Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: Ötletmentes sörreklám született

Csak amíg ma reggel beértem a munkahelyemre, két olyan óriásplakát jött velem szembe, amitől azonnal csomókban kezdett hullani a hajam. Az egyik a CBA chimie által éppen tegnap megbriefesített számológépes vizslája, a másik pedig a Pannon arcpirító plakátja, amin egy laptop látszik, mögötte egy hegedűtokkal, meg egy rá támasztott vonóval. És hogy mi ez a szóvicc blogba illő képrejtvény? Hát Mobilinternet tokkal, vonóval!! Persze nem új keletű jelenség a szójátékra épülő reklám, az ember viszont hajlamos magát abban a tévhitben ringatni, hogy az ügyfelek lassan rájönnek ennek értelmetlenségére, és maguk mögött hagyják ezeket a minden stratégiai megfontolást nélkülöző, egypontnullás ötleteket.

Azt, hogy ez nem így van, a fenti példák mellett fájdalmasan bizonyítja a Dreher nagy dobásának, a Dreher24 névre hallgató alkoholmentes sörének a bevezető kampánya is. Pedig ennek a terméknek ugyebár van egy egészen jól kidomborítható júeszpíje (termékelőnye) is, mivel egész nap élvezhető anélkül, hogy az alkohol hatásaival számolnunk kellene. Nagyszerű alap ez egy jóképű stratégiához, amire aztán a dolgos kreatívok jópofa reklámötleteket fűzhetnek. Látszik, hogy volt is efféle törekvés, hiszen a "Mostantól mindig" szlogen valami ilyesmit szeretne mondani. Ezzel szemben a kampánynak semmi köze nemhogy a sorhoz, de magához a termékhez sem. Mindösszesen egy ezerszer lerágott szójátékra épül, mégpedig arra, hogy megszületett az új sör. Innentől már egyenes út vezet szülőszobából behűtött söröket kitoló bombázó nővérkéig, meg az előtérben várakozó öt, az ügyfél briefben szereplő mind az ötféle a célcsoportot szó szerint leképező apukáig. Persze ettől még bárkinek tetszhet  reklám, és adhat neki szép magas pontszámot is, a lényeg hogy szavazzon és kommenteljen mindenki. Abból hátha tényleg születik valami jó.

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (1,7/5)

Címkék: pia reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr90648623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sub Zero 2008.09.05. 13:53:46

Ezen én is kibuktam, főleg, amikor a printet megláttam, amin egy hűtőben fekvő sör van, fölötte meg egy bébiforgó, amina promóciós ajándékok lógnak. Félelmetes. Nesze neked féltve őrzött Dreher imidzs!

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2008.09.05. 14:08:28

Egy prémium kategóriás sörtől azért többet várna az ember, ezzel ilyen tucatsör imidzset csinálnak csak...

Petika 2008.09.05. 14:17:14

Az ötlet so-so, a megvalósítás so-so, az összhatás még csak a so-so közelében sincs.

mocskos *.* 2008.09.05. 14:26:35

LOOL.
A Dreher mióta premium kategória?

Amúgy a 3 gügye Sopronis(?) fickónál a világon nem gyártottak gázabb cuccot.

winston 2008.09.05. 14:31:36

[tomkeller]

prémium kategóriásnak mondani próbált

winston 2008.09.05. 14:32:07

Nah, megelőztek.

MR 2008.09.05. 14:32:21

Én sem hinném, hogy itthon prémium kategóriás lennem bár pont most olvastam (index?!), hogy Dél-Afrikába prémium kategóriásként viszik.

winston 2008.09.05. 14:40:59

Bele se merek gondolni, milyenek lehetnek a dél-afrikai sörök. :-)

kiezitt 2008.09.05. 14:43:14

klassz a link.
diléjbe megy a ketto, ha megnyilik a masik oldal is.

tomcsi71 · http://tomcsi71 2008.09.05. 14:45:37

azért mert hazai és elérhető áron adják mér ne lehetne prémium? ez ízlés dolga szerintem... ötvenszer fogyaszthatóbb, mint a (legalábbis árában) prémiumként kezelt miller, vagy gösser...

winston 2008.09.05. 14:50:00

tomcsi: igen, ezek se jók (legalábbis nem prémiumok), meg a dreher se. Attól, hogy hazai, meg elérhető áron van, még olyan, amilyen. :)

W Joe 2008.09.05. 14:52:27

Nem annyira rossz, de nem tetszik :) A "Mostantól mindig" viszont érdekes. Azt sugallja, hogy az idők végezetéig lesz ilyen sör :)

HZ 2008.09.05. 14:55:39

The First Vienna Vegetable Orchestra - Automate (kötelezőldség)
Szeretjük

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2008.09.05. 15:09:10

Szerintem , ha a Heinek Hungária Zrt.(tudom, nem a Dreher) a Kaiser-t , Steffl-t és a Zlaty Bazant-ot prémium kategóriásnak minősíti, akkor a Dreher is simán az. www.heinekenhungaria.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=49

Bár mindenképp a fogyasztón múlik.

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2008.09.05. 15:11:32

Most nézem a Gösser meg SZUPER-Prémium, ejj, azért ennyire ne nézzétek le a Dreher-t. Amúgy Szicíliában lehet kapni, narancssárga címkéje van és Anton Dreher-nek tekintik a gründolóját.

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2008.09.05. 15:14:26

Dreher oldalán ez áll:

"Dreher ma Magyarországon a legnépszerűbb márka a minőségi sörök között, piacvezető a prémium kategóriában.(AC Nielsen felmérés szerint)"

www.dreherrt.hu/portal/main.php?heading_id=13

Bud 2008.09.05. 15:18:47

Ezt a fost meg nem innám he nem veszitek észre, hogy ALKOHOLMENTES bazmeg!!!!!!

Targa 2008.09.05. 15:20:15

No de a sör is rossz, nem értem, miért pont a reklámjának kellene jónak lenni...

Targa 2008.09.05. 15:23:30

Tomkeller, a dreher oldalán az is szerepel, hogy sört gyártanak, az sem igaz. Fostalicska minden nedvük, nem sör, amit pedig a Kozellel műveltek, azért gyárbezárás és nyilvános kivégzés járna, elképesztő, hogy mi nem fér rá a pofájukra.

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2008.09.05. 15:29:27

"Fostalicska minden nedvük, nem sör, amit pedig a Kozellel műveltek, azért gyárbezárás és nyilvános kivégzés járna, elképesztő, hogy mi nem fér rá a pofájukra."

A Kozel-es dolgot én is aláírom:D

csészekávé 2008.09.05. 16:00:48

gáz ez a film.

ráadásul a kivitelezéssel nem elsősorban a low budget a baj, hanem tényleg, ahogy a szerző írja, a szellemi igénytelenség. miért fizet bárki olyan ötletért, amivel bármilyen terméket el lehet adni az adott csoporton belül? miért fizet bárki valamiért, ami nem az ő termékéről szól, hanem egy adott termékkategóriáról?

és tényleg, ha már van érzékenyfülűeknek stratégia(i megfontolásnak látszó halvány sugallat), úgy is mint egész nap ihatod, akkor miért nem erről szól a film? miért nem húzza az üveget a pirosban állva egy sportautós fiatal? miért nem tölt szét bizniszkörnyezetben egy üveg sört magának két csaj ebédnél? és így tovább.

magyarország, 2008.

buzireklám 2008.09.05. 16:02:28

szar a boruk

Luos 2008.09.05. 16:11:32

Szerintem nem rosszabb mint a többi reklám :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2008.09.05. 16:21:55

Alkoholmentes sör = szexmentes dugás = nyaralás a lakásban = FAIL. De kurvára.

Amúgy mi akar lenni a koncepció, kitolják a sört a szülészetről ahol a sok apuka már alig várja? :D Ritka debil szar ötlet, és rosszul is van tálalva, alig lehet rájönni hogy ez most mi akart lenni.

Az egyetlen jó pont a reklámban, hogy a néni hihetetlenül gyönyörű. Tudja valaki a nevét, telefonszámát? :)

hülyegyerek 2008.09.05. 16:32:59

Én szeretem az akoholmentes sört, és sokszor azt iszom üdítő helyett.
Szivesen dolgoztam volna ezen a briefen.

Sok vicces dolog tud ám történni, mikor a úgy bulizol, h körültted midenki alkoholt fogyaszta, csak te nem, egy idő után problémákat kezdesz megoldani etc.

Lenne ebben jó vonal, higgyétek el!

hülyegyerek 2008.09.05. 16:35:40

off:
Egyébként a régi non alcohol dreher elég gyenge.
még talán a stella a legjobb

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2008.09.05. 16:52:58

Csak én érzem úgy, bármiről is legyen szó, kétféle kimenete van a véleménynyilvánításnak:
1.) panaszkodunk - hű de szar nekem is!
2.) kritizálunk - jaj, de jó, neki is szar!

Na ezért szánalmas "magyarország 2008" és nem azért, mert bénák a reklámok.

Tisztelet a kivételnek, azoknak akik még képesek értelmes, konstruktív véleménynyilvánításra - ami nem feltétlen pozitív vélemény :)

[tomkeller] · http://tomkeller.blog.hu 2008.09.05. 18:14:31

Az alkoholmentes sör az első lépés a guminő felé:D

izee 2008.09.05. 22:47:57

Botrány ez a reklám. Először nem is értettem, aztán amikor meghallottam a szlogent, akkor esett le, hogy ez itt bizony egy kórház akar lenni.

Nem lehetett volna találni valami alkalmasabb helyszínt? Harmadszorra se tűnik kórháznak, szülőszoba-előtérnek meg aztán végképp nem. Grrr

Meg ezek a fazonok, teniszütővel meg mittudomén. hajaj

_original 2008.09.05. 23:59:22

a reklám maga szerintem is öteltmentes sőt már-már klisés, azonban van egy zseniális része a koncepciónak (nem a szpotnak), ami nem más mint a szlogen. Mostantól mindig - sztem ez zseniális.

A témában meg sokkal több van szerintem, mint ez.

Remy 2008.09.06. 09:19:43

original
Igen, csakhogy ez így magában értelmetlen. Ha nem erről szól a kampány, akkor hiába van odabiggyesztve a végére, elpukkan a levegőbe, és nem ragad meg senkiben.

BraviaBoy 2008.09.06. 10:16:47

Nos, kedves Nagyérdemű!! Nagy nehezen sikerült kihámoznom a reklám mondanivalóját, ami még nem is lenne rossz, azonban ezzel a gyatra megvalósítással semmi sem jön át belőle.

Ugyebár a spot elején 5 várakozó férfit láthatunk, először a teniszező sportoló megtestesítőjét, aztán a laptozó businessman figurát, a rövidnadrágos diákot, a hátizsákos hegymászót, és végül kék kötényben, vállra akasztott törölközővel feltehetően egy pincért. Ők mind azért vannak itt, mert várják, hogy megszülessen végre az alkoholmentes Dreher, amit gond és probléma nélkül ők is fogyaszthatnak munkájuk/hivatásuk közben.
Ha az utolsó másodpercnél megállítjátok a filmet, láthatjátok teljes alakban a szereplőket, sörükkel boldogan bandukolva....

Értem én, hogy a Mostantól mindig szlogent így akarták hangsúlyozni, de a szülőszobás jelenettel mindent elrontottak, hiszen teljesen elnyomja a másik értelmezést.... Ilyen az, amikor egy jó ötlet egy borzalmas megvalósítással találkozik....

nemkellnemzetivagta 2008.09.06. 23:44:15

direkt olyan a képi világa, mint egy 83-as videóklipnek?

Yolanda 2008.09.07. 22:01:19

A legkínosabb az volt, hogy én először a printtel találkoztam - a reakció egy brutális "WTF?!?" volt. Hosszú percekig próbáltam rájönni, hogy mit szeretne nekem a hirdetés elmondani.
Majd a TV által megvilágosodtam vala. Utóbbi akár jó is lehetne, legalábbis képileg érdekes, eredeti, igen, ez valami más, valami új lesz... De maga a sztori, a csattanó - no, az laposra vágja az egészet.

Esetleg valaki, aki dolgozott rajta, elárulhatná, milyen rögös út vezetett a végeredményig - az sem baj, hogy egy az egyben Ügyfélre fogja, csak könyörgöm, hadd tudjuk meg a választ a kínzó kérdésre: MIÉRT?

havera · http://holdfogyatkozasma.blogspot.com/ 2008.09.08. 13:06:49

sajnos, ez tényleg nem jó! iszonyú uncsi.

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása