Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Reklámszemle: Mátyás király bankszámlát nyit

Elérkezett végre a várva várt pillanat. Az Erste Bank belátta, hogy egy leharcolt csehszlovák családra nem lehet banki kommunikációt építeni, még akkor sem, ha azokat hetente költöztetjük, utaztatjuk, megkopasztjuk vagy éppen egy diavetítő távirányítóját adjuk a kezükbe. Ebből a remek felismerésből nőtte ki magát az elhatározás, hogy a családregény helyére valami mást keressenek. Mondjuk egy épkézláb gondolatot, egy stratégiát, egy kézzel fogható, értelmes, hosszú távon is működőképes, a bankra releváns koncepciót. E célból aztán tendert is kiírtak, amelyen több reklámügynökség gyűrte egymást hosszasan, amíg végül megszületett a győztes. Azt, hogy az ERSTE számára üdvözítő megoldás is megszületett-e, döntse el mindenki saját maga.

A koncepció középpontjába az ügyfélközpontúságot helyezték, ami első hallásra elég furcsa ötlet. Nem gondolnám, hogy e mentén meg lehetne különböztetni egyetlen bankot is a többitől, hiszen az ügyfélközpontúság olyan egypontnullás banki érték, amit minden bank szeret az arcunkba tolni, az MKB pedig a Személyesen Önnek szlogenjével már jó ideje pontosan ezen a pályán focizik. Az ERSTE mégis úgy döntött, hogy erre építi fel kommunikációját, az eltérő igényeket pedig történelmi celebparádéval teszi érzékletessé. Erre ugyan láttunk már néhány példát akár a közelmúltban is - Kolombusz például nemrég még a djuice kedvéért szállt partra - ennek ellenére nem elveszett az alapötlet, hiszen jogdíjmentes történelmi vagy irodalmi figura több van mint ERSTE bankfiók, így aztán a koncepció az idők végezetéig folytatható.

Az imidzsfilm alapvetően nem kelt rossz benyomást a nézőben, még akkor sem, ha Rómeóék bukósisak nélkül motoroznak, Kolombusz pedig ugyanazon a helyen köt ki, ahol a reklámblokkban kettővel korábban még a Pannon tengeralattjárója horgonyzott. Az ügyfélálom is teljesül, hiszen az emberek emlékezni fognak a "mátyásos" reklámra, és a koncepció kiválasztásánál biztosan az is sokat nyomott a latban, hogy a végén jó sokáig lehetett mutatni a bankfiókot. Nem mellesleg a szereplőválasztás egész jól sikerült, talán csak a két szerelmes lett egy kicsit jellegtelen, az viszont nagy szó, hogy Lúdas Matyi szerepére sikerült magát Lúdas Matyit szerződtetni. Mostantól azonban a tiétek a terep. Ha nektek tetszik ez a történelmi kavalkád, szabjátok személyre a pontszámokat, ha viszont idegesít benneteket, hogy színházi büfét csináltak egy ERSTE bankfiókból, mártsátok fekete tintába a pennátokat a szavazás előtt.

Szerintünk: (0/5)
Pontszám: (2,2/5)

Címkék: bank reklámszavazás reklámszemle

A bejegyzés trackback címe:

https://addict.blog.hu/api/trackback/id/tr72664805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tygger 2008.09.18. 10:38:25

együgyű, butuska koncepció, akkor már inkább a béna család. rémesen erőltetettnek érzem, kettes.

Attila · http://www.vasarlokkozossege.hu 2008.09.18. 10:45:48

Én azt azért nem értem, hogy halott embereknek, hogy lehetnek jelenidőben pénzügyei.

Ludas Matyi esetében legalább háromszoros kamatot kell adniuk. Az nem hátrány, hogy Matyi erkölcsi bizonyítványa nem a legjobb? Garázdaságot követett el nem is egyszer hanem háromszor.

Tudják, hogy Rómeónak és Júliának nem éri meg hitelt adni? Maximum életbiztosítással kombinálva. Persze csak akkor ha 18 év alatt lehet egyáltalán hitelt nyújtani.

Colombus pedig csak pénzmosásra használja a bankot. Valahogy meg kell tisztítani a lopott aranyat.

Na ennyi.

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.09.18. 10:49:56

Attila

A halott embereket leszámítva jogosak a felvetéseid.:)

samuvagyok 2008.09.18. 10:57:56

Én először csak platákon láttam a reklámot, akkor el is könyveltem egy újabb gagyi ötletnek, de a film szerintem jópofára sikerült, függetlenül attól, hogy mennyire éri meg üzletet kötni Matyival, meg a többiekkel, legalább feldobják az amúgy siralmasan semmitmondó banki reklámot...
A második variáció után szerintem Emeséék is nagyon erőltetve lettek, rajtuk kívűl meg nem nagyon emlékszem olyan bank reklámra, ami viccesen hatott volna. Nekem tetszik ez.

fcuk · http://blog.lfsteam.com 2008.09.18. 11:02:54

Színfolt ez, énaszondom. Megjegyzős. A szereplők bűntettei nekem csak nagyon nyakatekert gondolatmenettel ugranának be, inkább a "hű, még ő is.." jut eszembe elsőre.

samuvagyok, dógoznál inkább, minthogy blogot olvasol:)

Yolanda 2008.09.18. 11:08:18

Nos, nekem SOKKAL jobban tetszik, mint a felvidéki család... (Azt nem állítom, hogy nagyságrendekkel jobb, de jobban tetszik... :)

Attila:
Rómeó és Júlia talán nem lettek volna öngyik, ha szerelmüket át tudták volna menteni egy közös kis lízingelt fészekbe, elmenekülve a két család haragja elöl. Mivel házasokként bizonyára gyorsan összehoztak volna egy gyereket, még a megelőlegezett szocpolt is felvehették volna.

Colombus pénze meg nem mindegy honnan van? Befektetési alapba teszi, és akkor mindenki nagyon jól jár. :)

Már csak az furdal, hogy Ludas Matyinak milyen pénzügye lehet - elvégre libáért vesz mindent...

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.09.18. 11:16:51

Yolanda
"Háromszor fizeti ezt kendnek Lúdas Matyi vissza!" - márpedig az elég brutál. Most uzsorakamat helyett mehet adósságrendezésre az Erstéhez:)

vanabi 2008.09.18. 11:16:52

Szerintem az a reklám szar, úgy ahogy van.

Maria · http://maria.blog.hu 2008.09.18. 11:25:11

Egyértelmű. Az ERSTE a kőgazdag politikusokra, vállalkozókra, művészekre hajtott rá.

A kisembereknek meg kuss.

dnd 2008.09.18. 12:05:36

A platform-mánia újabb esete. Platform - ez a kulcsszó mostanában. Mivel üzenet nincs, termékelőny nincs, valódi megkülönböztető jegy nincs, ezért a versenytársakétól harsányan elütő reklámokat akarnak. Egyetlen dolog számít: hogy a reklám legelső másodpercében azonnal beazonosítható legyen a hirdető. Minden egyéb le van tojva.

Ennek jegyében születnek a reklám-szappanoperák, ahol a termék, az ajánlat szinte semmilyen szerepet nem játszik - max. annyit, hogy a film sztorija még kreténebb, mert hogy valahogy "szervesen" bele kell szuszakolni azt a fránya terméket is...

A bankok élen járnak ebben az agyatlan trendben (ld. dokis, nyuszómuszós, kreténcsaládos, táncolós, csehszlovákcsaládos és most ugye mátyáskirályos bankok, na meg lesz nemsokára egy újabb, na arra is kíváncsi vagyok).

Biztos van erre a jelenségre valami magyarázat az eszetlen pánikon kívül, de nekem még nem sikerült rájönnöm, mi lehet az.

Az Erste Bankos cucc meg olyan közepes. Nem fáj nagyon, és én már ennek is tudok örülni.

bulgakov 2008.09.18. 12:06:29

Nem szoktam ennyire radikálisan megnyilvánulni, de ez a legszarabb, legidegesítőbb ostoba fos, amit az elmúlt években láttam. Egyfelől személy szerint együgyűnek tartok szinte minden olyat, amiben történelmi hősök a jelenkorban dzsemboriznak, de ez mindenen túl tesz. Akkor állt össze a kép, amikor a szóló Mátyásost láttam, ahogy valami királyi pénzügyekről beszél a bankhivatalnoknak komoly arccal, aki udvariasan bólogat, a faszi meg toitál őrültnek néz ki. Mit keres Mátyás király a belvárosban egy bankban, és mit akar ezzel mondani a bank magáról vajon? Aztán megjelenik Kolombusz, meg a Lúdas matyi. A végén olyan érzésem volt, mintha egy egész komplett elmeosztály szabadult volna a bankra, ami reális is lehet, hiszen tavaly meglépett egy épületnyi ápolt vhonnan, szerintem Napóleonnal lett volna teljes a csapat. És kibaszott rossz érzés nézni ezt a teljesen oldschool szart, semmi poén, semmi frappáns, nem is értem, hogy lehetnek még állásban olyan emberek, akik ilyet elfogadnak. Az alkotókat meg egy a Subbától kölcsönvett faszkorbáccsal kellene agyonverni, már elnézést. Ez teljesen szubjektív vélemény, mint mindenki másé, de nagyon vártam már ezt a postot. Mindenki, aki mentálisan sérült és királynak, mesehősnek vagy nagy felfedezőnek érzi magát, menjen az Erste bankba! A többiek disszidáljanak gyorsan!
Ráadásul elsőre azt hittem, a Pannon reklám folytatása, ami szintén rettenetes a tengeralattjáróval, tiszta 80-as évek ötlet, de legalább kiderült, mi történt a kék ruhás csajjal, akinek sikerült meglépni a tengeralattjárót üldöző kísértethajóról...
És tudom, hogy nem illik ennyire szarozni más "alkotását", de vannak határok, amiket átlépve önként sétál a szakember az aknamezőre, ez a film meg ilyen. Aki ezt készítette/elfogadta/tetszett neki, azt át kellene húzni a hajó alatt a tengeralattjáróval, bazeg.

zweite 2008.09.18. 12:17:48

már vártam, h írjatok róla..

sztem egy rakás szar......

nemn értem, az miért személyreszabott, h egy lúdtollat kap mátyáskirály, egy vastartóban?ű

azt értem, h az ország helyzetére utal...még igassságos mátyásnak is kell a péééz (HITEL)

nick rivers 2008.09.18. 12:27:15

Már megint az agyatlanság! Mekkora poén lett volna az eredeti korhű környezetbe betenni a bankfiókot :-))
Legközelebb valaki megkérdez, mesehősökkel reklámoznék, piroska és farkas szereplőkkel a kerekerdő közepén "de megváltozott ez a mese" zárómondattal :-)

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2008.09.18. 13:10:28

Lehet én vagyok az elvetemült, de nekem tökre az MSZP 2006-os választási kampánya ugrott be arról a részről, mikor Mátyás az autóban ül és magyaráz. Gyurcsány is ezt tette. :)

www.youtube.com/watch?v=PpswKBb1-vY

Domb 2008.09.18. 13:28:24

"egy leharcolt csehszlovák családra nem lehet banki kommunikációt építeni, még akkor sem, ha azokat hetente költöztetjük, utaztatjuk, megkopasztjuk vagy éppen egy diavetítő távirányítóját adjuk a kezükbe."

Mondjuk én láttam a szlovák tévében rengeteg olyan részt velük, amik nálunk nem mentek, ammelyekben mindenféle mást is csinált ez a család... az egyikben pl. a családfő nőnek öltözik, hogy a felesége helyett(?) pénzt vegyen fel a számláról... :)

mb 2008.09.18. 13:37:05

Ludas Matyi vállalkozói hitelért megy, hogy aztán 3x átk@rhassa a megrendelôit, majd eltünjön örökre mint a kámfor.

katatones · http://molnarkata.com 2008.09.18. 13:38:33

Nullzéró.
Eleve a Mátyás Királyt alakító Cserna János is teljesen béna a szerepben, nála talán már csak Gesztesi rosszabb, mikor idiótánál idiótább maskarákban reklámozza a bulvárszennyet.

Nagykócsag 2008.09.18. 13:39:17

Nekem tetszik a reklám, ötletes.
Csak az erstét utálom nagyon, úgyhogy miattam hiába dobták ki a millióikat :)

katatones · http://katatones.blog.hu 2008.09.18. 13:42:48

Sofokles,

micsoda észrevétel. Lehet, hogy az Erste szponzorálja az Altus ingatlanügyeit (is).

jajistenem (törölt) 2008.09.18. 13:42:55

Egy bank, aki odafigyel az ügyfelek egyéni igényeire: hát ez remek. Csodálatos, brilliáns stratégia. Gratulálok az alkotónak. A megvalósítás hozza a szokásos sutyi magyar ízt, ez alkalommal drága produkcióval és Csernával. Casting brief: kell egy nagyorrú, mert lesz Mátyás király. Válasz: Cserna jó lesz? A K&H mesebunkósághoz tudnám hasonlítani. CIB, KH, Erste... nem baj, jön a recesszió úgyis, majd abbahagyják.

Tandem 2008.09.18. 13:54:46

Nekem például tetszik Júlia a reklámban. Sajnos csak a nyomtatott hirdetésekben és a plakátokon látszik, hogy milyen jó csaj. :)

A reklámfilm végén viszont a Lúdas Matyitól hányingerem van. Figyeljétek az arcát, tényleg olyan, mintha az elmeosztályról szökött volna meg.

jpm 2008.09.18. 13:59:25

Az ERSTE-t alapból nem tartom banknak. Tőlünk picit nyugatabbra sparkasse a neve. De ez a reklám hihetetlen rossz lett. Emese legalább néha tud elsütni poénokat, de itt még ki is kell találni a nézőnek, mi is lehett a rendező koncepciója... Kidobott pénz...

apafej 2008.09.18. 14:02:42

reklámbuzi, némi elfogultságot érzek a soraid között, másképpen nem tudom mire vélni azt, hogy az általad méltán sokat szidott korábbi K&H szpotok (három kismalac, legkisebb királyfi, stb.) után hogyan tudod ezt a sorozatot úgy aposztrofálni, hogy "nem kelt rossz benyomást a nézőben"

ráadásul a mesehősök és történelmi figurák egyidejű használata csak fokozza a zavart,
attila gondolom utóbbiakra értette a halottakat(Még Mozartnak is vannak pénzügyei - sic!)

szóval kicsit úgy érzem, hogy vmilyen oknál fogva
nem akartad megbántani a készítőket,

ezt most ne támadásnak vedd, de az eddigi jogosan kritikus alapállásod helyett érthetetlen módon empatikus vagy az alkotókkal szemben...

részemről gyenge kettes

Janos 2008.09.18. 14:02:54

Szerintem amikor a legnagyobb a forgalom, be kellene menni egy Erste bankba és szépen élőben eljátszani nekik mindezt (és persze felvenni), esetleg autentikus ruhákban stb.

Vérnűsző Barom 2008.09.18. 14:03:34

Pedig tanulságos. Lehetsz te Mátyás király, Kolombusz, vagy akár Mozart, úgy jársz, mint Rómeó és Júlia (belehalsz, ha nem törleszthetsz) vagy a film végén Ludas Matyi, akinek ahhoz, hogy háromszorosan fizethesse vissza a banknak a lét, halálra lecsövesedve, egy szál pendelyben kellet utolsó libáját is a bankba vinnie (ugyanitt liba eladó...)
Semmi baj ezzel a filmecskével. Kerek, korrekt, nem kamuzik. Őszintén bevallja: lehúzunk mi mindenkit. Nagyon. Háromszorosan.

Vérnűsző Barom 2008.09.18. 14:07:10

De fordíthatjuk másképp is. Tök mindegy, mikor haltál meg, mit mesélsz magadról, mi a halálból is visszarángatunk törleszteni, az utolsó libádig, aztán mehetsz mesélni egy szál gatyában akárhová.
Jó ez a kis film...

Anemjóját 2008.09.18. 14:09:29

katatones:
Cserna Antal. Nem János.

katatones · http://katatones.blog.hu 2008.09.18. 14:18:03

Anemjóját,


elnézést kívánok. Cserna Antaltól is.

terasz 2008.09.18. 14:19:14

ERSTE-s vagyok, nem emiatt a reklám miatt.

jpm 2008.09.18. 14:22:43

terasz!

Hát erre nem lennék büszke...

Jungle Woman 2008.09.18. 14:27:57

Nos, én elvégeztem két bölcsész szakot, de még most sem tudom számomra megnyugtató mértékben értelmezni ezt a spotot. Mozart? Kolombusz? A különböző karakterek miért mind történelmiek? Sztem teljesen félrevisznek a halottak, zavaros az egész.

Ja, és kedves Barom úr, az ön nevét Arany János Vérnőszőként teremtette meg, dehát csak szabadon.

W Joe 2008.09.18. 14:32:50

Szerintem nem lenne rossz, de az első 5-6 alkalommal amikor láttam a plakátot, reklámot azt hittem, hogy K&H mert annak voltak ilyen mesés reklámjai (legkisebb királyfi, stb). Mátyás király, Lúdas Matyi meg ugye eléggé mesés téma. Cserna Antal jó Mátyás király :)

gizi 2008.09.18. 14:34:10

igénytelen, gyatra reklám.
reklámóvoda.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.09.18. 14:38:17

"Eleve a Mátyás Királyt alakító Cserna János is teljesen béna a szerepben"

1. Cserna ANTAL
2. Az ő szerepeltetése tényleg nem volt szerencsés. Mindig a Tűzvonalban ugrik be róla, ha látom :-) Nem ismert színész, hanem valami semleges, ismeretlen figura kellett volna erre a szerepre.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.09.18. 14:40:09

nekem tetszik a reklám, csak szegény Ludas Matyival nem is foglalkoznak :(

reklámbuzi · http://addict.blog.hu/ 2008.09.18. 14:41:11

apafej

Én mindig igyekszem empatikus lenni, csak nem mindig sikerül:)

maat 2008.09.18. 14:41:30

Idegesítő, ökörség, zagyvaság számomra a reklám. Ettől aztán pláne nem jut eszembe, hogy az Erste bank ügyfele legyek.

Vérnűsző Barom 2008.09.18. 14:43:06

Jungle: A szó eredetét nem, írásmódját ismerem, és egyszerűen így nevesült számomra.

A reklámra visszatérve. Kolumbusznak igen nehéz volt összeszednie azt a kis aprót, amiből a hajó elindulhattak. Mátyásnak se volt egyszerű pénzt keríteni a háborúihoz, Mozart se kereste szénné magát, viszont költeni szeretett, Rómeó és Jólia szülei ugyan teli voltak lével, de ők tulképp elkúrták a lehetőségét. Az egész csapat többszáz évre simán eladósodott. Maradunk mi, ludasmatyik, akik fizethetik vissza helyettük az egészet háromszorosan. Az utolsó libáig-gatyáig...

Botero 2008.09.18. 14:43:19

Hát az az igazság, hogy nincs olyan reklám ahol valamelyik kifinomult lelkű úriember, vagy hölgy ne fanyalogna valami miatt. Ébresztő, ez a szakma már régen letért a sárga útról, minden a tömegtermelésről és a versenyről szól, nem arról hogy minél jobb és kreaítvabb reklámot készítsünk hanem arról, hogy a cég a köztudatban legyen, és egy hangyapöcsnyit se maradjon le a többi kb unyanolyan szolgáltatást nyújtó cégtől. Az a lényeg hogy az emberek beszéljenek róla, vagy így vagy úgy. És ha Marinéni a 30 éves OTP számlát megszűnteti mert, nem szimpi neki akkor olyat válasszon helyette ami jópofa és tetszik neki. Ez nem a "szakembereknek" szól, hanem az ÁTLAGOS fogyasztóknek, és Ők pedig eszik. Összeségében szerintem nem rossz a cucc, egy erős 3-ast megkaphat. Ez a sz*rsziget a híg f*s tengerében....
Ja és annyit még hogy szerintem Emese sokkal, de sokkal szánalmasabb...

pan77 2008.09.18. 14:46:11

Sztem totál koncepciótlan semmitmondó reklám. Nem igazán értem! Ki a célcsoport? Miről szól? Csak lakossági a szolgáltatás? Miért ennyire gagyi!??
Abszolult szinvonaltalan szar. A hangmérnök visszaadhatja a képesítését, és a marketingszakemeber is! Az egyik legszarabb bankreklám... még a kh-n is túltesz!

Vérnűsző Barom 2008.09.18. 14:48:08

Persze értelmezhetjük másképp is...
A kőgazdag családból származó olasz ifjaknak (R&J), a médiasztárnak (Mzrt), a királynő kedvencének (Klsz), a hatalmi elitnek (Mtys) a seggit is kinyalva jár a lé, amit a senki által le se szart kis ludasmatyik utolsó libájáig, alsóra vetkeztetésig, háromszorosan fizetettnek vissza.
Tulképp stimmel ez is...

Vérnűsző Barom 2008.09.18. 14:52:48

Pan77. Négy verziót is találtam a koncepcióra, de lehetne még ragozni.

A célcsoport meg ki más lenne, mint a ruppótlan, ingre-gatyára vetkőztetett kisember, aki fizet...

pan77 2008.09.18. 14:58:49

Vérnűsző: a koncepciódra kalapemelés! :-)))
Célcsoport: a kivetkőzött kisemberben jobban megmarad a poén... tehát előbb elmegy az Emesés bankba, vagy Cibes dokis mókára ugrik rá, mint egy ilyen sótlan valamire. Amúgy a napokban kisebb közvéleményt tartottam a reklámotnéző ismerőseim körében, akik megítélésem szerint potenciális célcsoport lehetnek az Erste számára. Ahogy számítottam senki nem emlékezett a reklámra, de még a derengés is elég ritka volt... szóval ennyit a hatásfokról! :-)))

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2008.09.18. 15:13:34

Csernáról nekem az jut eszembe, hogy a szerencsétlent itthon hagyta a felesége jó pár évre, mert azon kapta magát (Szalai Kriszta - szintén színész), hogy neki most egyedüllétre és megújulásra van szüksége. Így kiruccant évekre Londonban, miközben Cserna nevelte három közös gyereküket (két tini lány és egy kisfiú). Nem lehetett könnyű.

katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2008.09.18. 15:14:38

Talán azért is adta az arcát ilyen ratyi reklámhoz, hogy legyen reggel zabpehely az asztalon.

Vérnűsző Barom 2008.09.18. 15:15:39

Pan. Szerintem rosszul látod a dolgokat. Ez a valóságban nem reklám, hanem szimbolikus önvallomás, amelyben az egyszerű ember számára is érthetően kifejtik küldetésük lényegét.

Az más kérdés, hogy az egyszerű embert mennyire nem érdekli az egész. Annyira, hogy fogalma sincs, hogy hol a bank, elfogad-e egyáltalán libát? Fogalma sincs az egészről.
De nézz csak rá gazdagékra... Mind, kivétel nélkül egyből tudja, hova kell mennie, tisztára van nyalva a segge, úgyhogy át is értéklem korábbi megállapításomat a célcsoportot illetően: a gazdag, lump köcsög az, akit finoman rá is vezetnek, hogy bátran költekezzen, úgyis a kisember szívja meg a végén...

Milyen értelmezést szeretnél még? Mind megállja a helyét, mind stimmel, mindnek a végén bután néz a paraszt...

slobo toric 2008.09.18. 15:20:09

Bulgakov!

Olyan jól megfogalmaztas a lényeget, hogy alig tudok hozzátenni:
Ötlet: túl sokat markol, keveset fog. Elég lett volna Ludas Matyi és Mátyás, koldus és király, a többiek tényleg erőltetettek.
Megvalósítás: illeszkedik a koncepcióhoz, vagyis szar. Pedig a magyar reklámfilmesek szerintem jók...
De ez a Mozart engem odabasz. Az ok, hogy mindenki valamitől lesz önmaga: Lúdas Matyi lúd, Mátyás hosszú orr, de Mozart miért Mozart? Én csak egy pondróképű fickót látok parókában. Legalább remakelték volna szegény Falcót, az Rock me Amadeus, de tényleg, a egy kicsit tovább illett volna ötletelni azon, hogy fejezzék ki a zsenialitást.
De minden okoskodás nélkül, mint nézőre, rám a film idegesítően hat, és ezt nehéz megfogalmazni.

pan77 2008.09.18. 15:21:07

Vénűsző: :-))

Matróz 2008.09.18. 15:29:32

Ha látom a tengeralattjáróst, mindig azt várom, hogy a csaj elmondja a barátnőjének, hogy minden matrózt lesz@pott a tengeralattjárón.

gebasz 2008.09.18. 15:31:43

Éljen Mátyás kiráy, az igazságos hulla!
Ha ô mai világba valóban visszatérne, könnyû dolga lenne, lévén az összes ezres az ô pénze. Nem is kéne neki nyûgnek az Erste. Tíz saját arcképest személyesen becserélhetne az éppen lováról leszálló Szt. István királynál, aki viszont az Országházból kilépô Deákkal simán kiegyezhetne 2 az 1-ben.
Halott ügyfél, jó ügyfél. Mi meg várunk egy mûködô reklámra újabb ezer évet. Egyes, leülhet.

2008.09.18. 15:33:24

én bátorítok minde egyénibb kezdeményezést is... nyilván lehet ezt is fikázni, de 100szor inkább ilyen reklám legyen (nameg pl Tömör prof) aminél lejön valami koncepció mint az 200-ik átvett cseklovák szar
szerintem

mondjuk a 62ik után erről is elkapcsolok, Erstehez meg eddig sem mentem ezután sem hiszem...szal qrva mind1

b0risz · http://zahar.blog.hu 2008.09.18. 15:36:37

jól van ez összerakva, de ha már jogdíjmentesen szerepeltethető közismert figurákat akarunk mindenképp reklámban látni, akkor már inkább ezt nézzük:
www.youtube.com/watch?v=hsBko77EBxE

nemkellnemzetivagta 2008.09.18. 15:37:26

reklámbuzerant, miért nem írod meg soha, hogy melyik ügynökség?

apafej 2008.09.18. 15:37:31

rb, kösz a kitérő választ, akkor úgy fogalmaznék, hogy most az átlagosnál több empátiáról tettél tanúbizonyságot, maradva a konkrét kh vs. erste példánál, az előbbit jogosan fölbe döngölted, utóbbit pedig érthetetlen módon megkímélted, életben hagytad, noha legalább annyi sebből vérzik, ha nem többől, a két alapötlet pedig nem sokban különbözik egymástól...

W Joe 2008.09.18. 15:39:50

Lúdas Matyi tömi a libáit? És ha igen, mit szól hozzá a Négy Mancs?

bulgakov 2008.09.18. 15:41:03

vé,
végül is milyen koncepció jött át neked, hm? mert nekem csakis az, hogy bolond, aki az erste bankba megy, de ott legalább türelmesen meghallgatják. lelki szemeimmel látom, ahogy a bankos csaj keze tétovázva dobol az asztal alatt a vészcsengőn, miközben a begombázott mátyáskirályt hallgatja.

dimitrij 2008.09.18. 15:42:17

"(nameg pl Tömör prof)"


az egy vicces történet.

a GVH úgy döntött, hogy megkúrja jó sok pénzre a Raiffeisent, viszont hogy ne kelljen befizetnie a nevezett banknak a büntetést, adott a GVH egy menekülési utat. ha ilyen ügyfelek pénzügyi kultúráját növelő, oktató célzatú spotokat is készít, akkor nem kell fizetni... reklámnak sem rossz, egyébként.

(a Raiffesenen kívűl asszem 2 másik bank is élt a lehetőséggel.)

döbrögi 2008.09.18. 15:43:15

Matyi azért nézhet olyan bambán, mert lefosta a lúd. A négy mancs mit szól hozzá? Jó kövér lúd, biztos tömik.

dimitrij 2008.09.18. 15:46:18

egyébként egy irgalmatlan nagy rakás szar... dacára annak, hogy a producer a korábbi upc reklámokat tudhatja maga mögött. :(

dimitrij 2008.09.18. 15:47:28

ja, nekem úgy rémlik, hogy az egy kitömött lúd. olyan merev szegénynek a nyaka... :)

hungrysignal 2008.09.18. 15:58:40

dimitrij
a tömör prof. nem így jött létre szimplán edukatív jellegel, a gvh-tól függetlenül. azt nem vitatom, hogy nagyon fergetegesre sikeredett.
Az Unicredit viszont a GVH kedvéért ültetett le egy nőt az arculati tulipán elé, aki beszélt a pénzügyekről!

Butt3rs 2008.09.18. 16:04:48

Mátyás király egyértelmű utalás (koppintás?) a Reneszánsz Év 2008-ra.
Annak a kampánynak a bevezetésére használt Matyi sokkal +mátyásosabb" volt szerintem:
iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=9430160

dimitrij 2008.09.18. 16:18:34

hungrysignal: egyébként nem írtam volna. asszem a citi volt a harmadik, az unicredit és a rafi mellett, aki élt a lehetőséggel, a rafi ráadásul elég jól.

nemkellnemzetivagta 2008.09.18. 16:54:50

slobo, szerintem ez a mondatod messzire visz: "egy kicsit tovább illett volna ötletelni". pontosan ez a baj a legtöbb magyar reklámmal, már ahol van egyáltalán ötlet. hogy attól már ők boldogok. pedig lehetett volna ezekből akár egy stella artois szintű koncepció, ha nem dőlnek hátra abban a pillanatban, hogy felvésték egy flipchartra azt a szót, hogy Történelem.

Istenostora 2008.09.18. 17:20:15

Dürrenmatt fizikusai jutottak eszembe, mikor először láttam.
Csak az Erste reklámban ezek nem úgy csinálnak, hanem tényleg őrültek, és szabadlábon vannak.
Szerintem is elég gyenge a film, de a legbüntetőbb a vége, amikor szóban a következő játszódhat le Matyi és a járókelő között:
-"Urambátyám, merre találok errefelé ersztebankot, he?"
-"Nemlácc bazdmeg? Ott, ott és ott!"

Anyádatazt!

bulgakov 2008.09.18. 17:53:26

nemkellnemzetivágta
egyrészt egyetértek a neveddel, másrészt a mondanivalóddal teljesen. ezt én is tapasztaltam, hogy ha van egy ötlet, nem próbálják meg kisimítani, hanem ahogy van, úgy lesz azt doszt. és ez nem pénzkérdés mindig, erre a filmre is költöttek, szerintem legalább annyit, mint pl. a UPC spotokra, aztán mégis szar. egyetértek. kettőt meg nem nem.

dimitrij 2008.09.18. 19:16:44

Istenostora: engem pont az kis nyakatlan mutogató pöcs akasztott ki a legjobban. Cserna Tóninál jobb Mátyást nem találtak volna, a többi karaktert meg nem látni annyi ideig, hogy megmaradjanak az emlékezetben... de a libásnak mutogató műlaza, műjófe, zsebben a keze salak gyerek, az oly mértékben idegesít, hogy azzal a libával bírnám agyonverni. elnézést, kissé elragadtattam magam. :)

Remy 2008.09.18. 19:56:42

Az a gyerek a Füzi Krisztián nevű volt B-kategóriás focista, aki mostanra "reklámszínész" lett. A múltkor egy Vodafone szpotban rémísztgette a nézőket, most meg libalegelőt keres Matyinak. Szép karrier.

fraki 2008.09.18. 21:06:59

Az ember ebben a félkosztümös látványkavalkádban, ami egyébként egy erős felütés, látszik, hogy van benne pénz, nos várná a méltó poént, ehhez képest a "bár nem vagyunk egyformák" olyan tompán pukkan, hogy szinte alig hallani.

Az "egyéni"-ségnek semmi köze a történelmiségnek. Újabb Erstés irritáló töketlenség.

dnd 2008.09.19. 14:46:54

"reklámbuzerant, miért nem írod meg soha, hogy melyik ügynökség?"
Ha megírja, melyik ügynökség, akkor a kampányon dolgozó megrendelőket is tüntesse fel, név szerint. Tököm tele már, hogy mindig az ügynökségekre lapátolják a szart, miközben kb. a legkevesebb beleszólásuk van bármibe. Fogyatékos kis marketing-asszisztensek és elkényeztett, félhülye marketing-igazgatócskák diktálják a szöveget, átírják a storyboardokat, toszogatják a layoutokat, színt, hátteret, ruhát, szereplőt, zenét választanak (sőt írnak bazze).... aztán mi kapjuk a pofánkba, hogy milyen elcseszett tehetségtelen hülyék vagyunk.

hátramozdító 2008.09.19. 14:55:24

Ez nem reklámfilm, hanem prófécia. Tessék csak visszaemlékezni a történelemórákra, Mátyás kitalált pár vicces adónemet, rendszeresen szedette az ún. rendkívüli hadiadót s mi több, több parasztlázadás is volt azidőtájt, ezek miatt. De nem tartok kiselőadást, van hozzá szakirodalom, nekem mint mezei ügyféljelöltnek mit mond magáról a bank? Nagyjából annyit, hogy most jó sok lóvét eltapsolunk...

hátramozdító 2008.09.19. 14:59:46

Nem mellesleg „A pénzemért akár hülye is lehetek” gondolat engem régóta kísért, bármilyen szolgáltatásról legyen is szó, de sajnos ezek a filmek mást üzennek. Nekem az jön át, hogy bárki is legyél, élő, halott, zombi, nem úszod meg, hogy bankoljál és ha már mindenképp muszáj, akkor várunk sok szeretettel.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2008.09.19. 15:25:54

Idétlen, béna szar reklám. Különösen gázos a végén a ludas paraszt.

Vonaljegy 2008.09.19. 16:46:19

Nekem elsőre az jött le a reklámból, hogy az Erstének csak elmebeteg ügyfelei vannak, akik magukat Mátyás királynak, Rómeónak meg Lúdas Matyinak képzelik.
Én, köszönöm szépen, nem szeretnék ebbe a körbe tartozni.
A másik lehetőség, hogy az Erste az amúgy normális embereket komplett idiótáknak tartja.
Mindenki eldöntheti, hogy melyik a jobb. Szerintem katasztrófa amúgy az egész.

beatlejuice 2008.09.19. 20:23:02

szerintem ez a reklám sokkal kellemesebb látvány egy reklámblokkban, mint a hülyegomba, vagy bármely mosópor... persze mindenkinek tetszése szerint.
ezenkívül általában örvendek, ha valaki kis hazánkat viszi a reklámjába (persze jobban, ha jól), ami ráadásul egyfajta lokálpatriotizmust is feltételez a készítők vagy megbízó felől. ez is tetszik.

nagyKá 2008.09.22. 17:10:56

kiváncsi vagyok, hogy ha bemennék a bankba Mátyásnak öltözve, milyen gyorsan hajítanának ki...

gojszi 2008.09.23. 11:49:20

Utálom a zenéjét.

halfdanish 2008.09.29. 11:37:13

mi a szám címe ami a reklámban van?

Kerek 2008.11.23. 19:42:10

Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenül, hogy mi a neve a Ludas matyis gyereknek?

Maresz 2008.12.05. 11:28:52

Moldván Levente
nemtom milyen focistáról volt szó korábban.. :D

jajjjajjjajj 2008.12.05. 14:20:02

Újabb platform, régóta várok rá. Összeül a banki marketingosztály, mindenkit lecsesznek, hogy nem szépek a mutatók, beelőzött a CIB (ok, összeolvadt, sokat költ szennyvízcsatorna-imidzsre meg dagadt asszisztensre... ez a vöröses molett báj Liptai (y?) Klaudia óta menő a kercsatornákon), KH eltáncolja az EBKM-et, de még az MKB is fakított valami bolygóközi animot, a fene egye meg őket... Nosza, virítsunk valami lakossági cukiságot az Erstének is, mert az a menő. Amúgy szvsz a lakosságot rohadtul nem érdekli, hogy milyen platformról ordítozzák neki a cuccot, Mátyás király, hogyne jöhetne. Na majd most. Lesz annyi hitelmegoldó hitel meg lekötöttbetét-reklám, mint a fene. Izgatottan várom az ERSTE Great Depression megoldásait.

A platform nagy úr.

Kispista (törölt) 2009.04.12. 21:56:55

Engem az zavar a legjobban hogy egy labanc bank magyar figurákkal akar úgy csinálni mintha nekünk lenne jó :)ráadásul az utolsó valamire való királyunkat használja fel.aki enyhén szólva nem ápolt kiemelkedően jó kapcsolatot a labancokkal...

Terápiás csoport

addict blog on Facebook

Szólj hozzá!

site statistics
süti beállítások módosítása