szerintem nem rossz a magyar sem. Egyedül a végén fogy az értéke annak, amikor azt mondják "...valami szépet rajzolnak" :D

Amúgy a német tényleg nagyon jó, de ennyire dinamikus megvalósítást még egy magyar reklámtól sem kaptam. Vagy az vizuálisan sünfos.

Beau D.N. · http://beau.hu 2008.09.01. 12:31:58

Leszek vakmerő és kijelentem, hogy olyan nagy minőségbeli különbség nincs a kettő között, viszont a hangulat és a hangvétel teljesen más.
A német fiatalos-dinamikus ahogy mondani szokás, a magyar honosítás jóval visszafogottabb, talán szélesebb közönséget igyekeztek megcélozni, vagy pont ezek a stock mozik voltak kéznél. A magyarban a végén a radíros megoldás kifejezetten tetszett, a németben viszont nem voltam lenyűgözve a "rajzfilmbetéttől".

Túl sok fantázia egyikben sincs, tehát lehet azt mondani, hogy mindkettővel igyekeztek biztosra menni, nem kockáztatni. Így egymás mellé téve a kettőt sem érzek kényszert, hogy vészharangot kongassak a honi reklámkultúra felett, vagy rózsaszirmokat szórjak a germán vizuális marketing elé. Lehetne arra jóval ütősebb példákat találni- de persze az ellenkezőjére is.

johevi 2008.09.01. 12:43:33

Veszeli apukának a hangját könnyű volt megszerezni, most dobta őket az Erste...

GerzSonka · http://gerzsonka.wordpress.com 2008.09.01. 12:51:25

Altalaban a T-csoport a regi elofizetoit probalja javareszt megtartani, az akcioikon is latszik, hogy inkabb a regiekre fokuszalnak, legalabbis en igy tapasztaltam.

Ez a reklam (magyar verzio) kovezzetek meg, de szerintem nem gaz! Legalabbis az atlag magyar 88-forintos-ragot-kimoso-kristaly tomegekhez merten! Ha nem lennek tisztaban a T-arakkal, szinte mar rohannek is elofizetni! ;)

reklámbuzi 2008.09.01. 13:01:14

Köszönöm az észrevételeket, javítottam. Mellesleg milyen szép a password melletti sárga Raiffeisen hirdetés. Azannyát.

abdul 2008.09.01. 13:04:33

egyik szarabb mint a másik

Yolanda 2008.09.01. 13:10:51

Nem ciki, nem gáz, nem katasztrófa - csak olyan... semmilyen.

HahaSzkepti 2008.09.01. 13:13:17

Azt sem tudtam, hogy imázst váltottak. Tudtommal azért szedték szét őket annó, hogy a monopóliumukat csökkentsék. Most már lehet újra összeolvadni?

Ha ez nem reklám, hanem imázsváltás volt, akkor ez az eddigi legnagyobb szar, amit valaha is láttam...

dnd 2008.09.01. 13:18:26

Ez elvileg a szolgáltatási struktúra változását, egyszerűsödését hivatott kommunikálni. Szerintem nem sikerült.

Beau D.N. · http://beau.hu 2008.09.01. 13:30:23

szóval a hirdetésbe ágyazott captchát szerkesztgették blog.hu-ék vasránap... de izgi..

négerbirka 2008.09.01. 13:37:26

anélkül h különösebben érdekelne a reklámok világa, vagy hogy mostakkor mi van a matávval, nekem háttértévézés közben annyi jött le, hogy a T-csoport most az eddigiek mellé bevezet egy újabb t-betűs, külföldi hangzású márkanevet, aztat hogy téhóm.

a kommentek alapján úgy látom, nem pont ez a helyzet, de hogy ezzel szemben mivan, azt úgy látom, mások se nagyon értik. még jó, hogy ki nem szarja le.

no, ezt csak úgy FYI

Tékoma 2008.09.01. 13:43:18

Ej, de boldog lennék ha az a bugyipink magenta szín változna... ha már változik az arculat. Vagy legalább a magyar reklám végén hallható idétlen hangsortól szabadulhatnék. Dallamfoszlánynak is erős lenne hívni.
off: freaudi elírás lett kis híján: dallamFOSlányt írtam elsőre, amiből valami remek undorító szóviccet lehet kreálni a szovicc.blognak :) Royalty felét kérem!

artifex · http://www.amywinehouse.co.uk/ 2008.09.01. 13:49:34

Lehet a magyar reklámcég főnökének még kellett vennie a pénzből egy új terepjárót, na meg talán egy új emelet sem ártott már a pecóra, így kevesebb maradt a filmre, a kintinek meg már megvoltak ezek és ezért a filmre ment a pénz.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.09.01. 13:52:59

a magyar unalmas, felejthető biztonsági játék semmi különös, a németben a script 5-ös a látvány és a kivitelezés és technika is klassz.

egyetlen bajom az imprintinggel van, ha már bele akarunk kötvi valamibe. Ha már egyszer imázsfilm és hangsúlyozottan a váltás a fő cél.

kew1n 2008.09.01. 14:04:32

amikor en meglattam ezt a reklamot, meg a plakatokat az utcakon, azonnal arra gondoltam, hogy a té kolcseghatekony modon gyerekekkel brainstormingoztat... mert kb annyira szinvonalas ez az egesz.

dnd 2008.09.01. 14:06:24

Szerintem a német is unalmas. Az alapötlet elég eccerű és elhasznált, a látvány és kivitelezés pedig fantáziátlan, sótlan.

Freechild 2008.09.01. 14:10:50

az van hogy rohadtul nem kell nekik teljesiteni. NEm oszt nem szoroz egy szar reklám mert nincs verseny, igy nem is veszitenek. Eddig is az összes telefon náluk volt, most is náluk lesz. A net meg a kábel majd alakul ahogy... Igazi régi rendszerbeli dinoszaurusz, ami nem akar meghalni. Pénz van, a magyarnak jo a szar is, tehát minden mehet ahogy eddig.

Gyuri 2008.09.01. 14:11:15

Már csak az a kérdés, ha már egyszer megenta, miért pont a 'paint it black'? :)

bali 2008.09.01. 14:11:55

Az a baj ezekkel a T-izékkel, hogy az öregebbek még emlékeznek, honnan is ered ez a gittegylet. Válthatnak arculatot ahányszor és ahogy akarnak, még mindíg olyan nehézkesek "hatóságosak" , mint a pósta volt régen.

kalman51 2008.09.01. 14:14:05

nekem(fájóan) vontatottnak és hosszúnak tűnik az 1 perc, ráadásul az üzenet sem jön át. sokkal jobbnak, érthetőbbnek és tempósabbnak érzem a t-home oldlán lévő automatikusan elinduló videót, nem értem, miért nem ezt nyomják.

Dirty 2008.09.01. 14:22:23

Az egész magyar kampány nagyon köldökre sikeredett. A németben van swung.

gabo 2008.09.01. 14:52:19

Gondolom ez volt a biztonsági, költséghatékony verzió. Jellemző a magyar megrendelőkre ez a hozzáállás, hogy amikor kapnak három kreatív irányt, szinte biztos hogy a legszarabbat választják. Egyébként a német film sem valami nagy szám...

havera · http://holdfogyatkozasma.blogspot.com/ 2008.09.01. 16:52:09

a német jobb, a magyaron erőltetnem kellett a szemhélyamat, h le ne csukódjon:)) nem meglepő.itt is látszik a különbség a nyugat és kelet között. egyszerűen a kreatívitás nem dől, ami van, azt visszafolytják:)

Bezmag 2008.09.01. 16:59:06

@ Gyuri,

Talán nem nézted végig figyelmesen a klippet, azért fekete mert ugye a szinvilág...

chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.09.01. 17:07:20

Nem tom számít-e, de a belinkelt német videó nem a Telekom megújulást hirdeti, hanem a T-Home márkát.

Nekem jobban tetszik a Telekomos: www.youtube.com/watch?v=QGx0AI2oZys

Németteleneknek a végén a felirat ezt jelenti:

"Az élet egyedülálló pillanatokkal ajándékoz meg minket. Szép, hogy meg tudjuk osztani ezeket másokkal is.

Telekom - átélni, ami összeköt

Black Mamba 2008.09.01. 18:21:18

chimie, köszi, ezt én nem ismertem. Paul Potts előadását anno én is pont ugyanígy néztem, ahogy ezek az arcok a filmben. és ugyanígy küldözgettem a haveroknak. hát, a DT ennyivel van előrébb. Nem pr-szöveget nyomat, hanem ismeri az embereket. És nem csinál ügyet belőle, hogy egy angol tehetségkutató műsor footage-ét vegye meg. (clap)

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.09.01. 21:17:19

a T-Home közterületi kreatívjára meg nem tudok mást mondani, mint azt hogy groteszk lsd Duna Pláza üvegfelület.

tuskóka 2008.09.02. 10:34:17

Valóban, a közterület is szót érdemel: nem csak azért mert tök skizofrén a képi világa, hanem egyszerűen el sem lehet olvasni a szöveget: direkt kocsiból csak ezt a plakátot néztem kb 10 mp-ig olyan 10-15 méterről, és nem jött össze. Nem fontos a mondanivaló.

borzalmacska 2008.09.02. 12:15:04

Szerintem egyáltalán nem rossz. Legalább van egy alapgondolata, ami valljuk be, a magyar reklámok többségéről nem mondható el. A kivitelezésben meg akad azért egy-két vicces kép.

robreak 2008.09.02. 12:42:39

nekem bejön... legalább nem az a nagyon erőszakos, arcodba tolom a telefont+internetet megoldás. van hangulata és valamit még el is akar mondani.
az viszont picit nem tiszta, hogy most mi is ez a T-Home...

K. 2008.09.02. 15:40:18

Szerintem nagyon-nagyon igényes film! Csak így tovább T-Home!

skaven 2008.09.03. 12:26:56

bali: a posta is ugyanolyan szar meg mindig! :)
ez van, az esetek nagy reszeben nalunk nincs igazi verseny, jo mindenhova a fos is, elvannak vele az emberek. kicsipiac, kicsireklam. vagy valami ilyesmi.

tuskóka 2008.09.03. 15:18:09

Azért néha ezek is tudnak valami jót összehozni, volt egy óriásplakátjuk a"többet kéne beszélgetni", cigány-skinhead, meg trendőr-tüntető. Na annak volt értelme, de ennek???

poTomek 2008.09.03. 23:08:57

"(...) ezentúl a T-Home és a T-Mobile kettőse szolgálja majd ki az ügyfeleket."

T-Commal és T-Online-nal mi lesz? És mikor?

Remy 2008.09.04. 07:55:38

poTomek
Na ennekk kellett volna kiderülnie a reklámból:)))
A T-Com, T-Onlie, T-Kábel hármasból egy cég lett T-Home néven. Na ezt add össze!

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása