Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: Börleszk ufókkal támad az OBI

Sokat gondolkodtam azon, hogy lehet-e írni egy kampányról úgy, hogy ezzel ne befolyásoljam a szavazás alakulását, de rájöttem, hogy ha van is olyan reklám, amelynél lehetséges semlegesnek maradni, az OBI harmatgyenge ufós reklámja nem tartozik ezek közé. Az alapötletet még csak érti az ember: Az OBI egy olyan hely, ahol mindenki, még egy földönkívüli pár is megtalál mindent, ami az otthonteremtéshez kell. Eddig még életképes is lehetne az ötlet, de hát itt kezdődik a neheze.

Egy ufós reklámnak kétféleképpen lehet nekimenni. Az egyik, hogy komolyan vesszük, és vérprofi módon megcsináljuk az egész földönkívüli világot, ahogy ezt a nemrég istenített Cantraal Beheer biztosító földönkívüli támadást bemutató reklámjában is tették, amelynél nem mellesleg egy magyar cég, a Filmefex volt felelős a fantasztikus látványért. A másik lehetőség, hogy totál poénra vesszük az egészet, és egy annyira abszurd világot festünk meg, amit nem lehet komolyan venni, viszont lehetőséget ad arra, hogy egy rakás poénnal tegyük fogyaszthatóvá.

Na, az Obi sajnos talált egy harmadikat is. Az általuk feltalált, "családbarát", gazdaságos kiszerelésű, langymeleg reklámhumorra épülő, Szeszélyes Évszakok szintű poénokkal megterhelt, leginkább a Pirx sorozatra kép világára emlékeztető film viszont jócskán elmarad egy közepesen gyenge Irigy Hónaljmirigy produkció mögött is. Nem tudom, mit kellene kiemelnem fő negatívumként, mert a bántóan rossz jelmezek, a gyerekmeseszerű díszletek, a jellegtelen karakterek és a teljesen felesleges, semmitmondó narrátorszöveg egyaránt érdemesek a címre. Érezni mögötte a szándékot, hogy valami más, valami érdekes legyen, de ebből sajnos a filmet nézve csak az erőlködés jön át. Nem akarok én megbántani senkit, nem tudom, hogy hol csúszott félre az egész kezdeményezés, de hogy ezt a reklámot nem teszi ki az ablakba senki, se ügyfél, se ügynökség, se produkciós cég, az olyan biztos, mint az, hogy az igazi földönkívüliek nincsenek lefújva kályhaezüsttel.

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (1,4/5)

Címkék: reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr32654096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

polgár jenő (törölt) 2008.09.09. 10:25:40

nem elsőztem...
b/\szki......:D:D:D

anaemic royalty 2008.09.09. 10:29:32

a bevezetővel teljesen egyetértek

de ne feledjük el, hogy azoknak készült, akik Obiba járnak, és el tudom képzelni a budget is...

az üzenet meg átjön.

megyek, veszek egy ütvefúrót

kew1n 2008.09.09. 10:31:52

feherekkel, feketekkel :)

Striker 2008.09.09. 10:39:23

Hát ja. True. True. Harmatgyenge.
Volt ennek a filmnek egy teaser-e is. A fehér ember (hentes...hahaha...érted) mondta, hogy biztos növényevôk...vagy valami ilyesmi. Lett is nagy visszhangja... meg értelme is sok volt.
Na, mindegy. Felteszem a szokásos kérdésemet, amire soha nem kapok választ. Melyik ügynökség? Már nem a hat, ugye?
Az a baj ezzel a márkával is, hogy nélkülöz mindenféle stratégiai gondolkodást. A reklámjai nem mutatnak egy értelmes gondolat felé. A Lakásból otthont gonolatot (ami ugye egyben a szlogen is) nem igazán bontották ki eddig sem. De amíg árháborúba vonulnak márkaépítés helyett, a fogyasztónak egy dolgot kell csak eldöntenie: a narancsárga, a piros vagy a kék üzletbe menjen cserepet venni. Ezt meg az alapján dönti el, hogy melyik a kedvenc színe. (Ma is olyan megmondó napom van...)

Üdv: strk

[tomkeller] · http://tomkeller.blog.hu 2008.09.09. 10:53:51

Érdemes elolvasni ezt a cikket, az OBI újrapozícionálásáról szól

"Újrapozícionálási kampányt indított az OBI Magyarországon. A kampány célja, hogy egyrészt izgalmas, meglepõ üzenettel és képi világgal még erõteljesebben hangsúlyozza az OBI legfõbb márka értékének tartott vevõközpontúságot"

www.btl.hu/cgi-bin/oregano/hirek.cgi?siteidx=1&hiridx=8829&checkstring=1220949613

W Joe 2008.09.09. 10:54:46

Az OBI-ba ezek szerint a földönkívüliek járnak :) Mert Ufó azért nem vagyok!

-Luke van felétek Praktiker?
-Nem, itt csak OBI van Kenobi.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.09.09. 11:00:00

tomkeller
Ez jobb duma, mint a CIB brandszíneket leíró szösszenete, pedig azt hittem, azt nem lehet .

Kata 2008.09.09. 11:02:18

Tegyük hozzá azt, hogy aki életében már egyszer volt OBI-ban, az tudja, hogy:
- eladót akkor is nehezen talál, ha körbejárja az egész kócerájt,
- ha megtalálta, az illető jó eséllyel hmm... nem lesz túl segítőkész,
- vagy ha mégis, legnagyobb jóindulata ellenére sem képes válaszolni értelmesen a kérdésekre.

Úgyhogy a reklám max. azokat célozhatja meg, akik még sosem jártak az OBI környékén...

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2008.09.09. 11:26:20

ilyenkor sajnálom, hogy nincs minusz a szavazóban vagy legalább 0. az ügynökség és a marketinges is mondjon fel!

jajistenem 2008.09.09. 11:29:28

A vevőközpontúságot felfogtam. Az OBI egy kicsit gagyi hely? Mert akkor a reklámstílust is helyénvalónak érzem. És, mint annyiszor, szeretném ismét megjegyezni, hogy az állati doki sokkal rosszabb. Az a mélymagyar.

""Újrapozícionálási kampányt indított az OBI Magyarországon. A kampány célja, hogy egyrészt izgalmas, meglepõ üzenettel és képi világgal még erõteljesebben hangsúlyozza az OBI legfõbb márka értékének tartott vevõközpontúságot" - ezeket a dolgokat reklámügynökségi alkalmazottak, PR-nyomik vagy ügyfelek írják?

izee 2008.09.09. 12:51:39

Már vártam, mikor tűnik fel itt ez a reklám szavazásice...
Én amúgy fullra azt hittem, amikor megkapják a fúrógépet meg válogatják a lámpákat, hogy arra kell mindez, hogy megjavíthassák az űrhajót. A virágnál aztán már nem értettem semmit.

Vagy ez volna benne a vicc? mert ha igen, akkor jaj.

nemhiszemel 2008.09.09. 12:57:00

Tejézusatyaúristen...
Az okos márkaépítés úgy tûnik továbbra is a fejlettebb civilizációk kiváltsága marad.

majomka 2008.09.09. 13:15:38

borzalmas.
viszont anaemic royalty: szerinted kik járnak OBI-ba? Csak sutyerákok? Én nem hinném...
ebből a szempontból a praktiker TVreklámjai szerintem sokkal jobbak, azokban még a kifinomult ízlésűek is fellelhetnek némi humort...ügyes a nappapa...

bulgakov 2008.09.09. 13:59:50

"Halááááál! Haaaláááááááál!"

anaemic royalty 2008.09.09. 14:40:57

majomka:

nem úgy értettem

nem egy túlmisztifikált dologról van szó, hanem létráról, kalapácsról, meg szögről

a célcsoport széles és átlagembereknek szól, akik barkácsolnak, vagy ilyen munkát végeznek

szerintem így nézve valahol érthető, hogy ezt a megoldást választották és se Monthy Pytont, se fulldrága animációs trökköket

itthon vagyunk

khm 2008.09.09. 14:54:46

izee: itt ragadtak nálunk, és még nekik is tud abban segíteni az OBI azzal, hogy otthont teremtsenek, egy teljesen ismeretlen világban. Ezért kell a virág. Nem tudták/akarták megjavítani az űrhajót.
A szpot nagyon szar amúgy.

larvatus 2008.09.09. 16:38:21

ezek úgy mozognak mint az a dréheres kirakati csávó, csak ott legalább a zene jó volt... amúgy mikor legelőször láttam, csak a legvégét kaptam el, és egy pillanatra azt hittem hogy leforgatták élőszereplőkkel a mazsolát. na de most nem olyan az a csészealj mint ez: www.balintagnes.hu/mazstadedvd_elemei/image001.jpg

nemhiszemel 2008.09.09. 17:26:56

"szerintem így nézve valahol érthető, hogy ezt a megoldást választották és se Monthy Pytont, se fulldrága animációs trökköket.
Itthon vagyunk."

Nem, nem érthetô, mert ez a kivitelezés olyan szinten ízléstelen és igénytelen, hogy az vállalhatatlan. Nem is értem, hogy állhattak elô egy olyan filmötlettel, aminek az életre keltésére nem volt elég pénz. Vagy ha a büdzsé nagysága csak késôbb derült ki, akkor nem értem miért nem javasoltak másik filmet az ügyfélnek. Errôl szól a profizmus: a problémamegoldásról.

annaorok 2008.09.10. 08:03:47

Szutyok, persze, de ha már itt tartunk, akkor szerintem a Baumax-féle "Áj dú it máj véj" sokkal szörnyűbb.
Ez 0 az -10.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2008.09.10. 09:52:09

Szeritem ez egy jó reklám, ugyanis NEM nektek készült, kedves mindent tudó, részletet kielemző, produkcióban jártas szakértők. Hanem az "átlag parasztnak", akinek ez tetszeni fog és sanszosan rohan az OBI-ba a buta arcával. Egyszerű, líneáris sztori, mindenki számára érthető poénok, egyértelmű üzenet, amit a sztori is alátámaszt.
Elég nehéz felülemelkedni a saját személyes véleményén az embernek, dehát pont ettől szép ez a szakma, pontosan ez a lényege.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.09.10. 10:35:02

csib

Akkor vagy nagy tévedésben, amikor azt gondolod, hogy az "átlag paraszt" az egy igénytelen, szellemileg visszamaradott szerencsétlen, aki annak is örül, hogy ha valaki hozzá szól a tévéből. Az OBI célcsoportja az, akinek szüksége van valamire az otthona berendezéséhez, legyen az egy kaspó, egy lámpa vagy egy kerti bútor, és azt meg is tudja fizetni. Az a szomorú hírem, hogy ebbe te is beletartozol, így ahelyett, hogy elképzelsz valami agyilag csökött fogyasztót nézd meg, hogy neked tetszik-e a film, rád milyen hatást tett. Hidd el, az emberek többsége ugyanígy fog rá reagálni.

baratom 2008.09.10. 10:54:28

A kivitelezés valóban nem nagyívű. Viszont bőven el tudom képzelni, hogy budget problémákkal küszködtek, ami persze gáz, de ez itt Magyarország - még mindig. Azon mindig nagyot nevetek, hogy kívülállók mit össze okoskodnak a célcsoporton. Az a nagy különbség a reklámszakemberek és a laikusok között, hogy a reklámosoknak el kell tudni vonatkoztatni attól, hogy ők milyenek és szerintük ki jár ide vagy oda vásárolni. Erre vannak számok, felmérések, kutatások, abból pontosan meg lehet tudni, hogy kik járnak oda. Valszeg ide mindenféle emberek járnak, de ki állította valaha is, hogy az OBI prémium áruház? A barkácsáruházak eleve nem erről szólnak. A szpot nyilván középre és enyhén lefelé szól/céloz (nagyon sokan tartoznak ebbe a szegmensbe!!!) és az ő reklámizlésükről is léteznek felmérések, amiknek az eredménye kb. az, hogy igen, szeretik a jó/szép szpotokat, de kurvára nem értik őket. Ne misztifikáljuk túl a fogyasztót, hanem nézzük reálisan az adottságait.
Biztosan lehetett volna sokkal szebben és drágábban forgatni szpotot, de korántsem biztos, hogy megérte volna. Legfeljebb így nem nyer majd díjat, de hát a magyar reklámipar amúgy ontja a nemzetközi díjnyertes produkciókat, nemdebár? :)
Az alapötlet pedig szerintem egész jó.

anaemic royalty 2008.09.10. 11:04:59

nemhiszemel
Nem, nem érthetô, mert ez a kivitelezés olyan szinten ízléstelen és igénytelen, hogy az vállalhatatlan. Nem is értem, hogy állhattak elő egy olyan filmötlettel, aminek az életre keltésére nem volt elég pénz. Vagy ha a büdzsé nagysága csak késôbb derült ki, akkor nem értem miért nem javasoltak másik filmet az ügyfélnek. Errôl szól a profizmus: a problémamegoldásról.

ismétlem: itthon vagyunk

Striker 2008.09.10. 12:25:01

Na, ne már.
Akkor itt egy másik megvilágítás. Mi lesz a következô filmje/kommunikációja az OBI-nak? Mert ez a film arról szól, hogy itt mindenki megtalálja... vagy is hogy mi nagyon segítôkészek...illetve lakásodból otthon lesz... velünk...ööö...

Na, ennyire jó ez.
Strk

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2008.09.10. 14:56:12

reklámbuzi
Akkor miért van az, hogy az ilyen egyszerű filmek tesztelnek a legjobban? (Ez most tény, nem megérzés, meg lehet nézni a statisztikákat) Az ugye reprezentatív és megbízható minta, akkor elhisszük?!
Nem lenézem a fogyasztót, csak reálisan nézem őket. OBI is egy viszonlag széles kört szólít meg, abban pedig van mindenféle ember, nagyon egyszerű is, akinek szintén meg kell értenie a dolgokat, neki is el kell nyerni a figyelmét idétlen poénokkal.
Az én véleményem nem számít, mert én egész másképp nézem, a fogyasztó nem így fogja. Egyébként honnan tudod, hogy "a fogyasztóknak" ugyanaz lesz a véleménye mint nekem? Bezséltél kettővel, hárommal, tízzel? (Majd, ha az 500. is ugyanazt mondja..) Hogyan lehet sokmillió, vagy akár százezer ember véleménye ugyanaz? Honnan tudod, árult légyszi el a tuti módszert és én megvezsem, de tényleg! :)

Amúgy amiről bezsélünk, ez a tipikus kreatív-ügynökség és ügyfél vita. Meg a persze, mert hülye az ügyfél és nem vállalta be (milliószor hallom ezt itt) - tíz és százmilliók a tét, ha te pénzed lenne, te sem lennél olyan bevállalós, mint egy művészlelkű kreatív (itt jönne a közmondás a csalánnal). Ügynökség fantázaiadús valamit akar, ami tetszik a szakmának és lesz sok ügyfele, az ügyfél meg eladni szeretne valami, ami tetszik azoknak, akiket megcélzott (ők sokan vannak és sokfélék).. Sok ügynökségnek jó kis gyakorlat volna beállni ügyfélnek kicsit és átérezni, milyen az, amikor a volumen, a profit az ilyen-olyan mutatók, amit napi szinten hozni kell, és nem valami, ami hú de szép és ötletes. Kicsit máshogy jár a két agy, de ez így van jól, a "nagy ellentétből" születnek a jó dolgok. :)

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2008.09.10. 15:01:19

Striker
Szerintem ezen a segítőkészségen meg érthető beszéden azért lehet még lovagolni. Hülye, vicces dolgokra kérünk segítséget - OBI frappánsan megoldja. UFO család szappanopera - csészealj felujítás, lesznek kis UFOk - gyerekszoba berenedezés, meg mennek kempingezni. Másféle UFO-k jönnek (pirosak, kékek, zöldek), állatok jönnek, vagy godzilla. Külföldiek jönnek.
Én nem vagyok kreatív, valaki, akinek ez a dolga, sokkal több és jobb ötletet tud. (főleg ha még brief is van)

nemhiszemel 2008.09.10. 15:14:03

Az egyszerû és az igénytelen azért más tészta. Adott egy könnyen megfejthetô történet: egy kedves földonkívüli pár a Föld nevû bolygón ragad, az Obiban meg segítenek nekik otthont teremteni abból a konzervdobozból, ami az ûrhajóból maradt. A script valószínûleg az ügyfélnek és az ügynökségnek is tetszett, valahol még aranyos is lehetne a történet, aktív szerepet kap benne az áruház is, a dolgozók is, mindeki megérti belôle, amit kell, és még szórakoztató is. Na, a második faktort a megvalósítás során sikerült teljesen megszüntetni.
Értem én, hogy hozni kell a mutatókat, el kell adni a fúrót, kalapácsot, de ha van egy story ami erre képes is lenne, akkor miért nem tesz mindenki meg mindent hogy kihozzák belôle a maximumot. Egy jó rendezôvel, operatôrrel, látványtervezôvel, stylist-tal kalsszisokkal jobb filmet lehetett volna készíteni, amit a kedves fogyasztó még bôven kódolni tudna. Az üzenet igényesen kivitelezve is érthetô lett volna. Érdemes megnézni ugyanannek az áruháznak a külföldi spotjait. Kevés pénzbôl, erôs ötlettel, ütôs filmek.
Itthon vagyunk, igen. De ebbôl kell kihozni a legtöbbet.

nick rivers 2008.09.10. 15:24:16

Sok millió embernek tetszik: 'kutya+kisgyerek+csajok' vagy csattanós poénok.
Én célcsoportnak érzem magam, mert rendszeresen járok barkácsáruházakba, de ez a film übergagyi lett. Ötlettelen, sivár.
Ufós filmet akartatok, nesztek:
"zürhajó lepottyan összetörik, ufonauták elsőre kétségbeesnek, majd ötlet kipattan a fejükből, megvilágosodó fej. Következő jelenetek feszes, pattogó vágással, ufonauták OBIs tatyókból szerszámokat vesznek elő, ezerrel javítják a járgányt. teljes kép nem látszik. Kell virág a filmbe? Nesztek, utolsó snitt, elégedett fej, idegenek virágot tesznek az ablakba, távolodó képpel kirajzolódik, a zűrhajót házzá alakították, mindenki heppi, megvan a bevándorlós zárópoén is. A narrátor tiszteletdíját meg is spóroltátok."

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2008.09.10. 15:25:21

Igen, jobb mindent igényesen csinálni, profin, ez tény. De lehet, hogy ezt filmet csúcstechikával megcsinálni kétszer ennyi lett volna, és akkor kétszer ilyen sok kalapácsot adnak majd el, ha jobb filmre forog a cucc?! Nem hiszem és a nap végére ez a lényeg és semmi más. Minden költég, olyan, mint egy hatalmas NEM ezer más dologra. A különbözetből lehet ezer más dolgot csinálni, amitől jobban nő a kalapácsbevétel, mint attól ha szebb a film.
Más kérdés, hogy azért érdemes megütni egy minimum szintet. Szerintem ez itt megvan, hiszen nem prémium márka. De ehhez annyira nem értek.
Erős ötlet kevés pénzből?! - Na, ilyen javaslatot nem fogsz kapni egyetlen ügynökségtől sem, mert akkor szegény gyártók éhen halnak és a rózsadombi villából lehet le kell erzsébetre költöztetni a stúdiót, esetleg eggyel kevesebb művészfilmet tudnak forgati idén... Senkinek sem üzlet a túl egyszerű film, csak az ügyfélnek, ennyi. Külföldön ez biztos másképp van mi meg "Itthon vagyunk."

nemhiszemel 2008.09.10. 15:27:40

És ha már itt tartunk:

Pannon internet tokkal vonóval, a relál kutyája vigye a számolgatást...

Ez lenne az átlag fogyasztó szintje? Hányas átlag iq-val számolnak azok a statisztikák????

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.09.10. 15:34:19

csib

Egy másik félreértést is jó lenne már tisztázni. Tipikus fordítva ülünk a lovon felfogás, hogy az ügynökség azért akar vicces, meg figyelemfelkeltő meg bátor filmet, mert művészkedni akar, meg a szakma előtt villogni. Nem.
Azért akarnak bátrabbak lenni, mert az ügyfélnek is ez a jó. Ha nem érdekes a filmed, érdektelen a sajtóhirdetésed, senki nem fog figyelni rá, a reklámüzenet el sem ér a fogyasztóhoz, mert nem keltetted fel korábban a figyelmét. Az ember nem úgy ül le tévézni, hogy na most megnézem mit akar nekem mondani ma az OBI, hanem néz egy filmet, aminek egyszer csak vége lesz, és elindul a massza. Egy ilyen kivitelezésű, ilyen basic sztorira nem fog odafigyelni, miközben a gyerekei szaladgálnak a szobában körbe-körbe.

Alapvetően hibás az a feltételezés, hogy a nem "bevállalni" a merészet az a pénzkímélő út, mert épp ellenkezőleg, egy unalmas, érdektelen reklámot sokszor akkora médiabüdzséből kell nyomni, hogy valami átszűrődjön az emberek fejébe, mint egy olyat, amit szeretnek, és szívesen néznek, ne adj isten még távább is küldik, vagy elismerően beszélgetnek róla a munkahelyen.

csib · http://kapirgalo.blog.hu/ 2008.09.10. 16:07:28

nemhiszemel
Az átlag IQ pont 100, na erre céloz sok márka. Ez sokkal kevesebb, mint a tied, és itt a kutya vicces.
reklámbuzi
Sajnos próbálkoztak már sok bevállalós dologgal, de nem jött be. A számok szerint, nem megérzés alapján.. Hidd el, én is szeretnék nagyon intellektuális reklámot csinálni, meg is tettem, aztán, amikor a fogyasztók azt mondták arcomba, hogy "ez meg mi?" - na az nem volt jó. Örültem volna, ha ők is azt mondják, hű, de jó, micsoda kifinmoult humor...
Nem tudom, mi a rosszabb, ha nem veszik észre, vagy ha nem értik és ezáltal frusztálod őket? Szerinted?
Szerined az emberek hány százaléka dologzik napi szinten számítógép előtt, és képes rá, hogy küldözgessen bármit is? 1-2%, max. 5%. És hányan szoktak reklámokról beszélgetni a munkában? Szerinted a tanáriban a matek és a rajz szaktanár az úgy spontán megvitatja ezt? (és ők értelmiség)

dnd 2008.09.10. 17:45:01

Hát szerintem aki látott már akár egyetlen fókuszcsoportos kutatást, annak többé nem lesznek illúziói az "átlagember" IQ-jával, humorérzékével, ízlésvilágával kapcsolatban.

nemhiszemel 2008.09.10. 18:50:43

dnd
Fókuszcsoport? Na ne röhögtess. Mit vársz attól a háziasszonytól, aki megrészegülve attól az érzéstôl, hogy végre valaki kíváncsi a véleményére, szarrá szedi a kreatívot, amit elé tesznek. És mindezt csak azért, mert végre megkérdezte valaki, és végre valami fontosban dönthet. Nem egy ilyet ültem már végig, nem egy kategóriában és nem hiszek benne. Kísérleti laborban tesztelni azt, hogy hogyan hat egy reklám a való életben szerintem eleve halott öltet. A fókuszcsoportos kutatások helyett költenének inkább insightment kutatásokra, vagy in home visitekre. Annak már több értelme lenne.
csib.
kevés pénzbôl ütôs filmet forgatni igenis lehetséges. Sokszor ehhez egyszerûen csak az kell, hogy visszafelé kell gondolkodni: X büdzsébôl, hogy lehet a legtöbbet kihozni. Nem a scripthez kell megtalálni a megfelelô technikát, hanem az olcsó technikához kitalálni egy scriptet, amit ha az ember megnéz, nem lóg ki a lóláb.
Itthon vagyunk...épp ezért nem kellene teleszarni azt a medencét, amiben mi is úszunk.

rapple 2008.09.10. 21:15:13

csib
Képzeld, én tanár vagyok, és ha nem is a tanáriban, de a folyosón épp ma beszélgettem egy kollégámmal az új UPC reklámokról, amiken nevetek, ha megnézem őket. Jobban tetszenek, mint az előző, azt nem nagyon értettem, de ezek kifejezetten humorosak. Az OBI filmjét nem kezdeném el mesélni senkinek, legfeljebb negatív kontextusban. Ha ilyet látok, az egyszerűen sért, mert azt érzem, hog ennyit néznek ki belőlem. Na egyébként a Baumax I do it my way átirata is borzalmas.

nemkellnemzetivagta 2008.09.10. 21:46:25

csib,

ahogy a csillagok is a sötét égen érvényesülnek, úgy van szükség a középszerűségre is, hogy a jó dolgok ragyogjanak. de. amit itt védelmezel, az nem a középszer, hanem a bántó, már-már gonoszsággal határos ízléstelenség. a középszer az, hogy fúró 5ezer helyett 3ezer. szevasztok: obi. az tisztes, őszinte középszer. az ilyen dolgozatok viszont azt a szomorú folyamatot örökítik meg, amikor a kreatívok nem mernek nem-kreatívok lenni, az ügyfél meg nem meri az ügynökséget elhajtani a halál faszára a hülyeségével együtt, hanem beleszuszakolja a saját középszerűségét. szörnyszülött.

kertedi 2008.09.11. 12:40:14

Én átlag paraszt vagyok, de a reklámot nem értem (csak az ufók vásárolnak náluk?) ráadásul hazudik is, mert a zobi drága és az eladók flegmák.

Dagon 2008.09.11. 13:57:33

Egy korábbi commentre visszagondolva.
Valóban, ha szar a szpot, akkor médiára kellene több pénz, hogy átmenjen az üzenet. Persze, biztos ez van a tankönyveben, de van ennek másik oldala. Egy ügyfél x büdzsében gondolkodik, reklám, média, POS-re, egyébre. Nem olyan egyszerű megtalálni az arany középutat. Lehet, hogy készül egy qrva jó szpot és akkor mi marad médiára? Ha a qrva jó filmet lenyomom 3szor a TV-ben, az jobb?
Reklámügynökségnek: IGEN! Lehet lesz egy díjnyertes filmje.
Célcsoportnak? HATÁRESET. Amivel díjat nyersz, az nem az átlag szpot. Arra felfigyelsz, nagyon jó, de a végén érted-e? Ami fontosabb: egyáltalán emlékszel a filmen, feelingen, zenén kívül az ÜGYFÉLRE??? Ez már nem olyan magától értetődő és sok ilyenre emlékszem "nagyon jó szpot volt, de mit is hirdetett??"
Ügyfélnek? Lesz egy díjnyertes filmje, amit kevesen láttak, ergo NEM.

Nem vitatkozom, biztos szebben is meglehetett volna csinálni a filmet, de az üzenet szerintem egyszerű. Lezuhannak, itt ragadnak, berendezik, élhetővé teszik a csillagközi járművüket. Ennyi. Szerintem ez nem bonyolult.
Díjjat nyerni nem fognak, de nem is ez a célja....

nemhiszemel 2008.09.12. 09:27:10

Dagon azért azzal vitatkoznék, hogy a film gyártási költsége miatt nem jut elég pénz a médiára.
Egy 30 másodperces film forgatási költsége soha meg sem fogja közelíteni azt az összeget, amit az adott brand arra fordít, hogy az országos kereskedelmi csatornákon nyomassa a filmjét. Ez max akkor lehet probléma, ha csak tematikus csatornákon menne a spot, aminek a médiaköltsége jóval alacsonyabb, de ott meg az elérés eleve szar, szóval nem ezen múlik. Az elmúlt években a filmek gyártási költségei amúgy is drasztikusan csökkentek az egész szakmában: ma fele annyiból forgatunk filmet mint pl 3 éve, internetre szánt anyagoknál meg aztán végképp elfelejthettük a hagyományos technikákat.
Az meg, hogy a végén emlékszel-e a márkára vagy sem, nem a minôségen múlik, hanem hogy az adott terméket, márkát mennyire sikerült integrálni a storyba.

Badrics 2008.09.12. 12:57:21

Hát megpróbáltam én ezt a reklám nem "szakmai" szemmel nézni is, de hiába, a hideglelős, "Jajj, ezt képtelen vagyok nézni" érzéstől akkor se tudtam megszabadulni...

Badrics 2008.09.12. 12:58:07

...persze reklámot :)

sarkisarkany · http://kozrohej.blog.hu 2008.09.19. 11:17:55

jajdejó, akkor csib szerint bunkó paraszt vagyok, mert nem vagyok a szakmában? Ejnye, hát ez van.

Nekem akkor se jött be ez a reklám, mert szar. A kutyás számolgatós jó volt. Sőt egy kifonomult humorú is jó lenne. És azt is elismerem, hogy a weltauto, vagy a robitussin kampánya bármilyen idegesítő is volt, de ütött.

De ez se nem botránkoztat meg, se nem idegesít, meg se nevettet, egyszóval nem az üzlet fog az eszembe jutni ha ütvefúrót kell vennem.

Szóval szerintem nem érte el a célját.

sarkisarkany · http://kozrohej.blog.hu 2008.09.19. 11:18:37

Apropó: hol lehet kontrollcsoportba jelentkezni?

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása